TOP 888 : DE PLACENTA

We gaan nog een stukje aan ons geslaagde [mag ik dat zeggen? ja dat mag ik zeggen] Top888 gebeuren breien.
Aanleiding voor die “aftermath” of nasleep of noem het voor mijn part “nageboorte” is tijdens het T888-“proces” ontstaan. Zij die de lijst hebben bekeken en de voetnootjes daarbij hebben gelezen, hebben kunnen merken, dat er door inzenders van lijstjes nogal wat opmerkingen werden gemaakt over dat uitgangspunt voor, die spelregel van de T888, dat Nederlandse produkten en dan vooral de produkten, die in de jaren van de muzikale wanhoop in Nederland [ruwweg vanaf 2000] de kabel en de digitale radiowegen vervuilen, uit te sluiten.
Het kan ondemocratisch klinken, maar we zeggen het desondanks: dat uitgangspunt is “unnegotianable”. Wij wijken daar niet vanaf, al was het maar uit pure zelfbescherming. Want anders zou de ongewenste situatie kunnen ontstaan, dat prima muziek [ook van nu] het risico zou lopen plaats te moeten maken voor ..tja, hoe zeg je dat beschaafd ….. “minder goede muziek”.
En als dat zou gebeuren zou de T888 zijn waarde verliezen, zo simpel is het.
We moeten wel een voor de hand liggend misverstand ophelderen. We hebben niets tegen Nederlandse muziek, sterker nog er staan genoeg Nederlandse bands e.d in de lijst. Wij trekken de streep bij nederlandstalig. En die streep is er bij ons pakweg eind jaren 80 gekomen.
Voor die tijd was er niet veel mis met wat door onze bands en artiesten werd geproduceerd [de gebruikelijke negatieve uitzonderingen daargelaten].
Tijdens de veelal zeer gezellige gesprekken, die wij in persoon met onze vrienden [dus niet via facebook] hadden was steeds vaker het onderwerp de kwaliteit van Nederlandse bodem in de periode 1965 -1985 en het soms schrikbarende [onze mening] verschil met wat nu de norm is.
Je zou kunnen zeggen [en wij mogen dat ook], dat de Nederlandse muziek hetzelfde proces van verval heeft meegemaakt als wat voor de complete samenleving geldt. Wat dat betreft is er wel sprake van een zekere logica.
Wij blijven staande houden, dat de Nederlandse muziek uit die al genoemde jaren 65-85 een Grand cru Bordeaux wijn is in vergelijking met de goedkope supermarkt wijn van nu. En het zou een doodzonde zijn een edele wijn te mengen met Aldi-bocht. Het zou het geheel zo niet ondrinkbaar maken dan wel tenminste ernstig doen devalueren. En dat willen wij niet.
Steeds meer bleek, dat tijdens die persoonlijke contacten het begrip voor ons beargumenteerde standpunt groeide. Maar men vroeg ons ook steeds vaker met de levende en overtuigende bewijzen te komen. En daar hadden wij weer begrip voor.
En zo kwam van het een het ander. en dat andere is die placenta waar ik het al over had. Vanaf zondag 19 januari a.s.Β  [CatchRadio helpt haar vrienden de winter door] gaan we in fases wie maar wil kijken en luisteren Nederlandse [en, ja zelfs ook Nederlandstalige] muziek presenteren, die de jaren 1965 – 1985 bestrijkt. En als extraatje voegen we daar nog aan toe Nederlandse produkten van deze eeuw, die wel ons kwaliteitsmerk kregen.
Een feest van herkenning voor sommigen, een moment van erkenning, zo denken wij, voor anderen.
Zondag 19 januari, op de Historiepage [logisch toch] van de CatchRadio-site starten we met waar het wat de Nederlandse popmuziek betreft allemaal mee begon.Met ook nu wat de T888 aangaat als selectiecriterium, dat het om popmuziek moet gaan, die de internationale norm van die tijd haalt. Één opmerking dus nog: Volendam hoort wat ons betreft ook nu niet bij Nederland. Want ook in die vroege jaren werd daar voor 99% Aldiwijn gebrouwen.

NB: een voorproefje uit 1967

643 thoughts on “TOP 888 : DE PLACENTA

  1. Wat een prachtig [liefdes]liedje heb ik net gehoord van Solution [ik durf het haast niet meer te zeggen, maar noooooit van gehoord]. Heerlijk om bij wakker te worden πŸ˜›

  2. Jeff Beck …. één van mijn favorieten, die we inderdaad nog niet aan het werk hadden gezien. Maar ook nog alive and kicking πŸ˜€ Fraaie clip, vooral ook door de bijdrage van “The Voice”, zoals jij haar zo treffend weet te omschrijven.
    Wat me vrijwel meteen dit nummer [Beck speelt Ravel] in gedachten bracht. En daar is dat meisje Wilkenfeld trouwens ook bij aanwezig.

    • Wel de moeite waard, die clip, blij dat jij dat ook vindt, P. Jeff Beck verzamelt overigens veel meer vrouwelijk talent en schoon om zich heen. Hier is hetzelfde duo Beck/Wilkenfeld met een andere exceptionele “voice”.

      • “Onze P” wordt ook steeds muzikaal actiever πŸ˜› Joss Stone, alle kans dat zij ook een echt hele grote wordt. Zij heeft het juiste pad gekozen kun je wel zeggen. Niet de pop-idool-kant, maar gewoon haar muzikale kwaliteiten als “leitmotiv”. Dat “There’s no other me”, wat in de T888 staat vind ik al een prima track. Deze liveuitvoering is ook niet versmaden.

      • Goed dat Lotje weer terug is. 1 opmerking van haar over muziek en de mannen schieten in een hogere versnelling πŸ˜›
        De “Sotsji-verdoving” lijkt te zijn uitgewerkt πŸ˜‰

      • Ik moet hier toch even ingrijpen πŸ˜€ Omdat er aan deze kant, zoals je verrekte goed weet, in het geheel geen Sotsji-verdoving nodig is geweest. πŸ™‚ Ik heb de afgelopen 17 dagen ervaren als een meer dan prima periode, waarin ik de nu eenmaal bij de winter horende verloren uren verantwoord en uiterst plezierig heb kunnen besteden. πŸ™‚ Zo heb ik de 2e serie van House of Cards inmiddels helemaal kunnen bekijken. En daar was, gezien de kwaliteit van die serie, geen verloren minuut bij. Zoals je binnenkort zelf ook zult kunnen constateren. En daarnaast heb ik, zoals langs de neus weg al opgemerkt, uren geweldige livemuziek mogen absorberen, waarvan het verwerkingsproces [letterlijk en figuurlijk] nog in volle gang is.
        En als P. dan zo vriendelijk is daaraan te refereren en zelfs een clip neergooit, tja dan sla ik aan πŸ˜€ Waarbij ik me haast te zeggen, dat ik met een mogelijke hogere versnelling geen enkele moeite zou hebben. πŸ˜‰

