INLIJSTEN

GaalChristusNa 10 minuten kijken had ik het wel gezien. Het leek nergens naar.
Toen ik zapte na een half uur klopte de 1-0 achterstand  volledig met de verwachtingen. En ik zag nog steeds een Oranje waarin elke lijn bleek te ontbreken.
Opeens kwamen er geluiden van buiten, die er normaliter niet zijn. Een soort Oudejaarsavond in mini-vorm. Het is dat er geen oliebollen naar binnen kwamen vliegen.
Er was iets aan de hand en dat kon net zo goed betekenen, dat er iets goed mis was. Nu, na alsnog gekeken te hebben naar de herhaling van de WK finale 2010 met vooral veel andere Nederlandse poppetjes, snap ik het allemaal exact.
Er zijn gisteren in Salvador 2 wedstrijden achter elkaar gespeeld. 1 wedstrijd van 43 minuten, waar Oranje niet om aan te gluren was en 2 of 3-0 voor de Spanjaarden een heel realistische stand was geweest. Wat daar op volgde was een magisch moment, wat we maar als die 2e wedstrijd moeten beschouwen. In 47 minuten gebeurden er dingen, die een normaal mens volledig van het padje zouden brengen. In die zin is het maar goed, dat ik niet direct gekeken heb.
RVPheaderDe kopbal van RVP, de goocheltrucs en rushes van een ongelooflijke Robben; en voor de Spanjaarden was in dat 2e bedrijf slechts een figurantenrol weggelegd.
Zelf doe ik er niet moeilijk over; inlijsten van die 47 minuten is wat we moeten doen. En er vaak naar kijken, al was het maar  om te beseffen hoe het ook kan. Maar ook beseffen, dat hoe het kan lang niet altijd is zoals het gaat. Weinigen onder de Euforici zullen naar me luisteren, maar dat weerhoudt me niet het toch te zeggen. Oranje gaat niet 7 x zulke 47 of meer minuten afleveren. Als het 2x zou gebeuren zou dat al heel bijzonder zijn. Reden te meer om deze 1x en misschien enige keer te vieren en te koesteren. Maar een Museumplein reserveren en een boottocht regelen, daarvoor is het echt nog veel te vroeg. Er komen ongetwijfeld nog slikmomenten.

12 thoughts on “INLIJSTEN

  1. We mogen niet klagen wat de kwaliteit van de wedstrijden betreft tot nu toe. Ik heb zelfs Italië – Engeland tegen de planning in helemaal uitgekeken. En wat ik van Uruguay – Costa Rica [verrassende uitslag] mee heb gekregen was ook leuk. Eigenlijk viel alleen Brazilië tegen tot nu toe 🙂

    • BTW Aflevering 2 van Hinterland was prima. Heel apart maar aansprekend koppel , die Tom en M. En inderdaad zijn de beelden van de locaties in Wales heel indrukwekkend. 🙂

      • Ik moest even nadenken, hoor, want ik zat met “Waking the dead” van gisteren in mijn hoofd. 🙂 Maar je hebt gelijk, die scene [op zich afschuwelijk met de levend verbrandende dader] was filmisch heel fraai. Zoals veel opnames dat zijn van Hinterland. 🙂

  2. Prachtige en vooral onverwachte winst van Oranje. En RVP+Robben waren top! De 3e component van de “gouden driehoek”was aanmerkelijk minder prominent in beeld, maar dat zal aan de gekozen betiteling weinig afdoen. Een gouden tweehoek, daar trapt zelfs een voetbalsupporter niet in 😀

  3. Je pleit voor realisme, terwijl de euforie overheerst 🙂 Dat gaat niet lukken, vrees ik. But we know the drill. Gewoon je eigen gang blijven gaan, zolang de malloten het niet bij ons komen vieren is het prima. We pikken onze wedstrijdjes mee, desnoods via terugkijken. En de [niet Oranje] bar, daar kunnen we altijd bij Lot voor terecht 😉 en een gezellig openluchthapje [als het weer het toelaat] blijven prima te doen.
    Maar what the heck, was die 1-5 een surprise of niet 😛 Straks effe de huppelkutjes kijken, da’s ook belangrijk.

Nice and easy to work with

