SNEL TOETSEN [6]

De economie “gaat als een speer”, zo schijnt het. Vooral de export naar Amerika zit in de lift. En dat blijkt te danken aan het product Jillert Anema, wat in de States met de snelheid van rondjes van 29.2 gaat als een trein.
0AnemaOverigens mag ik die Anema wel, zijn in de ogen van de bobo’s van NOC/NSF rebelse gedrag schudt het volgevreten medaillegeile schaatsuniversum, wat extreem veel zwarte gaten bevat, lekker op.
Bewijs van die in sneltreinvaart verbeterende economie is ook, dat de 5 ton medaillebonussen, die aan onze “Stars of the Oval” wordt uitbetaald, geen aanleiding is om nieuwe bezuinigingen voor 2015 te gaan doorvoeren.
Althans, dat wordt nu gezegd.Vast staat in ieder geval wel, dat als de komende verkiezingen niet de gehoopte spanning zouden opleveren, die spanning zeker wel aan de orde zal zijn bij de verkiezing van “de sportvrouw 2014”. Queen Irene, Miss Shorttrack Jorien, Mama Kleibeuker: kies daar maar eens tussen. A hell of a job. En dan noem ik nog niet eens “demolition woman” Marianne V. Voordeel is wel, dat Nederland nog zo’n 9 maanden de tijd heeft om zich met die kwestie bezig te houden. En in de tussentijd zullen er nauwelijks nieuwe concurrenten voor de dames opdoemen. Want na maart schaatsen we over het algemeen niet, dus winnen we ook niet zo gek veel meer. Ja, The Voice, ik weet het, maar dat is geen sport, dat is martelen.

Natuurlijk is het niet op voorhand zo, dat die 2 komende verkiezingsrondes saai zullen zijn. 0AafBCWellicht overvleugelen ze wel geheel die Soitsji Skating Games. Waar ze trouwens, zo vernam ik uit het circuit, een speelfilm van schijnen te willen maken á la The Hunger Games. Met Aaf Brandt Corstius in de hoofdrol als de Molness. Yvonne Jaspers heeft geweigerd, wat verrassend is te noemen, want het scenario voorziet in een aantal rollen voor schaatsende boeren.
Spannende verkiezingen, het is niet geheel uitgesloten. Neem nu die 467 Amsterdammers, die eerder deze week werden gepeild en de schrijvende pers in extase brachten. Het bleek, dat EU66 in het Amsterdam van die 467 door Fred Teef van illegaliteit verdachte mensen groter wordt dan de PvdA.
Die 467 en die peilers verdienen een vet compliment. En ik adviseer ze op tijd de kuierlatten te nemen, want de Teef staat op het punt om hen het stempel “misdadiger” te geven.
Het wachten is dus op het bericht dat de PvdA “in turmoil” is komen te verkeren. Want Amsterdam kwijt en ook nog eens Rotterdam “in danger”, het bestaansrecht van de PvdA ligt onder vuur!

Het gaat om lokale verkiezingen op 19 maart. De dames en heren putten zich uit om ons dat op het hart te drukken. Ik hoorde de afgelopen dagen dan ook het nodige aan spotjes en meer van dergelijke boodschappen langskomen.
0SlobDe prijs voor de saaiste wordt moeiteloos gewonnen door Arie Slob, die als een nichterige prediker in de kerk van Urk klonk.  Mijn God, wat is die man saai!!! Zelfs zo saai, dat het dreigement wat hij inmiddels heeft losgelaten richting “de meest gewaardeerde regeringspartijen” over de al aangehaalde strafbaarstelling van illegaliteit, klonk als psalm 13 Vers 9 Boek 6.
Met dat dreigement haalde Arie wel zijn eigen stelling, dat het sec om lokale issues handelt bij de verkiezingen van 19 maart meteen flink onderuit. Maar die wandaad is ongetwijfeld met een handjevol wees gegroetjes weg te poetsen.

Nog een laatste nieuwtje even. Ronald Plasterk heeft Rutte inmiddels geleerd hoe je met Telegramm moet omgaan. [Rutte horen we nooit meer “What’s Up?” vragen dus].Met dat Telegramm is Markje inmiddels bij Angela M. binnen gekomen om te vragen hoeveel wij straks moeten lappen voor de steun aan de Oekraïnse oligarchen. Wij horen nog.

43 thoughts on “SNEL TOETSEN [6]

  1. @Willem:
    Ik heb slechts zelden eerder een “wensenlijstje” gezien, wat zo duidelijk de kenmerken heeft van een vernietigingsoperatie, Willem. 🙂
    Want eigenlijk som je bijna tot in detail op, wat je Roemer verwijt. Ik heb er alle begrip voor, dat diep gewortelde teleurstelling [wellicht over decennia opgebouwd] hier waarschijnlijk van aan de basis ligt. Wat dat betreft geen enkele moeite hier met je felle standpunt.

