PAASVERWIKKELINGEN

Lichte paniek bij de buren zie ik. Oma heeft de eieren verstopt, maar oma is lichtelijk aan het dementeren. En dat zorgt voor de nodige consternatie.
Redelijk weer en een sportkijkdag; een waarlijk dilemma, zo werd hier geconstateerd onder het genieten van de paasbrunch.
0 LippensGuido Lippens, een radioman waarvan je alleen maar kunt vaststellen dat het een godsgeschenk is dat zijn knar niet op de buis te zien is, heeft al dagen vrij baan gekregen om alles  uit de kast te trekken om dat ritje over de Limburgse “bergen” in onze kop te rammen. Wat een ongelooflijke ouwehoer is die kerel!!! Zijn pseudo deskundigheid deed mij verlangen naar iemand, die een 6-tal hard gekookte eieren in die immer blatende muil van Lippens zou stoppen.
De Amstel Gold Race betekent waarschijnlijk MediaMart Smeets aan een tafeltje met oude wielerhelden, die zo’n anderhalf uur  gaan zitten filosoferen over waar ze elk jaar over wauwelen: de kansen van Bauke, zonde dat Robert er niet bij is, Slagter als outsider, Valverde en Gilbert als belangrijke roet in het eten gooiers.
Vanaf kwart over een nemen Herbert Dijkstra en Maarten Ducrot de taak op zich om ons zo’n 4 uur lang suf te lullen, belangrijke dingen te missen, verkeerde voorspellingen te doen. Ik ben benieuwd trouwens of MediaMart zijn gebruikelijke verbastering van Ducrot’s voornaam ook nu zal laten horen. MediaMart maakt van Maarten vaak Martijn en dat ligt op dit moment redelijk gevoelig.
En als dan die laatste keer de ultieme Limburgse molshoop, de Cauberg, zal zijn beklommen en iemand de armen omhoog heeft gegooid is er net tijd om wat 0 bekerfinalepaaskaasblokjes in de mosterd te dopen en een slokje van ons paasbier te nemen.  Want ons wacht, waar elk zichzelf respecterende voetbalanalist ruim de tijd voor heeft gehad om ons op voor te bereiden: de bekerfinale thriller PEC – Ajax. En zoals Guido Lippens de meest onwaarschijnlijke mogelijke winnaars van de Amstel Goldrace op tafel toverde om maar te kunnen blijven lullen, zo zijn voetbalanalisten meer dan een week bezig geweest ons te overtuigen, dat PEC zeker niet kansloos is. Op VI werden bezoekers zelfs uitgenodigd om de winnaar te voorspellen. Wat dan weer afgekeken is van de beproefde methode, die wordt toegepast om bij Bed & Breakfast een mogelijke winnaar te voorspellen of bij Ik Vertrek de kijker zijn mening te laten geven of Henk en Truus het ja of neen redden met hun camping in Mongolië.

Wij maken, alsof het allemaal aan ons voorbij gaat, onze brunch af en met het zonnetje bescheiden doch duidelijk zichtbaar gaan we onze bak pleur genieten op een terrasje aan 0 paaseihet water. Maar niet voordat ik stiekem een ei in de tuin van de buren heb gegooid op een plek waar ze het zeker zullen vinden. Want de consternatie is zo hoog opgelopen, dat gevreesd moet worden  dat oma straks anders aan het droogrek wordt gehangen

11 thoughts on “PAASVERWIKKELINGEN

  1. ! man op de motor in koers, 2 man doen het commentaar, 1 vrouw verzorgt het voorspel én het naspel, 1 man geeft een analyse vooraf én de analyse achteraf terwijl de vrouw de vragen, die al decennia lang worden gesteld en toegelicht, stelt { “Zeg Thijs, leg jij eens uit waarom dat wachten met aanvallen niet goed is”].
    Dat allemaal om een koers, die alleen interessant is door het kijkje op Limbabwe [wat we overigens ook al tig keer hebben gezien], 5 uur lang op de buis te brengen. Hoor ik iemand het woord ‘overkill” gebruiken?

    • Vanuit Venlo ver over berg en dal klonk het hoorngeschal, minder, minder, minder en nog veel minder……………

      voor de liefhebbers !!!!!!

      • Hahaha, Willem, hoe kom je er op? Doet mij ineens denken aan een andere hit van de twee Limburgse zusjes: 2 reebruine ogen [die keken de jager aan].

    • Studio Sport doet gewoon, wat iedereen in vooral de media ook doet: van totaal niets [want dat was de Amstel Goldrace ook deze keer] iets groots maken. Het houdt ze aan het werk en de belastingbetaler vindt het blijkbaar prima allemaal.
      Ik verlang al geruime tijd terug naar de tijd, dat het laatste uur van de koers werd verslagen en dus met één commentator kon worden volstaan.

      NB:
      PEC staat op dit moment met 5 [!!!!!!!!] – 1 voor 😀

      • Je kunt wel aannemen, P. , dat ik de uitslag met een brede glimlach heb ontvangen. “Never take things for granted” is de boodschap, die richting de A’damse branie is gegaan. Ik gun het Jans van harte!
        Maar het snooker was toch veel leuker om naar te kijken. Murphy, Day en Carter konden winnen zonder dat er vuurpijlen op de snookertafels belanden. 😉

      • Ik heb van de bekerfinale nadrukkelijk genoten en dat maakte de spanningsloze AGR meer dan goed. Wat is Ajax te kijk gezet!!!!

      • Heracles en NEC weten wat ze te doen staat 😛 Stel je voor: Koeman gaat misschien toch nog als kampioen afscheid nemen van Pellenoord. 🙂
        Het meest opvallende aan Ajax gisteren was de bloedlip van v.d. Sar na zijn speech.

  2. Voorlopig zit ik al een uur te kijken en luisteren naar het aloude verhaal. Maar zonder MediaMart, deze keer mag Dione [uiteraard op extra hoge stoel] de vaste vragen stellen. Gelukkig is er de tuin [nee,nee, geen eieren zoeken 🙂 ], die voorkomt dat ik me ga ergeren. Maar ik ben me bewust, dat MediaMart en Martijn nog moeten komen. Ik zet me schrap. 😛

  3. Ik ga dat geestdodende rondje over de bobbels links laten liggen. En die bekerthriller, die kan nooit goed zijn voor mijn nachtrust. Dus het wordt snooker; lekker rustig, bescheiden commentaar met alleen wat lijnen af en toe in het beeld. En het klokt zo heerlijk achterover bij snooker. Als ik jou was nam ik Lottie’s uitnodiging meteen aan. Mocht oma aan dat droogrek hangen dan moet je haar adviseren een selfie te maken. Haalt ze zeker DWDD mee.

  4. Zelfs Pasen wordt niet ontzien als het om het scheppen van hypes gaat. Ze zoeken het maar uit.
    Zonder water is het terras hier ook prima te genieten. En het grote voordeel is: je kunt en mag naar de WK Snooker kijken 😉 Én we hebben ook Paas-versnaperingen in huis!!

Nice and easy to work with

