BRASIL OP WEG NAAR KOOKPUNT

Ik weet, een eerste premature reactie zou kunnen zijn, dat ik een slecht mens zou zijn. Dat moet dan maar, want weerhouden doet het me totaal niet. Van de mening, dat ik met goedkeuring kijk naar de steeds in kracht toenemende demonstraties in Brazilië.
Er valt de Braziliaanse overheid meer dan genoeg te verwijten, want zij steekt liever miljarden in wat het voetbalfeest van Sepp Blatter en consorten moet worden dan in broodnodige verbeteringen van leefomstandigheden van haar bevolking.
BrasilMaar het meest stemt mij tevreden, dat de demonstraties zich ook en in toenemende mate tot de FIFA en dus Blatter c.s. richten. Wellicht slagen ze er zelfs in de oude FIFA-maffiacapo zoveel angst aan te jagen, dat hij straks zijn uiteraard luxueuze hotel niet durft uit te komen.
Om eerlijk te zijn, van mij mogen de demonstranten liever Blatter en zijn corrupte zooitje te pakken nemen dan dat een paar brooddronken Hollandse of Engelse fans worden uitgeschud, zo niet erger.
De Braziliaanse demonstranten verdienen bewondering. Want zij zijn bereid de handschoen op te pakken tegen een man en zijn organisatie, die al decennia door schijterige voetbalbonzen wordt verafgood. De Brazilianen zijn zelfs bereid het WK Voetbal, waarvan het bloed door hun aderen vloeit, daarvoor te laten lijden. Puur karakter en moed, die wat mij betreft beloond moet worden. Het van zijn volstrekt op onrechtmatige gronden verkregen troon stoten van Blatter en het slopen van die troon, zodat er nooit meer een nieuwe maffiabaas op zal kunnen plaatsnemen, zou een mooi resultaat zijn. En laat ze niet vergeten Blatter c.q. de FIFA stevig uit te schudden. Zodat Braziliaanse kinderen onderwijs kunnen krijgen, Braziliaanse zieken zorg kunnen ontvangen en een al eerdere beloofde infrastructuur zal kunnen worden aangelegd.
Veel belangrijker allemaal dan dat feestje van Blatter c.s. GO BRASIL!!!!!

11 thoughts on “BRASIL OP WEG NAAR KOOKPUNT

  1. Vanavond de eerste proeve van [on]geschiktheid van Oranje. Het zal mij echt benieuwen of Louis de Grote er al wat lijn in heeft gekregen. In Brazilië zal men er niet wakker van liggen.

  2. Ik heb goed nieuws voor je , Willem!! De Nederlanders hebben nog keurig nette bedrijven. Zoals dat bedrijf dat hard bezig is >1 miljard Chinezen aan de friet te krijgen. [zie De Wilde Keuken]. 🙂

    • Was weer eens als vanouds heerlijk om te bekijken, die Wouter patat uitdelen aan Chinezen 🙂 In mijn hart benijd ik die man.
      Het schoot me in gedachten, dat het niet zo’n slechte gedachte is om in droge delen van China, waar geen rijst kan worden verbouwd, de aardappel te introduceren.
      Want met de dreiging van de stijgende zeespiegel voor onze deur zouden wij over een aantal jaren best wel eens gedwongen kunnen worden om op rijst over te schakelen. 🙂
      Dan heeft China aardappelloodsen zo groot als Vaticaanstad en hebben wij straks rijstvelden zo groot als de Veluwe 🙂

      • Ik geniet ook elke keer weer van de manier waarop Wouter zijn programma maakt. Zonder opsmuk, een verademing. 🙂

  3. Blatter: “‘Maar weet u, iedereen maakt in zijn leven vergissingen’, zegt de 78-jarige Zwitser. ‘Een technisch rapport vermeldde uitdrukkelijk dat het in Qatar in de zomer te warm is om te voetballen. Maar het uitvoerend comité van de FIFA heeft zich toch met een grote meerderheid uitgesproken in het voordeel van Qatar. Of zij het WK gekocht hebben? Helemaal niet, dat zal ik nooit in mijn leven beweren. Er is politieke druk uitgeoefend vanuit Frankrijk en Duitsland. Zij hebben daar grote bedrijven.’

      • Yep, dat hebben wij namelijk Shell en die gloeilampen toko met brabantse tongval.

      • @Jurgen

        Ooit waren dat bedrijven waar je trots op mocht wezen om bij te mogen werken, tegenwoordig zou ik bij geen van deze soepel lopende niets en niemand meer ontziende geldfabrieken dood voor de deur liggend willen worden aangetroffen uit schaamte voor deze twee schandvlekken.

  4. Blatter heeft net zijn herverkiezing min of meer geregeld door toe te geven, dat de toewijzing van 2022 aan Katar een vergissing is geweest 😦

Nice and easy to work with