    Ik voel wel de behoefte daar iets tegenover te stellen zonder daarmee jouw mening te willen diskwalificeren. Omdat je [een gegeven] vrij bent en blijft om een dergelijk standpunt aan te hangen en dat tot genoegen van o.a. mij hier onder woorden te brengen.
    Ik meen in dat “wensenlijstje” [sta me toe het zo te duiden] een uitbarsting van onmacht te herkennen. Onmacht, omdat je je afkeer van de moderne politicus in het algemeen op Roemer afwentelt. Waarbij je wat mij betreft aan de ene kant chargeert en aan de andere kant eigenschappen van andere politici [Zijlstra is immers de werkelijke robot, Samsom is immers de werkelijke “dunne poep” [ courtesy RadaR, die deze tekstuele vondst bij mij introduceerde] spuitende rioolpijp, Buma is de verpersoonlijking van slapte, Pechtold is immers de van zijn “cojones” [elke keer weer een prachtige term om tegen te komen] ontdane sluwe en slinkse babbelaar] op een hoop veegt en aan Roemer toekent.
    Toegegeven, Roemer is geen Marijnissen. Maar ik beschouw hem persoonlijk in ieder geval wel als één van de meest oprechte politici, die manipuleren zo ver mogelijk van zich houdt. Dat hij niet voldoende persoonlijkheidsbagage heeft om aan het beeld van “de grote leider” te voldoen mag waar zijn, maar wie zit er op een “grote leider” te wachten? Veel meer heeft de kiezer anno nu behoefte aan een “popidool”, waar Emile ook al niet voor in de wieg gelegd is. Maar tussen de zelf geformuleerde eigen behoefte en de werkelijke behoefte in algemene zin gaapt een brede kloof. En daarin past m.i. wel een eerlijke en oprechte politicus, ongeacht waarin gekleed, als Roemer en een partij als de SP. Als er ooit dat gevecht moet komen van de immer groeiende “onderklasse” [mensen, die steeds dichter naar de armoede toe kruipen of daar inmiddels al onder zijn geraakt] tegen de ook in mijn beleving weerzinwekkende neo-liberale leugenaarsbende, dan zal dat moeten worden gevoerd door mensen als Roemer. Dat andere alternatief, wat er ook wel degelijk is, de PVV, is om maar al te bekende redenen geen echte optie.
    Ik gebruikte onmacht, omdat je m.i. de “handgranaat” , die dat wensenlijstje t.a.v. Roemer feitelijk is, op de compleet verkeerde plek deponeert.
    Emile wordt gewoon jezelf en blijf dat dan ook, trap al die nitwits eruit en ga op je gevoel af zou ik zeggen want de huidige weg is een heilloze zoveel is zeker zeg je. Laat mij je zeggen, dat ik juist vind, dat Roemer met één uitzondering [verkiezingen 2012, toen hij door de media en peilers op een roze wolk werd gezet en daar niet voldoende en tijdig korte metten mee maakte] altijd zichzelf is. En dat het juist die kiezer is, die eindelijk eens zichzelf moet worden en moet laten zien, dat hij niet echt zo dom is als waar wij hem op grond van zijn vaak volstrekt onverklaarbare gedrag voor verslijten.
    M.a.w. je “onmacht” projecteren op de persoonlijkheid Roemer is wat mij betreft een vergissing. Die projectie zou op de kiezer, de Nederlander in de straat moeten zijn gericht. Roemer is gewoon Roemer, take it or leave it. 🙂

    • Je kunt wel merken, dat maart er aan komt en de verkiezingen dichterbij. De inbreng van Willem en bovenstaande reactie van Paul heb ik geboeid gelezen.
      Roemer is Roemer, ja en waarom daar een andere persoon van willen maken? Take it or leave it, ik ben het daar mee eens. Nederland heeft een historie hoog te houden wat betreft het op het pluche plaatsen van wel echte klunzen, [JPB] en het idoliseren er van [JKdeJager]. Als er dus iets mis gaat is dat vrijwel altijd door onvoorspelbaar en idioot gedrag van de kiezers. Daar zit het echte probleem en niet bij het pak van Roemer of iets dergelijks. Roemer heeft bijvoorbeeld nooit zijn electoraat misleid. Fouten heeft hij wel gemaakt [de “over my dead body” uitspraak over de EU intrekken]. Maar fouten zijn menselijk. Misleiding is aangeleerd. Fouten maak je 99% niet bewust. Misleiden doe je in 100% van de gevallen bewust.

      • Dank je, Jeanette 🙂 En nu ik hier toch ben, er viel me nog iets op wat jou misschien ook wel zal interesseren. Als ik robot Zijlstra goed heb begrepen zal de overdracht van zorg aan gemeenten o.a. betekenen, dat die gemeenten allereerst bij hun “inwoners” de zorgbehoefte gaat checken. Betekent dat , dat nu niemand een beeld heeft van die zorgbehoefte? Of is die check een schijnbeweging om zo snel mogelijk nu krijgende zorg als overbodig aan te merken en op die manier die 1,2 miljard bezuiniging van Rutte/Pechtold II te kunnen terugverdienen? Weet jij daar iets meer van vanuit de praktijk?