      • Zonder enige twijfel, O. En ook nog eens vele malen beter te verteren dan de artiest, die gisteren bij de laatste “Soitsji live” optrad πŸ˜›

      • Ik weet het en doe mijn uiterste best om het meteen weer te vergeten πŸ˜€
        Durf eens de naam te noemen en onheil zal je lot zijn, Jeanette πŸ˜‰

    • Zal ik dan ook nog maar een duit in het zakje doen. Indrukwekkend, dat eerste Going down met mevrouw Hart. Wat me ook heel prima beviel was die Ierse traditional Women of Ireland. De gitaar is een prima instrument, maar idem geldt voor de viool, als hij deskundig wordt bespeeld. πŸ™‚

  3. Het blijft leuk om die oude clips te zien. Maar je gaat tegen de gevarengrens aanlopen, vermoed ik. Want na pakweg medio 80 zal er niet veel bijzonders [buiten de gebruikelijke veteranen] meer te vinden zijn, denk ik πŸ˜‰

    • Hij heeft niet voor niets “oud brood” geplaatst, P. Dan moet het langzaam aan op raken. Maar Zaterdagavond [is dat niet oorspronkelijk van Brandsteder? ] blijft een lekkere boterham πŸ˜€

    • Ik heb nog iets uit de “nineties” voor jullie in petto, wat goed genoeg was om mee te nemen. En de laatste pluk zal mensen betreffen, die ik persoonlijk als soms aanvaardbaar soms als top of the bill beschouw van poldermuziek uit de 21e eeuw. En geloof me, daar zit echt iets goeds bij πŸ™‚
      Maar, P., om de medailles van dit weekend te vieren Γ©n [bindende voorwaarde] als ADO niet verliest van Roda πŸ™‚ zal ik morgen op de frontpage Ann Wilson, die er tenslotte lang genoeg heeft gestaan, vervangen door een m.i. lekker ander muziekje. Ik schat in dat je dat zeker zult kunnen waarderen.

      • Eens te meer blijk je een man van je woord:) Ik dacht toch even kijken en werd meer dan aangenaam verrast. 2 prima artiesten, mij volledig onbekend overigens, die een meer dan prima bluessong vertolken. Smaakt naar meer πŸ™‚
        Natuurlijk geluk gewenst met ADO; er is toch een Fraser-effect!!

      • Ik heb de gok maar genomen en de clip gisteren al geplaatst en het is goed uitgepakt. πŸ™‚
        Wat de muziek betreft, Bramhall is afkomstig uit de Texaanse school of preciezer nog de Stevie Ray Vaughan school. Via een omweg is hij inmiddels toegetreden tot de Clapton-cirkel. Bramhall produceerde bijvoorbeeld Clapton’s laatste album Old Socks en is ook zijn right hand als het om het organiseren van het steeds groter wordende Crossroads Fesival gaat.
        Ben blij dat je de track op waarde weet te schatten. πŸ™‚

        Over ADO nog even dit. Ik behoor niet tot de categorie mensen, die “zie je nou wel”-gedrag vertonen. Maar voor mij staat wel vast, dat de 4 punten uit de wedstrijden tegen Vitesse en Roda niet zouden zijn gehaald als Steijn niet was weggestuurd. Als FrΓ€ser 1 ding duidelijk heeft gemaakt is het wel, dat Steijn ten onrechte hardnekkig bleef vasthouden aan een vruchteloos spelconcept. En de paar kleine aanpassingen zowel in concept als in de opstelling pakken voorlopig goed uit. Goed voor het zelfvertrouwen van bepaalde spelers [enkelen blijven er ook nu weinig van bakken, anderen tonen aan te groeien] en dat zelfvertrouwen is hard nodig. Want er komen 2 wedstrijden aan, waar minstens weer 4 punten uit moeten worden gehaald [Go Ahead en NAC thuis].
        Van die laatste plek af is een prima ontwikkeling.

  4. Het hoge woord moet er maar een keer uit: you’ve made your point, even more than that!!!!
    Was de aanloop vanaf 1965/66 al leuk, wat je ons [er kijken er nog steeds genoeg mee πŸ™‚ ] met 1970 en nu 1971 opdient heeft meer dan overtuigd. Jezus, wat een bands hadden we toen!!!!
    En hoe armzalig staan we er nu voor? Alle 5 uit 71 zijn top of the list. Mij zul je nooit meer meesmuilend over “die goeie ouwe tijd” horen praten. Want hij was goed ….. beregoed.

    • Ik was niet aan de boel begonnen als ik niet zeker wist, dat jij [en waar nodig anderen] te overtuigen waren, Jurgen πŸ˜‰ Je waardering voor “hen van toen”is volledig verdiend en deel ik volmondig. Maar dat zal nauwelijks verrassend zijn.

      • Dit meisje is ook helemaal in haar nopjes met die “oude mannen muziek”.Het is tenslotte muziek, nietwaar? Niet van het “hoempapa-niveau” en het komt ook niet uit de “gehaktmolen”. De mooiste van vandaag vond ik toch wel “bijna zo uniek als de verkiezing van Meeuwis tot Zanger van de eeuw van de Peel”. Schiet dan maar eens niet in een schaterlach!!!

      • Mij overtuigen is echt niet nodig πŸ˜€ Ik geniet van het geheugen opfrissen, want dat doet die muziek nog veel sterker dan bij de Top888 het geval was.
        Ik moest wel even snel het volume bij de Golden Earring terugschroeven trouwens.

      • We gaan dus niet meer lachen om Jerney en zeker niet om haar bandje. Maar ook de andere 4 zijn on-Nederlands [anno nu] goed. Ik ben meer dan aangenaam verrast. En dan laat je ons voornamelijk de hits zien. Albums van Earring, Focus, E&F [Livin’ Blues kan ik niet over meepraten] bevatten veel meer fraais dan dat.
        Het is een puik idee geweest om die trip langs Hollands popdreven van toen te maken. Stemt mij zeer vrolijk.

  5. Kibbelen jullie nog even door over het feit of VVD-Nederland [jakkes] het “Utopia” voor de Nederlandse kudde is. Ik stel daar zonder overdrijving tegenover, dat het jaar 1970 [met een bril van nu op] voor de Nederpop van nu een “Utopia” moet lijken. Want die 5 clips, daar krijgen de jongens en meisjes van nu vermoedelijk een complex van.
    Heerlijk om zoiets voorgeschoteld te krijgen op een winterse zondag. En je teksten erbij zijn soms hilarisch πŸ˜› Hoeveel series heb je nog voor ons?

