DE PROTON MARK EN DE NEUTRON RUTTE

Opeens wist ik waar het me aan deed denken. Het duurde even, ik geef het toe, maar uiteindelijk openbaarde het zich aan mij. [Moet iets met de naderende kerst te maken hebben.]

Misschien kent u er ook een enkeling of misschien wel 2 van nabij. Zo’n man, die thuis de ideale huisvader uithangt, maar zodra hij op zijn werk zit alleen maar denkt aan de inhoud van de blouse en panty van zijn secretaresse. Laten we eerlijk zijn, iedereen weet van het bestaan van dergelijke figuren. Maar zolang ze hun streken buiten beeld uithalen houden we ons van de domme. Waarom ook niet, want zolang het moedertje thuis denkt, dat zij nog altijd het hoofdmenu van haar partner is zou slapende honden wakker maken alleen maar veel gedonder geven.

0moedertypeMaar wat nu als die hengst van een kerel gewoon in het openbaar vertelt, dat thuis zijn secretaresse totaal niet in beeld of aan de orde komt? Geen minuut is er een gedachte of een gevoel van warmte voor die donkerharige scherp gesneden maar tegelijk oerdomme schone. Thuis is hij voor zijn vrouw en tegen die vamp. Zoals hij op kantoor een duidelijke voorkeur heeft voor die vamp, die al diverse keren de nodige vlekken op zijn bureaublad heeft achtergelaten. En moet hij niet denken aan dat moedertje thuis, wat hem altijd vraagt voor het betreden van de hal zijn schoenen uit te doen. Nee, op kantoor trekt hij liever iets bij zijn secretaresse uit.
Denkt u dan ook niet, dat u te maken heeft met iemand, die niet helemaal spoort, iemand met de trekken van een gespleten persoonlijkheid.

Ik wel en dat komt allemaal [het zal niet waar zijn] weer door Mark Rutte. Want die zei gisteren, dat hij als politiek leider van de VVD [noem het maar “thuis bij het moedertje”] zijn volle steun geeft aan Mister Eurofiel in extremis, Guy Verhofstadt, in zijn streven om de opvolger van Barosso te worden, t.w. voorzitter van de Europese Commissie.
Maar, zo zei hij er onmiddellijk achter, als hij met zijn pantalon al half op zijn knieën het kantoor binnenstruikelt, waar de donkerharige ietwat domme, maar zeker onbetrouwbare secretaresse Diederikje al soppend op hem wacht, dan vergeet hij meteen alles en is er van zijn steun aan Mister Eurofiel in extremis ineens geen sprake meer.

Laten we eerlijk zijn, een dubbele moraal als ik beschreef dat houdt geen normaal mens lang vol zonder compleet gek te worden. Met één nadrukkelijke uitzondering: als er sprake is van een politicus. Want die bestaat per definitie uit 2 helften met elk hun geheel eigen doch tegengesteld aan elkaar zijnde persoonlijkheid. Met die 2 helften is het mogelijk vol te houden om nooit te liegen.  De ene helft zegt altijd de waarheid tegen “het moedertje” en houdt zich verborgen voor de secretaresse en liegt dientengevolge nooit. De ander helft doet 0secresexyhet omgekeerde. Op die wijze handhaaft een politicus zich vrijwel altijd. Omdat “het moedertje”alleen maar wil horen wat de op haar gerichte helft zegt. en de  “secretaresse” alleen maar wil horen etc.
Problemen ontstaan dan alleen als die politicus zijn 2 verschillende helften tegelijk toont, zoals Rutte gisteren deed. Want dan worden ze voor de buitenwereld te zichtbaar.
Ik vraag me nog af of je die 2 helften kunt beschouwen als proton en neutron.
Zou dat zo zijn, dan is het niet uitgesloten dat Rutte door zijn eigen slordigheid ze zo dicht bij elkaar te 0attomontplofbrengen met een fikse boem explodeert. Of dat op kantoor of bij moedertje thuis zal zijn is moeilijk in te schatten.