    • Ik geloof dat het hoog tijd wordt om dat debat eens te gaan bekijken 😀 Indien nodig horenjullie nog van mij 😉
      Het is echter niet uitgesloten, dat ik me uit efficiency overwegingen gewoon schaar achter Paul’s indrukwekkende reactie.

      • Het debat eindigde met de vraag: hoe komt het dat er zo weinig interesse is voor de raadsverkiezingen? Samsom: ‘Veel mensen weten niet dat gemeenten straks gaan over werk, zorg en woningaanbod.’
        Nou, na wat doorspoelwerk heb ik me door dat debat heen gewerkt en het bovenstaande [citaat uit VK nabeschouwing] is feitelijk het enige wat me als “extreem” is opgevallen. Want daarin zegt die butthead van een Samsom eigenlijk, dat de landelijke politiek en met name die ramp Rutte II dus schromelijk tekort is geschoten om jullie en mij duidelijk uit te leggen welke zwaarwegende consequenties die tot mislukking en veel pijn en ongemak bij burgers leidende decentralisatie van de overheid zal hebben. Je eigen brevet van onvermogen als politicus met zoveel vuur en elan en publique tentoon spreiden, dat kan alleen maar in een debiel land als Nederland. Het wekte ook geen verwondering, dat Wauw en Pitteman totaal niet reageerden op die uitlating van Butthead. Voor het overige doe ik de overbekende plas, hoewel alles al was zoals het was 😀

      • Ik ga er straks nog even naar kijken, want Wilem’s genadeloze ontmaskering van Roemer 😛 heeft me wel nieuwsgierig gemaakt. Ik wil echt weten waar die man dat aan verdiend heeft.

    • Wat mij betreft blijft Roemer c.q. zijn partij , ondanks ook zijn tekortkomingen, simpelweg vele malen beter te “taken” dan elke van die andere partijen.
      Daarvoor hoef ik al geruime tijd niet meer naar die fake debatten te kijken.

    • @Paul
      Laat ik eerst en vooral duidelijk stellen dat met of zonder Roemer de SP mijn stem (zo ik al ga stemmen) in volle overtuiging zou krijgen c.q. krijgt.

      Hoewel er bepaalde standpunten zijn waar ik persoonlijk van gruwel zijn andere argumenten meer dan overtuigend om dat te doen indachtig het gegeven dat de “vijand van mijn vijand mijn vriend is” maar vooral omdat men bij die partij tenminste nog echt geeft om wat er met mensen in deze samenleving gebeurd en het woord menselijkheid geen scheldwoord is.

      Natuurlijk chargeer ik en zet ik de boel op scherp hetgeen niet hetzelfde is als twijfelen aan de oprechtheid of persoonlijke integriteit van Roemer.

      Wat ik poog en probeer aan te geven is dat naar mijn mening de opstelling van Roemer als een van die “old boys” niet de juiste is want als er 1 ding duidelijk is geworden de laatste jaren dan is dat wel die vorm van presentatie leid tot een steeds grotere afname van kiezerspotentieel (verwachte opkomst komende gemeenteraadsverkiezingen rond de 43% !!!) en een veralgemenisering van standpunten waardoor het voor diezelfde kiezer gevoelsmatig niet meer uitmaakt of je nu door “de hond” of door “de kat” word gebeten.

      En precies om de reden die je zo scherp in je laatste alinea neerzet namelijk de algemeen gevoelde lethargie en onwil (of is het onbegrip/onkunde) van het vaderlandsche kiezersvolk is het mijns inzien meer dan nodig dat de leider van de enig morele en verstandige partij die nu nog rest zich anders gaat profileren dan deze nu dus doet.

      Met andere woorden iets meer charisma en iets minder voorgekookte presentatie zou in mijn optiek een wereld van verschil maken, Roemer zal nooit een Kennedy of een Obama worden en dat hoeft ook niet want dat is bijna het onmogelijke vragen, maar om “zoals nu” de meer dan uitstekende argumentatie die de SP bezit, zeker tegen over die verzameling clowns en gestoorde fascisten die nu het beleid bepalen,maar om dat dan feitelijk met precies dezelfde woordkeus, intonatie en presentatie te doen als de anderen is in mijn ogen een historische vergissing die de SP wel eens lelijk kan gaan opbreken.

      Niemand zit te wachten op weer een sprekende goed uitziende zichzelf prima in de etalage zettende paspop die braafjes alle ingestudeerde lesjes opdreunt en exact weet waar de camera’s hangen,

      Iets meer lef, iets meer branie en vooral laat maar zien dat je ‘cojones” heb!!!

      .

