GOED NIEUWS SHOW

Vreemde gewaarwording. In augustus 2014, de maand van “Nederland Waterland[ers]”, op de ochtend van deze 27e schijnt de zon naar binnen. Gratis accu’s opladen dus. En dat is ook hard nodig, want ik herkende bij mezelf de duidelijke kenmerken van een november-verkoudheid. Misschien is die nog weg te drukken.
Gisteren al ontwikkelde zich een positief gevoel bij ondergetekende. Het begon [uiteraard zou ik bijna zeggen] met het bericht, dat Ciley Myrus de US videoaward had gewonnen. En terecht, want wat is dat snolletje goed, zeg! Dat beeld, waarop zij slechts gekleed in een paar laarzen op die sloopkogel zit te soppen, out of this world! Weergaloos!!! Onovertrefbaar!!!!!
Zelf was ik ook lichtelijk aan het soppen geslagen door de melding in de kranten, dat Rutte ons [gemiddeld] 0,25% aan koopkracht erbij gaat geven in 2015. Je zou het een soort “heitje voor een karweitje” kunnen noemen. En dat karweitje is natuurlijk de verwerking van de pijn, die Rutte met zijn gebruikelijke glimlach links en niet rechts uitdeelt. Het gaat druk worden in de “malls” in 2015, dat staat wel vast.
BreakinBadEn het goede nieuws bleef maar stromen. Na 5 seizoenen kreeg “Breaking Bad” eindelijk de prijs [een Emmy], die de serie al veel eerder verdiende. De belevenissen van Walter White en Jesse Pinkman zijn een voorbeeld van hoe je een goed gevonden scenario uitwerkt tot een soms keiharde, soms ontroerende en soms verdraaid grappige TV-serie. Hulde! T.z.t. kom ik nog verder op BrBa terug, want in de eerste episode van de 3e serie viel me iets op, wat ik even met jullie wil delen.
En daar was Rutte weer, die met ditmaal de bijpassende uitgestreken knar Nederland verraste met de mededeling, dat er voor de eerste keer in een zelfde jaar een 2e The Passion komt. In de RAI in Amsterdam op 10 november [ zei ik het niet al eerder; november was de grootste kanshebber] De RAI moet nog worden gereinigd en verbouwd, waar Braziliaanse ervaringsdeskundigen voor komen overgevlogen. Mogelijk wordt, afhankelijk van de kosten, een nieuwe act met deze keer 500 donkere auto’s met chauffeur uitgevoerd.Β  Waar ik persoonlijk nogal nieuwsgierig naar ben is of op die 10e november, 4 maanden na de ramp[?], aanslag [?], het bedrijfsongeval [?] iets bekend zal zijn en worden gemaakt over de ware toedracht. Ik ben dan wel geen direct gedupeerde, maar zelfs ik begin me steeds nadrukkelijker af te vragen wanneer er eindelijk eens iets aan duidelijkheid wordt gegeven. Al was het maar voor die door analisten zo belangrijk gevonden “closure”.
Maar Rutte kennende zal hij het op advies van Big Ivo laten bij een gepassioneerd optreden van Anita Meijer en Ruth Jacott. “Blijf bij mij” en “Why tell me why” zullen ongetwijfeld op de setlist voorkomen. En de aandelen van Kleenex zullen pieken.
Terwijl de zon nog steeds schijnt en de lucht zowaar blauwig begint te worden nog even mijn laatste krabbeltje. Na 35 jaar afwezigheid is de inmiddels 56-jarige Kate Bush begonnen aan haar 2e tournee ooit, “Before the dawn”. Logischerwijs is de pers daar lyrisch over en in dit geval eens terecht. Kate gaf mij jarenlang een warm gevoel en zodra de DVD er is zal dat ongetwijfeld opnieuw het geval zijn.

Wie had dat kunnen verwachten? Dat 27 augustus, na meer dan 2 weken van kou en vocht, iets als een goed nieuws show zou kunnen zijn?

