SUPERFOOD VOOR DE DEBIELEN

Na een meer dan bevredigende 2e paasdag [ondanks het ronduit teleurstellende weer, die Gerrit Hiemstra lult veel meer uit zijn nek dan zijn illustere voorganger Erwin Krol], waarin lekker eten, een spelletje CC Ride Me en Beth en Joe  Live in Amsterdam voor een opperbeste stemming zorgde [waarvoor dank aan mijn gastvrouw], werd ik eenmaal thuis weer met de harde realiteit geconfronteerd.
Gewoontegetrouw klikte ik even de NPO-stream aan om al uitbuikend de actualiteit tot me te nemen. Had ik dat maar niet gedaan!!!!
Ik pikte nog net het eind van Neerlands flapdrol numero uno mee, EO-popster Bert van Leeuwen. Bert meldde, dat de heibel tussen twee stainless steel christelijke families uit 0 familiedinerhet mooie Zeeland helaas niet uit de wereld was geholpen. Maar de altijd montere Bert had ook nog goed nieuws: hij gaat een nieuw programma maken onder de titel Weglopers. Bert een nieuw programma, dat is reden voor een Wegtrekker aan mijn kant.
Maar er gingen ook wat belletjes rinkelen. Want is die prive-detective van de KRO al niet jaren bezig om zoekgeraakte familieleden op te sporen in Spoorloos? En is die Joris Goedbloed van de TROS ook al 0 goedbloedniet jaren bezig om uit beeld geraakte familieleden weer bij elkaar te brengen? Als hij niet bezig is een mooiste meisje uit een klas te vinden.
Is dit innovatie op de Nederlandse TV? Zou de Nederlandse kijker inmiddels niet [behoren te] kotsen van al die één pot nat bagger?
Ik had nauwelijks tijd daar al te lang over na te denken, want daar verscheen een trailer van die Jodokus Visser, die als de Rijdende Rechter het idee van Bert van Leeuwen  van een pseudo juridisch sausje voorziet. Nederland moet wel over een onuitputtelijke voorraad debiele aso’s 0 rijd rechtbeschikken, want Jodokus Visser vult er al jaren zijn programma mee, net als de al genoemde collega’s van andere omroepen.  Het is zelfs zo sterk, dat Visser ook Recht in de Regio spreekt, waar weer andere debielen hun verhaal mogen komen doen.
Dit alles rolde in nog geen 5 minuten aan mij voorbij en geloof me, mijn stemming werd er stevig door beïnvloed.
Toen ik snel iets sterks te drinken had gegrepen had mijn scherm zich inmiddels gevuld met een aantal halve zolen, die 2e paasdag een mooie gelegenheid vonden om onder leiding van Pauw en Witteman een uur te gaan zwetsen over “superfood”.
Midas Dekker begon onmiddellijk over stront, Angela Grootkont begon mij meteen te irriteren, Maarten ’t Hart had het over zijn tuin en zijn programma daarover. Ik zat vrijwel meteen  met “de middelvinger” naar het scherm.
Een overjarige student had een matje tarwegras meegenomen, een wazig vrouwspersoon van het Voedingscentrum zei wat over een schijf van een wijf en er was een Belgisch scharminkel wat blijkbaar de opvolger van Sonja Bakker [leeft die nog?] is en popster is geworden door een voedselpiramide te bouwen.
Ik zat inmiddels driftig uit een zak troep te vreten, waardoor elke keer dat één van de gasten iets zei het nauwelijks moeite kostte om een knalharde boer te laten.
Kort en goed kwam het gezwets er op neer, dat er blijkbaar ook voldoende debielen in Nederland zijn, die alles wat die “foodguru’s” verzinnen direct voor waar aannemen. Nauwelijks verrassend eigenlijk.
0 drolMidas Dekker had wel met zijn strontpraatje bereikt, dat ik een onbedwingbare behoefte voelde om een flinke paal te gaan draaien.
En zittend op mijn pot dacht ik nog “zouden er ook genoeg debielen in Nederland zijn, die de “mantelzorgboete” van Feldwebel Jetta Kleinsma als zoete koek zouden slikken?”. Ik vreesde het ergste.