      • Dank voor je toelichting, Willem. Hij is helder.
        1 punt wil ik naar aanleiding van je reactie nog even aanroeren.
        Je advies aan Roemer is samengevat feitelijk “onderscheid je van de andere meute”. En daar zit zeker iets in.
        De overhand heeft echter wat mij betreft de gedachte, dat het niet het gedrag van m.n. die anderen [wat Roemer in jouw visie te veel heeft overgenomen] is, waar de schoen wringt. Want in alle oprechtheid, puur op dat gedrag is niet zo veel aan te merken. Men vloekt niet, tiert niet, ziet er keurig uit, de een het haar keurig gekamd, de ander de kale schedel mooi opgewreven. 🙂 Dus is dat identieke gedrag van Roemer hem ook nauwelijks kwalijk te noemen.
        Het is m.n. wat er op dat gedrag volgt, wat gevoelens als afkeer, boosheid, weerzin e.d. veroorzaakt. Want er gaapt t.a.v. die anderen een ravijn tussen het gedrag nu en de later volgende daden. Wat je wellicht met me eens kan zijn.
        Deze gedachte volgend bekruipt mij een gevoel dat het bijna tegennatuurlijk aandoet, dat iemand die zich keurig gedraagt en in brede zin zijn gedragingen in overeenstemming houdt met zijn daden [Roemer] door jou wordt opgeroepen zich anders te gaan gedragen. Terwijl een dergelijke oproep, wat mij betreft in de meest felle bewoordingen, veel eerder gericht zou mogen zijn aan die anderen. Want dat zijn de angsthazen/manipulators, die het echte verhaal vrijwel nooit durven te brengen en pas als ze via gebruikmaking van de onnozelheid en goedgelovigheid van kiezers zich een mandaat hebben verworven met hun echte daden en bijbehorend verhaal op de proppen komen. [PvdA-JSF; VVD -1000 euro voor alle werkenden om maar wat voorbeelden te noemen]. Tegen die anderen zouden we bijvoorbeeld moeten zeggen “hou eens op met jullie leugen-addictie, zeg maar gewoon de waarheid, want we hebben jullie al jaaaaaren door”. Op die manier zou Roemer zich zowel gaan onderscheiden van de wolven in schaapskleren en tegelijk ook zichzelf kunnen blijven.
        Tot slot: waar je om vraagt lijkt op een soort Woemer, een combinatie van Wilders en Roemer. Wat ik begrijp, want je kunt veel van Wilders zeggen, maar niet dat hij er niet in slaagt om dat kwartet beunhazen van PvdA, VVD, EU66 en CDA verbaal om de oren te slaan op een wijze, waardoor zij met
        regelmaat met de bek vol tanden staan. Maar die Woemer is er niet en komt er ook nooit. En met wat ik hierboven aandraag probeer ik duidelijk te maken, dat die er ook nooit zou hoeven komen. 🙂

      • Laat ik beide heren meegeven, dat ik ze dankbaar ben voor de boeiende leesstof, die deze gedachtewisseling oplevert. Waarbij uiteraard ook meeweegt, dat ze beiden met hun eigen kanttekeningen wel aan de kant van Roemer c.s. blijken te staan 🙂

      • @Paul

        Uiteraard heb je volkomen gelijk wat betreft “de anderen” en neen Roemer hoeft geen “Woemer” te gaan worden liever niet zelfs.

        Echter door zich te confirmeren aan de gedragscodes die die “anderen” schijnbaar moeiteloos van elkaar hebben weten te kopieeren, inderdaad die “anderen”‘ van die vele leugens, leugens en nog meer leugens valt Roemer dus mijns inzien in exact dezelfde valkuil immers hoe redelijk, eerlijk of rechtvaardig ook zijn argumentatie is zonder echte overtuigingskracht zegt dat helemaal niets in de huidige tijd.

        Niemand zit te wachten op “meer van hetzelfde” en wat zie en hoor ik als ik naar Roemer kijk en luister? precies dat “meer van hetzelfde” weer een keurige meneer die in prachtige volzinnen en met een keurig voorkomen zichzelf en zijn partij probeert te verkopen.

        Ik moet dan onwillekeurig altijd terug denken aan de vele vakanties die ik mocht doorbrengen op diverse prachtige Griekse eilanden (overigens zeer aanbevelenswaardig maar dit terzijde) waarin me altijd weer in de toeristische straatjes en straten opviel dat de keuze relatief beperkt was voor de consument want wat zag je dan eigenlijk steeds opnieuw, een geldwisselkantoortje meestal met auto/brommerverhuur gecombineerd, kleine kruideniers die zich allen als “supermarkt presenteerden en cafe’s of restaurants veel meer keuze had men niet en dit sprak dan ook boekdelen over de fantasie en originaliteit van de Griekse bevolking in hun keuze om een neringdoende te wezen.

