RUGGENGRAAT.

Verwacht van mij geen logje over “het geval Wilders”. Om de [belangrijkste] reden, dat ik mij, in tegenstelling tot politici, wel aan mijn eigen uitgangspunten en gedragsregels houd.
En met de komst van Blondie en de vrijwel onmiddellijk oplaaiende geilheid bij de media om u en mij van het bestaan en de idiote bokkensprongen van die man om het uur op de hoogte te brengen, koos ik voor “het cordon sanitaire”. En het verbaast mij niets dat ik mezelf daar moeiteloos aan heb weten te houden, en dat vandaag ook doe.
Alle mensen om mij heen van enig belang zijn op de hoogte van wat ik van blondie vind. En dat is meer dan genoeg.
In plaats van op het “fenomeen” zelf richt ik me bij voorkeur op die zogenaamd keurige heren in de wereld van de politiek. Daar zou m.i. namelijk de oplossing van het probleem van moeten komen.
0 EberhardIk hoorde zojuist Eberhard van der Laan, burgemeester van D66-city sinds gisteren, moeiteloos beweren, dat hij nadrukkelijk met mij van mening verschilt. Eberhard vindt, dat wij, de samenleving, onze kracht moeten tonen en Wilders moeten “demoniseren”.
Een even utopische als idiote stelling wat mij betreft. Omdat v.d. Laan van een samenleving, waarvan het grootste deel door de overgrote meerderheid van de politieke partijen vrijwel constant wordt voorgelogen en misleid, zo ver probeert te krijgen één hem en zijn gelijken onwelgevallige politieke partij in de ban te doen. V.d. Laan wil van ons wat de politiek bij voortduring zelf niet durft.
Het meest onwelriekende voorbeeld is wel Mark Rutte. Die maar al te graag voor de camera mededeling doet van de vieze smaak in zijn mond, die de uitlatingen  van Wilders  teweeg brengen. Of hoe verschrikkelijk hij die uitlatingen vindt.0 blondie
Maar nooit nalaat om daar vervolgens aan toe te voegen, dat hij politieke samenwerking met Wilders nooit uitsluit.
Voor de Rutte’s, maar ook van der Laan’s van dit land is politieke macht per definitie belangrijker dan fatsoen en integriteit.
Dus probeert men op een slinkse manier de aanhang van Wilders terug te krijgen op het rechte [VVD of PvdA] pad. En wil men daar graag ons als samenleving voor gebruiken. De eigen lafheid en machtsgeilheid verbergen achter de brede rug van die samenleving vol mensen, die zich al jaren heeft laten manipuleren. Dus waarom niet deze keer?
De politiek lijdt al jaren aan een chronisch gebrek aan ruggengraat. Vandaar ook dat het nooit lukt de rug een keer recht te houden. In plaats van empathie roept dat bij mij alleen maar onpasselijkheid op.

OFF TOPIC voor de vaste bezoekers:

Vooropgesteld, jullie zijn weer voortreffelijk bezig. Objectief en met humor, waar vind je dat nog tegenwoordig? Zeker niet bij de leden van het kabinet, die bezig lijken met een gecombineerde aanval op “arme blondie”.
Waarom even deze inbreuk? Wel, heel simpel, het moment waarop ik even off line moet en dus minder dan gebruikelijk aan het log kan besteden nadert met rasse schreden.
Dus heb ik een ‘overbruggingspresentje” voor vooral jullie klaar gezet op de Catchwebsite.
Muziek dus, t,w,:
een al eerder richting Willem toegezegde clip van The Alman Brothers met daarop een monumentale 2013 liveuitvoering van waar Wilders momenteel door een stel fijne PvdA-collega’s aan wordt gespijkerd, de schandpaal c.q Whipping post;

een tweetal clipjes van Enigma, waarvan ik weet dat ik Lottie een groot plezier mee doe. Maar jullie mogen gewoon meegenieten 🙂

een tweetal clips van de man, die in mijn ogen vrijwel de enige is, die muziek van Nederlandse bodem van niveau produceerde de afgelopen 15-20 jaar:  Arjen Lucassen c.q. Ayreon.

een clipje van een mooi brandje.

Maar laat ik jullie niet verder afleiden 😀

24 thoughts on “RUGGENGRAAT.

