EEN ZONNETJE IN MILAAN?

Vanavond moet blijken of het Frank de Boer met in zijn slipstream de colonne Ajax-kenners/volgers inmiddels naar het hoofd is gestegen.
Na een reeks goede resultaten in de vaderlandse competitie, die nauwelijks serieus kunnen worden genomen in relatie tot waar de Amsterdammers werkelijk staan op internationaal niveau, na de overigens prima maar meteen ook enigszins overschatte winst op Barcelona heerst er een stemming van “we gaan dat Milanese klusje ook even klaren”. Typisch Hollands en niet verrassend dus.
Met zijn verhaal, dat Ajax 50% kans heeft om Milan uit te schakelen klimt de Boer m.i. te 0Ajaxhoog in de boom. Tenzij hij het afgekloven clichΓ© gebruikt “elke wedstrijd begint met 0-0”. Maar zo simpel zal Frank toch niet zijn?
Ajax heeft een kans, ja, maar wel een kleine. Omdat het elftal ondanks de goede prestaties van afgelopen weken op internationaal niveau simpelweg teveel zwakke plekken heeft [ik noem SchΓΆne, die slechts bij vlagen iets leuks laat zien, ik noem van Rijn, die de eretitel van de Boer zelf lijkt te hebben overgenomen als de speler die altijd een blunder van formaat maakt].
Daarnaast worden spelers als Blind en Fischer overschat op het internationale podium. Maar misschien is het befaamde Amsterdamse blufpoker, dat de Boer speelt. Vraag is in hoeverre Milan daar van onder de indruk zal raken.
Ik ben chauvinist genoeg om op iets positiefs te hopen. Maar mijn gezonde verstand zegt me, dat het niet gaat lukken. Een gelijkspelletje is het maximaal haalbare en dan moet het niet tegenzitten.
Maar er zijn altijd straks de foto’s nog. En de statistieken met >60% balbezit, gelopen halve marathons door Ajaxieden, honderden gegeven passes en dat enkel schot op doel. Daar kan de Boer dan nog trots op wijzen en de beppenclub van Jack van Gelder nog lang over napraten.
Tenzij het het gaat hagelen in Milaan natuurlijk, dan gaat het feest nog even niet door.

20 thoughts on “EEN ZONNETJE IN MILAAN?

    • Nou, P. , ik denk dat de fatale fout meer gelegen was in de opstelling waar de Boer voor koos. Waarmee Blind weer de kleur- en geurloze linksback werd in de standaard achteruit stand. De Boer’s opstelling leek het prima Ajax van de afgelopen weken weer te hebben gereset tot het saaie, besluiteloze en ongevaarlijke Ajax van de eerste periode van het seizoen. Blind als linksback en vooral Fischer zijn veel te licht voor het grote werk. Dat ben ik met RadaR helemaal eens. Deed SchΓΆne eigenlijk mee??? πŸ™‚

    • Mannen, we kunnen er lang en breed over praten [geen bezwaar hoor] maar wat mij betreft is het in een paar woorden te vangen. In Milaan werd niet voor de eerste keer bewezen, dat “grote mannen” uit de eredivisie slechts schooljongens zijn op het internationale niveau. Al de drukte en fuzz die is gemaakt was,zoals we dagelijks meemaken op vele terreinen, op helemaal niets gebaseerd. Jammer, maar dit is mijn oordeel en daar zult u het mee moeten doen πŸ˜›

      Zo en nu ga ik eens onder het genot van een schuimende jongen kijken naar wat ik voor morgen voor jullie kan verzinnen. Gloeiende heavy metal lijkt me wel wat πŸ˜€

      • Nogal hard oordeel, maar ik kan er niet omheen, dat Ajax zelf de kans heeft laten liggen om Milan te elimineren. Vanaf het moment dat Milan met 10 man stond leek bij Ajax de bibber in de benen te slaan. En ja, Fischer zakte voor de zoveelste keer door het ijs. Geen onfortuinlijke of onverdiende uitschakeling. gewoon eigen tekortkomingen. Maar de media hebben weer een keer nat mogen dromen. Volgende keer is pas het WK.

      • Ja, Sjaantje, de tijd van de “saumon fumΓ©” en een lekker flesje Medoc is hier ook even voorbij πŸ™‚ Het is crisis en dan komen bij het voetbal de paprikachips en Grolsch weer op tafel. Maar je mag komen mee happen en boeren, hoor πŸ˜€

  1. Ik denk dat ik kies voor Jurassic Park II en in de commercial breaks even snel gluur hoe het in Milaan gaat. Minimale ergernis en teleurstelling, maximaal entertainment met dino’s πŸ˜›

    • Dat zeg ik toch niet, Sjaantje πŸ™‚ De afgelopen paar weken was het voetbal op de woensdagavond kansloos tegen “Endeavor” , maar helaas is daar weer een pauze ingetreden. Dus maak ik er maar een “doe-avond” van. :)En vakkundig schakelen tussen radio en TV maakt het mogelijk om de doelpunten, zo die aan de goede kant vallen, mee te pikken.

      • Ja, dat is jammer. Endeavour is prima geslaagd als later gemaakte voorloper van de onvergetelijke Morse. Maar er is hoop, RadaR. Er is inmiddels een volgende serie van 4 afleveringen gemaakt, want Endeavour is een succes gebleken.
        Een bijzonderheidje:de rol van de redacteur van een krant, waar Endeavour een informant-copper relatie mee opbouwt wordt gespeeld door de dochter van John Thaw, Abigail. Dit mocht wel even off topic toch? πŸ™‚

  2. We mogen “dromen” en misschien doet zelfs de nuchtere de Boer daar ook aan. 60% winst Milan 20% gelijk 20% winst Ajax. Wie wil wedden bel Harige Alie πŸ˜€

Nice and easy to work with