        Het enige wat bijvoorbeeld de eigenaars deden van de restaurants “en met veel passie” was naar elkaar kijken en zich afvragen hoe het toch kon dat in Restaurant Yannis het iedere avond vol zat en het eigen Restaurant Giorgios bijna leeg was terwijl Giorgios toch echt dezelfde menu’s had, de prijzen hetzelfde waren en er ook fijne kaarsjes branden op de tafeltjes, het rare was ook nog dat Restaurant Yannis als enige vol zat keer op keer en dus was afgunst en jaloersheid het resultaat en men verzon dan ook van alles om het Restaurant Yannis maar zo moeilijk mogelijk te maken, maar wat men ook verzinnen kon en wat men ook maar deed Yannis bleef vol en de rest bleef leeg.

        Niemand bedacht zich dat dit gebeurde omdat er bij Yannis wel een echte kok in de keuken stond die voor redelijke prijzen uitstekende maaltijden wist te produceren, dit in tegenstelling tot de overigen waar in de keuken een voormalige onderwijzer stond of een afgekeurde automonteur in ieder geval iemand die niet kon koken en dacht he mijn griekse salade is toch ook met olijven en tomaten en met etc. alleen werd die salade zonder kennis en kunde klaargemaakt en bij Yannis dus niet, en dat nu was het grote geheim van Yannis zijn succes.

        En dat is wat Roemer nu precies iets meer moet gaan doen zich als de echte KOK opstellen en gedragen en niet als de charlatans die in de andere keukens de pannen beroeren.

        Het lijkt er wel op alsof de SP zowel als partij als leiding angstig is en angst is nooit een voorbode voor succes geweest, ik zeg dit met grote tegenzin maar vergelijk dit nu eens met de gemeenteraad campagne van de PvdAfbraak en ondanks dat die dondersgoed weten en in de peiling hebben dat het grote zwaard van Damocles boven de schriele nekjes hangt zich toch als sterke partij weten te profileren, de ene na de andere partijcoryfee word uit de kast getrokken om de schade te minimaliseren en als we niet oppassen gebeurd dat noodlot ook nog.

        Denk ook eens terug aan een figuur als Jan Schaeffer die met zijn non-conformistische uiterlijk en onbehouwen voorkomen succes op succes wist te stapelen en ook wist te leveren wat hij beloofde, zo is deze man nog steeds de Wethouder die het presteerde als enige om in Amsterdam meer dan 10.000 sociale woningen in een jaar neer te zetten helaas lid geweest van die idiotenclub maar goed ieder mens heeft recht op ten minste 1 grote fout in zijn leven nietwaar??

        Ook de SP en dus ook Roemer weten net als Schaeffer toen exact wat er moet gebeuren en wat er allemaal wel niet is mis aan het gaan dat kan ook niet anders want ik vermoed dat er iedere dag wel honderden zo niet duizenden reacties/brieven komen van mensen die het huidige krankzinnige beleid aan den lijve ondervinden en het is langs die lijn denkend waarin Roemer het verschil kan nee zelfs moet maken.

        Ik ben ervan overtuigd dat Roemer alle benodigdheden heeft voor een meer dan uitstekende maaltijd de vraag blijft echter wel of hij de goede kok is daarvoor.

        @Optimist

        Over sommige hoofdlijnen en details mag je het rustig oneens zijn zo lang als je het grote hoofddoel maar in de gaten blijft houden en daarbij is de vraag langs welke weg je dat bereikt weliswaar best relevant maar niet dusdanig dat je de eindbestemming daardoor niet meer ziet, en ik vermoed dat o.a. @Paul en ik dezelfde eindbestemming willen hebben en of dat nu gaat over asfalt of beton ach als je er maar komt!!

  2. Het wachten is dus op het bericht dat de PvdA “in turmoil” is komen te verkeren. Want Amsterdam kwijt en ook nog eens Rotterdam “in danger”, het bestaansrecht van de PvdA ligt onder vuur!

