HEK

Een hek van 460.000 euro om een stuk grond met een waarde van 35.000 euro?
Wat zouden Alex en  Max in hemelsnaam van plan zijn in die vakantiewoning  in Griekenland?
Volgens Big Ivo Opstelten is dat hek heel belangrijk voor de veiligheid van The Royal Two + Kids.
Zou er niet doorheen kunnen worden gekeken? Dan is het eerder een muur dan een hek, lijkt me. En veiligheid waarvan?  We kunnen natuurlijk allerlei geintjes maken over de mogelijke ondeugende spelletjes, die het duo Ma[le]x gaan spelen achter de veilige bescherming van dat hek. Ik zou zeggen laat de fantasie maar de vrije loop. Maar persoonlijk denk ik dat Alex meer geïnteresseerd is in het aanleggen en bewaken van een koninklijke biervoorraad dan in spannende lichaamsbeweging. En hij is natuurlijk zeker geen Dutch Silvio. Dergelijke types hebben we nauwelijks in Nederland, een paar misschien nog in de Sint Jan of de Westerkerk. Of Urk natuurlijk.
tuinhekNee, ik gok op een rijke vooraad aan Heineken special brand en die stop je niet achter een tuinhek met koninklijke boog.
Wie wat mij betreft zeker achter een heel hoog op 10.000 volt staand hek mogen zijn The Golden Oldies. Nee, niet die plaatjes uit de jaren 50 en 60 van de vorige eeuw, maar die rollator popgroep uit toevallig diezelfde periode. Na het eerste tenenkrommende succes met schoolconcerten [ja, zelfs ik heb daar iets van meegekregen, met open mond en rommelende ingewanden overigens] brengt de baggerpijp der baggerpijpen BNN een nieuwe reeks, waarin rollatorpop Duitsland moet gaan veroveren. Nederlandse omroepen zijn uitblinkers als het om het vinden van nieuwe markten gaat waar bagger [zou Boskalis  de Goldies trouwens sponseren?] naar kan worden geëxporteerdhoogspanning. Natuurlijk begrijp ik best  waarom BNN met die kwal als snelle presentator nog voor een seizoen gaat. Wat vorig jaar niet is gelukt moet dit seizoen wel kunnen. Één van de oudjes, die onder het krijsen van “I want to live forever” rochelend ter aarde stort en daarmee de AOW iets betaalbaarder en houdbaarder maakt. En ik maar blijven hopen, dat die lolbroek van een Nicolai zelf …… nou ja, dat moment komt ooit.
Trouwens, ik zag iets van dei Goldies [een trailer] omdat ik zat te wachten op de herhaling van een aflevering van Tegenlicht uit november 2013 met de titel “Persoonlijke data zijn goud waard”. Die bracht mij trouwens op het idee om in dit blog dataminingHEK als centraal onderwerp te kiezen. Want als jullie [alsnog?] naar die Tegenlicht aflevering zouden kijken dan zouden jullie waarschijnlijk net als ik de gedachte voelen opkomen “waarom staat er geen hek van bijna 5 ton om onze persoonlijke data”?  Want daar is het al jaren hoog tijd voor, want als één ding duidelijk wordt dan is dat wel dat er een hele goede boterham is te verdienen met het puur persoonlijk managen van onze eigen data. Maar Big Ivo zal dat wel als uiterst onveilig gedrag bestempelen. Ten opzichte van al die grote bedrijven, die elke scheet, die we laten, beheren als ware het een goudstaaf uit Fort Knox. Die goedzak.

22 thoughts on “HEK

  1. En ondertussen……………..in ons schilderachtige vaderland …………in onze kleurrijke en creatieve wereld van de BN’ers…………[jullie merken, ik bouw de spanning hoog op] ,,,,,,,,,,,,,heeft men zich fanatiek gestort op de IBC. Men moet straks in december bij het jaaroverzicht iets te melden hebben, nietwaar? Onbekend is of Alex mee gedaan heeft of een ICL’letje bewaart voor de 3e dinsdag in september in de Ridderzaal.

