BROOD & SPELEN – SPORT & ETEN

We gaan zachtjes aan toe naar het laatste logje van 2013. Om even op te laden voor 2014, behoor je dan te zeggen. En die laatste paar logjes giet ik maar in een allegaartjesvorm als jullie het niet erg vinden.

Sport:
Het WK Darts beleefde gisteravond een sensatie. Phil “The Power” Taylor werd door 0DdartsSmithjeugdwereldkampioen Michael Smith na een even spannende als fraaie partij uitgeschakeld. Goed nieuws voor Michael “Shrek” van Gerwen.
Goed nieuws was ook dat Raymond van Barneveld één van de weinige dagen had, dat hangende schouders en overnmatig transpireren niet aan de orde waren. Barney vocht zich via een 2-3 achterstand naar een 4-3 zege op de eenogige Jamie Caven.
Voorlopig blijven we gewoon kijken dus, met het grote voordeel dat ik nog geen herhaling, overzicht 2013 of Award 2013 heb hoeven te zien. πŸ™‚

Sport2
Er is een soort dramasoap ontstaan met Guus Hiddink en Ronald Koeman in de hoofdrollen. Ronald was stellig overtuigd, dat zijn lobbyplan, ontworpen door ongetwijfeld een deskundig marketingteam, zou slagen en hem de opvolger van Louis de Grote zou maken. Maar slimme en aan alle kanten gevulde Guus stak zijn spaak in Ronald’s wiel. In sport behoor je een goed verliezer te zijn. Maar Ronald kon dat nu even niet opbrengen. En ik heb daar wel begrip voor.Β  Het past ook een beetje in de genadeloze strijd der generaties, die op steeds 0KoemanRmeer fronten in Nederland wordt gevoerd. De jonge[re] generatie wil de oudere generatie graag op zijn plaats zetten. We kennen dat nog van vroeger, toen de jongeren het puriteinse, calvinistische korset van de ouderen afwierpen. Toen ging het om vrijheid in zijn vele vormen, nu gaat het nauwelijks onverwacht om status en vooral geld. [zie discussie over pensioenen, die weer oplaait].
Objectief gezien zou Koeman wat mij betreft zonder probleem Oranjecoach mogen worden. Subjectief daarentegen bekruipt mij een gevoel van tevredenheid dat sluwe vos Guus zijn plannetje tot een succes heeft zien leiden. Dat is nu eenmaal altijd het geval met een medaille, het ding heeft altijd 2 kanten.

Eten.
Op de valreep kreeg ik nog mee, dat prominente PvdA-ers voor een of ander goed doel zich aanbieden om mee uit eten te gaan. Asscher, Plasterk en zelfs Samsom staan op het menu. Ik houd me in en maak dus niet de voor de hand liggende opmerkingen. Uitgezonderd één.
De hoogste bieder op een “maaltijd met Diedje” blijkt ruim 2000 euro te bieden. En dan “my thoughts start to dwell”.
Zou het een mop zijn? Of bewijst het wat hier al meerdere malen aan de orde kwam? Dat vooral mensen met geld zich aangetrokken voelen om met een sociaal-neoliberaal zich het 0fonduepanbuikje rond te gaan eten? Joop Den Uyl, om maar iemand te noemen, zou één van de Kerstdagen een Voedselbank maaltijd hebben genuttigd. Maar dat was ook een man van de echte PvdA.
Andere mogelijkheid is ook nog, dat we te maken hebben met een bieder, die er 2000 euro voor over heeft om de kans te grijpen om de fonduepan over Samsom’s kale schedel te trekken. Een alternatieve versie van het uitdelen van “een koekje van eigen deeg”.

41 thoughts on “BROOD & SPELEN – SPORT & ETEN

  1. Iedereen houdt er zijn mond over alsof het de gewoonste zaak van de wereld is. Nou, daar denk ik toch mooi anders over πŸ˜€
    Het pak slaag wat v. Gerwen gisteren Lewis gaf [6-0] kan en mag dus een geweldige prestatie worden genoemd. Lewis was aan het eind van de partij compleet gesloopt. Prima actie van Shrek. Ik neem er nog een appelflap met rum op πŸ˜€

    • Te druk, man, te druk. Je weet hoe het gaat op zo’n dag, Het grootste deel van de tijd wordt besteed aan die eeuwig terugkerende vragen:
      1. wat zal ik aantrekken?
      2. hoe vind je me?
      En of je nou 100 keer probeert het juiste antwoord te geven, de vragen komen ook voor de 101e keer terug πŸ˜€
      Maar wat van Gerwen betreft: toppie!!! Maar Wright in de finale, daar is hij nog niet zo maar vanaf. Ik denk niet dat RadaR al een “Shrek is wereldkampioen” logje heeft klaarliggen. πŸ˜‰ We zien je later πŸ™‚