  6. Dragonfly ……. volstrekt weggezonken bij mij. Vond ik een wereldplaatje destijds. Met respect: een beetje Hendrix-achtig gitaarwerk. Zeeland ja, daar kwamen ze vandaan. Hoewel de broertjes de Q. andere roots hadden en volgens mij lag bij die broertjes de Q. de creatieve bron van de band. πŸ™‚

  7. Uit die jaren 60 heb ik, ondanks de hausse qua muziek slechts 1 singletje bewaard [naast wat LP’s] en voordat de mannenbroeders komen zeg ik het maar alvast: nee, niet de Selvera’s. πŸ™‚
    Het singletje ligt nog steeds ergens weg geborgen, maar ik vond het op dat You Tube.Niet zozeer de uitvoerende deed het mij bewaren, maar veel meer het feit, dat het om een statement ging, die enorm veel jongeren in die tijd recht in de maag raakte.

    • Dat plaatje kan, met ververste foto’s elk jaar, eeuwig worden gedraaid, Paul.
      McGuire heeft er immers nooit bijgezegd hoe lang die “eve” nog duurt.
      Blijft hoe dan ook indrukwekkend, maar of het ook jeugdigen van nu in de maag raakt?????

      • De jeugd van nu ziet dagelijks op TV of al gamend veel verschrikkelijker dingen dan wat deze zanger ons voorschotelde. “Vet kicken” in plaats van “schrikken” dus.

  8. Ik ruik onraad, ik voel iets onprettigs aankomen en daar maken we dus korte metten mee.
    Wie zeker ook niet tot mijn keuze behoren zijn deze heren, die om voor volstrekt onbegrijpelijke redenen [Shocking blue had tenminste nog Mariska] in de US een hit scoorden met dit stukje bubblegumpop.

    Mochten jullie verder nog iets vinden wat je mist in mijn keuzes, don’t worry. Dat is terecht πŸ˜€

      • She likes weeds moet je bedoelen πŸ˜€ En inderdaad, Delft kwam T-Set vandaan, het mindere soort Delfts blauw zullen we maar zeggen πŸ˜‰

      • Ik vind dit lekkere muziek, alleen die plaatjes die getoond worden zijn me iet te veel. Maar daar kan die mijnheer Groenboom waarschijnlijk niets aan doen πŸ™‚

      • Dit is wel één van mijn favopopplaatjes uit de jaren 60. Grijs gedraaid toen en af en toe nu ook nog op de player. Niks verkeerds aan [als je de religieuze betekenis, die Yanks graag aan de tekst geven, negeert].

  9. Volendam hoort wat ons betreft ook nu niet bij Nederland. Want ook in die vroege jaren werd daar voor 99% Aldiwijn gebrouwen.

    Ik mis in die lijst Shocking Blue. Die kwamen toch niet uit Volendam????? πŸ˜‰

  10. Ik zie, dat de problemen bij je provider blijkbaar zijn opgelost. Effe flink met je vuist op tafel geslagen? πŸ˜› Alleen zie ik geen clip van The Motions……. ????

    • Niks opgelost … vuist op tafel ja, want ze denken werkelijk dat ze iedereen met een lulverhaal [het heeft met uw configuratie te maken .. je kent dat standaardverhaal wel, waardoor je eerst zelf wordt geacht te zoeken naar een probleem wat niet bestaat] het bos in te kunnen sturen.
      Na wat krachttermen hebben ze eindelijk toegegeven, dat het in hun JaVa-applet zit. Waar ik niets mee opschoot , want het ding [mijn FTP-mogelijkheid] werkt voorlopig niet.
      Dus heb ik maar een FTP-tooltje gezocht en gevonden en hopla, daar vloog de boel over het net. πŸ™‚

      Met die Motionsclip is iets vreemds aan de hand. [Lottie had me al ingeseind, die gebruik ik als proefkonijntje πŸ˜› ] Alles staat correct op de server, maar de clip weigert zijn gezicht te laten zien.
      Ik heb even snel de meest voor de hand liggende kunstgrepen uitgehaald, maar helaas. Dus vergeten we The Motions maar. Ik vervang die clip vanavond wel door wat ik nog als restje heb staan.

      • De andere 4 clips werken 100% [wat een melige clips maakten ze in die tijd πŸ˜› ].
        Maak je niet te druk, denk aan je tikkertje πŸ˜‰
        En we kijken uit naar meer nostalgie [ik kwam namen in die lijst tegen waar ik nog nooit van gehoord had. Jajajaja, ik ga me schamen :P]

      • Als een bokje op de haverkist πŸ˜› zo spring ik er op. Want ik zal al te wachten.
        Leuk, oude Nederpop. Ik ga snel even kijken πŸ™‚

      • Wat een leuke opname van Boudewijn en Elly!!!! Vond ik destijds een heerlijk liedje. En het is zo anders dan wat het huidige volkje halfwas zangertjes brengt.
        Anders Γ©n beter πŸ™‚

      • Dit is echt gewoon leuk, die oude nederpopplaatjes. Even puur als primitief en toch klinkt het gewoon lekker. Die van Rob Hoeke, geweldig. Swingt als een Fyra, niets mis mee.
        Ik was even terug in de tijd van mijn korte broek πŸ™‚ Laat al het andere wat je hebt opgediept maar komen.Als de jaren vorderen wordt het alleen maar veel beter nog.

      • Fijn te merken dat je het kan waarderen, P. Die vroege jaren vergelijken kan eigenlijk alleen maar met muziek uit dezelfde periode in andere landen. Vergelijken met nu zou dwaasheid zijn. Maar je zegt een waar woord als je “puur” laat vallen; m.i. zit daar het belangrijkste verschil met nu. 90% komt tegenwoordig van de lopende band, waarbij het imiteren van elkaar geen enkel beletsel vormt. En als je je dan ook nog realiseert met welke apparatuur men het in die vroege jaren moest doen en dat afzet tegen de resultaten, die werden bereikt, neemt de bewondering alleen maar toe. πŸ˜‰

        BTW: ik heb na ruim zoekwerk eindelijk de hand kunnen leggen op een “waardige” live-uitvoering [ik meen uit 1967] van Child in time. Die had je nog steeds van me tegoed. Volgende maand na de nederpop ga ik classics plaatsen en dan komt Purple zeker ook aan de beurt.

  11. Je hebt de boel [site] weer eens beurt gegeven, zag ik. πŸ™‚ Man, man, waar haal je tijd, energie en zin toch steeds weer vandaan πŸ˜€ Ik klaag niet, begrijp me goed, want ik kan weer een tijd vooruit tijdens mijn lunch. Dat maakt het vaste broodje kopvlees makkelijker te verorberen πŸ™‚ Hoewel ik sinds kort ook af en toe Hausmacher aantref πŸ˜€
    En vandaag al meteen iets, wat niet minder als formidabel kan worden genoemd: 2 vrouwen [die inderdaad op het eerste gezicht doen vermoeden dat we met Cato en Ieltje [:P ] van doen hebben], die 3 oude giganten eren. Geweldig!