17 thoughts on “SUPERFOOD VOOR DE DEBIELEN

  1. Er zijn zeker een heleboel kruiden, groenten en fruit welke een krachtige werking hebben op het menselijke oranisme. Omdat pas relatief recent deze krachtige kruiden vanuit bijvoorbeeld het Amazone gebied naar ons toe zijn gekomen kijken we nog wat argwanend wat er allemaal deze kant op aan het komen is. Niet voor niets wordt het tropisch regenwoud de apotheek van moeder natuur genoemd; we kunnen nog een heleboel leren van de inheemse volkeren zoals welke planten voor welke kwalen bestemd zijn etc. Wij hobbelen daarentegen voor de meeste klachten naar de huisdokter, die het tegenwoordig vaak ook niet meer weet en je van het kastje naar de muur stuurt.

    Stuitte op dit bericht; http://enditdan.nl/wp/blog/2014/04/29/martijn-katan-bevooroordeeld-over-de-voordelen-van-cocosolie/

    • Voor de goed orde: ik ben het geheel met je eens, Sander, dat de natuur in de gedaante van een “apotheek” niet alleen veel kan leveren wat onze gezondheid ten goede kan komen of onze drang naar ongezond leven wat kan indammen.
      Natuurlijke producten, mits goed gecontroleerd en beoordeeld, zijn per definitie te prefereren boven de chemische producten uit laboratoria.
      Maar waar de voedsel & farmaceutische industrie er niet voor terugschrikken om ons onwetend als proefdier te gebruiken om voedsel en/of medicijnpreparaten te testen, zo is er ook die groep “foodguru’s”, die elke keer weer ruimte zien en pakken om goedgelovige, vaak ook kwetsbare maar soms ook gewoon debiele mensen via “een lulverhaal” van alles wijs te maken.
      En ik zag daarin de analogie met wat de media steeds openlijker met hun “debielen” uithalen via die walgelijke reality soaps e.d. en schreef daar dus over. 🙂

  2. Ik denk, dat je het allemaal eenvoudig moet zien. Zolang Bert niet voor je deur staat, Jodokus niet op je schuurtje klimt, Angela Dikbil je geen dieet kan aansmeren mag je gerust de conclusie trekken, dat je geen onderdeel van de debielenkudde uitmaakt. En dat is tegenwoordig best wat waard. Of niet soms? 😛

    • Het is vooral in de huidige tijd een heel prettige ervaring om tot een minderheid te mogen behoren, Jeanette. Het geeft de garantie, dat je in kern een goed mens zou kunnen zijn 😉

  3. Ach, RadaR, kijk naar het soort mensen wat zich leent om zich door Bert van L. te laten helpen en je weet, dat je doorgaans met zielenpoten te doen hebt. De eerlijkheid gebiedt me te zeggen, dat ik jaren geleden, toen Bert net met zijn king size auto door Nederland was begonnen te scheuren, nog wel kon lachen om de koppige stupiditeit van mensen. Maar dat lachen is me al geruime tijd geleden vergaan.
    Van Leeuwen is een zuigende kwal, die inmiddels routineus mensen zo ver weet te krijgen dat ze zich op de buis belachelijk maken. Een zuigende kwal uit een steeds maar groeiende school aan kwallen, die onder het mom van “wij helpen mensen hun problemen op te lossen” het scherm bezetten.

    En dan dat eten. Ik zal de laatste zijn om te ontkennen, dat er geen eetprobleem zou zijn. Maar al dat gezwets over superfood leidt er in hoofdzaak toe, dat de kuddedieren boekjes als van destijds Sonja Bakker [ die schijnt inmiddels verslaafd te zijn aan vette taco’s en bamischijven] kopen in de boekwinkel om vervolgens de naastgelegen Burgerking binnen te lopen om de trek weg te werken. Flauwekul allemaal, zelfbedrog en lekker poen verdienen, als die Belg met zijn piramide, over de ruggen van die kuddedieren.

  4. Ik vond het wel prima hoe Midas Dekker die Belg op zijn nummer zette over veel pure chocolade is goed voor het hart. Voor het overige is “superfood” hetzelfde als “een superserie”. In 90% van de gevallen is het lariekoek.

