HAMSTEREN!!!!!!! DESNOODS TOT DE DOOD EROP VOLGT!

Daar lag het op mijn ontbijtbord. Mooi donkerbruin brood vol met pitten en andere obstakels, waar mijn gemaal al vele malen korte metten mee maakte.
0AlbertbroodPain de Boulogne, alleen de naam al deed mijn ingewanden menigmaal hongerige geluiden maken. U kent ze wel: geluiden die je ook wel eens opvangt als de Gemeentereiniging wat putten schoonzuigt.
Vlak naast mijn bord stond in een ludiek dopje dat gekookte ei, afkomstig van de hobbyboerin Elsbeth.
En heel ongewoon maar ik voelde een sterke aandrang om naar de koelkast te lopen, waar zich dat lapje vlees bevond, wat vanavond op mijn volgende bord zou verschijnen. Ik voelde me haast gedwongen om dat lapje vlees tegen mijn oor te leggen om te horen of er geen Franse hinnikgeluiden waren waar te nemen.

Ik had als gebruikelijk honger; ik sta namelijk tegenwoordig vaker hongeriger op dan dat ik hongerig naar bed ga. Maar dat terzijde.
Maar de woorden asbest, dioxine en misbruikt paardenvlees zongen door mijn hoofd. En terwijl ik aan mijn kopje Ceylonthee nipte [wat zou daarover zijn gespoten? ] nam het dilemma toe. Zou ik toehappen met een risico, dat mijn haardos versneld aan een uitdunningsproces zou worden onderworpen?
En zou toch maar meedoen aan die darmkanker test niet verstandig zijn? Ik voelde plots de aandrang om te poepen en ik had verdorie nog niets eens een hap van dat potentiΓ«le Pain d’Asbest genomen.
0dioxineeiWhat a way to start the day!! Ik, die normaliter bijna automatisch en vrijwel zorgeloos van mijn ontbijt geniet, ik keek met onverholen argwaan naar dat eitje van Elsbeth. Het staat er ook nu nog, uitnodigend.
Behoren met asbest verrijkt brood en dioxine eitjes tot die duivelse mix, die er voor zorgen dat wij volgens allerlei tabelletjes steeds ouder en ouder gaan worden?

Ik nam een besluit. Ergens in mijn voorraadkast moest nog een pak crackers staan. En al krakend enΒ  knabbelend las ik nog eens goed de handleiding van dat poepprikding van de darmkanker test. Zou dat ook gebruikt kunnen worden om via een paar keer stevig prikken dat lapje vlees in de koelkast te testen?
Ome Willem [u weet wel, van die film] vergastte ons als kind ooit op het broodje Poep. Ome Albert [u weet wel, van die hamsterfamilie] “takes it a level higher” en legt mooie donkerbruine broodjes Asbest in zijn schappen.
Vooruitgang is toch iets prachtigs, nietwaar? En een overheid, die steeds meer appelleert aan de eigen verantwoordelijkheid van de [in dit geval etende] burger. Door zelf vrijwel niets meer te controleren, maar ons wel een prikkertje stuurt om onze poep door te wroeten is toch ook een mooie ontwikkeling. Op naar de lunch dus! Ik las dat er genetisch gemanipuleerde zalm op een asbestbroodje op het menu staat. Gezonde vetten, spannend!!!!!

21 thoughts on “HAMSTEREN!!!!!!! DESNOODS TOT DE DOOD EROP VOLGT!

  1. Hihi.. mooi stukje.. Het schijnt dat pindakaas ook gevaarlijk is. Of is dat al oud nieuws? Ach, ik heb net nog een nieuwe pot gekocht, net als AH-brood πŸ˜€ Al met al leven we als ik me niet vergis gezonder dan een jaar of 40 geleden, β€”de ‘zondagse boterham’ van toen, met roomboter en suiker, zou nu 3x vergif zijn, al was ie volkoren πŸ˜‰

  2. Ik had als gebruikelijk honger; ik sta namelijk tegenwoordig vaker hongeriger op dan dat ik hongerig naar bed ga. Maar dat terzijde.

    Heeft dat met de winter te maken of is dit probleem structureel??? πŸ˜›

  3. Ik adviseer iedereen om maar te accepteren, dat de enige manier om zowel onze monden te blijven vullen als het maken van aantrekkelijke winsten daarop zal worden en blijven wat het nu is.
    Productiekosten [inclusief daarbij behorende controle en kwaliteitsbewaking] zo minimaal mogelijk houden door vooral gebruik van goedkope en daardoor inferieure grondstoffen. Prijzen net betaalbaar houden.
    Echt lekker eten kunnen slechts nog de gelukkigen, die daar het geld voor hebben. De rest blijft niet veel anders over dan kijken naar naar die onafzienbare stroom kookprogramma’s en watertanden.

    • Verlangen we niet allemaal in ons hart terug naar die warme bakker in de buurt, waar brood nog gewoon als brood rook en smaakte? En ik zou werkelijk niet weten waarom dat niet mogelijk zou zijn, zo’n warme bakker in je wijkje. En de prijs, wel 10-20 eurocent meer voor echt brood tegenover dumpprijzen voor de supermarktrommel …… geen moeite mee wat mij betreft. πŸ™‚

      • Helaas waarde @Optimist zal dat slechts een mooie herinnering blijven zo lang als multinationals als Monsanto gedekt door o.a. die gore corrupte EU slippendragerskliek aan de hand van de USA cowboys zijn gang kan blijven gaan in het vernietigen van gewassen en dat “for a few dollars more” winst.