    Gelukkig heeft de PvdA altijd Groningen nog. Daar gaan ze vol gas voor 😉

  3. Met ongemak, P. in de zin van “wat is een tegenwoordige politicus, m.n. van een partij in doodsnood als de PvdA, eigenlijk toch een zielig creatuur”, zo heb ik naar Hilhorst gekeken. Niet zo vreemd overigens, want wat ik zag aan reacties van de andere gasten aan tafel was vrijwel identiek.
    Hilhorst, waar ik voor de duidelijkheid niets tegen heb anders dan de partij die hij vertegenwoordigt, stapelde fout op fout op een onthutsende kinderlijke wijze.
    Zijn verdediging van het voornemen van wet over de strafbaarstelling van illegaliteit [majoor Boshardt draait zich om in haar graf] viel in 2 delen uiteen.
    Hij was wel zo slim om te beginnen met aan te geven zelf niet voor die strafbaarstelling te zijn. Niet voor is in niet politieke taal hetzelfde als tegen. Want de 3e optie [neutraal] zou het domste zijn wat je als politicus in verkiezingstijd zou kunnen kiezen.
    Maar in dat 2e deel van zijn verhaal begon hij zijn eigen standpunt onmiddellijk ondergeschikt te maken aan de partijdoctrine of zo je wilt de kabinetsdoctrine.
    Het was eigenlijk niet minder dan schandalig, dat Hilhorst de “ruilhandel binnen Rutte II” zo open en bloot en dus ongelooflijk dom als excuus aanvoerde. Belangen van mensen [kinderen en hun pardon, waarvan iedere weldenkende Nederlander vindt, dat die 2 zaken [kinderen en een pardon] sowieso al een smerige, hartverscheurende en mensonterende combinatie vormen] uitruilen tegen die van andere mensen [illegalen] roept beelden uit de slaventijd op. Het VVD-PvdA kabinet blijkt de bijbehorende mentaliteit dus te bezitten.
    Als Hilhorst iets duidelijk maakte was het, dat zijn “tegen” minder dan niets voorstelt. En dat hij het soort “integere” politicus is, waar Nederland echt op zit te wachten 😦 en dus een waardevolle aanwinst voor zijn partij moet zijn.
    Dankbaar moeten wij hem wel zijn voor het feit, dat hij in zijn onnozelheid een heel helder en dus niet verkeerd te verstaan beeld schetste van het letterlijke monster, wat via de aaneensmeding van VVD en PvdA in een kabinet is geschapen. Maar ik betwijfel of Pietertje als hij even heeft nagedacht verguld zal zijn met die dankbaarheid. Eerder zal hij vrezen, dat zijn politieke carrière wel eens in de knop zal zijn gebroken.
    By the way, als ik de gezichtsuitdrukking van Youp van ’t Hek goed interpreteer zou er zaterdag in NRC best wel eens een hele mooie column kunnen opduiken met Hilhorst in een hoofdrol.
    En ik begreep, dat vanavond in P&W een verkiezingsdebat met de “grote 5” [zonder Blondie] aan de orde is. Met de stemming waarin ik inmiddels verkeer ga ik daar zeker naar [terug]kijken.

    • Je stelt me niet teleur. Hoewel ik het zelf niet op een dergelijke wijze zou kunnen hebben verwoorden, zeg je toch exact wat ik dacht na het optreden van Hilhorst.
      Termen als schandalig e.d. zijn zeer zeker niet te sterk. Als dit de wijze is waarop hij zich als lijsttrekker in Amsterdam meent te moeten profileren dan zeg ik “zero votes”.

    • In dit artikel http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2824/Politiek/article/detail/3604439/2014/02/27/Strafbaarstelling-illegaliteit-heeft-nog-een-lange-weg-te-gaan.dhtml
      probeert de Volkskrant als je het goed leest al op voorhand aan damage control te doen.
      M.i. druipt daar ook al de inteligentie niet van af. Immers, als dit voornemen tot wet inderdaad op de eeuwigheidsbaan wordt geschoven, waarom zou Hilhorst het dan op die inderdaad bovenmatig stuntelige wijze hebben verdedigd? Juist een tegengestelde houding zou electoraal veel lucratiever kunnen zijn geweest.
      Of hebben we hier weer eens te maken met het gezelschapsspel wat politiek van de verbrande aarde heet? Als het verhaal van de Volkskrant zou kloppen, dan is Hilhorst, althans zo lijkt het, op het verkeerde been gezet en geadviseerd op het verkeerde paard te wedden. En wordt hij wellicht nu al geofferd t.b.v het grotere goed?
      De andere en waarschijnlijk meer waarde hebbende optie is, dat we te maken kunnen hebben met het meer reguliere politieke pim-pam-petten.
      Waarbij het niets uitmaakt wat iedereen schrijft, denkt, beweert, meent, verwacht. Want het is immers verkiezingstijd en daarin moet je niemand serieus nemen. En dus ook niet die redacteur van de VK.
      Pas na de verkiezingen komt de harde waarheid boven en wie je ook zou willen proberen aan te spreken op uitlatingen eerder gedaan in verkiezingstijd is weer de gladde aal als gewoonlijk en glibbert soepeltjes weg.

      • Die VK redacteur moest vandaag nog aan zijn “woordenquotum” komen, vermoed ik. Wat een onzinnig en onlogisch verhaal 😦
        Wat uitdrukkelijk niet voor jouw en RadaR’s bijdragen geldt, laat dat helder zijn.

    • De arrogantie en misplaatste zelfvoldaanheid was met bakken vol van het smoelwerk van deze omhoog gevallen karikatuur van een integere politicus af te scheppen.

      Alleen al de wijze waarop hij meende zijn agenda te moeten veranderen getuigde al van een onvoorstelbaar grote minachting van zijn tot nog toe hondstrouwe kiezers.

      Deze man is niet alleen helemaal van de pot gepleurd de man is ook een schande en een gevaar voor deze samenleving, niet alleen maar omdat hij al anderhalf jaar faalt in wat die moet doen op lokaal nivo maar ook en vooral omdat hij nu van mening schijnt te zijn zich zelfs landelijk te moeten profileren en dat terwijl er niets anders dan semi-fascistisch gewauwel uit de krochten van zijn PvdAdolfjes komt, het is tekenend voor de heersende mentaliteit in een partij die tegenwoordig niets anders dan bruine hemden retoriek verkondigt.