    • Tja, die Amerikanen zetten gewoon één van de vele geweldige zangeressen neer, een lekkere band en een heerlijk gospelkoor. En het resultaat is fantastisch.
      Het is zoals je zelf op de site zegt: zo eer je pas hele groten, met iets groots!!
      Onwillekeurig moest ik aan het toch ook niet ver meer weg zijnde afscheid van jouw band en de daarmee samenhangende “honoring” denken. Een paar barbiepoppen, een paar schoolbandjes en veel licht en tierelantijnen, vooral dat laatste. Daar zullen de heren het mee moeten doen vrees ik. Want wie in Nederland kan Radar Love op een manier neerzetten, zoals deze mevrouw Wilson Stairway to Heaven doet?

      • Ik meen me te herinneren, dat Neerlands knuffeldwerg van Velzen bij de Haters van Amstel ooit een spetterende uitvoering van When the lady smiles gaf. πŸ˜›

      • Dat klopt, maar dat was een “once in a lifetime event” [ door fans ook wel “the mistake of a lifetime” genoemd πŸ™‚ ]. Baggy trad daar ook op onder persoonlijke titel. Toen de andere leden het zagen texte Cesar direct “Wanneer wordt er nu met die dwerg geworpen?” πŸ˜€

      • Ik heb net ook even zitten kijken en vooral luisteren naar die werkelijke geweldige uitvoering van Stairway van die opeens toch wel wat oud ogende giganten. Nou, die “goedgevulde dame” maakt er iets heel moois van. Of ze nu Cato heet of niet πŸ™‚

  12. Je hebt dus keurig op “the princess” gewacht πŸ™‚ Leuk idee en de rest zal het op zeker ook waarderen Ben wel heel benieuwd waar je mee gaat komen. En wat ken ik er allemaal van πŸ˜€

    • Aha, we gaan dus retro, we gaan terug in de tijd. Daar moet ik het meeste van herkennen [tenzij je met Annie Palmen aan komt πŸ˜› ]
      Leuk, heel leuk, weer muziek die van tevoren gezeefd is. Verheug me er al op.

    • Die o zo saaie januari maand ga jij dus voor ons kleuren? Prima idee en eigenlijk niet onverwacht, want als ik denk aan de pittige discussies van vorige maand over nederpop [het het eigen tegenwoordig nog zo? Singer-songwriter pop lijkt me veel meer voor de hand te liggen] dan is dit plan om de historie van de echte nederpop iets meer uit te diepen zeer verklaarbaar.
      Bring it on v.a. 19-1, ik ben benieuwd. Deze van heer Cuby kende ik in ieder geval niet [oh shame]. πŸ˜‰

      • Je weet al, dat ik op haast miraculeuze wijze toegang heb gekregen tot bronnen, waar een veelheid aan beeldmateriaal van muziek uit de nederpop tijd is te vinden. Het heeft me wel wat flesjes drank gekost, maar dat had ik er graag voor over. En tussen dat materiaal vond ik voldoende van kwaliteit om zo’n projectje Back to the Good Years of Real Nederpop mogelijk te maken.

        @Arno: voor mij een volkomen logische zaak om even te wachten tot Lot terug zou zijn. Voor jou toch ook zeker ? πŸ™‚

  13. Ik hoop, dat jullie een prima finale hebben gehad op het uiterste randje van 2013. Omdat het hier [in huis zowel als buiten] heerlijk rustig is had ik mooi de gelegenheid om de “eindtune” op je site op mijn gemak te bekijken.
    En die is helemaal in stijl. Het is dan ook niet anders dan logisch dat ik aan het eind van dit T888-projectje nogmaals je geluk wens met het slagen er van.
    Ik heb na aandringen van mijn dochter het toch een keer geprobeerd, ik bedoel het luisteren naar dat “megagebeuren” op de radio. Maar de vreselijke voorspelbaarheid van:
    – de soms heel erg platte muziek
    – het hijgerige gedoe van die puberale mannen, die dat platte geheel schijnbaar aan elkaar moeten praten
    – het kinderlijk opgewonden gedrag van al die Nederlanders, die tot de grote familie willen behoren en waaruit de emo met wagonladingen tegelijk stroomt
    ik verdraag het gewoon niet meer.
    Jouw keuze voor simpelweg 4-5 meestal prima clipjes van bijna altijd top-bands en daarover hier met de juiste humor en het nodige relativeringsvermogen schrijven bevalt vele malen beter. Niks opgefokt, gewoon “down to earth” πŸ™‚
    Ik ga rustig die T888 eens bekijken. De eerste 40 verdienen so-wie-so het stempel 24 karaats.
    En niet te vergeten die compilatie van de top 10 eens rustig over me heen laten komen. πŸ˜‰
    Rest me jou en alle anderen een goed 2014 toe te wensen. Dat het maar een vruchtbaar log-jaar moge worden πŸ™‚

    • Wel, O., wat mij betreft was de “finale” helemaal OK. πŸ™‚ Zoveel goeie muziek, die 1-40 en dat bij een stemming, die toch al toppie was: ik ga niet overdrijven door van een “onvergetelijke” avond te spreken [die zijn immers tegenwoordig alleen maar mogelijk als er BN-ers aanwezig zijn?] Maar het was een avond van gelijkgestemden onder elkaar met geen “gezeik”, geen divagedrag, maar genieten van toffe muziek, “een drankje + hapje” en van elkaar. Pet af voor onze muziekmeester[s] en vooral voor Lottie!!!!
      NB: dat “megagebeuren” [goede benaming, want lijkt veel op “megastal”] is al die dagen sinds Kerst geen moment in mijn gedachten geweest. En ik voel me daar meer dan prima bij. πŸ˜‰

    • Wist je dat van “onze” beste 40 platen er maar 5 ook in de eerste 40 van die muzikale megastal staan? Niet gek toch? Volgend jaar naar de 0 streven?
      BTW: ik heb effe vlug door die megastal gepagedowned en ik werd helemaal gek. Op elke pagina kwam ik een plaat van Barsota tegen. Ik dacht dat-ie qua populariteit overleden was, maar nee dus. Hij heeft een mooi groot compartiment in de megastal.
      Net als die meid met dat “verkeerde kapsel” ;). Ter geruststelling: al wippend van pagina naar pagina kwam ik nergens het Volendamse Onkruid tegen. Kan aan de snelheid van bladeren hebben gelegen. πŸ˜›

  14. Ik heb net zo genoten van 9 minuten The Cure, echt bovenaards goed. The same deep water …. het zou zo maar op 2014 kunnen slaan. Opzet??? πŸ˜€ Maar wat is dat vet goed!!! Dat monotone gitaargeluid, die klagelijke stem, die zeeΓ«n aan toetsengeluiden, die er omheen spoelen [ik word er lyrisch van, jouw schuld πŸ™‚ ] Moet in de T888 2014, daar ga ik voor zorgen, persoonlijk!
    En wat je met The Killing hebt uitgehaald, daar krijg je de handen voor op elkaar. Dit meisje is trots op je πŸ˜‰

    • Het heeft lang geduurd, maar het komt er op de voorlaatste dag van het jaar toch uit bij onze Lot. Moet je een boost geven, RadaR πŸ˜€
      Bewondering ook van mijn kant, er moet uren selectie en uren knipwerk in die Killing-clip zitten. En het geheel mag er zijn. Zie ik het goed dat het eind van 3 erin zit?
      Leuk voor mensen, die de serie nog moeten zien πŸ˜›

      • De LIJST staat er stralend bij, prima gelukt dus [ ik zei het toch πŸ™‚ ] We gaan er een echte finale van maken, reken daar maar op πŸ˜€ Misschien steken we nog wel een mooi Bengaals knalpotje af, je weet maar nooit. Alleen de rode loper, jammer dat dat niet door mag gaan. Arno had al bijna een mooie blonde escort [géén walk on-girl] voor je geregeld πŸ˜›
        PS: die compilatie …..zeker weer zo’n plotse inval van je. Prima gedaan!!!!

