EEN DAGJE OP HET WATER

Vorig jaar deed hij het met Jort Kelder , pikant gekleed want zonder stropdas. En nu doet Rutte het weer!!!! In een bootje met 4 ditmaal [het idee is afgeleid van het kwartetten van Wouter Bos in 2012] met de Zweedse premier manhaftig aan de riemen.
In mijn jeugd kenden we een door Leen Jongewaard en Wim Sonneveld uitgevoerd liedje uit Ja zuster Nee zuster, getiteld “In een rijtuigie” en dat beeld van Rutte c.s. deed me aan dat liedje denken.
“En maar schommelen en maar schommelen
en maar kijken naar de kont van het paard”
Ruttebootjeis een deel van de tekst, die ik nooit vergeten ben. En zie hier, het blijft altijd nuttig om dingen te bewaren. Want die tekst kan vrijwel ongewijzigd herleven.  Schommelen in een bootje is een algemeen bekend gegeven. Rutte is niet voor niks in het voorsteven geplaatst, opdat hij als anker kan worden uitgeworpen.  Spijtig genoeg kijkt hij alleen tegen de kont van het verkeerde paard aan. Volledig volgens de geldende rangorde  heeft Cameron het voorrecht opgeëist om tegen de enige echte kont van betekenis te kunnen aankijken.
“En maar roeien en maar schommelen
en maar kijken naar de kont van Angela”.

7 thoughts on “EEN DAGJE OP HET WATER

  1. Ook ik twijfel aan de mogelijke publiciteitswaarde van vooral deze foto. Wat ik na goed kijken zie is een Engelse baas en een Duitse baas, die het ergens [Juncker] niet over eens zijn en het dispuut gaan proberen uit de weg te ruimen. Buiten de daartoe geëigende wegen om, waardoor je kunt aannemen, dat het om een handjeklap-zaak zal gaan. Elk heeft zijn paladijn bij zich: de één een roeier en de ander een paljas. Het zal wel goed komen lijkt me. 🙂

  2. Het bericht is je dus niet ontgaan. En ik kan me goed voorstellen, dat je de verleiding niet kon weerstaan er iets over te zeggen. 🙂
    Ik vraag me wel af wat het precieze doel van de foto is. Als het om marketing gaat [4 ontspannen “wereldleiders”, die zich even verpozen] dan schiet dat zijn doel wel voorbij. Ik koop ze in ieder geval niet ;P

Nice and easy to work with