      Ik weet we hebben het er vaker over gehad maar toch blijft het bij mij wringen dat als ik alleen al naar dit soort optredens van deze potentaat en schertsfiguur kijk ik me maar niet aan de indruk kan onttrekken dat de SP kans op kans laat liggen om juist nu de tijd rijp is de PvdAdolfjes bij de strot te grijpen immers de aanval is nog altijd de beste verdediging of is er nu echt geen charismatisch mens m/v te vinden binnen de SP die wel in enkele volzinnen weet te verwoorden wat hier over het algemeen ook als usance word beschouwd en eentje die wel kiest voor “de dood of de gladiolen” want laten we eerlijk zijn nog langer deze misselijkmakende dweilen a la Hilhorst mee te geen maken is meer dan ieder normaal mens kan verdragen en een schandvlek voor deze “beschaafde” samenleving.

      • Ik vond Roemer zeker niet timide in het debat bij P&W, Willem. Maar ik denk dat het moeilijk vechten is tegen een gezelschap, waarvan de meerderheid [Samsom, Zijlstra en Pechtold] dagelijks bij elkaar op schot zit en een vierde [CDA] niets liever zou willen dan ook op die schoot te mogen zitten. Wat dat betreft is het jammer, dat Blondie er niet bij was. Maar Roemer vond ik ruim voldoende 🙂

      • Welnu waarde @P ik heb “en met hele grote afkeer en weerzin” gekeken naar weer een aflevering van het zwaar gesubsidieerde nederlandsche politieke toneel.

        Het was weer een fraai schouwspel om de nu definitief naar de laagste morele traptreden afgedaalde Samsonlight in het volle licht der schijnwerpers zijn smerige hypocriete hufterige mombakkes te zien glimlachen ik word gewoon fysiek onwel als ik die totale afgang voor het menselijke ras zie verschijnen.

        Om over de rest maar te zwijgen het was weer eens een fraai zooitje puin wat daar prietpraat en gelul liep te verkondigen.

        Maar nu over Emile, de man heeft een motoriek als een robot en bijna alles wat die naar voren brengt gaat op dezelfde monotone toon en het lijkt er verdomd veel op dat hij zich bijna naadloos aan exact dezelfde kleding en gedragsregels houd als zijn opponenten oftewel ook Emile leek wel een sprekende paspop.

        Wat ik mis is het heilige vuur en de gebrande “cojones” wat nou “beschaafd” je staat daar verdomme met een regelrechte nationaal-socialistische fascist als Samson, een EU fascist als Pechtold en een regelrecht uit de bruine smurrie opgeduikelde neo-liberale fascist als Zijlstra en een reli-malloot als Buma en deze waarde afgevaardigden zijn verantwoordelijk voor het om zeep helpen “van naast vele andere ellende” vooral de menselijke waardigheid in dit land, daar past geen beschaafd tegengeluid meer bij.

        Ik zit niet te wachten op een Roemer die alsof die uit een boekje leest op een hele beschaafde manier tegengas geeft, ik zit te wachten op een Roemer die vol in de aanval gaat en die dat zooitje tuig desnoods op persoonlijke titel aanvalt, een Roemer die met echte passie ergens voor staat en niet een fraai gekapte en gestoffeerde Roemer gehuld in ook al een prachtig (erg duur) kostuum als de zoveelste prins allerlei sprookjes aan het vertellen gaat.

        Ik wil een Roemer met vuur in de ogen die desnoods met zijn vuist op tafel slaat, die nu eens echt en gemeend pisnijdig is en dat laat zien aan een ieder, een Roemer die niet netjes op zijn beurt wacht, een Roemer die gewoon schijt heeft aan al die zogenaamde stilzwijgende afspraken tussen de leiders van die wolventroep onder regie van onze staatsomroep.

        Ik wil een Roemer die zijn zwakheden en sterke punten toont een Roemer die mens is en zich daadwerkelijk ;laat zien als mens en niet als de zoveelste krentenbol die door spindoctors en media adviseurs is omgetoverd tot net zoiets walgelijks als de rest van die criminelen.

        Ik wil een heldere sterke visionaire Roemer die stem geeft aan de onvrede en onrust die heersend is in dit landje, een Roemer met een vastomlijnd en duidelijk plan, een Roemer die zijn eigen ethische regels schrijft, die zelf bepaald waar en hoe die iets zegt en waarom, een Roemer die tegengas weet te geven en verbindend kan zijn een Roemer die zowel in de kamer als op de in vuur en vlam staande barricades het voortouw neemt.

        En neen geen Roemer die angstig en bevend als een rietje ieder woord afweegt, ieder gebaar al duizenden malen heeft gerepeteerd en die zich druk moet maken hoe die wel of niet overkomt op die treurbuis.

