APPELMOES VOOR DE ONNOZELEN

Ruwweg 1/3 van ons zal in lichtelijk opgewonden staat zijn ontwaakt vanochtend. Want tijdens de nachtelijke uurtjes is het beeld van die buitenaards spectaculaire vondst, die van de appelboom gaat vallen, niet van het geestesoog af geweest. Nog even en men kan zijn hartslag meten, apps gebruiken,liken of dissen, kijken hoe laat het is, de iwatchcreditcard gebruiken via deย  I-Watch. Als men in het bezit is van een I-Phone 5 of nieuwer tenminste. En wel heel bijzonder is, dat de I-W kan worden voorzien van een bandje in een kleur naar wens.
Ja, als ik zeg buitenaards dan bedoel ik ook buitenaards. Een horloge van Appel, it almost makes your brains explode. Met digitale klok! En de gadget-boomgaard van Appel blijft maar nieuwe vruchten produceren om ons buiten de dampkring te houden. Hadden die duizenden parels der mensheid, die de Appel-meet&greet meemaakten, geweten dat heer Tim Cook hard werkt om rond de feestdagen de I-Vibrator in de markt te zetten, de “roar” zou nog oorverdovender zijn geweest.
En eerlijk is eerlijk, Appel had ook voor mij nog een cadeautje in petto. De meet&greet werd namelijk opgeluisterd door de Ierse band I2, welk gezelschap net het nieuwe album Songs of Innocence gereed had gekregen. En op kosten van Appel [lucratieve business, die I-handel] en tot groot genoegen van Bono, kon het I-volk voor een korte periode dat nagelnieuwe album gratis via I-Tunes opslurpen. En wie heeft er geen I-junkie in familie of kennissenkring? Dus pronken er nu in een vers mapje 11 nieuwe songs van I2 en op de eerste die ik beluisterd heb [Song for someone] ben ik spontaan deeply in love gevallen. Dank, Appeltje!
Ruwweg 1/2 van ons zal een slechte nacht hebben gehad, geplaagd als ze zullen zijnguus door de herinnering aan een Nederlandstalig plaatje wat zo goed past bij het beeld van gisteren van een duivelse coach Hiddink na de zeperd van Oranje in Tsjechiรซ. Hoe heette dat plaatje ook alweer?
Ruwweg 1/6 van ons zal lekker geslapen hebben, wat ik ze van harte gun. Want zo groot is de groep onder ons bij benadering, die echt gelooft wat via RTL4 Nieuws is doorgelekt vanuit de Miljardennota 2015.
“Bijna iedereen gaat erop vooruit in 2015” kopten de kranten gisteren.
Emile Roemer meldde vanochtend niet zonder reden, dat wat er “gelekt”
is sec het goede nieuws is. En we kennen vriend Rutte en kaalkopje Samsom goed genoeg om te weten, dat het echte aapje pas uit de mouw komt op een moment, dat hen het beste uitkomt.
rijtoerMaar als 16% van ons rust in het hoofd wil houden tot de knollen weer schijtend van Noordeinde naar Ridderzaal galopperen, ik gun hen dat.
Ik heb zojuist genoten van een bewonderenswaardig betoog van zo’n 2 uur van Renske Leyten [SP] tijdens het debat over [het genadeloos hakken in] de langdurige zorg. Fleur Agema [PVV] doet nu haar best het niveau van Leyten te halen, maar dat trek ik niet.
Dus haast ik me om de 10 resterende appeltjes van I2 te gaan beluisteren. Er zit een song met de titel Volcano bij; zou na de “troonrede” zo maar een hit kunnen worden.