      • En zeker ook van deze want heel Hilversum weet, dat Gekke Gieltje een “hard-on” krijgt van dat poppetje wat de leadzang doet 😉

      • @jurgen: Gaat die radiodwerg als Gieltje D’Arc, met brandstapel en al?
        @Leon: je weet toch, Gieltje krijgt overal een “hard-on” van. Monique Smit, Jan Smit, Miss Montventoux, ja zelfs van de teckel van de buren 🙂

      • Gekke Gieltje in verband brengen met een “Eternal flame”? Ik voel me geroepen me te melden om die “eternal flame” met een forse ‘Ice Buckett” meteen te doven 🙂
        Overigens blijf ik zeggen [ al sinds 1989] dat dat poppetje het nog steeds prima doet bij mij. Ik zie dat liever als Angela Groothuizen [knorknor], waar zelfs 3 gratis brillen van Speksavers niet tegen helpen. Daar heb ik een breedbeeldbril voor nodig.

      • Het HEK is weer even van de dam 😀 . Wie begon er eigenlijk over Gekke Gieltje? Alle sluizen gaan weer even open en ik zit met kramp in mijn kaken van het lachen 😛

      • Leuk om de voorganger van Alice Cooper weer eens te horen [zien hoeft voor mij niet zo 🙂 ]
        Maar door dat zien ontdekte ik welke prachtige juweeltjes er na Arthur Brown beschikbaar kwamen. 17 minuten live In-a-gadda-da-vida van Iron Butterfly + een werkelijk prachtige live-opname van Julie Driscoll’s Wheels on fire. Bij elkaar toch maar mooi zo’n 25 minuten muziek om de vingers bij af te likken 🙂

  2. Met onze verslaving aan internet en de sociale media én met het accepteren, dat plastic geld het papieren alternatief heeft vervangen, hebben we onze privacy weggegeven. En iets wat je aan wolven weggeeft zie je echt nooit meer terug.
    Zou iemand zich af en toe afvragen waarom bedrijven in alle sectoren, food en non-food, ook een facebookpagina hebben?

    • Zou iemand zich af en toe afvragen waarom bedrijven in alle sectoren, food en non-food, ook een facebookpagina hebben?
      Voor de gezelligheid? To meet “firiends”? Om de nieuwe soep van Knorr of het nieuwe smeerseltje voor vrouwen, die op hun 50e toch een plat buikje willen hebben te “liken”? Of toch om net als alle andere schapen te grazen op de weides, waar de wolven ze heen leiden? Waarbij elke stap van het schapenvoetje wordt geregistreerd en de mail met mooie aanbiedingen al in de maak is.

  3. Gelukkig worden de effecten van het minimalistische gebruik van de treurbuis steeds beter zichtbaar, zo ben ik “blijkt nu” in de gelukzalige omstandigheid te verkeren dat ik helemaal en absoluut geen ene malle moer van ene Nicolai nog van Goldies weet en zo te lezen hoef ik dat niet als gemis te beschouwen.

    Het hek overigens voor zover ik heb begrepen is geplaatst op grond van de buurvrouw (waarom is een hele grote vraag) en die ruim 4.5 ton is alleen maar de afkoopsom voor de pacht van die grond voor de komende 40 jaar.

    Die lieve o zo maatschappelijk betrokken Wim-Lex toch, auto a 6 ton, kekke speedboot 8 ton, logeeradresje voor die mama in den Haag regelen a 3.5 miljoen plus 1 miljoen aan verbouwingskosten, hekje van een (schat ik in) miljoen, en dan vergeten we vast nog wel het een en ander, en dan nog staan er straks tienduizenden zo niet honderdduizenden sukkels over een kleine maand met een oranje vlaggetje in de kinderlijke knuistjes te zwaaien naar de Gouden Koets als kinderen zo blij.

    Het gros van die idioten staat ook nog eens figuurlijk in de blote hol, want als de koets dan eindelijk bij hun langskomt, keren al die witte weke billen zich allemaal naar dat sprookjespaar in die koets om waarbij gelijktijdig uit hun anus een bordje naar buiten springt met daarop de tekst,
    Dank, o Majesteit dat u en uw familie ons al ruim 200 jaar spijkerhard in de anus naait, op naar de komende twee eeuwen!!