  1. De dag van gisteren was voor mij een dag, waar zoveel vraagtekens bij kunnen worden gezet, dat ik jullie er maar niet mee zal vervelen. Laat ik volstaan met op te merken, dat het voor veel personen geen dag was, die in aanmerking komt om te koesteren 🙂

    • Misschien kan ik wel raden waar je op doelt, Paul, maar ik ben desondanks zeer benieuwd naar die vraagtekens van jou. En ik hoor het je altijd graag uitleggen. 🙂

      @RadaR: de clip van The Allman Brothers heeft groot enthousiasme alhier veroorzaakt 😀

    • Wel, Optimist, het allesoverheersende vraagteken, wat ik al op een eerder moment met RadaR zelf heb doorgesproken zet ik bij het soort mensen [zonder onderscheid naar beroep, opleiding of elke andere maatschappelijke positie] wat dit land momenteel bevolkt. Laat me even nader verduidelijken waar ik op doel.
      Nog maar een paar jaar geleden liep een substantiële groep Nederlanders, aan alle kanten bediend door zwakke politici en door de verziekte media gestimuleerd te hoop tegen:
      -wijkterreur in Gouda, Amsterdam, Den Haag en andere steden, waarbij de beschuldigende vinger zonder aarzelen wees naar jonge Marokkanen;
      – ook al Marokkaanse jongeren, die homoseksuelen het leven zeer zuur maakten. Je kon geen krant openslaan of geen actualiteitsprogramma bekijken of dat beeld werd er bij mensen ingehamerd.

      Nu wordt op een identieke manier en door dezelfde actoren [media en politiek] al 2 dagen lang het compleet tegenovergestelde beeld geschapen en alweer erin gehamerd.
      En niet geheel verrassend reageert het volk op de bedoelde wijze. Nu worden Marokkanen als het ware van alle kanten geknuffeld [bij Pauw & Witteman zaten er donderdag 4 Marokkaanse Nederlanders aan tafel en het was ze niet kwalijk te nemen dat ze daar zichtbaar van genoten].
      Wat de vraag oproept [die niet anders als bijna een 180 graden draai te typeren verandering in sentiment] wat er toch gebeurt is met de nuance in onze samenleving. Het lijkt erop, dat alles zwart of wit moet zijn en het brein achter die “filosofie” zijn, dat staat wel vast, media en politiek.
      Daarnaast is onverbiddelijk duidelijk geworden hoezeer de mensen in dit land zich laten manipuleren. Is het niet door Wilders + de media [de situatie van voor afgelopen woensdag] dan is het wel door politieke tegenstanders van Wilders [met deze keer grote verliezer PvdA voorop] + de media.
      Mensen lijken zelf niet meer te kunnen [of is het willen?] nadenken. Waar al die mensen, die Facebook aangrepen om aangifte te doen tegen Wilders, als sprekend voorbeeld van gelden.
      Er werd zelfs een media-heldin gevonden in de persoon van een vrouw, die maar al te graag bereid was om onder begeleiding van een camera [ik meen die van 1Vandaag] de gang naar het politiebureau te maken om daar in persoon aangifte te doen. Allemaal voor “her moment of fame” , op een andere wijze kan ik het niet zien.

      Andere vraagtekens [kort samengevat]:
      – zal de gecombineerde aanval op W. het beoogde effect hebben of juist wat de aanhang betreft tot het sluiten der rangen leiden?
      – zullen mensen de strak geregisseerde PvdA-aanval doorzien voor wat het m.i. ongetwijfeld is: een puur electorale zet als afleidingsmanoeuvre voor de ongezouten nederlaag van woensdag?
      – zal men onderkennen hoe zwak het optreden van de premier in de afgelopen dagen is geweest?

      Als ik mijn eigen gedachtelijn vasthoudt dan moet ik welhaast concluderen, dat de houding van de burger en zijn daaraan gekoppelde slaafse gedrag die drie vragen met neen doet beantwoorden.
      Wat dan resteert is een paar dagen opwinding, waar de media en vooral de sociale media optimaal van hebben kunnen profiteren.
      En dat stemt me voor Nederland nogal droevig.

      • Het lijkt erop, dat alles zwart of wit moet zijn

        Passen die kleuren niet naadloos bij wat voor het overgrote deel van dat volk dagelijkse kost is geworden? Het ja of neen klikken op like knop.
        En als je weet, dat minimaal 75% van dat volk aangeleerd blindelings op die like knop klikt zonder ook maar na te denken heb je wellicht meteen een passend antwoord op de vraag wat er met de nuance is gebeurd.
        In deze surrogaat-snelle wereld is geen plaats meer voor de nuance. In plaats daarvan klikt men de volgende keer gewoon op iets wat 180 graden tegengesteld is t.o.v. het voorgaande.
        Waarmee ik maar tracht te zeggen, dat , hoewel er uiteraard driftig wordt gepoogd enige waarde toe te kennen aan wat er in de afgelopen twee dagen over dit land woei, de wereld straks weer dezelfde is als die van voor Blondie’s enorme uitglijder.
        En de kudde wacht geduldig tot hen nieuw klikvoer wordt verstrekt.