14 thoughts on “APPELMOES VOOR DE ONNOZELEN

  1. Zo… tussen de bedrijven door hebben we dat Ierse bandje’s [San’s zwijmelgroepje] nieuwe album beluisterd. Ik hou me maar op de vlakte als het goed is. Terwijl San in hoger sferen de afwas ging doen heb ik de gelegenheid aangegrepen om Drivin’ towards the daylight van Joe Bona [geen familie van die Ier] mijn oren te laten strelen.
    Volgens mij heeft Willem daar pas geleden nog een clipje van geplaatst. En goed voorbeeld doet goed volgen. En het mooie was, dat er die song op staat die mooi aansluit bij je verhaaltje. Want laten we eerlijk zijn: zonde mobieltje รฉn zonder straks die Y-Watch word jij zo langzamerhand wel een “Dislocated boy” ๐Ÿ™‚

    • Lekker, hรจ zo’n 7 minuten JoBo om de dag een kickstart te geven. Dank je wel, Jurgen!!
      Hoe zou het toch komen, dat ik vaak het gevoel heb onderdeel uit te maken van een steeds verder slinkende groep, die zich juist nooit “dislocated” voelt? ๐Ÿ™‚

  2. Ook ik was onder de indruk van de inbreng van Renske Leijten tijdens het debat over de concept-wet langdurige zorg [WLZ]. Die vrouw heeft de boel aardig op een rijtje staan, wat je niet kunt zeggen van de burgers die straks met de gevolgen van die diep doorwerkende wijziging in de zorg geconfronteerd gaan worden.
    Maar er kwam ook een belangrijke aap uit de mouw. Want als de uitvoering van die WLZ straks te duur wordt [en dat mag je met de huidige lieden aan het roer best lezen als “straks bepalen wij gewoon, dat die WLZ te duur wordt”] zal de hele santenkraam worden overgedragen aan de zorgverzekeraars. Waarmee weer een stuk [van ongeveer 20 miljard] van de markt aan de private spelers wordt gegeven. Stukje bij beetje gaan onze nog steeds neo liberale “vrienden” gewoon door met het veramerikaniseren van onze zorg. Het wordt echt de hoogste tijd, dat dit kabinet met gezwinde spoed in de Noordzee wordt gedumpt [ja, zelfs ik word met de week kwader ๐Ÿ™‚ ]
    Ongetwijfeld weet je, dat het debat vanaf 13.00 uur wordt voortgezet, waarbij van Rijn in 2e termijn reageert op de inbreng van de Kamer.

    Iets anders nog. Gisteren kwam ik in de krant een artikel tegen [wat er verrassenderwijs vandaag ineens niet meer staat] over de creatieve plannen van Enschede [รฉรฉn van de laatste PvdA-bolwerken in Nederland] om de door het rijk ivm met de zorgwijzigingen opgelegde bezuinigingen te verhalen op burgers. Men heeft het “ludieke” voorstel gedaan om nieuwe aanvragers van een bijstandsuitkering te gaan verplichten om , indien van toepassing, eerst het al opgebouwde pensioen “op te eten”. Een maatregel met meer verdergaande gevolgen dan menigeen vermoedt. Maar we hebben het er nog wel over als er wat meer info is. [ De link naar het bericht van gisteren is http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/article/detail/3745434/2014/09/10/Enschede-hakt-knoop-door-eerst-pensioen-opeten-dan-pas-bijstand.dhtml
    Tenslotte ๐Ÿ™‚ : zo je dat nog niet deed kijk dan alsnog Hollandse Zaken van 10-9-14 terug. Gespreksstof voor morgenavond wat mij betreft.

    NB: een horloge uit de Appelboomgaard, daar kan ik koud noch warm van worden. Net zo min als van die Guus trouwens!

    • Ik ben er ondanks drukte in geslaagd om
      a. het debat te volgen
      b. Hollandse Zaken met die truttebol Yvon Hofs [ hoe Grimbergen er toe kwam die als een zgn “deskundige” te gebruiken is me een raadsel. Cees moet aan MAX-dementie lijden ] te bekijken
      c. het Enschede-artikel te lezen. Ik heb inmiddels begrepen, dat Frau Jetta spoorslags richting de PvdA-enclave is vertrokken [met de rollator in de 3e versnelling], dus dat belooft weinig goeds. Overigens is het heel merkwaardig, dat de VK vandaag niet met een soort follow up komt over de idiotie van dat Enschedese idee.
      En nu prop ik me achter het scherm om het debat WLZ verder te volgen.