  15. Laat ik maar weer eens melden, dat ik heb genoten van Sarah McL., dat prachtige nummer van Marillion [met zoveel gevoel gebracht, echt heel mooi] en de gracieuze Sade. We naderen de eindstreep vermoed ik, daarom nog maar eens een compliment voor de muziekkeuze. πŸ™‚

  16. Net voor het slapen gaan [wie 2e kerstdag heeft uitgevonden moet postuum of niet alsnog worden gevierendeeld πŸ™‚ ] nog een 15 minuten durende orgie van een bandje meegepakt. Suizebollend onder het dekbed …….

    Suus blows a kiss, maar ja die is al enige tijd boven haar theewater πŸ˜›

    • Je kunt uit alles opmaken [en dat klopt ook met het jaartal 1970] dat Led Zep hier volop aan het experimenteren is met een song, die eerder in de jaren 60 ook door The Yardbirds [waarin Jimmy Page speelde naast vele andere groten als Clapton en Beck] werd opgenomen. De oorspronkelijke song [3 min. 50] groeide zo uit tot meer dan 15 min. En Page doet er zijn toen baanbrekende strijkstok-act in. Ik kan me prima voorstellen, dat de achteloze luisteraar na 3 min. zal concluderen “wat een bak met herrie”. Maar niet alles is oppervlakkig, zeker dit soort rock uit de 70’s niet. Soms moet je de moeite nemen wat verder te “kijken” dan het neusje lang is. Dan zie en hoor je het spel tussen de vocalen van Plant en het gitaargeweld van Page. Dan hoor je wat later op welk een geweldige manier Jones de bass bespeelt en Bonham niet zo maar wat op zijn drumkit kleunt. De band [met vooral Page en in iets mindere mate Plant in de hoofdrollen] werkt zich als een absolute eenheid door dit experiment heen. En wat resteert is een, zeker gezien de tijd waarin het speelt, meesterwerk in zijn soort. En zo’n meesterwerk vraagt niet om dagelijks beluisterd te worden. Periodiek luisteren levert de bevrediging op, dat je steeds meer gaat beseffen hoe goed dit live experiment is. Dazed and confused verdient een prima notering in de T888.

      • Dazed and confused verdient een prima notering in de T888.

        En jij en ik weten inmiddels of dat ook zo is :D.
        Wanneer komt de lijst op de site ook alweer? Nieuwjaarsdag?

  17. Geen idee waarom, maar dit jaar doen we het niet met Bing Crosby of het Nederlandstalig surrogaat daarvan. De gedachte stond me onder het “oppiepen” van de Kerstbroodjes ineens tegen. Het valt me mee trouwens, dat die Kerstbroodjes zelf geen White Christmas zingen, nog geen chip in blijkbaar. πŸ™‚ Gisteren in een impuls kocht ik een verzamel-cd van Enya en die gaat op bescheiden volume in de CD-speler [zo’n huiskamer ding, geen pod of pad πŸ˜‰ ] Als de heer des huizes [waar mijn man woon draagt hij geen kroon maar heerlijk gewone toffels] aanschuift gaan we zien of de Kerstbroodjes er gewoon in zullen gaan. Mij gaan ze zeker smaken. Fijne Kerst aan allemaal. πŸ™‚

  18. Zat net te denken of ik toch niet met de trend moet meedoen en naar de Kerstnachtmis zou gaan [lekker shotje nemen samen met de pastoor en de 3 andere bezoekers] en dacht “ff kijken of RadaR nog iets gedaan heeft om de kerststemming verder op te voeren”. Nou, dat “shotje” neem ik wel thuis, met ruim een half uur aan clips, die ik minstens 3x ga beluisteren. Man,man, Neverland wat een track, word er lyrisch van. En de home made clip van Earth & Fire, 2 duimen omhoog en de song zelf is zo langzamerhand de categorie “meesterwerken” aan het naderen. Echt geweldig. Prettige Kerstwisseling. En als je op een of andere manier de komende dagen hulp nodig hebt, piep maar. Deze jongen ziet dit jaar de knarren van het werk niet meer. πŸ™‚

    • Marillion, ik ben inmiddels echt wel een fan van die band. Al zoveel geweldige nummers langs zien komen en dan denk je dit zal het wel zijn. Nee dus, Neverland [zou hij een woordspeling maken op Nederland, die Steve? ] is een nieuw hoogtepunt.
      Maar ik kan het aan, zelfs in de Kerstnacht πŸ˜› Zie je snel πŸ˜‰ Merry Christmas!!!!

  19. Met Kate Bush’s Feel it en dat prachtige liedje van de The Eagles, wat ik niet eerder heb gehoord maar wat een toepasselijke tekst, raak je wat mij betreft deze Kerstweek prima. Er is helemaal geen Jingle bells nodig πŸ™‚

    • Daar sluit ik me graag bij aan. En voeg er nog even aan toe, dat White room ook prima klinkt. Die “oude mannen” dwingen respect af, wat aan het publiek ook wel te zien is.
      En nu aan de Kerstboodschappen πŸ™‚

    • Tussen het bijblijven met de “maildiscussie” [het blijft altijd pure pret hier] heb ik me laten verwennen door het stemmige kwartet wat je vandaag voor ons uitkoos. Ik stel allereerst vast, dat Marillion in die clipjaren [ook Eighties vermoed ik?] een compleet andere band was dan men nu is. Zet The Invisible Man van een paar dagen terug af tegen The Uninvited Guest [veel meer symphrock vind ik] en je hoort het meteen. Best lekker hoor, trouwens en meer dan acceptabele clips (geen tattoos en geen tieten :). Cream, prima! Bush, stemmig. Eagles prachtig. Men zal wel denken is dan alles OK? Jazeker, dat is nu eenmaal het effect wat optreedt als je wordt gevrijwaard van Nederlandstalige prut en de Adele’s van deze wereld. πŸ™‚

    • Ik vind het in ieder geval een heel mooi liedje. Al gaat het over Pinksteren, πŸ™‚ Originele clips van Marillion heb ik zover ik me kan herinneren nog nooit gezien. Dus een nieuwe ervaring. Het houdt maar niet op πŸ˜€

    • 1989. Jurgen. Season’s end, het 1e album met Hogarth. Dus bijna 25 jaar geleden.