      • Grappig dat je het zegt, Jurgen, want ik heb inderdaad met de gedachte gespeeld van dat logje vooraf. Maar dat zou de Goden verzoeken zijn. 70-30 schat ik de kans op winst voor v.G. Wright gooit al [te] lang op heel hoog niveau, eens is dat over. Laat het maar een mooie match worden πŸ˜‰
        NB: zeg maar namens mij, dat Suus wat ze ook aantrekt mooi siervuurwerk blijft. πŸ˜€ Misschien helpt het. Zie jullie straks. πŸ™‚

  2. Heb je nog kunnen kijken naar Shrek? Dat was om het in dartstaal te zeggen puur billetjes knijpen. Maar spanning werkt ook sfeerverhogend en bevordert de dorst πŸ˜€ We zijn nog in de race en mijn pool klopt nog aardig met Lewis, Whitlock en Shrek.

    • Die Anderson speelde 6 sets weergaloos. Maar Shrek was de 7e set absoluut magistraal. Puntje van de stoel partij. Ze liepen hier om de set naar de pot πŸ˜€ .Kan ik alsnog inzetten op de [halve] finales? Shrek – Lewis [1 van de 2 wordt wereldkampioen] en Whitlock – Wright. Kom de “juut” straks wel langs brengen, Lot.
      Heb je al bollen of flappen? πŸ˜‰

      • Whitlock – Wright heb je in ieder geval al goed πŸ™‚ Weer 2 superspannende matches, na de Houdini-act van Shrek ’s middags. Men mag zijn neus ophalen voor darts als sport, maar het is het soort amusement waar ik graag naar kjjk. Liever dan naar een stel overbetaalde halve zolen, die met hun stoel omgedraaid muziekpedofilie bedrijven. πŸ˜‰

      • Laat maar, Jeanette. Muntjes die niet vallen ga ik niet meer uitleggen.
        Veel belangrijker is van Gerwen – Lewis & Whitlock – Wright vanavond. Dat is weer zo’n voordeel van darts; je kunt er naar kijken en ondertussen vol gas naar de nummers 100 – 40 luisteren πŸ™‚ En er nog een hapje en drankje bij nuttigen ook!!

  3. We zeiden het hier al toen we Barney bij dat interview vooraf zagen: rode vlekken in zijn gezicht en nek: dat wordt moeilijk vanavond, zeker te veel sushi gegeten met de Kerst πŸ˜› Hij speelt alsof-ie nodig moet poepen.

      • Bye bye Barney, had de uitstraling van een drol en dan win je zelfs niet bij darten.
        Shrek moet het dus weer doen, wel opletten of-ie ook geen rode vlekjes heeft morgen πŸ˜‰ Aan de andere kant: dat darten leidt ook enorm af op Nieuwjaarsdag. Dus als Anderson morgen Shrek naar huis stuurt hebben we een ongestoorde finaledag dinsdag!
        [Die nitwits van een v.d. Voort en StompΓ© zitten natuurlijk gigantisch voor paal met hun analyses. Dat is wel heel amusant πŸ˜€ ]

      • Door via de stream te kijken blijf ik verschoond van het gezwam in de ruimte van “dartsanalisten”, Arno. Waar zo vermoed ik nog steeds meer dan genoeg mensen wel met hun “honger naar waardevolle informatie” naar zitten te kijken [ een pijltje bestaat uit ……, het hangt af van zijn focus of ……, zijn nieuwe management moet zorgen dat ……, als hij korte shafts gebruikt ….. en al die baarlijke semi-psychologische onzin meer]. Kijken doet men, want er kan worden getwitterd, darters hebben ook Facebook. Fun, man, real fun πŸ˜‰ Eerlijk gezegd zou het me niet verbazen als die hard fans verkleed als een komkommer of iets dergelijks voor de buis zitten.

        Wat Barney betreft, geen kwaaie kerel en als het niet regent of de wind niet uit het noorden waait en zijn schoenveters goed gestrikt zijn en zijn haar goed zit en …. en ….
        en …… kan hij een prima pijltje gooien. Maar het blijft een man van 46 met het zelfvertrouwen van een peuter op zijn eerste schooldag. Die rode vlekken bij dat interview zeiden mij al genoeg. Het meest pijnlijke was ook nog, dat Webster gooide als een doorsnee cafe-darter en dat was genoeg om te winnen. De zielenknijpers krijgen het weer druk met Barney. Ik raad jullie aan vandaag ook voor de stream te kiezen, want de RTL-analisten gaan op de buis uiteraard een “bodemonderzoek” doen naar de oorzaak van Barney’s falen.

