DIRTY OLD LIVING DOLL

Living doll, The Young Ones, Bachelor Boy, Lucky Lips, Wind Me Up, I’ll Come [Runnin]… zo maar een greep uit de indrukwekkende lijst hits en hitjes, die Sir Cliff Richard in een periode van 30 jaar scoorde.
Nu bekend is geworden, dat ook Sir Cliff praktiserend lid is geweest[?] van het zogenaamde Jimmy Saville-genootschap [u weet wel die club Engelse artiesten, die als motto “minstens elke dag een kleuter aan mijn leuter” aanhing] zullen die ooit zo onschuldig klinkende popliedjes van Harry Webb [ zo heet Sir Cliff in vrijetijdskleding] nooit meer hetzelfde klinken. Wat zeg ik, ik zal ze nooit meer draaien, want alleen de gedachte al bezorgt me een vieze smaak in de mond. Het Britse alternatief voor Elvis, dat fris ogende knulletje met de spuuglok, blijkt al als 50-er in de jaren 80 een viespeuk te zijn geweest. En nu waarschijnlijk een hoogbejaarde “Dirty Old Man” te zijn.

19 thoughts on “DIRTY OLD LIVING DOLL

  1. De Britse tabloids smullen van het Cliff-schandaal. En van mij mag jij best een keer voor RTL Boulevard spelen, zolang je daar maar geen gewoonte van maakt. [ Likes gescoord? πŸ˜€ ]

  2. Er is geen mens [ook niet met een babybekje als Richard] of er kleeft wel een smetje aan. Nu moet ik zeggen, dat The Shadows veel meer mijn voorkeur hadden dan die Britse namaak-Elvis met zijn “Summerholidays”. Ik heb Richard nooit op enige vorm van pit kunnen betrappen. Maar zoals nu zou zijn gebleken had hij dat wel degelijk 😦 In zijn kruis schijnt.

  3. @Radar

    Nou niet meteen doen waar ik patent op heb namelijk als een soort van razende Roeland tekeer gaan.

    Sir Harry is tot op heden slechts 1 keer beschuldigd en die beschuldiging is ook niet helemaal jofel plus dat ook voor Harry geld wat voor iedereen geld, je bent onschuldig tot je schuld is bewezen en dat laatste is nog lang niet het geval als het al gebeurd.

    Ook is voor degene die de beerput van Jimmy Saville c.s. behandelen inclusief de politie overduidelijk dat als en indien Harry iets heeft gedaan dat dan zeker niet is gebeurd omdat hij lid zou zijn geweest van het trek en naai clubje van Jimmy en zijn fijne trawanten.

    Wel geeft zowel dit bericht als de hele zaak rond Jimmy mij enige hoop dat ooit ook in dit land de spreuk ‘al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel” van kracht gaat worden en er eindelijk onthuld gaat worden welke machtsgeile spelletjes, afwijkingen en wat al niet meer, de huidige en voorgaande generatie bestuurders/politici/graaiers/hufters allemaal in hun besmeurde verleden hebben.

    • Ik had gewoon eens lekker zin om het aloude adagium “waar rook is loeit een knoepert van een fik” eer aan te doen , Willem. Tel daarbij op de ooit als nogal religieus bekend staande Sir Cliff Γ©n de smerigheden, die religieuzen hebben uitgehaald dan is het onvermijdelijk dat 1+1+1 heel dicht in de buurt van 3 komt.
      Cliff’s hit “The day I met Marie” roept meteen de vraag op hoe oud Marie zal zijn geweest.

    • Onderschat niet dat Saville een heel netwerk had opgebouwd en in zijn topjaren ook als provider fungeerde voor de hordes geile bokken, die bij en rond de BBC hingen. En Saville presenteerde ook nog eens Top of the Pops, waar Richard kind [ πŸ˜› ] aan huis was. Dus die rook van RadaR zou weleens heel dik kunnen zijn geweest. En de bijbehorende brandlucht heel sterk.

  4. Maak je zin eens af, Jeanette πŸ™‚ Ondertussen zoek ik even uit hoe ook al weer dat clubje heette, waar vooral gegoede dames uit Wassenaar lid van waren. Je weet wel, die opgedirkte, opgewarmde lijken, die op het terras van ‘De Gouden Leeuw” een jonkie kwamen scoren πŸ˜€ En de briefjes van 100 tussen hun plakkerige dijers hadden zitten.

      • Nee, nee, Leon, zo heet het nu πŸ™‚ Volgens mij heette het clubje oorspronkelijk zoiets als “Gooi gerust een zadel over Eugenie”. Maar dat kan ook de benaming zijn geweest, die wij er zelf aan gaven.
        @Lottie: ja, vergis je niet , hoor. Het was vaste prik, dat de briefjes als warme broodjes gingen. Brutale lijken gilden soms “Haal je beloning zelf maar uit de oven”. πŸ˜›

Nice and easy to work with

