ZEGEN OF ZORG?

Wat had ik het naar mijn zin!!  Lekker potje schaken [u weet wel, met die houten stukken en 0schaakbordeen bord op tafel met daarnaast een ook al in hout uitgevoerde klok, waar je met tussenpozen ofwel een kleun op geeft of heel bedachtzaam  het knopje van in drukt] met alles binnen handbereik.
Mijn Samsung Orgasme lag voor me met daarop beelden van het WK Darts. Naast me lag mijn Samsung X45T3Y23S en daarop kon ik prima ADO aan zien klooien. En op mijn kop had ik de Sennheiser HD202., waarmee ik het nieuwste album van Kosheen beluisterde. Ik voelde me weer 50. Of was het 40? Whatever, ik besloot te openen met P2 – X4……… en toen schoot ik wakker. Ik had zowaar virtueel gedroomd.

Na wat schudden wist ik wat de oorzaak was, dat ik me aan het afdromen was gegaan. Iets heel lulligs, wat zich hecht aan je chip en waar je niet aan ontkomt.  Terwijl ik met een boog een ingevroren broodje in de magnetron [Samsung MyghV546x319 met de bijnaam Tropical Wave] flikkerde wist ik dat het allemaal met vernieuwing en aantrekkelijker maken van doen had. Nee niets met vrouwen, maar met sport. Ik had iets opgevangen over een nieuw zwemnummer op de EK. De 4×50 meter “mixed” en dat mixed betekent, dat een ploeg uit 2 mannen én 2 vrouwen bestaat. “Mixing of the genders under water”; lijkt me ongekende mogelijkheden te openen. En biedt het sociëtykoppel Pieter & Naomi de kans om ook in wedstrijdverband samen een baantje te trekken.
Vernieuwing dus, want zwemmen wordt anders zo saai. Wanneer zien we Esther Vergeer met behulp van een dolfijn de 100 meter vrij winnen? Kan nooit lang meer duren.
Vernieuwing dus, en ja hoor, daar kwam de gedachtesprong, waar ik met regelmaat door wordt gekweld. Op de eerste volledige dag van het WK Darts werden maar liefst 2[!!] 9-darters gegooid. Voor de analfabeten onder jullie, een 9-darter is “a perfect game”, het kan niet beter. De gelukkigen waren een antiquair [Jenkins] en een op een kogelvis lijkende 0dartsAndersonAustraliër bij de naam Anderson.
Het begint er op te lijken, dat de darters perfect games beginnen te gooien zoals ze een paar jaar geleden 180’s gooiden. [Het is geenszins vreemd dat je je dan afvraagt of er ergens een chip in het spel zou zijn.] En meer dan die “perfect game” is er niet.
Dus [u voelt hem al aankomen denk ik] kan het moment niet ver meer zijn waarop ook darts saai zal zijn geworden. Dat u tegen uw Wilma zegt “die kwibus gooit alweer een  9-darter,
zet eens wat anders op”.
Vernieuwing dus, het gloort ook voor de dartsport. Ze kunnen bijvoorbeeld met darts van 2 meter gaan gooien, maar nee dat is speerwerpen.Misschien is het wat om ze voortaan met de rug naar het bord te laten gooien. Extra spectaculair, want dan zullen regelmatig ambulances aanrukken om referees met een pijl in hun oog naar het ziekenhuis te brengen.
Ook nog een optie is om de darters op hun hoofd staand te gaan laten werpen. Dan is er wel veel extra-personeel nodig om die over het algemeen stevig gebouwde darters met hun zwaartepunt rond het middel telkens weer rechtop te zetten. Als er met meerdere podia wordt gespeeld krijg je het effect alsof er een drumband door de zaal loopt. Kaboem, daar gaat Barney, boing en daar gaat Phil.

0schaakklokVernieuwing, door sommigen gepredikt als een “zegen, als “the only way to survive” Voor sommige in dit geval sporten zou het wel eens een zorg kunnen blijken te zijn.
Weet toevallig iemand of Samsung ook een hightech schaakklok in de aanbieding heeft? Met What’s Up, What the Fuck en What’s new er op geïnstalleerd graag.

11 thoughts on “ZEGEN OF ZORG?

  1. Het klopt wat Jurgen zegt: als je al lezend dat beeld van die omvallende op hun kop staande corpulente mannen oproept en je denkt daar het geluid van die drumband bij dan schiet je onbedaarlijk in de lach. 😀
    En wat die “vernieuwing” betreft, ik herken daar maar één ding in en wel de onophoudelijke pogingen van de bekende lui om van alles een spel te maken. Beetje minder brood hebben we nu dus moet meer spelen dat een beetje opvangen. En Kromo e.d. lenen zich daar maar al te graag naar want het brengt nog meer geld op. Zo simpel zie ik het en volgens mij is het ook zo.

  2. Het is me wel duidelijk: je gaat hoegenaamd niet gebukt onder het brandhout van Steijn 🙂 Ik heb geen moeite met toegeven, dat ook ik flink in de lach schoot bij het lezen van dit zondagochtend “nieuws”. Er zijn nog wel wat dingen, waar ik iets over ga zeggen, maar eerst eventjes bijkomen.

  3. Ik zie Barney en Phil voor me voortdurend omflikkeren :P:P We hebben het niet meer hier. Zus verslikte zich in een hapje “black pudding”. Die oefent voor als de Bulgaren straks komen 😉

    • Volgens Zus [ze is weer een beetje bij haar positieven inmiddels] bestaat er wel de “What’s ready to fuck and where the fuck is it”-app. Onno Hoes heeft die van zijn Alberta gehad voor Sinterklaas 😀

      • Heel lief van Berta en leuk voor Onno’tje. Maar mijn nadrukkelijke voorkeur gaat toch uit naar de heteroversie van de app. 🙂

Nice and easy to work with