      • Je gaat ongetwijfeld flink wat nieuwe woorden en termen leren,denk ik. Zoals:
        persoonsvolgende bekostiging [smashing!!!!]
        zorgzwaarte [ geen verband met obesitas o.i.d.]
        We hebben het er zeker nog over, maar ik kan je nu al vertellen, dat er een hoop problemen op de WLZ-Nederlanders gaat afkomen.

      • Beide termen zijn inmiddels al diverse malen langsgekomen, Jeanette. Ik begin er al aan te wennen ๐Ÿ™‚ Nu nog achterhalen wat ze betekenen!
        Het lijkt mij heel verstandig om voorlopig maar niet ziek te worden ๐Ÿ˜‰

  3. Eigenlijk zie ik maar 1 overeenkomst tussen die speeltjes fabriek, Guus en dat tuig verantwoordelijk voor die miljoenennota, het is allemaal oude wijn in nieuwe zakken met de onmiskenbare geur van rottend fruit daaruit opstijgend.

  4. rond de feestdagen de I-Vibrator in de markt te zetten

    En een digitale stem hoor je dan zeggen “iets naar links, ja daar” ๐Ÿ˜›
    Onder het spelen kan op het gemak, maar met een flinke blos, worden gebrowsd door de nieuwste aanbiedingen van Rolf en Dolf.

    Aan Guus maken we maar niet teveel woorden vuil. Volgens mij is de man inmiddels over zijn houdbaarheidsdatum heen. Zijn afgrijzen over de beroerde kwaliteit van veel Oranje-spelers is slecht toneelspel. Half Nederland weet het al bijna een jaar.

  5. Toen ik jaren geleden als knulletje mijn eerste echte horloge kreeg was ik daar heel blij mee. Destijds was tijdaanduiding nog niet overal aanwezig. Hoe anders is dat nu! Je struikelt over de tijd. Wat moet je met zo’n I-Watch? Mee betalen? Dat kan ik al op diverse manieren. Mijn hartslag meten? Waarom dan? Ik heb een prima dokter. Apps? Gebruik ik nauwelijks. En die dingen bevinden zich ook op de smartphone en de PC.
    Waarom al die drukte om een volgend speeltje? Als je zo’n presentatie ziet dan heeft het veel weg van een bijeenkomst van een religieuze sekte. En daar moet ik per definitie niets van hebben.

    • Zo komt het op mij ook over, P. , als een religieuze sekte. De aanbidding van zo’n gadget is totaal. Je zou bijna terug gaan verlangen naar de tijd, dat er goden en halfgoden werden vereerd. Dat waren tenminste nog “levende wezens”. Nu valt men op de knieรซn voor een apparaatje, waarvan je je met recht kunt afvragen wat er zo speciaal aan is. ๐Ÿ˜ฆ

  6. Heb de nieuwe van U2 net beluisterd en er is niet veel mis mee. Wel anders. Straks gewoon nog eens opzetten ๐Ÿ™‚
    Ik begrijp, dat je geen I-W voor je verjaardag wilt hebben? ๐Ÿ˜€

  7. Ik vind het een tegenvaller, dat je geen water kunt koken met die Appelwatch. Kun je er wel de Ice Bucket Challenge mee doen?
    Ik vond trouwens Guus en Sjaak van Gelder gisteravond een leuke act voor 2 dikkerdjes opvoeren ๐Ÿ™‚ Vond jij blind ook zo fabelachtig spelen? Zijn balletjes breed en terug worden steeds fraaier!

  8. Goeie wrap up van het enige echte Hollandse wereldnieuws ๐Ÿ˜‰ Uiteraard had Thijs in DWDD 2 hard core nerds en een niet werkende stream met de appelboomgaard. Er zijn weer een hoop onnozelen blij, zullen we maar denken. Er zullen best contests komen over wie het mooiste bandje aan de IW heeft zitten.
    De recensies van het I2-album zijn nogal wisselend. De Britten en Yanks zijn lyrisch, de VK kraakt het aan alle kanten af.

  9. Tjonge, jonge wat ben ik blij dat ik dit blog in mijn mailbox ontvang.
    Al dat nieuws is zomaar aan mij voorbij gegaan.
    I.p.v. het nieuws te volgen ben ik gisteravond lekker uit geweest …..

    Vrolijke groet,

Nice and easy to work with