  4. Prima potje tussen van Gerwen en McDine!!!!! Die Geordie peert ze ook heel makkelijk in de triple 20.
    Geen walk over dus [zou dat trouwens niet wat zijn… Walk-over girls πŸ˜€ ??? ]

      • Het moet een geruststellende gedachte voor je zijn te weten, dat al verliest ADO met 17-0, het gaat niet als hekkensluiter de winterstop in. Ze houden dus nog een target voor de 2e helft van de competitie πŸ˜‰

      • πŸ˜› Mooie Arno!!! Zag net Ajax op wonderbaarlijke wijze aan een nederlaag ontsnappen. Misschien dat ADO ……. of nee, toch niet πŸ™‚ ik moet wel realistisch blijven.

      • Je cluppie heeft het schappelijk gehouden, RadaR πŸ™‚ Beugelsdijk [noemde jij die niet “de HTM-bus” ? ) moet nog wel wat trainen op het nemen van penalty’s. Maar ik hoor je al zeggen “als dat alles was” πŸ˜€

      • Dat laatste klopt, P. πŸ™‚ Maar laat me je zeggen, dat ik in de prettige situatie verkeer te kunnen zeggen “2-0 verloren uit tegen PSV? Dat is een prima prestatie!”. Want ik heb slechts de uitslag, meegekregen, geen seconde gekeken of geluisterd. Een modus, die ik voor de 2e helft van het seizoen maar zal handhaven πŸ™‚

  5. Ik houd het voorshands op v. Gerwen vs Barney

    Je vergeet, dat Shrek en Barney in de zelfde helft van het schema zitten. In de 4e ronde gaan ze elkaar al tegenkomen. Dus voor beiden geldt, dat het pad naar de finale niet alleen via elkaar, maar ook via Wade of Lewis loopt. Dus vanaf de 4e ronde zijn er een paar prima matches te verwachten:
    Shrek – Barney + Wade – Lewis en de winnaars tegen elkaar in in de kwartfinale.
    Overigens wel een beetje jammer, dat ook de2e Huybrechts het niet haalde.

  6. Het spijt me zeer maar het kijken naar een aantal overrijpe neanderthalers die aan korte speerwerpen doen kan mij niet bekoren nog doet het mij ook niet in de allerverste verte denken aan iets van zijnde sport maar meer als een persiflage daarop.

    De soap rond Guus Geluk heeft verder alleen maar mijn steeds meer toenemende afkeer van het voetbal en dan vooral de randzaken bevestigd maar ook van Guus als persoon, sinds die onder het mom van sociaal werker te zijn bij FC Anzhi naar het schijnt een miljoen per jaar opstreek ben ik wel klaar met die man en zijn popie jopie act.

    Maar ach waarom nog verbaasd zijn na het optreden van die megalomane rascistische en fascistische tuinkabouter van een Blaaaaaaaaaaaaater kan de voetbalwereld mij niet meer verbazen.

    Wat Guus bezield is wel weer de vraag, wat is dat toch wat een 67 jarige amper nog kunnen lopende veel te vette vent beweegt om straks met een soort van veredelde kleuterklas vol over het paard getilde en vol superego zittende testosteron-bommetjes op allerlei voetbalveldjes rond te darren als een soort van veredelde reis/jeugdleider, is zijn ego nou echt zo groot dat hij geen ruimte wenst en kan maken voor een iets jongere garde??

    Wat ben je dan eigenlijk voor een zielig mannetje Guus.!!, en wat zegt dat tegelijk veel zo niet alles over zijn toekomstige broodheer de KNVB waar de cojones overduidelijk niet aan kerels hangen maar hun heil als semi-cojones in een Nordman de luxe hebben gezocht.

    Dit land is nu definitief toegetreden tot de meest krankzinnige naties en staat naast Mugabe’s Zimbabwe en Kim (nr. 1 = geperforeerde gebakken bejinghond) Jong-un op de derde plaats van de idioterie, 2000 euro’s om met het ex-aequo op 1 staande grootste gezwel wat Nederland sinds de Batavieren heeft geteisterd te gaan eten, de gedachte alleen al om met die man in 1 ruimte te zitten maakt me al gek en doodziek laat staan dat je voor 2000 euro vreten in die walgelijke kop ziet verdwijnen.

