POLITIEKE POOTJES ……..

Wat spelen met mijn telmachine levert een uitkomst op van een benodigd aantal van minimaal 1.000 abonnees met eenzelfde abonnement als ik [internet + vast bellen heet dat meen ik].
Wat spelen met de grijze cellen leidde al snel tot de conclusies, dat:
– al zijn de pootjes nog zo kort en nog zo vet, in bepaalde gevallen is het een zekerheid dat er altijd een vlekkeloze landing op wordt gemaakt;
– er twee van die abonnees hun heil bij een andere provider gaan zoeken. Zelf ben ik er één van, onze ongetwijfeld het nieuws volgende en naar alle waarschijnlijkheid door jeukende vingers geplaagde gastheer is nummer 2. En eigenlijk zouden er nog 998 abonnees moeten volgen.
Waarom? zult u zich afvragen. Wel, die 1.000 abonnees betalen straks via hun abonneekosten op jaarbasis [ca. 12 x 60 euro] ruwweg het salaris  + al vastgelegde bonussen [een nieuw geval dus waarin Dijsselbloem over een jaar komt melden, dat het om veel geld gaat, maar hij er helaas weinig aan kan doen] van het vers aangestelde nieuwe financiële genie van KPN.
En het is absoluut geen toeval dat het handelt om de zoveelste afgezwaaide ex-politicus [ooit door diezelfde “gemiddelde Nederlander” waar Leon elders zo’n uitgesproken mening over geeft gezien als dé leider van een opnieuw groot CDA en de beste Minister van Financiën sinds jaren. Het is inderdaad waar, die “gemiddelde Nederlander” laat zich niet hinderen door kennis of inzicht. Zoals RadaR zelf het ooit uitdrukte, de Nederlander van nu wacht tot hij jeuk aan zijn kont krijgt en klikt dan op “like”.]
de JagerDit is hem trouwens, dat genie, u herkent hem ongetwijfeld. Ik pas er voor om de “prestaties” en “uitlatingen” van deze man hier breed te behandelen. Als u in “Radaroligy” zoekt op Jan Kees de Jager dan levert dat ongetwijfeld een vrij compleet beeld op van ’s man’s actieve periode als “financiëel genie van Nederland”.
625.000 euro + bonussen gaat hij per jaar verdienen. En wij betalen dat als altijd!!
Verder is de Jager natuurlijk de zoveelste sluitende verklaring voor het feit, waarom een inmiddels fors opgelopen groep politici zich probleemloos verbindt aan dat lage bij hun kamerlidmaatschap behorende topsalaris, wat ook wel een norm wordt genoemd. Slimme [niet hetzelfde als goede, pas op] politici weten dat als ze tijdens hun politieke periode de juiste roofdieren voeden, ze die paar “magere inkomensjaren” binnen de kortste keren hebben gecompenseerd. Zoals die de Jager, die van KPN 4x of meer zijn ministerssalaris ontvangt. Een prima leerling van duivelskunstenaar Zalm zou je kunnen zeggen. Die keurig op zijn korte, vette pootjes is terechtgekomen.

13 thoughts on “POLITIEKE POOTJES ……..

    • Ik dacht een moment om Jan Kees in zijn super afkledende uniform, voordat hij in september bij KPN gaat beginnen met de tarieven verder te hogen [wat jullie uiteraard traditioneel niets zal gaan kosten !?!? ] te gebruiken voor een “vredesmissie” richting Vladi. Maar toen realiseerde ik me, dat die Vladi niet van dikke, gedrongen mannetjes houdt. 🙂

  1. `We hebben als zelfs “gemiddelde Nederlander” zoveel mogelijkheden om zakkenvullerij als waar de Jager een voorbeeld van is en een karaktereigenschap is, die ooit bij een selecte groep politici goed was ontwikkeld, maar inmiddels vrijwel het complete politieke krapuul in zijn greep heeft, te bevechten. Is het bijvoorbeeld gek te denken, dat een politicus zich niet aan zijn partij maar aan zijn kiezers gebonden dient te voelen?
    Ik stel die vraag, omdat ik me afvraag waarom we niet tegen diknekken als de Jager zouden kunnen zeggen: “Jij wilt graag mijn/onze stem? Dan laat jij eerst publiekelijk weten, dat je minimaal 3 volledige kamerperiodes blijft en NOOIT na je politieke carriere een baan in het bedrijfsleven zult accepteren, die je meer dan je kamerlidmaatschap oplevert”.
    Zegt zo’n diknek nee op die eis, dan sodemietert hij maar lekker op. Want stemmen halen, dat kan hij wel schudden. En probleem en toekomstige ergernis van de baan.
    Ik stel voor dat we een pilot starten met Asscher, Dijsselbloem of Rutte als proefkonijn.