      @ Lottie: Marillion heeft aardig wat singlehits gescoord. Met Fish [jaren 80: Kaleigh, Lavender, Garden Party a.s.o.] Γ©n met Hogarth. Dus bestaat er een aardige clipscollectie en daar put ik maar uit πŸ™‚

  20. Al een paar keer heb ik mijn kleindochter [inmiddels bekend hier πŸ˜€ ] naar “andere muziek” dan gebruikelijk laten luisteren. Een beetje vanuit de behoefte om haar te laten zien wat oma goed vond toen zij jong was, maar ook om te zien hoe ze er op zou reageren.
    Ik vertel dit om in te haken op de opmerking van P. O, zeker, mijn kleindochter vond sommige muziek “best leuk”. Maar vrijwel elke keer, dat er zo’n lang stuk te beluisteren was, verflauwde de aandacht vrijwel altijd na 2, 3 minuten. En de meeste opmerkingen [ik heb er regelmatig erg om moeten lachen] betroffen niet zo zeer de muziek maar veel meer de band of artiest.
    Nu is mijn kleindochter geen buitenbeentje, het is een “tiener” [noemt men dat nog zo eigenlijk] als vele anderen.
    En dan kun je gerust in algemene zin concluderen, dat jonge mensen[jes] weinig tot niets hebben met muziek, die visueel niet beantwoord aan het standaardbeeld, die langer dan pakweg 4 minuten duurt en die geen standaardmensen met tatoeages, in schaarse kleding bevatten en begeleid wordt door voor mij veelal te flitsende beelden. Natuurlijk “veroordeel” ik dat niet, iedere generatie heeft recht op zijn eigen smaak en het recht overeenkomstig bediend worden.
    Wel vind ik het jammer, omdat naar mijn gevoel de eenheidsworst zo overheerst, die elke mogelijke interesse naar meer, anders en beter verpulvert.
    Ik vind Invisible Man een nummer van ongehoord goed niveau. Niet omdat de zanger goed zingt, niet alleen omdat de band goed speelt. Het is een nummer als een novelle. Je moet niet alleen goed kijken, maar vooral heel goed luisteren. Het eerste gebeurt ook vandaag de dag nog, het tweede niet en hoeft ook niet, want in 9 van de 10 gevallen heeft de uitvoerende niets te vertellen, anders dan de gebruikelijke kretologie.
    Marillion laat ik dan ook straks maar niet aan mijn kleindochter horen. Niet omdat de muziek voorspelbaar is, maar wel haar reactie πŸ˜‰

    • Mooie bijdrage, O. Ik heb er even op zitten kauwen. En ik spreek voor mezelf, maar wellicht herken jij er ook iets in. Mij dringt zich steeds vaker de gedachte op, dat muziek van nu nog slechts sporadisch enige affiniteit heeft met mensen uit leeftijdsgroepen als mijzelf. Je kunt, zo is inmiddels mijn ervaring, muziek op 2 manieren actueel blijven volgen. 1. muziek die er al was volgen 2. nieuwe [eigentijdse] muziek volgen. Die 2e optie is niet of nauwelijks aan mij besteed. Niet vreemd want het is bedoeld voor en wordt gemaakt voor de jeugd. Er zit nauwelijks iets interessants bij. Je kunt dat het best vergelijken met onze jeugd. Toen oudere generaties er ook vrijwel niets van moesten hebben. Muziek is inmiddels in algemene zin minder leeftijdsgebonden dan vroeger. Daarom is volgen van muziek voor mij net zo gewoon als een broodje smeren. Maar smaak is en blijft wel leeftijdsgebonden. Onze smaak is al geruime tijd geleden gevormd. Veel kids van nu zitten nog helemaal in het vormingsproces en staan dus open voor alles wat hen wordt toegeworpen Γ©n waarvan voor die jeugd als “procesbegeleidende helden” geldende praatjesmakers zeggen, dat het “helemaal te gek is”. Voor ons of laat ik zeggen voor mij is het maken van de stap naar die eigentijdse muziek [je merkt, ik blijf netjes door het muziek te blijven noemen πŸ™‚ ] een onmogelijke. Omdat het zou betekenen, dat ik hetzelfde proces uit mijn jeugd opnieuw zou moeten doorlopen. Wat niet kan omdat ik nu eenmaal dat eerste proces in mijn bagage heb en dat zeker niet wil weggooien. Los van het gegeven of een man van mijn leeftijd moet willen meedoen met de “young professionals” van deze tijd. Ook dat zou wel eens onmogelijk kunnen blijken te zijn. πŸ˜‰
      Jij en ik, we hebben 60 jaar [pak hem beet] muziekerfenis om uit te putten. En die groeit nog met de dag, zonder te worden aangetast door het altijd de kop opstekende virus van de eigentijdse muziek. Ik kan met die wetenschap prima door het [muziek]leven. πŸ˜€

      • Wat een mooie manier om te zeggen, dat een “generatiekloof” waar het muziek betreft geen slechte maar juist een logische en natuurlijke zaak is. Petje af, RadaR en dat bedoel ik zo serieus als maar kan. πŸ™‚

      • Er wordt hier niet zo weinig diepzinnig over muziek gefilosofeerd. Toch niet in de [ijdele] hoop, dat iemand er serieus op in zal gaan? Muziek is voor de jongere generatie een snack als de burger XT. Vult even, maar al snel is behoefte aan meer en anders. Liedjes schieten als popcorn door de consumptielijsten. Veel wordt via het almachtige I-tunes per nummer opgezogen. Op maandag is het Bibber, op dinsdag Eenrichtingsverkeer, op woensdag het tutje wat bij Matthijs was, op donderdag is het tegoed even op en op vrijdag wordt het die meid of knul, die zo goed die cover uit 1981zong bij The Voice. De muziek waar wij van houden “was made to last”, de muziek van Chantal en Amber en Wesley “was made for quick decay”. Want over een week is er nieuw wat bijna het zelfde klinkt, maar met een nieuwe clip met tattoos en tieten erop. That’s life of music people”.
        En als een of andere halfbakken zanger niet ge-I-tuned wordt koopt hij zelf 150 exemplaren en komt op 1 binnen. Waarbij het lulletje rozenwater te dom is om te snappen, dat hij daardoor onderdeel van die grote doofstomme kudde wordt, die dat collectief doet. Je valt pas op als je niet op 1 binnen komt πŸ˜€

      • @RadaR ; ik kan me prima vinden in jouw verhaal. Wel jammer, dat Leon met zijn ongetwijfeld correcte bijdrage op de proppen komt, want nu slaat de twijfel weer toe. En vraag ik me af “waarom toch van alles pulp maken?”

