Stille Nacht voor Adri, Holy Night voor het kabinet

In het mausoleum van de politiek, in de stoffige, donkere vertrekken van de Senaat wordt de spanning opgevoerd. Doet-ie-ut-of-doet-ie-ut-niet ? Dat is de vraag, die de media al 2 dagen aan ons brengt. U wilt een antwoord?
Wel, tussen het vergaderen door gaan de wijze mannen aan een rijk Kerstdiner om het inspannende Senaatjaar 2013 feestelijk en een ietsepietsie aangeschoten af te sluiten.
De slaap zal de wijze mannen doen verlangen naar een lange rustige nacht. Niet in de banken van de kamer maar in het eigen bed.
U gelooft toch niet echt, dat zij er dan trek in hebben om …….. Juist!

20 thoughts on “Stille Nacht voor Adri, Holy Night voor het kabinet

  1. Als deze machtsgeile would be staatsman 1 ding overduidelijk heeft gemaakt dan is het wel dat de A van zijn partij definitief is ingeruild voor de A van (vooral geestelijke) Armoe en de A van de Asocialen.

  2. Het was me inderdaad het toneelstukje wel met Duivesteyn. Ik heb mijn mond stevig moeten spoelen.
    Ze trokken zich er zelfs niets van aan, dat je de afloop al van tevoren verklapte, RadaR.

  3. Ik heb erg lang nagedacht of ik hier nog wel iets over wilde zeggen. Natuurlijk, jouw inschatting, RadaR, rond de afloop van deze soap was 100% correct. Maar aan jouw inzicht m.b.t. het politieke wereldje twijfelen we al lang niet meer. Voor zover ik je ken hoop je elke keer dat er een aflevering van deze soort soap aan de orde is er op, dat je ongelijk zult hebben over de wijze waarop het zal aflopen. Helaas, je hebt vrijwel altijd gelijk.
    Er was nog een ding, wat door mijn hoofd blijft spoken. En dat betreft een argument, wat de politiek zelf bijna dagelijks gebruikt om de sloop van onze voorzieningen te legitimeren: we zijn te duur, kosten moeten omlaag. Zoals van de zorg in breedste zin, of het nu om kinderen of ouderen gaat, gehandicapt of niet, arm of zeer arm.
    En ik weet dat relatief gezien gisterenavond en de dagen daarvoor om peanuts gaat, maar desondanks mag je vind ik de vraag stellen “beseffen de heren en dames wel, wat zo’n poppenkastvoorstelling als gisteren kost?” Ik zag veel journalisten, verslaggevers [die Dominique is prima geschikt als hitsige oppompster van uiteindelijk niets en ik zag die lange Fresen er ook rondlopen], die on the spot verslag deden van het niets. Nieuwsuur en P&W hadden het erg druk met dat niets. Voor dat soort onzin draaien we ook op.
    Terwijl met dat zelfde geld minimaal één oudere of één zieke probleemloos zou kunnen worden geholpen. En die gedachte kan ik nog even niet van me afzetten.

    • Vooropgesteld, ik begrijp volledig wat je wilt zeggen, P. En je hebt gelijk. Politiek is het soort gesubsidieerd toneel van de slechtste kwaliteit en tegelijk de duurste categorie. Maar ik druk je op het hart om die gedachte waar je over spreekt zo snel mogelijk te verdringen. En raad je aan je te scharen bij een groot deel van Nederland, wat zijn prioriteiten prima weet te stellen. En zo’n prioriteit is, dat vandaag het Glazen Huis in Leeuwarden aan zijn missie begint. Who is Adrie Duivesteyn? What the fuck is politics? Schuif vanaf morgen met je bakkie koffie aan bij de TV om te zien hoe blij Nederland is met haar eigen aquarium. Lees hoeveel Nederlanders in een SMS’je of via Facebook hun zielenroerselen bloot geven, vraag een plaatje aan [Koningslied bijvoorbeeld], maak jezelf onderdeel van waar het de Nederlander echt om gaat. Zie de echte helden van Nederland!!! Want dat is wat van je verwacht wordt. πŸ™‚

      • In ieder geval zal men [of men het snapt of niet] merken, wat het woonakkoord en het pensioenakkoord zullen inhouden. Geen ontkomen aan!

      • Ja ja ….. en dan sterven bedoel je ?

        Weet iemand trouwens waarom de baas nog geen nieuwe muziek heeft neergezet? Wat is dat voor labbekakkerij πŸ˜›

      • Je bent goed op de hoogte, Sjaantje πŸ™‚ Lot komt overigens pas eind van de middag, dus het is hier nog heerlijk rustig πŸ˜‰ Wat de muziek betreft, er waren even wat andere T888-zaken te regelen. Maar als alles meezit staat er binnen een uur verse “musica tropicana”. Nog even geduld dus. πŸ™‚

  4. Ik hoorde het net: het is tijd voor Amen geloof ik. Geloof me, dit kabinet gaat alleen maar weg als wij het weg stemmen, geen minuut eerder. Vandaag het woonakkoord, over 12 uur het pensioenakkoord. Het sloop – en scheerwerk gaat gewoon door. En wij hangen ….. als kerstballen in een boom 😦

  5. Hebben jullie trouwens nog meegekregen, dat Diedje Samsom, vorig jaar volk’s Politicus van het Jaar bij 1Vandaag, dit jaar slechts 1% van de stemmen kreeg [jolige VVD-ers waarschijnlijk] ? Zouden we dat als veeg teken moeten zien?;)

  6. Tot nu toe verloopt het exact volgens het scenario. Ik schat zo in, dat je een logje morgen vrijwel zeker kunt schrappen. Enfin, er zijn ook leukere zaken om over te schrijven, nietwaar?

  7. Ik was toch al van plan darten te kijken [Shrek is aan de beurt] dus Adri en de Verenigde Ouwe Sokken Club kunnen wat mij betreft de pot op …… voordat ze gaan slapen πŸ™‚

Nice and easy to work with