    Maar het past wel weer mooi bij dat andere excuusgebeuren wat onder leiding van Gieltje – Debieltje in Ljouwerd als SR plaats vind werkelijk ongelooflijk als je je bedenkt dat in de 3 Noordelijke provincies Drenthe, Groningen en Friesland de werkloosheidscijfers uit de klauwen gieren, het aantal mensen onder de armoedegrens levende tot recordhoogtes aan het stijgen zijn en als klap op de vuurpijl meer dan 25% extra toeloop van gezinnen op de voedselbank heeft gezien in 2013, en nog steeds stemmen ze daar ruimhartig op zulthoofd Samson en zjin alte kameraden, krankzinnig dekt de vlag al niet meer maar wellicht moet ik diarree wel anders gaan opvatten..

    • Natuurlijk heb je gelijk als je darts als sport niet serieus neemt. Het vreemde is , dat zulks niet gebaseerd kan zijn op de manier waarop vooral mannen met hun beroep bezig zijn. Los van alle gebruikelijke poespas om het spelletje heen [gelul over management e.d terwijl het gros van de darters het woord niet kan spellen, de waanzin over “het materiaal”, de clowneske analyses aan tafel] kan niet om het feit worden heen gegaan, dat de topdarters over een bewonderenswaardige oog-hand-coΓΆrdinatie beschikken. En dat is een eigenschap die veelvuldig heel goed van pas komt in sport.
      Het beeld, zoals jij dat van darts schetst en dus hebt wordt denk ik vooral bepaald door de fysiek van de beoefenaars. In onze kop gestampt is namelijk, dat een sporter er als de stereotiepe sporter moet uitzien. [Schakers gaan al jaren gebukt onder het zelfde vooroordeel] Ik heb mezelf aangeleerd me los te maken van dat opgelegde stereotype. En als ik dan een darter in minder dan 3 seconden pijlen in achtereenvolgens de triple 20, de triple 19 en de double 12 zie planten, dan besef ik dat zulks wel degelijk een knappe prestatie is.
      BTW ik geef probleemloos toe, dat ook meeweegt, dat ik liever de walk on-girls het veld op zie komen dan pak hem beet arbiter Nijhuis πŸ˜‰

    • Maar het past wel weer mooi bij dat andere excuusgebeuren wat onder leiding van Gieltje – Debieltje in Ljouwerd

      Waarom denk je dat de titel van dit blog “Brood en Spelen” is, Willem? πŸ™‚ Geef de domme meerderheid een spelletje, kies nauwkeurig de plek waar het gespeeld moet worden en de Nederlander [want dat zijn Friezen, Groningers en Drenten tenslotte toch?] gaat los en komt aan zijn gerief.

  7. Of ik wil of niet, of het gepast is of niet, ik heb smakelijk moeten lachen om je slotopmerking. En zie de kaasfondue al langs het hoofd van Samsom lopen. Excuus daarvoor πŸ™‚
    De weer oplaaiende pensioendiscussie is niet aan je aandacht ontsnapt , merk ik. Ik beschik niet over voorspellende gaven, maar kan het gevoel niet onderdrukken dat we het in 2014 nog regelmatig over deze kwestie gaan hebben.

    • Onderschat Lewis en Wade niet!!!!! En er zijn nog wel een paar mannen, die net zo goed nu, nadat the power zonder energie is gezet, favoriet kunnen worden genoemd.
      Ik noem Anderson, Thornton, Hamilton, Whitlock πŸ˜‰
      Ennuh, dat feestje zit toch wel snor!!

      • Zonder te overdrijven kan gerust worden gesteld, dat met de uitschakeling van Taylor de kansen van Shrek fors zijn gestegen. Ik houd het voorshands op v. Gerwen vs Barney of Whitlock. Maar eerder al wacht van Gerwen ook nog Wade of Lewis.

      • En daar ging de Belgische hoop in donkere decemberdagen en dus weer een dark horse naar de paardenslager. Gaat lekker zo πŸ™‚

  8. Normaal gesproken [maar ja, wat is dat tegenwoordig πŸ˜€ ] zou die baan Ronald toekomen. Meer dan voldoende competenties toch? Ik gun het hem zonder enig probleem.

  9. Die Smith speelde een wereldpartij Γ©n Taylor was, ik zei het gisteravond al tegen je, niet in goede doen.
    Smith gooide zijn laatste darts met de bibber in zijn benen πŸ™‚

Nice and easy to work with