      • Fraaie overpeinzing, Paul, waarvan je alleen maar kan hopen, dat meer mensen zich daar eens mee gaan bezig houden ipv op elke prikkel, die de regie hen geeft als een eencellig schepsel te reageren.
        En als ik het goed begrijp komt er een 18.00 weer zo’n prikkel, als blondie uit zijn hol komt met een verklaring. 😉

      • Ook ik vind dit een overpeinzing van de meer doorwrochte soort. Als ik Willem aan mag halen: over een dag of wat heeft de Facebook & Twitter kudde zijn plas weer gedaan en blijkt alles gewoon weer wat het al was. En wacht men gretig op het [vrij naar onze premier] volgende brok rood vlees wat in de arena wordt gegooid. Misschien heeft de PvdA nog ergens een half bedorven tartaartje liggen? Als ze hun best doen beloof ik een super-realistische “stemfie” te maken van de aars waarmee ik geboren ben. Heeft Timmermans ook weer iets om van te genieten 🙂
        En nu gaan we nog even die hotte clips van Enigma bekijken. Werkt op mijn dorstklieren, die muziek 😀

      • Een vlijmscherpe analyse @Paul waarbij ik wil opmerken dat eens te meer overduidelijk is geworden wat voor soort gore smerige hypocriete hufters onze volks verlakkers en zogenaamde politieke leiders zijn geworden.

        Het is Goebbels in optima forma.

      • Je hebt het perfect ingeschat, Paul,wat dat beoogde effect op de PVV betreft. Zoals vaker blijkt ken je je “pappenheimers” op je duimpje. 🙂

  2. De PVV-kamerleden vallen als rijpe appelen. Er is er weer een weg 🙂 Rutte zal zo wel komen melden, dat hij de PVV wel uitsluit. Want hoeveel zetels houdt blondie nog over???

    • Absoluut een reden extra om dit kabinet zo snel mogelijk bij het groot vuil te zetten. Want nieuwe verkiezingen zijn alleen al nodig om die vele eenmansfracties op te ruimen. Moet je je voorstellen hoe lang anders die kieslijst wordt. En allemaal maar poen opmaken voor “verkiezingscampagnes”.
      Of zou blondie lijstverbindingen aangaan met zijn ex-en?

  3. Laten we hopen dat het niet zo ver komt, maar als er straks iets onprettigs gebeurd dan staat als een paal boven water, dat het kabinet en haar partijen zich niet van betrokkenheid daarbij zal kunnen vrijwaren. Want het wordt langzamerhand wel heel erg, dat op de man spelen. Want het overduidelijke “Marokkanen knuffelen” [zie Timmermans o.a.] gebeurt naar mijn idee slechts om olie op het vuur te gooien. Marokkanen knuffelen [niets op tegen als het je hobby is] wordt daarmee een gluiperige variant van Wilders bashen. Een vorm van op de man spelen, die in bananenrepublieken schering en inslag is, maar blijkbaar ook hier in trek is gekomen. Zo worden we toch nog 1 Europa.

  4. Men valt bijna over elkaar heen om zijn woordje te doen over de W-kwestie. Na Bromsnor Opstelten verschijnt in VK Asscher ten tonele om als een ware “kroonprins” ons te vertellen wat er aan de hand is. Wat een trieste wijze van zoeken van een afleidingsmanoeuvre, het niveau zakt niet meer per dag maar met het uur inmiddels. Ik verlang naar het verschijnen van die boemerang, die Bromsnor, Asscher en al die heren in één keer om laat vallen. 🙂

    • Franske “Poep” Timmermans krijgt zelfs een podium om ons te melden dat hij geniet van alle selfies, die Marokkanen met een Ned. paspoort maken!!!!!
      Straks komt Plasterk met het voorstel om Limburg de nieuw naam “Morocburg” te geven en Ali B. gouverneur te maken 😀

  5. Het heeft er alles van weg, dat de buitensporige verontwaardiging [Wilders zegt al jaren dingen als wat hij woensdag deed] door de staande politiek voluit wordt aangegrepen om de aandacht af te leiden van de eigen incompetentie. Ook ik zag v.d. Laan en werd onpasselijk. Hoe is het toch mogelijk dat zo’n man de bühne krijgt om zijn zo herkenbare toneelstukje op te voeren? O ja, de media zitten in het complot. Soms word ik kwaad en mismoedig tegelijk. Krijgen we ooit nog echt menselijke politici of moeten we het tot in de eeuwigheid blijven doen met de creaturen, die nu aan de touwtjes trekken? Een opstand noemde v.d. Laan het. Volgens mij waren het eerder Facebookverslaafden die een nieuw hypespeeltje hebben ontdekt.
    De hele dag al op de radio “duiders” over Wilders, de krant staat vol er over ……. hebben we echt niets anders te doen in dit zo langzamerhand hopeloos doorgedraaide moeras wat Nederland heet?