  21. Led Zeppelin Stairway to heaven uit 1975, een zeer aangename ervaring, werkelijk. Bijna 40 jaar oud en nog niets aan kracht verloren. En misschien is dat wel de zwakte, waaraan huidige bands lijden. Wie maakt dergelijke meesterwerken nog ? 3-4 minuten is de ijzeren norm tegenwoordig.
    Jammer, maar met een variant op wat RadaR regelmatig zegt, we hebben de muziek en de beelden nog waarmee we kunnen proberen onze wizzkids te laten zien, wat er ooit was.

    • We mogen gerust zeggen, dat het boeketje wat nu weer voor ons is neergezet, in zijn geheel top is, P. The Boss met zo’n prima high energy song, Enya met dat fraaie Caribbean blue, Led Zep 5 sterren en dan dat geweldige werk van Marillion. @ RadaR: de perfecte start van een Marillion-weekje?

      • Ik heb gisteren genoeg en mooie verzoekjes meegekregen. We gaan eens kijken wat er allemaal in huis is van Marillion. Maar een weekje Marillion, ach waarom niet? πŸ™‚ Kan nog net, dus gaan we er voor zorgen dat het lukt. Een mix van videoclips en liveopnames lijkt me wel haalbaar.

  22. Heerlijk kwartetje vandaag weer!!! Home by the sea is wat je met recht een monumentale track kunt noemen. En je zit toch al in de horror met WT ? Strookt dat met je stemming op dit moment? Zo ja, kan ik helpen ? πŸ˜›

    • Ik werk keurig via een van tevoren vastgesteld lijstje, Jurgen. Enige uitzondering daarop zijn verzoekjes om bepaalde clips [waarbij herhalingen]. Enig oorzakelijk verband tussen clips is dus puur toeval. Maar laat me je één ding verzekeren: als ik met muziek bezig ben denk ik geen moment aan die “halve garen”. πŸ™‚

      • De mannen van Genesis hebben van Home & 2nd Home wel een werkelijk grandioos duonummmer gemaakt. Het album Genesis uit 80 staat me nog levendig voor de geest [Wie kent Mama niet?] en op dat album waren de gescheiden uitvoeringen ook heel goed. Maar live hebben ze er iets geweldigs van gemaakt. Dat was meer dan 10 minuten genieten van hogeschoolwerk!!

      • Ja hΓ¨ P. , goed, vet goed. Vooral dat instrumentale stuk met die drums [lekker knallen] en die keyboards. Ga ik zeker nog een keer naar kijken.

  23. Kondig je kerstsfeermuziek aan, kom je met ACDC πŸ˜€ En elke keer dat ik hen zie verbaast dat gekke mannetje in die korte broek me weer. Die moet later wel iets aan zijn nek hebben gekregen πŸ˜€
    Nog telmachientjes nodig? Of zorgondersteuning? πŸ˜‰

      • Zuinig? Hmm, de laatste weken misschien. Aan het begin waren er toch al die clips van hits, weet je nog? Maar als er een dringend verzoekje moet worden ondersteund, geen probleem hoor πŸ™‚

      • Voordat jullie uren gaan door “mutsen”: er komen nog 2 [of was het nou 20.. even kijken … nee, 2] Earringclips aan. RadaR Love, maar die hou ik achter de hand voor de Top10, want daar zou-ie wel eens bij kunnen zitten πŸ™‚ . De andere clip is Vanilla Queen en die komt binnenkort aan de beurt.

        @Lot : nee, geen telmachines nodig. We hebben immers de”catchradio-app” en die werkt prima. En de geiten, die overigens alleen middag en avonddienst hebben [’s ochtend mogen ze naar het winkelcentrum om te kijken wat ze allemaal niet [meer] kunnen kopen, maar wel meetellen in de CBS-statistieken over koopbereidheid] die geiten dus bevallen prima. We hebben er uit Hunnebeddenland [ze spelen al in op de nieuwe regels voor bijstand en zoeken werk door het hele land], die buffelen zonder weerga. Ze zien er wel niet uit, maar die keuze is bewust gemaakt, want anders zou het alleen maar afleiden. Hoewel één ervan op dit moment erg afgeleid wordt door Arno, die even “toevallig langs wipt”. πŸ˜€ We hebben uiteraard 2 Haagse bloemen, kan ik mooi mijn moerstaal mee spreken. En nog 1 exemplaar van onbekende herkomst. Zegt weinig maar werkt des te harder.
        Gezellige boel hier, ik zou zeggen kom ook eens kijken πŸ˜‰

      • Nee nee, ik wil niet de kans lopen dat ik van “voorkennis” word beschuldigd. En als Arno er toch is, kom dan even een kop verse erwtensoep uit Lotti’s Keuken gebruiken. Worst wel zelf meebrengen, want die is even op. πŸ™‚

  24. Vergeet je niet tussen het toezicht houden op de telgeiten naar Darts te kijken? Net lekker spannende pot tussen de Huybrechts-broeders. Kim is mijn tip voor de 2e plek. πŸ™‚

  25. Mooie van Genesis, die nu opnieuw kan worden uitgebracht als [Hol]land of confusion πŸ˜‰ En je kon het weer niet laten. hΓ¨. Toren C [blijft hilarische act] als de doorsnee campus van een High School πŸ˜€

  26. Het wordt steeds gekker, nu staat het blog er al voor de muziek πŸ™‚ Sluitingsdag, sluitingsavond …belangrijke dag vandaag πŸ˜‰ En morgen begint het telwerk. Mag gek klinken maar heeft toch iets spannends. De bluesheren komen vooral aan hun trekken vandaag, maar ik ben super tevreden met WT πŸ™‚

      • Snelle service!!! Bedankt, RadaR voor de prima clip van Buddy Guy and friends [Wood ken ik uiteraard, Lang niet maar dat krijg je als je de boel niet meer zo bijhoudt πŸ™‚ ]

    • Wat kan die Sharon lekker headbangen πŸ™‚ Trouwens prima song, dat Mother Earth. Vind ik eigenlijk beter dan Ice Queen.
      En die Stevie Ray, die zou met zijn voeten nog geweldig gitaar hebben kunnen spelen.;)

      • Heeft RadaR jou niet gevraagd om in je wijk nog stemmen op te halen, Arno. RadaR zelf was in Stavoren gesignaleerd D

  27. Ik focus me maar even op de muziek, want de wending die het gesprek bij “de prettige minderheid” neemt [met alle respect, want ik onderken de afschrikwekkende mogelijkheden die niet alleen al bestaan maar ook worden gebruikt en alleen maar afschrikwekkender zullen worden] geeft me een te beklemmend gevoel op deze mooie zaterdag. Dus even muziek maar. πŸ™‚

  28. @ Lottie: OK is prima
    @ P. : kwestie van tijdloze kwaliteitsmuziek maken. πŸ™‚
    @O.: als je muziek zijn eigen weg laat gaan en niet de drang hebt om zoveel mogelijk te sturen ontstaan vanzelf “boeketjes”, waarin iedereen wel een aangenaam geurtje kan ontdekken. πŸ˜‰

  29. Onze klokken lijken wel gelijk te lopen. πŸ˜€ Vet “boeketje”, dat gaat na meerdere keren luisteren niet gaat “hangen”. πŸ™‚
    BTW vanavond is geregeld, gooi ik er maar even tussendoor nu ik hier toch ben.