    Ongetwijfeld zal het paar daarbij zijn charmantste grijns op het smoelwerk toveren, wat een land!!

    Hetzelfde land waar dus nu voor tonnen en tonnen fruit ligt te rotten, plus voorlopig niet naar de voedselbanken gaat of bijvoorbeeld word uitgedeeld op (lagere) scholen omdat onze fijne telers wachten op de Europese compensatieregeling!!

    Te bizar voor woorden en zo godvergeten schandalig dat ik er al niet eens eer kwaad om kan worden maar alleen maar denk dit land is echt een open inrichting.

    Maar ja daar hebben uitvaartleider Kneus Rutte en zijn slippendragers Timmerdinges en Samsonlight toch oud-hollandsch schijt aan.

    En wat die persoonlijke data betreft zo lang als mensen geheel en al uit vrije wil de meest intieme gegevens uit hun eigen leven zelf aan bedrijven als AH geven (handig he zo een bonuskaart, 3 x raden wie de echte bonus heeft) denk ik bij mezelf het is ook iets van “eigen schuld,dikke bult!!

    • @Willem:
      Ik weet toevallig, dat RadaR de naam van die Ruben gewoon heeft moeten opzoeken 🙂 Het is verfrissend hoe je op een donderdagmorgen in nog niet eens zoveel woorden een helder beeld tekent van onze innige [ok, misschien wat kostbare] relatie met onze king & queen. Er zijn al mensen gesignaleerd die stiekem aan het oefenen zijn voor het vlaggen tijdens de rijtoer. 😉
      Dat rottende voedsel is inderdaad een schandaal, maar volgens mij wordt ook dit gewoon weer gepikt.
      En tja, AH is maar een van de velen. Zelfs als ik ’n T-shirtje koop weten data miners het eerder dan ik het voor de eerste keer draag. Pinnen . wat waren we er blij mee destijds 😦

      • Ach, Jeanette, wie zich de boterberg herinnert kijkt niet op van het laten verrotten van eten om geld binnen te halen via een subsidiepot. En de doorgedraaide komkommer en dito tomaten zijn net zo goed een historisch gegeven. Voor die belangen moet de Voedselbank gewoon wijken.

    • Volgens mij is de 6-pack favoriet, Arno. Dan kan hij zo lekker met zijn kont op het hek gaan zitten en onder het genot van een op zijn tijd klinkende boer uitkijken over de baai voor zijn deur.
      Ik zie Alex niet zo snel een vat onder zijn arm nemen 🙂

  4. Weet je wat ik het meest om te huilen vind aan dat goldie’s gedoe? Dat de media het brengen [zie de langzamerhand wel erg rioolachtig wordende VK van vandaag] als een ontwikkeling naar “de nieuwe opoe en opa”. Die van de 21e eeuw is niet langer de breiende en koekjes of snoepjes uitdelende opoe en van zijn sigaar, borrel en goeie lectuur genietende opa, zo probeert men ons te doen geloven. De opoes en opa’s anno nu worden 10 jaar ouder als hun voorgangers, dus kunnen, nee moeten ze met de stroom mee. En dat betekent rocken op hun 80e, zuipen op hun 75e, op TV tot ze omvallen. Die trend is ingezet door die ook al steeds dieper wegzakkende ouderenomroep MAX [je wilt niet weten waar die oudjes mee naar toe sleuren] en te verwachten viel dat andere omroepen daarop zouden inhaken. Mensonterend en misselijkmakend!!
    Jammer dat ze om Max en Alex niet een echte huizenhoge muur hebben gebouwd. Zonder in- en uitgang 🙂 Alex mag zuipen wat hij wil, Max kan met haar microkredietjes spelen. Ik word er warm noch koud van.
    Trouwens een goed punt over die data. We geven met zijn allen kapitalen weg aan die driftig mijnende bedrijven. En we zouden dat niet moeten doen. In mijn mijn ga ik alleen zelf als mijnwerker tekeer als het aan mij zou liggen.

Nice and easy to work with