    • Overschat je het denkend vermogen van die gemiddelde Nederland niet een beetje, Jurgen. RadaR en Paul zeiden het al: die gemiddelde Nederlander reageert op impulsen, zoals jeuk aan hun reet. Niet op wat iemand zegt of belooft; veel te moeilijk om te onthouden.
      Maar als die pilot er komt, je kunt op mij rekenen 😛

    • Mij was ook al die zwakke plek in je idee opgevallen 🙂 Of biedt je ruimte dat er gewoon aan de kont kan blijven worden gekrabbeld? [ liken is denk ik van de baan] .

    • Rutte zit al in een soort pilot!! Die moet zich de crisismanager tonen die nodig is om van Rompuy op te volgen 😉 Dat zou weleens op een groot Russisch-Europees conflict kunnen uitdraaien.

  2. Zoals RadaR zelf het ooit uitdrukte, de Nederlander van nu wacht tot hij jeuk aan zijn kont krijgt en klikt dan op “like”.]

    Ik was me niet bewust, dat je een archief hebt aangelegd van mijn tekstuele uitspattingen 😀 Deze sta ik overigens nog volledig achter 😉

  3. Verder is de Jager natuurlijk de zoveelste sluitende verklaring voor het feit, waarom een inmiddels fors opgelopen groep politici zich probleemloos verbindt aan dat lage bij hun kamerlidmaatschap behorende topsalaris, wat ook wel een norm wordt genoemd. Slimme [niet hetzelfde als goede, pas op] politici weten dat als ze tijdens hun politieke periode de juiste roofdieren voeden, ze die paar “magere inkomensjaren” binnen de kortste keren hebben gecompenseerd.

    Heel helder omschreven, wat feitelijk in de volksmond bekend is als schaamteloos zakkenvullen via het te gelde maken van eerder verleende en in de toekomst via het bekende netwerk nog te verlenen gunsten. Zou ik KPN-er zijn ik zou die club onmiddellijk de rug toekeren. Want meebetalen aan het riante salaris van deze man, dat nooit!

  4. Zoals de luchtballon 1 “dé komende leider van het CDA” en de luchtballon 2 “1 van de beste minFin ‘s” werden doorgeprikt blijf ik stiekem hopen, dat luchtballon 3 “Jan Kees de Jager zelf” spontaan tot explosie zal komen. Padden schijnt dat regelmatig te overkomen. KPN is bij mij allang passé, dus het zal me worst zijn wat die club uitvoert.Ze bekijken het maar.

  5. Ja, dat was wel heel toevallig 3x achter elkaar weg internet. Het gebruikelijke smoesje is natuurlijk de hitte. Ik wil ook wel van KPN af, want de klantenservice lijkt soms nergens op. Maar dan heb ik wel hulp nodig bij het kiezen van een andere [je kent me, twijfelaartje 🙂 ] En met de Jager heb ik totaal niets, zoals met elke zakkenvullende ex-politicus.

  6. @Paul:
    Als je bedenkt, dat KPN bepaalde abonneekosten al per 1-7 verhoogde met zo’n kleine 20% dan wordt er al een de Jager-potje aangemaakt, zelfs voordat hij in september zijn vette hoofd in de boardroom gaat vertonen.
    Je hebt het goed ingeschat: exit KPN dus als provider!!! Vooral omdat er dat als “omen” te beschouwen teken was: pal na de bekendmaking van de aanstelling van de politieke prins, die in een dikke pad veranderde, echt vrijwel direct er na viel in “Groot Den Haag”3 dagen na elkaar de internetverbinding voor uren weg. Dat lijkt me niet verkeerd te begrijpen, zo’n “omen”. En wie wil er een relatie met een bedrijf, waar de Jager over het geld gaat? Genoeg ervaring opgedaan toen hij BV Nederland financieel runde. Dat heeft de burger zoveel gekost, dat hij er tot op de dag van vandaag nog voor betaalt.

Nice and easy to work with