  30. Je bent geenszins uit het lood geslagen van Ajax, merk ik. Althans, dat merk ik aan de muziekkeuze van vandaag. Het prettige hoofd van Paul Rodgers werkt, net als de muziek van Badco, aanstekelijk op me. πŸ™‚

    • Echt een geweldige band, dat Badco!!! Die beelden ook van dat publiek, wat helemaal uit zijn bol gaat. Heerlijk om naar te kijken en te luisteren. Het rockt de pan uit.

  31. Zoals altijd een man van je woord. Thank you velly mucho πŸ™‚ Ik heb wel moeten lachen om “alternative pumped up rock”..Die drie mannen produceren zeker een volume alsof een 60 man op het podium staan. πŸ˜€ Die dooie op het podium, heet die Charles Bronson???Noooooooooit van gehoord. Postuum lid van de band?

    • Wat een schatje blijft het toch, vinden jullie niet? Zo veel gaten in haar kennisbagage πŸ™‚
      Die dankbare taak van ons blijft nog wel even bestaan. πŸ™‚

    • Lot, vind je ook niet dat Muse zo langzamerhand een enorme kitschband aan het worden is? Begrijp me goed, Knights of Cydonia en meer songs van die tijd [Plug in baby schiet me te binnen] is niets mis mee, maar het lijkt erop dat we daarmee voorlopig het beste wel hebben gehad. Het verschuift veel te veel naar pure bombast, hoe groter hoe mooier [relatief gezien]. De clip is prima te bekijken, maar het playbacken van Charles Bronson [zie wiki] is toch wel pathos in optima forma. But the sheep [even the italian kind] love it. Waar de muziek vandaan komt en wie het maakt is niet belangrijk, zolang het maar voldoet aan het gewenste beeld. Ik zou Muse weleens “naked” willen horen spelen. Denk niet dat er dan erg veel van overblijft.

      • Heb jouw reactie even een paar keer gelezen omdat ik me afvroeg “zit-ie nu Muse te bashen of heeft-ie gelijk”. Ben er nog niet helemaal uit. Eerst nog maar eens de clip bekijken πŸ™‚

      • Ik twijfel niet, Lottie, ik vond The Allman Brothers stukken beter πŸ˜€ Pompeus gedoe van die drie vlegels πŸ˜‰

      • Ik twijfel nog een beetje, Lot. Dat krijg je als je zoveel prima muziek hebt om uit te kiezen. BTW één van de Thirsty 47 had de brutaliteit me te vragen waarom AdΓ©le niet bij die beste 40 staat. Wil jij haar even uitleggen dat ze bij de verkeerde [dus goede] lijst zit? πŸ™‚

      • Turlijk, maar dan moet jij morgen die Muse-clip plaatsen πŸ˜€ En dat is een breed gedragen verzoek.
        Voor ik het weer vergeet: die clip van Skin of the night gaat vet doortellen voor M83. Nieuwe nummer 1 ????

      • Vergeet dat maar, Lot πŸ˜€ er zijn zoveel mensen inmiddels, die ook Radar Love hebben gestemd, dat ook in het lustrum jaar de Earring de lijst gaat aanvoeren. En terecht natuurlijk. Daar doen een paar blote kontjes echt weinig tegen πŸ˜›

      • Ik ben daar veel minder van overtuigd dan jij, Arno. Allereerst is het bij T888 geen automatisme welke plaat op 1 staat. πŸ˜‰ Verder is bij die tussentijdse groffe meting duidelijk geworden dat een paar titels elkaar weinig ontlopen. En als de trend van nu tot 15-12 doorzet dan is het vrijwel zeker, dat er een paar enorme stijgers zullen opduiken. De lijst wordt elk jaar leuker.

        @ Lottie: morgen ben ik een groot deel van de dag erg druk. Ik zal proberen morgenochtend Muse op de Rootspage voor je neer te zetten. De rest moet dan maar later op de dag.

  32. Ik zei het gisteren al tegen je: al een maand lang verwen je ons met prachtige snoepjes in de vorm van clips [die van M83 vind ik absoluut top] en heel die maand geen Nederlandstalige prut te zien of horen geweest. Wie wil er beter bewijs, dat we er zonder probleem en tot onze eigen grote opluchting buiten kunnen? πŸ˜€

  33. Ik had een werklunch πŸ™‚ dus ga nu even kijken naar al het moois. Het schijnt ondanks mijn afwezigheid toch erg druk te zijn geweest rond mijn werkplek in de pauze πŸ˜‰

    • Een paar mooie mannen- en vrouwenbillen, een lekker nummer van de groep die zich als enige “de band” mag noemen, Lottie’s bandje [helemaal niet slecht] en een stief kwartiertje old school blues. Er zijn slechtere manieren om het laatste uur van een dinsdagse werkdag in te gaan. πŸ™‚

  34. Wat is die home made clip van M83 geweldig geworden, beelden passen perfect bij die fantastische muziek. Dat heb je echt meesterlijk gedaan!!!! Ik denk trouwens, dat Jurgen meer mannelijke gastkijkers zal hebben als anders. πŸ˜€
    The Cure is vet goed. Somber okΓ©, maar het heeft toch wel klasse; ik luister er graag naar. Dus: MORE, MORE, MORE πŸ˜‰

    • Prachtig, prachtig, prachtig. Muziek en clip van Skin of the night is een hoogtepunt tussen een rij hoogtepunten. Mijn lijstje pronkt M83 inmiddels op. En omdat de clip zo inspirerend is πŸ™‚ kijk ik elke uurtje even πŸ˜€
      BTW de rest krijgt ook de aandacht hoor. πŸ™‚

      • Dank je, Leon. Ik weet, dat iedereen die ik wil bereiken ook bereikt wordt. Dat is voor mij meer dan genoeg πŸ™‚

        Vergeet trouwens ook niet om even op de Historie-page te kijken naar een lijstje met de beste 40 tot zondag toe. Dan zal je duidelijk worden, dat hier een zeer tevreden man zit.

    • Ik kan met dat lijstje leven. RadaR. Vergelijk het met de beste 40-50 van allerlei lijsten en die van Catch springt er uit!! Die clip van M83 ….. hmmmmmmmmm. Smullen! πŸ˜€

  35. Knap hoe jullie het volhouden zo zwaar te blijven bomen over de streken van Madam Schippers.. Ik hou het toch liever bij muziek. Dus een vraagje aan de “baas”: komt er nog iets van The Cure? πŸ™‚

Nice and easy to work with

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s