16 thoughts on “DE PROTON MARK EN DE NEUTRON RUTTE

  1. Zodra liegen op zo’n grote schaal gebeurt als tegenwoordig wordt het de standaard. Het zou mij niet verbazen als politici wat wij liegen noemen in hun eigen wereld beschouwen als “communiceren” en/of “informeren”.

  2. Al wat Rutte doet is ook nu hier laten zien wat hij in Europees verband al jaren doet. We krijgen steeds meer inzage in de psyche van de politicus. Horen jullie klachten over Rutte’s gezwam uit de 2e Kamer?
    Blijkbaar is wat hij zegt en doet in het belang van de beroepsgroep, die functioneert in een wereld waar tegenstrijdigheden niet bestaan. Links kan rechts zijn [zie PvdA] en omgekeerd. vernieuwend kan zo behoudend als de pest zijn [zie D66], Groen Links kan Groen Rechts zijn. Het wordt tijd, dat wij burgers dat eens gaan snappen. De enige andere mogelijkheid is die hele santekraam wegsturen. Wie is er voor???????

    • Laten we het hele zooitje dan maar op een hoop vegen en de NLB noemen. En het parlement terugbrengen tot 10 minkukels [en uiteraard 10 secretaresses 😀 ].

    • Ik geloof dat ik het begin te snappen, Jurgen 😀 Ik ben een man en daarom stem ik SP. Ik ben blond en daarom is mijn voorkeur PVV. Ik ben linkshandig en daarom kies ik rechts. Ik ben huisman en daarom stem ik SGP [brrrrrrr] . Ik kijk geen TV en stem dus CU [brrrrrr…Carola Schouten, een straf van boven]. Ik bezoek nooit een kerk en dus stem ik CDA [brrrrrrrrr]. En alle dingen die ik verder nog ben verbieden mij ooit nog PvdA te stemmen. Eigenlijk ben ik naar de leer van Rutte een hele doodgewone,respectabele Hollander. 😀

      • Wat heb jij tegen Carola, RadaR??? Trek haar een strak leren pakje aan en Rutte neemt haar meteen …. uh aan als 2e secretaresse bedoel ik. Carola heeft al ruimschoots aangetoond mee te werken aan het dichten van gaten en gaatjes 😛 En als je die bril afzet en de Playboy er overheen legt is het best te doen, denk ik 😉

      • Ik heb niets tegen Carola, Arno. Maar ook niets voor 🙂 Ze maakt op mij de indruk van een schaap, wat bij de kudde van de Amish van Kees is weg gedwaald [of weg gestuurd, dat kan ook natuurlijk]. Maar laat mij jouw plezier niet bederven. Heb je nog voorkeur voor een speciale centerfold voor die Playboy?

  3. Heel aparte manier om niet voor de eerste keer de schizofrene trekken van politici voor het voetlicht te brengen. Apart, omdat ik nooit op de gekozen invalshoek zou zijn gekomen.
    Maar het verhaal staat en raakt de roos volledig. Het is ronduit verwerpelijk, dat een Nederlandse politicus als premier dergelijke teksten produceert.
    De enige logische verklaring kan slechts zijn, dat hier inderdaad zonder schroom wordt gepoogd de schizofrenie van de beroepsgroep helder aan te tonen en toe te geven en ons te gebieden zulks als normaal te accepteren.
    Alle andere verklaringen kunnen worden samengevoegd als een openlijke en bewuste schoffering van de intelligentie van de Nederlandse burger.

  4. Jij maakt belachelijk, wat er gisteren naar buiten kwam. En terecht hoor. Maar eigenlijk is het een complete schande te noemen, dat Rutte zonder een spier te vertrekken dergelijke tegenstrijdige onzin verkoopt

Nice and easy to work with

