SFEERBEELD

Het staat nu wel vast, dat Mark Rutte in al zijn onbenulligheid de meest platte vetvlek van Nederland Gordon de Gore als dé representant van de Nederlandse Homobeweging ziet.
Ik heb mijn best gedaan, maar het is mij niet gelukt om dat telefoontje vanuit Rusland van gisteren op een andere wijze uit te leggen. Jullie wel?

Overigens is het mij uitstekend gelukt de eerste dag van de winterspelen in die badplaats door te komen zonder er enige aandacht aan te besteden.
En vandaag gaat dat op zeker ook lukken. Vooral omdat via vele kanten al is uitgeschreeuwd, dat de uitslag van de 5km al vaststaat.
Ik richt me op het bekijken en beluisteren van 2 x 5 uur muziek [ 1x om het te horen en 1x om het te laten bezinken]. Muziek van mannen en vrouwen, die niet doen alsof maar nog echt met hart en ziel bezig zijn. En niet door Erben Wennemars of een ander lid van die met microfoon en camera rondrennende kletsmeiers worden lastig gevallen in hun jacht op een sfeerbeeld.
Vooruit ik ben de beroerdste niet, hier is een sfeerbeeld van de 5 uur muziek, waar ik het over had.
Hij doet ook pasjes over, maar met zijn vingers, die de gitaar liefkozen. Kijk en luister maar.

13 thoughts on “SFEERBEELD

  1. Who gives a bloody fuck om kneus Rutte, Goor met en zonder Geer, of al die klaplopers op dat ijs, oeps klapschaatsers, narcisten, stotteraars, en wie er daar allemaal wel niet meer met en zonder afwijking rond aan het darren zijn, Poetin en de rest van het hele spul als je zulke perfecte gitaargeluiden mag horen als Meneer Landreth aan zijn jammerhout ontlokt?? ik geef er in ieder geval niet een of twee bloody fucks om.

    Sjonge dat Alquin dat was toch wel altijd erg goed ivoor die tijd en ik heb echt nooit begrepen waarom zanger Michel van Dijk nooit is doorgebroken naar de eredivisie der zangers, ik beschouwde hem, en zeker toen, als een soort van Nederlandse Frankie Miller en dat is dus deze meneer…

    Ooit zag ik tijdens een kort edoch zomers verblijf op het fraaie eiland Texel in de toen beroemde en beruchte toko Sarasani de band Earth and Fire optreden, die clip bracht me gelijk weer terug, niet dat ik me ook nog maar iets herinner van de muziek er zijn mij uiteindelijk slechts twee dingen sterk bijgebleven dat was ten eerste de stroboscoop (ja ja wie kent het niet hahaha) en het prachtige soort van tijgerpakje wat Fraulein Jenny die avond om haar toen nog ranke schouders droeg oorzaak uiteraard drank en dope, gelukkig heb ik de band nog vele malen kunnen zien in staten varierend van totall-los tot broodje nuchter.

    Als notoire Zeppelin fans waren de dames Heart uiteraard bij uitstek geschikt voor de grand finale van het prachtige tribuut voor deze wereldband door het Kennedy Center als beloning voor al die jaren muziekjes maken, het blijft me verbazen dat de dames er nog steeds appetijtelijk uit blijven zien en die strot van Ann blijft een fenomeen waar inderdaad Catootje slechts van kan dromen.

    Toevallig kwam ik er vandaag achter dat de niet geheel onomstreden persoonlijkheid Johan Derksen van de week bij de Paus en Witteboordencimineel op visite was geweest, nu kun je van Meneer Derksen vinden wat je vind maar hij bezit een paar uitstekende muzikale oren en een daarmee verbonden prima muzikale smaak.

    Hij bracht in het kader van bluespromotie ook een bandje mee (voor details even op de site van Paus en Dinges kijken) toevallig een bandje wat ik net een paar weken geleden live zag, we praten hier over niet zomaar een bandje gezien de leden hiervan, ik noem slechts Erwin Java een van de grootste nederlandse bluesgitaristen en jaren en jarenlang in Cuby spelend, er zitten mensen in die met Snowy White hebben en nog spelen etc. etc. vandaar even de aandacht op wat nederblues, o ja op de site van Pauw en Dinges staat ook nog een prima nummer.

    King of the World want daar gaat het om luister en geniet……..

    Er blijkt gelukkig nog steeds meer dan prima muziek gemaakt te worden ook al zien en horen we daar op de staatsomroepen waar de ene mislukte roeptoeter over de andere roeptoeter struikelt niets van.

    “Cause I’m as free as a bird now,
    And this bird you can not change”

    • Ik was zelf ook redelijk van mijn theewater toen ik hoorde hoe sterk Alquin een kleine 40 jaar later klinkt. Prima band.altijd geweest en nog steeds. Hun manier van progrock maken valt bij mij nog steeds prima in het pulletje.
      De associatie van Dijk – Miller kan ik me helemaal in vinden. Van Dijk heeft deels die carrière zelf om zeep geholpen [combinatie van substance abuse en een moeilijk karakter]. Goeie stembanden, nog steeds

      Die “tegelblues” van King otW. glijdt er ook moeiteloos in. Thx voor de clips.