16 thoughts on “GOED NIEUWS SHOW

  1. Als je de reviews leest [BBC, Guardian e.d.]dan zijn die allemaal heel lovend over de “return to earth” van Kate Bush. Ook ik ben er van overtuigd, dat zij een exceptioneel talent is, wat zich totaal niets aantrekt van de regels die gelden voor de bubblegumwereld die popmuziek heet. Voorbeeld daarvan was het verzoek/bevel om tijdens het concert cellphones e.d. uit te laten. Om de eenvoudige reden, dat Kate niet met I-phones, I-pads e.d. contact wilde maken maar met haar levende publiek.
    Ik ken plaatsen, waar de klinieken voor psychische hulp onmiddellijk zouden zijn volgelopen. Niet in de Apollo, want daar werd het bevel zonder probleem opgevolgd. Waardoor het publiek een gig kon bijwonen en een artieste kon zien, die een verpletterende indruk heeft achtergelaten.
    De DVD staat ook op mijn lijstje πŸ™‚

    • Omdat Willem het nalaat doe ik het maar. Kate Bush live in 1986 met o.a. David Gilmour aan haar zijde [echt groten vinden elkaar altijd πŸ˜‰ ].

      @optimist: ik wil niet opdringerig zijn, maar “Moments of pleasure” is ook geweldig. Misschien iets voor bij de koffie?

  2. Het enige wat ik zag van die videoawards was bij het journaal. Geen Prilye Stylus, maar wel een fors uitgevallen donkere Amerikaanse, die in een veel te strak broekje over de bΓΌhne kroop. En haar “ass” het werk liet doen. Kan natuurlijk ook zijn dat ze haar autosleutels zocht. En o ja, ik zou het bijna vergeten [Astrid Perenboom kreeg er rode vlekken van in haar nek] een meisje,dat per ongeluk expres uit haar jurkje scheurde. Tot groot enthousiasme van het publiek, want dat meende ineens zicht te hebben gekregen op wat plukjes schaamhaar, die uit haar broekje hingen. Ooit was poppenkast strikt het domein van kleuters en peuters. Nu zie je alles en iedereen.
    Wat een verschil met dat clipje van La Bush!

    • Ik ben heel blij, dat ik er niets van heb meegekregen, Arno.Trouwens, die vlekken van Astrid Pruimenboom zijn chronisch πŸ™‚
      Ik ga nu weer verder met grasduinen in Bush-clips en @lottie zal dat Moments of pleasure zeker meenemen. πŸ˜‰

  3. Het onmogelijke is mogelijk geworden, nimmer had ik in mijn stoutste dromen kunnen vermoeden dat er ooit na ene Bak Ellende iemand op het politieke toneel zou verschijnen die ik als figuur nog weerzinwekkender zou vinden, wiens verschijningsvorm mij werkelijk doet kokhalzen en zijn uitspraken mijn binnenste doen kolken als een gezamenlijke uitbarsting van de Krakatau, Vesuvius en de Etna maar het “thing” is er en het heeft een naam die ik hier niet uitspreek omdat het noemen van die naam alleen al mijn gemoed geen goed doet.

    Laat ik hem maar noemen zoals het “thing” is een uiterst walgelijke liegende lijkenpikkende non-valeur en oplichter en dat is dan de uitvaartLIJDER van dit land, brrrrrrrrrrr.

    Neen dan Dame Kate, sjonge en sjonge en sjonge wat was dat een bloedmooie dame en dan ook nog eens met werkelijk prachtige muziek, zelfs nu ziet ze er nog steeds uit om op te vreten en ook ik kan niet wachten op de registratie van die ongetwijfeld fabelachtig mooie concertreeks in de Hammersmith die ze nu aan het geven is, ik wilde nog een clip plaatsen maar kan gewoon niet kiezen tussen al dat fraais van deze wonderbaarlijke Dame.

  4. Ik probeer me voor de geest te halen of er destijds bij de vliegtuigramp op Tenerife [een grotere catastrofe] ook een nationale herdenking is geweest. Of probeert Rutte onder een dekmantel wellicht meer een Europees statement te maken dan een Nederlands?
    Als onze gastheer zou ik veel meer voorstander zijn van een herdenking, bedoeld voor de directe nabestaanden van de slachtoffers. Als Rutte of wie dan ook meent, dat er onvoldoende empathie bij de rest van Nederland zou bestaan voor slachtoffers en nabestaanden dan ligt dat meer aan zijn eigen redeneertrant dan aan de rest van Nederland. Soms zijn er situaties waarin bescheidenheid en terughoudendheid veel meer op zijn plaats zijn.