        Emile word gewoon jezelf en blijf dat dan ook, trap al die nitwits eruit en ga op je gevoel af zou ik zeggen want de huidige weg is een heilloze zoveel is zeker.

  4. @RadaR:
    zodra je er fysiek toe in staat bent [:) ] adviseer ik je even ca 20 minuten vrij te maken om naar het optreden van PvdA lijsttrekker in Amsterdam Pieter Hilhorst te kijken bij P&W gisterenavond. Ik hoor graag wat je daarvan vindt 🙂

    • @P. :
      RadaR is om deze tijd steevast aan het “hooveren”. 😉 En als ik zijn schema goed op het netvlies heb volgt er daarna even wat “quality time” in de vorm van het spelen met de poes 😛

      • 😛 Laat me je uit de droom helpen, Leon. Zo ik al schema’s gebruik dan zijn die altijd variabel en flexibel. Maar om eerlijk te zijn, ik was net aan het lezen, dat de Rabobank de Libor-boete van 774 miljoen niet fiscaal zal aftrekken.
        Dus moet ik gaan zoeken naar de manier die ze ongetwijfeld hebben gevonden om die boete wel dubbel en dwars terug te verdienen.

        @P. : je hebt mijn nieuwsgierigheid geprikkeld, dus ga ik straks zeker even bij Uitzending gemist langs. En O”s aanvullende opmerking maakt duidelijk dat me iets fraais te wachten staat.

      • Aha, dus ik kan hieruit opmaken, dat spelen met de poes op onverschillig welk moment van de dag kan plaatsvinden ? 😀

      • Niet iedereen zit als jij vastgeroest in dat “stieravond” fenomeen, Leon. 😀
        Maar ik ben wel benieuwd wat die poes in crisistijd te eten krijgt trouwens.

      • Niet verder vertellen, maar het schijnt dat de poes het nieuwste product van Ceasar te vreten krijgt: Cock au vin 😛

  5. Ik meen te lezen, dat er een nieuwe held geboren zou zijn. Je moet het me niet kwalijk nemen, maar de naam zegt me niet zoveel. Anema …….roept herinneringen op aan de kaasboer van vroeger, genaamd Oenema, maar dat zal louter toeval zijn, denk ik 🙂
    Meer getrokken word ik naar de capriolen van Arie Bombarie. Die nicknaam kwam bij me op, omdat ik vaststel, dat Slob het spel ook steeds meer onder de knie lijkt te krijgen. Daar getuigen zijn uitspraken en zijn houding momenteel wel van.
    Er komt weer een Teeven-sisser aan lijkt mij. Heel spannend allemaal.

  6. Het is maar goed, dat je bezig was met schrijven, want anders zou je wellicht door de radio weer stoom zijn gaan produceren. Daar werd een half uur [uiteraard door professionals] uitvoerig gesproken over “de serial killer en zijn vrouwelijke partner” on the run. Als het niet zo pathetisch was zou je er bijna om hebben kunnen lachen.
    Lachen is wel van toepassing om die Anema. Het aantal clips met zijn optreden op de Amerikaanse pulp-TV neemt hand over hand toe. Ik heb het idee, dat de phone van Jillert niet stil staat. Boek schrijven, CD-tje maken, rolletje in Wie is de mol 2015 ….. als je niet oppast komt die enorme lul op de radio nog eens langs om te vertellen hoe Jillert zijn cultstatus te gelde moet maken. En natuurlijk de afvraging te maken “Wat zou Jillert denken van die Bonny & Clyde, die Nederland [ja, echt heeeeeeeeeeeel Nederland] in hun greep houden?”.

    • Ik ben net tot de tanden gewapend naar de bakker geweest, Arno. Een mens moet op alles voorbereid zijn.En wie weet hebben we volgende winter een Dutch True Detectives, je weet maar nooit 😀

  7. Als die enorme lul, waar je gisteren over oreerde, zijn zin krijgt zullen de Queen, Miss Shorty en Super Mum een goede kans gaan maken om in ieder geval de Gouden Loekie te winnen. 😀 Butthead & Shoulders gaat dat voor ze doen.
    Trouwens, die Arie bakt ze zeker bruin. Terwijl de oplossing zo simpel is. Illegalen moeten gewoon zeggen, dat het gedachtegekronkel van de CU ze bijzonder aanspreekt. Als lid van het begeerlijkste oppositietrio kan Arie daarmee 2 slagen slaan: de illegalen snel lid van de CU maken en bij de Teef een uitzonderingspositie opeisen.

  8. Gelukkig. Die introspectieve vragen van gisteren hebben je niet van je humor beroofd :D.
    Ik vind het een vondst, deze ” snel toetsen” rubriek!!! Leest gemakkelijk weg en behandelt zaken in combinatie met elkaar, waar anderen aparte logjes over uitbraken. En bovenal leest het veel prettiger dan de krant. 🙂

Nice and easy to work with