      Of die Stairway-huldiging van de Zep door Ann & Nancy geweldig is!! Ik kon er geen genoeg van krijgen! Heb de hele huldiging [klein half uur] met meer optredens on tape [Lenny Kravitz doet Whole lotta love, ook 5 sterren].
      Dan doet iets dergelijks in Polderland pas echt pijn aan de ogen 🙂

      Inderdaad, een vette vinger voor dat circus van Ome Putin en al die sporters, die zo met hun sport bezig moeten zijn, dat ze geen tijd mogen nemen om buiten de muren te gluren. Terwijl Wust blijkbaar bezig was half Nederland vochtige plekken te bezorgen hebben wij ademloos gekeken naar Ender’s game. Prachtig gemaakt, het soort game waar ik moeiteloos in opga.
      En als beloning kwam daar nog eens prachtige muziek bij met vooral een hoogtepunt bij de aftiteling [Open your heart – The Flaming Lips]
      Ook hier mijn dank voor de waardevolle tip.

      • Geen enkele dank hiervoor!!!

        Mensen die anderen weer op het spoor zetten van mensen als gigant Landreth verdienen elke en iedere tip!!!

      • Ender’s Game vond ik een aangename verrassing. Ik dacht “weer zo’n videogamemovie” maar de film is duidelijk meer dan dat. En heel fraai om te bekijken. Kinderen als de ultieme “warmachines”, wat zou Barsota daar wel niet van vinden??? 🙂

      • No no, Arno. Gewoon een mannenband, die psychedelische rock maken van een bijzonder gehalte. Al jaren en jaren en niet zonder succes. 😀

  2. Het gerucht gaat, dat Kramer, Jorritsma en de Jong op de 10 km exact dezelfde tijd willen gaan rijden. 3x goud op één afstand!!!! Alex en Max in volledige extase, Kameel Eurlings dondert van opwinding van de tribune en breekt zijn nek, Wennemars beklimt het dak van de schaatshal om daar de klompendans 2014 te gaan doen. Rutte vliegt meteen terug naar Putin’s Party met Gordon als zijn privégast. Er wacht ons nog veel moois 😉

  3. Als ik het goed begrijp is het voor de fanatieke schaatsliefhebbers gewoon een kwestie van het tijdstip “12.30 uur” in je geheugen opslaan.
    Het hele gebeuren is natuurlijk zo kunstmatig als wat. So-wie-so al omdat Sotsji totaal niet de sfeer [voor de kijker althans] uitademt van een wintersportplaats. Ik bedoel, als je onze helden Sven, Jan en Jorrit op hun fietsje [Koning Sven heeft zijn eigen rijwiel, gesponsord door Durex] ziet aan komen scheuren, nauwlettend gevolgd door meerdere Studio Wintersport camera’s en opgewacht door de kudde “sfeerbeeldmakers”, dan mag je toch verwachten, dat er minimaal één keer een van de heren plat op zijn bek gaat door de gladheid. Dus niet!
    Dat schaatsen wil ik best bekijken, maar na één dag analyses van de Stotteraar en de Beer staat het me al tegen. Je moet volkomen debiel zijn om het op te kunnen brengen altijd hetzelfde pseudo-psychologische kletspraatje te kunnen verdragen. Zelfs moederkloekje Dione staat me nu al tegen.
    En de kinderlijke blijheid van Wennemars heeft inmiddels ook iets zo sterk kunstmatigs, dat ik weerzin voel zodra ik zijn smoel in beeld zie verschijnen.
    Eigenlijk lijkt het allemaal op die Koningsspelen van King Richard; het stelt in het grotere plaatje weinig voor, omdat de aandacht veel te veel wordt afgeleid door het “randgebeuren”. En dient in hoofdzaak om iets kleins tot enorme proporties op te blazen. Zie het aantal uren, dat de NOS in 14 dagen gaat uitzenden. Belachelijk gewoon.
    Waar is de tijd, dat er gewoon nog hard werd geschaatst en dat we daar vooral naar keken?

  4. Ik had vandaag al zo genoten van je 5 clips op de site. Vooral Alquin [volledig weggezakt die naam] klinkt als nieuw. Echt goed. Idem geldt voor deze gitaarvirtuoos, het gemak waarmee hij zulke fraaie muziek uit zijn gitaar weet te halen is imponerend.

  5. Heer Landreth is in de US ook niet een van de minsten. Prachtig, zo zonder enige uitsloverij die gitaar bespelen. Zijn rechterhand, 5 vingers die separaat van elkaar de toetsen beroeren. Een genot om te zien en te horen. Wat me benieuwd maakt naar de volle 5 uur, waar je het over hebt,

    • Ik word er ook niet koud of warm van, Lot. Zullen we maar iets leuks gaan doen in die weken, waarin Nederland weer in hype-toestand is gebracht? Keertje winkelen, film kijken [RadaR heeft nog wel het en ander in de aanbieding], achter mannen aan? 😛

Nice and easy to work with