    • Hier is het [wiki] antwoord op je afvraging, Paul.

      Op de Amsterdamse begraafplaats Westgaarde bevindt zich het veld waar het merendeel van de Nederlandse slachtoffers is begraven, met een monument voor de slachtoffers van de ramp.

      In 2002 is de Stichting Nabestaanden Slachtoffers Tenerife opgericht. Op 27 maart 2007, 30 jaar na de ramp, werd op initiatief van de Stichting in het Auditorio de Tenerife van Santa Cruz de Tenerife de eerste internationale herdenkingsplechtigheid voor de slachtoffers gehouden.

      De herdenkingsplechtigheid bestond uit twee programmaonderdelen. Na een herdenkingsbijeenkomst in het Auditorio de Tenerife in de hoofdstad Santa Cruz werd op de Mesa Mota in de gemeente San CristΓ³bal de La Laguna het International Tenerife Memorial onthuld. Dit 18 meter hoge monument in de vorm van een wenteltrap, genaamd Stairway to Heaven, is gemaakt door de kunstenaar Rudi van de Wint. Nederlandse en Amerikaanse nabestaanden, overlevenden en betrokkenen maar ook Spaanse hulpverleners en betrokkenen woonden de plechtigheden bij. Bij de onthulling van het monument werd op hetzelfde tijdstip als de ramp, om 17.06 uur, door de aanwezigen twee minuten stilte in acht genomen. De herdenkingsplechtigheid en de onthulling van het monument zijn vastgelegd in boekvorm en op dvd.

      • Ik dacht me al zoiets te herinneren, RadaR. In 2007 was het veel meer een gebeurtenis, die in het teken stond van de slachtoffers en hun nabestaanden. Zoals het ook hoort! Empathie tonen, dat zouden veel mensen eens moeten leren, kan heel goed van op de achtergrond. Ik hoop dan ook dat op en rond de RAI in november voor 99% direct betrokkenen aanwezig zullen zijn.
        En Rutte’s rol zou inderdaad behoren te zijn het verschaffen van duidelijkheid over het echte verhaal achter de MH17.

        NB: Wat Kate Bush betreft: klassewijn behoeft geen krans πŸ™‚ Prachtig liedje,dat The Architect’s dream. En een dito clipje!!

  5. Mogelijk wordt, afhankelijk van de kosten, een nieuwe act met deze keer 500 donkere auto’s met chauffeur uitgevoerd.
    Blatter schijnt van plan te zijn om die act te gaan gebruiken voor de openingsceremonie van het WK Voetbal 2018 in Rusland. πŸ™‚ Ruth Jacott en Anita Meijer mogen gewoon thuisblijven, op het plein van de TROS.

  6. We waren ook wel toe aan een “goed nieuws show” πŸ˜‰ Prachtig weer, dat is zeker! Een dag om van te profiteren.
    Vind je het erg als ik Rutte links laat liggen. Ik kan al enige tijd niet zo goed meer tegen die man. En op zijn “heitje”zit ik zeker niet te wachten, omdat al duidelijk is, dat hij minstens hetzelfde bedrag bij de zorgtoeslag gaat terughalen. Dat raakt zijn reguliere achterban niet, want die hebben die toeslag niet. En het SAD-trio [Samsom, Asscher, Dijsselbloem] zit er bij en kijkt er naar 😦

    • O jee, nu vergeet ik nog het belangrijkste πŸ˜›
      Ik ben de afgelopen dagen druk bezig geweest om de achterstand in de Bridge weg te werken en dan kom jij alweer met een andere serie op de proppen. Agendawerk dus πŸ™‚
      En wat een mooi liedje van Kate Bush [mij onbekend. Is dat van 1 van haar latere albums?]
      Ook 56 inmiddels…..ja ja, we worden oud πŸ˜€

      • Aan het eind van de clip van Kate kun je doorklikken op “Nocturn” , O.. Dan is pas te zien wat echt een hele mooie en goede videoclip is en de muziek is ook prima.
        Wel wat andere koek dan wat juffertje Cyrus in haar blote bum doet. πŸ™‚
        @ RadaR: Hou je ook al niet van Anita Meijer? Die heeft nog wel zulke mooie dingen gedaan met die zanger met die elleboog πŸ˜›

Nice and easy to work with