  6. V.d. Laan is niet voor niets een jurist. Hij heeft heel voor woorden nodig om over het algemeen nauwelijks iets te zeggen. En in die zeldzame gevallen dat hij dat wel doet is het altijd zo geformuleerd, dat het nooit op hemzelf zou kunnen terugslaan. Zijn verhaal bij P&W is niet meer dan het gebruikelijke gewauwel, waar ik me zoals gebruikelijk aan heb geërgerd.
    En je conclusie is juist: hij en de zijnen zouden ons maar al te graag willen opzadelen met het verrichten van het vuile werk, omdat men er zelf te slap voor is. Wel, ik bedank daarvoor.

  7. Eberhard als oud advocaat zijnde zou veel beter moeten weten dan dit soort oerstomme uitspraken te doen.

    Niet alleen spelden hij en zijn soortgenoten zichzelf hiermede een brevet van onvermogen op. immers met argumentatie en rede kan men schijnbaar niet van Wilders c.s. winnen en dus gaat men maar over tot de befaamde loopgraventactiek van schimmige verdachtmakingen en smerige insinuaties naar kamp “Wilders”, op een wijze die Goebbels in zijn graf doet knorren van plezier ook beseft deze enorme mislukking schijnbaar ook niet voldoende dat als “men” Wilders en zijn geloofsgenoten maar mag demoniseren dit dus ook de andere kant op gaat, kan en zal werken.

    Hij is zelf nota bene lid van een partij die in samenwerking met de Volkspartij voor Fascisme en Dictatuur niets anders doet dan demoniseren, is het niet van bijstandsgerechtigden dan wel van zieke en gehandicapte mensen en anders zijn er altijd nog wel de gepensioneerden en andere senioren, werklozen en studenten, partijen die de rechtspraak dusdanig onbereikbaar aan het maken zijn voor de gewone burger waardoor er slechts ruimte nog is voor grote publiciteitsgeile showprocessen en pure politieke processen maar niet meer voor de “gewone” misdaad waar de normale mensen behoefte aan hebben, waar inperking van persoonlijke vrijheid en waar(vooral financieele) vervolging van de gewone burger tot beleid is gemaakt en waarin de “vrijheid van meningsuiting” bijna tot een farce is verworden en waarin de democratie tot een aanfluiting is gereduceerd gezien de puur fascistische methodieken die ten aanzien van o.a. Europa worden gehanteerd.

    Mijnheer van der Laan en in zijn kielzog de ware fascisten geeft en geven met hun diverse uitspraken niet alleen aan hoe verschrikkelijk fout en totaal gespeend van enig i.q. zij zijn, maar klaarblijkelijk leren zij niets van wat dan word dan genoemd “democratische” verkiezingen.

    Als van der laan c.s. ook maar de beschikking hadden over een werkende hersencel dan hadden zij kunnen weten dat de beste manier om “Wilders” de wind uit de zeilen te nemen niet is haat en verdeeldheid zaaien en ook niet door feitelijk op te roepen tot fysiek geweld tegen een politicus die ongeacht zijn standpunten net als ieder ander in dit land moet kunnen blijven wat hij/zij vind.

    Het zou van der Laan sieren als hij nu eens echt de vinger op de zere plek legt en blijk geeft van het besef dat zijn partij medeverantwoordelijk is voor de grootste afbraak van ons sociale stelsel in de gehele geschiedenis en waarin maatschappelijke en persoonlijke vrijheden zodanig worden ingeperkt dat aan de einder langzaam maar heel zeker de contouren van een fascistische politiestaat zichtbaar worden en als hij en zijn companen bovendien nu ook nog eens niet meer de zogenaamde macht van het pluche maar de mens centraal gaan stellen dan pas valt er een hele wereld te winnen op Wilders c.s.

  8. Ik ben het volledig met je eens en word bijkans ook onpasselijkheid van die schijnheiligheid, die v.d. Laan gisteren tentoon spreidde.
    En wat te zeggen van de media, die sinds de opkomst van de PVV elke oprisping uit dat riool buitenproportioneel hebben opgeblazen? Containers vol boter op het hoofd, net als de politiek.
    En de “draai” van Rutte , je zou haast vermoeden, dat Samsom hem dat heeft geleerd. Hoewel, ogenschijnlijk iets met gewicht zeggen wat op de weegschaal “0” blijkt aan te geven, dat is natuurlijk een geheel eigen talent van onze premier.

  9. Volkskrant vandaag:
    “Minister-president en VVD-leider Mark Rutte vindt op dit moment samenwerking met de PVV van Geert Wilders niet mogelijk. Dat zei de premier vannacht in een reactie op de uitspraken van Wilders over Marokkanen in Nederland.”
    Het zoveelste ontwijk standpunt van Nederlands premier. “Op dit moment” moet je lezen als “nu er geen stembussen staan”.
    Goed stuk trouwens, vriend 😉

Nice and easy to work with

