WE HELPEN JULLIE EEN MOOIE ZOMER DOOR

Het overleg tussen kabinet en meest geliefde oppositie over de
begroting 2015 start vandaag. Men heeft bijna een halfjaar de tijd, omdat in september van dit jaar pas Dijsselbloem in zijn beste pak het koffertje [misschien zwart leer deze keer?] ceremonieel aan de Kamervoorzitter zal overhandigen. Er is geen echte oorlog voorhanden op het moment, dus het akkoord heeft nog geen specifieke naam gekregen. Gewoon  voorjaarsoverleg.
Omdat in mei de Europese Verkiezingen wachten heeft men tevens ruimschoots de tijd om geluiden naar buiten te brengen over wat de deelnemende partijen willen voor die kiezer.
Dus gewoontegetrouw, lieve mensen, krijgen wij een positiever verhaal [PvdA: beetje geld om de wond, die de zorgwijzigingen veroorzaken minder te laten bloeden; CU/D66/SGP: ook 500 miljoen lastenverlichting voor lage inkomens]. Om ons als we uberhaupt naar de Europese stembus gaan iets milder te stemmen en de gewenste keuze te laten maken. Terwijl aan de andere kant Wilders zal staan, die ons de vraag ” Willen jullie meer of minder Brussel?” zal voorhouden.
Het voorjaarsoverleg wordt het zoethoudertje, die ons naar en door de zomer moet leiden en ons in de daabij behorende stemming moet brengen.
Pas in september zal ons duidelijk worden gemaakt, dat er een winter zit aan te komen. En een kabinet, wat zich van haar verantwoordelijkheid bewust is en ook in september nog gewoon in het zadel zal zitten, zal dat in september in haar begroting laten doorklinken.
En als Bauke Mollema de Tour de France wint en Oranje in Brazilie wereldkampioen wordt zal het CPB en/of het CBS een stijging in het consumentenvertrouwen van ongekende omvang melden.
Waarna het kabinet en de drie positivo’s concluderen, dat ze op de goede weg  zitten. En wij zijn brooddronken genoeg om het nog te geloven ook.
Tot de volgende winter invalt.

10 thoughts on “WE HELPEN JULLIE EEN MOOIE ZOMER DOOR

  1. All part of the show, waar Paul het eerder over had, dat voorjaarsoverleg. Voorspelbaarheid alom. Neen, dan geniet ik meer van een goede film 🙂 Zoals die we gisteravond met een prima gevoel hebben bekeken: “As good as it gets” met Jack Nicholson en Helen Hunt. Waar nog mensen acteren als mensen 🙂
    Ik heb de afgelopen week proberen te kijken naar 47 Ronin [Keanu Reeves] en de remake van Robocop [met jouw held Joël Kinnaman [The Killing] er in]. Halfweg heb ik het opgegeven, want het blijft nu eenmaal leuker computergames zelf te spelen dan naar pseudo-acteurs te kijken die het voor je doen. Robocop is voor de liefhebbers wel in die zin interessant, dat een ruimschootse preview wordt gegeven op de Google bril Pro. De film zelf is prut!!

    • Je noemt dan ook wel een film, Jurgen. Één van mijn absolute favorieten uit een niet eens zo lang verstreken goede tijd. Robocop had ik op mijn lijstje staan [inderdaad i.v.m. Kinnaman] maar die laat ik maar schieten. Overigens, het risico om te verwend te raken door eerdere films geldt evenzo voor TV-series. Na “True Detective” heb ik wat pogingen gedaan om wat te vinden wat een beetje in de buurt kwam. Zo probeerde ik The Folowing [met Kevin Bacon], een blijkbaar hoog aangeslagen en gewaardeerde serie. Dun verhaal, buitengewoon veel bloed en geweld, zeer zeer matig acteerwerk. Vervolgens probeerde ik een ander kijkcijferkanon “Arrow”. Maar dat blijkt een TV-adaptie van een DC-comic [dus een strip] te zijn, boordevol opgeleukte mannetjes en vrouwtjes. Met als hoofdpersoon een kopie van Batman. Ik laat voorlopig series maar voor wat ze zijn, want is het niet de leeftijd dan is het wel de smaak die me niet tot de doelgroep maakt. Ik ga me maar werpen op het rustig leren kennen van Windows 8 en wat vaker schaken bij Paul 🙂

    • Omdat jullie het er nu toch even over hebben, ik vroeg me af of iemand van jullie Borgen nog volgt. En of de serie in Nederland trouwens nog zo populair is als 1 jaar geleden.
      @RadaR: lukt het met je Windows 8? 🙂

  2. En als Bauke Mollema de Tour de France wint en Oranje in Brazilie wereldkampioen wordt zal het CPB en/of het CBS een stijging in het consumentenvertrouwen van ongekende omvang melden.

    Je noemt niet zonder opzet vermoed ik nu net 2 dingen, waarvan we zeker weten dat ze in 2014 niet zullen gaan gebeuren. 🙂
    Proef ik goed, dat een mogelijke stijging van het consumentenvertrouwen hoofdzakelijk gebaseerd is op de verwachting, dat ook nu meer straten dan ooit oranje zullen worden geverfd dit jaar?

  3. Verreweg het beste is om na de E-verkiezingen Den Haag gewoon op “mute” te zetten en lekker van de mooiste periode van het jaar te genieten [mei-juli]. In augustus kunnen we ruimschoots over het onvermijdelijke fiasco in Brazilië zijn heen gekomen. En zouden we uitgerust genoeg moeten zijn om wat er op ons af komt [via het verhaal in september] voor te bereiden.

    • Ik vergeet trouwens nog om je te feliciteren met de prestaties van je cluppie 😀 Ze zijn zo goed bezig, dat men zelfs bij van Gelder er aandacht aan besteedt.
      Veilig en nu meewerken aan het kampioensfeest van 010 , hoewel ik wel hoop dat ze Eenoog in het land der Blinden het zo moeilijk mogelijk gaan maken. 😉

Nice and easy to work with