        De komende generaties zullen dus indien er niet word ingegrepen opgroeien met genetisch gemanipuleerd voedsel waarbij niet smaak of inhoud belangrijk is maar slechts de maximale opbrengst.

        En zo word langzaam maar o zo verdomde zeker de oude movie “Soylent Green” ook hierin bewaarheid.

        Als er een gevaar is voor de mensheid dan is Monsanto daarin zeker een kandidaat voor die hoofdprijs.

        Over stevig ontbijten gesproken, waar zijn de borden warme havermoutpap met dikke klonten boter en grote scheppen witte suiker gebleven???

      • Je bedoelt die pannen, die moeder ingepakt onder een handdoek onder de dekens warm hield, terwijl de pap immer dikker en dikker werd?

      • Monsanto ..brrrrrr…….dat bedrijf zou onder een andere naam maar wat graag in WOII de hoofdleverancier van gas hebben willen zijn. En dan heb ik het niet over butagas.

      • zal dat slechts een mooie herinnering blijven

        Dat zeg jij nou wel, Willem. Maar ik ben daar niet zo zeker van [gelukkig]. Zie bijvoorbeeld het programma Kassa [mijn voortreffelijke Suusje wees me er op] waarin werd bericht over een initiatief, waarbij de Beppies, Karin’s en Thea’s in bepaalde delen van Nederland hun groenten rechtstreeks van de boer/kweker betrekken. Een initiatief wat prima schijnt te lopen. Waarom zou zoiets niet met een bakker kunnen slagen?

      • @Jeanette:
        maar er waren er ook bij die het vreemd vonden dat nergens was te lezen hoe lang en op welke temperatuur het in de magnetron moest πŸ˜€

      • Inderdaad @Optimist die mooie oude emaille pannen waarin de havermout zo dik werd dat je lepel er recht in bleef staan hmmmmm sweet memories.

        @Jurgen, @Jeanette

        Helaas deel ik niet echt jullie optimisme en dat zouden jullie ook niet doen als je eens echt wist wat en waar Monsanto voor staat.

        Leuk hoor dat die Karin’s Thea’s e.v.a hun sla bij de boer halen ergens op een weiland achter die koeienstal en dan bij het vierde hekje links, als het echter aan Monsanto ligt (en verdomd dat doet het want worden nergens bijna tegengehouden) dan is ook die krop sla afkomstig van dat ene genetisch gemanipuleerde zaadje die maximale opbrengst garandeert en in dat proces alle andere slazaadjes opvreet en uitschakelt zo dat er uiteindelijk nog maar 1 soort sla overblijft, en dan maakt het niks meer uit hoor of die smerige krop nou van Boer Lammert of van de voedselindustrie afkomstig is.

        Monsanto is in mijn optiek een van de allergrootste gevaren die de mensheid en vooral de verscheidenheid in de huidige natuur bedreigt.

        Maar ja, het is wel makkelijk natuurlijk als over de hele wereld dezelfde soort sla word gevroten, denk maar eens aan al die mooie voordelen die dat oplevert!!

      • Tja Willem, dan blijft er maar één oplossing over: Monsanto met de grond gelijk maken. Want niet meer eten dat gaat niet werken.
        Overigens: ik ben voldoende, wat zeg ik, meer dan voldoende op de hoogte van wat en wie Monsanto is en wat hun bedoelingen zijn.
        Maar wees gerust, niemand lijkt er mee te zitten, want men laat wat Monsanto met bijen en voedsel doet gewoon ook gebeuren met het drinkwater. Niemand die zich daar druk over maakt 😦

      • Heel goed dat je ook het onderwerp “drinkwater” nog even aanroert, Jurgen. Daar gaat het in zekere zin straks hetzelfde mee als met het Groningse gas. Als vrij drinkwater niet meer te zuipen zal zijn [moet je je voorstellen wat een impact dat zal hebben op ons bier!!!! πŸ˜€ ] en het schoon bij de [onvermijdelijke supermarkt] alleen verkrijgbaar zal zijn, schrikt Nederland, net als de Groningers nu, wakker!.

        @Willem: die 100 Thea’s e.a. zijn , ik zei het al vele malen eerder, het begin van die gestage druppel. En als ze het op de goede manier aanpakken dan zal Boer Lammert gewoon doorgaan met gezonde sla te kweken of wordt zijn rol overgenomen door Boer Blindert. πŸ™‚

      • πŸ˜› πŸ˜› Die Leon toch. Laatst stond hij op het punt om zowel dat snot als die embryo in zijn magnetron te gooien πŸ˜€

  4. Brood, eieren, melk, kaas, yoghurt, paardenvlees, rundvlees, kippenvlees, vis ….. de lijst wordt langer en langer. Het is dat jij het onderwerp op de jouw eigen wijze aan de orde stelt, want anders zou ik er mismoedig van worden.

Nice and easy to work with