  5. Het heeft er alles van weg, dat we je nu nog moeten afleren de NPO-stream te gebruiken. Hoewel ik wel begrijp. dat een soort link met de actualiteit [wat de radio ook al niet op een bruikbare wijze kan zijn, gezien het werkelijk oeverloze gepraat op vooral R1; dit land is werkelijk op bepaalde gebieden een toren van Babel[onië] geworden waar iedere gek de gelegenheid krijgt om, eenmaal deel van het circuit] zich naar hartenlust uit te leven in allerlei vormen van in de ruimte kletsen] er natuurlijk moet blijven.
    Wat je even langs de neus weg opsomt, het is ronduit verschrikkelijk. En het is overal en lijkt niet te stoppen. Willem heeft nog de beleefdheid om van “brood en spelen” te spreken. Zelf geef ik er de voorkeur aan om van in diepe triestheid te spreken. De honger van de meest merkwaardige types onder onze medelanders om op de buis te komen lijkt oneindig. Terwijl je logischerwijs zou mogen verwachten, dat op enig moment de eerste verschijnselen van verstikking gaan optreden.
    De omroepen, geen uitgezonderd, gaan maar door om hun “popsterren” met een knul met portable camera Nederland in te sturen om iemand te vinden waar iets niet helemaal bij spoort.
    En dat blijkt schieten met de ogen dicht en altijd raak. In en intriest!!!!

  6. Het verbaasd me oprecht dat, “wetende de prachtige kijkcijfers van “the Passion” er nog een zweem van verbazing is over het zogenaamde inventieve programmabeleid van onze onder staatstoezicht staande censuur kijkfabriek.oftewel Goebbelsnet 1, 2, en 3.

    Reeds lang doet opgeld geeft het volk brood en spelen en laat dat nu juist datgene zijn wat onze propagandamachine heel erg goed heeft begrepen, sport, maag omdraaiende shows,debiele spelletjes, en een onafzienbare rij volledig verknipte en ernstig sociaal/gedrag gestoorde vertonende medelanders en ziet wij kunnen allen weer rustig gaan slapen.

    Overigens wat Klijnsma betreft gun ik haar aangezien zij zich steeds meer ontpopt als een gelovige Josef Mengele adept een langdurige obstipatie die dan hopelijk eindigt in een grote Big Bang.

    • Klijnsma schijnt alleen maar pap te eten, Willem. Een blik op haar uiterlijk [zie de VK van heden] maakt meer dan duidelijk, dat ze zo ontzettend geroerd is door de “noodgedwongen” maatregelen om de burger tot aan 1,5 x modaal alle sociale regelingen stukje bij beetje af te nemen, dat ze waarschijnlijk alleen al daarvan een levenslange verstopping heeft opgelopen. Waardoor in haar hoofd de hersens hebben plaats moeten maken voor PvdA-stront.

    • Verbazing is niet zo zeer aan de orde, Willem. Het was eerder de onaangename gewaarwording, dat in slechts 5 minuten je van een hoogst prettige 2e paasdag wordt teruggeworpen in de keiharde, onwelriekende werkelijkheid. Misschien een wat vreemd trekje van me, maar in die 5 minuten speelt de vraag door mijn hoofd “zullen mensen echt een avondje meubelboulevard hebben laten schieten om naar EO-popster Bert met zijn prakkie ellende te gaan zitten kijken?” Vrijwel elke keer, dat ik de wereld van de NPO betreedt komt onmiddellijk die constatering boven: het gaat allemaal nergens meer over! En dan kom ik nog niet eens bij de commerciëlen. Je kunt je toch niet voorstellen hoe erg het daar niet moet zijn. Een niet aflatende stroom debielen, die ook daar het scherm vullen.
      Ik steek bijna net zo vaak mijn middelvinger op tegen het scherm als tegen mijn buurman; gekker moet het toch niet worden. Of ben ik nu te optimistisch? Met zaterdag Koningsdag in het verschiet.

  7. Prominenten met een open brief, de gezamenlijke bonden met een dringende appèl ……. er wordt gepoogd het kabinet c.q. Jetta te stoppen. Nu het volk/de debielen nog!!
    Ik vermoed trouwens, dat die drol naast de tekst over Jetta er niet per ongeluk is neergezet 😀

  8. Hoe een mooie 2e Paasdag bijna nog de grond in kan worden geboord 😛 Je had gewoon een plaatje moeten opzetten, iets van Tangerine Dream om lekker op te slapen.

Nice and easy to work with

