ADO VOL GAS OP WEG NAAR JUPILERLEAGUE

Ajax bleef het bijna de hele wedstrijd tegen ADO vriendelijk voordoen: voetbal is een spel, waarbij het de bedoeling is, dat de bal zo vaak mogelijk naar een speler met hetzelfde shirt moet worden gespeeld. Maar de mannen van manegehouder Maurice Steijn volharden stug in de opdracht, die zij mee hadden gekregen. Zoveel mogelijk draven en galopperen, zo weinig mogelijk de bal hebben en spelen.
Ik ben na een half uur gestopt met tellen. Toen stond die teller op 57[!] verkeerde passes van de geelgroene paarden van Steijn. En dan laat ik het aantal andere blunders als verkeerd instappen, aan de verkeerde kant dekken, man laten lopen e.d maar zitten, want dan zou ik op honderden uitkomen.
Met een pannekoek in de goal als Coutinho [waar je als aanvaller van de tegenstander wel gaten in moet schieten], met verdedigers die noch de korte pass over 3 meter noch de lange pass beheersen en wiens technische bagage dermate armzalig is dat het pijn aan de ogen doet, om spelinzicht maar te laten voor wat het is, met een middenveld wat uitblinkt in kijken hoe de verdediging vrolijk door blijft knoeien en nooit een 2e bal veroverd, laat staan  van een  steekpass heeft gehoord, met een aanval waar sinds enige tijd een lange lul rondloopt wiens belangrijkste bezigheid blijkt te zijn tegenstanders voor hun kop te rammen [onbegijpelijk, dat die Kramer geen rood kreeg] en een vergaan talent van Feijenoord, dat wekelijks alleen maar zijn eigen wedstrijdje speelt, is ADO de grootste kandidaat voor weer een jaar Jupilerleague.
Wat ik vanmiddag zag, ik kom woorden tekort.  Maar niemand brengt mij meer van de gedachte af, dat elk team speelt naar de trainer die zij heeft. Ik heb het eerder gezegd en herhaal het: Steijn is een lachertje als trainer van een eredivisieploeg. Welk een aardige man hij ook mag zijn. Volkomen ongeschikt, wat hij ook wekelijks bewijst met zijn volstrekt idiote analyses van zijn team dravers.
Ajax won met 0-4. Maar zou je alle enorme verschillen in kwaliteit meetellen, het scorebord zou 0-12 of meer hebben laten zien. Maarrrrrrr ….. let maar op: Steijn ziet echt lichtpuntjes. De man leeft namelijk in een bunker zonder licht.

9 thoughts on “ADO VOL GAS OP WEG NAAR JUPILERLEAGUE

  1. Ik las net dat Martin Jol zijn afscheidsbonus van Fulham heeft mogen ophalen bij de stadionkassier is dat wellicht niet iets voor het inderdaad langzaam maar zeker ver wegzakkende ADO??

    Maar het is al eerder gezegd het echte probleem zit hem ergens anders en dat is de top c.q. de eigenaar van deze club, die van der Kallen was een van de allereerste prive eigenaars van een voetbalclub, dus je mag je langzaam maar zeker toch eens gaan afvragen wat nu werkelijk zijn bedoelingen zijn !!! ik meen dat de man er nu al zeven jaar of zoiets zit.

    Er staat een prachtig stadion, er is potentie genoeg in de stad, zelfs het veld kan niet meer stuk dankzij de chemische industrie dus wat let Mark om er nu eens echt wat van te maken, wil die niet?? durft die niet?? kan die het niet?? en waarom verkoopt hij de hele bende niet gewoon aan een consortium of zoiets die wel vooruit willen in plaats van deze pathetische variatie op betaald voetbal op de vreemde manier te laten door emmeren.

    • Er is eigenlijk iets merkwaardigs aan de hand met ADO, Willem. Sinds haar vestiging in de “oksel” van Groot Den Haag is de club er in geslaagd zich tot een maatschappelijk ontmoetingspunt te transformeren. Week in week uit vinden er goed bezochte bijeenkomsten plaats voor jeugd, zaken- en bedrijfsleven.Het Kyocera-stadion bruist van de activiteiten. Iets wat vroeguh in het Zuiderparruk nauwelijks aan de orde was. Het management van de club verdient wat dat betreft alle lof. Kyocera is meer dan en stadion, het is een aanlooppunt voor velen geworden. ADO heeft recent als ambitie uitgesproken van puur Haagse club te willen veranderen in een regionale club, met Westland en vooral Leiden e.o. als belangrijkste toevoeging. En ik, maar met mij vele fans, geloven daar ook in. Probleem is alleen, dat dat voornemen totaal niet spoort met wat de club sportief presteert. En sportieve prestaties, dat zijn wel de core waar de rest en vooral het succes daarvan sterk van afhankelijk is. De ontevredenheid onder de supporters groeit, dat is me wel duidelijk geworden. Want zij zien een fraaie organisatie opgebouwd worden, die echter niet beschikt over wat vooral voor supporters zwaar telt: een representatief en naar vermogen presterend elftal. Dat gaat steeds meer wringen. En als ADO inderdaad straks echt onderaan hangt [en die mogelijkheid wordt met de week realistischer] dan is het leed niet te overzien. Er zijn maar heel weinig supporters die ADO in de Jupilerleague accepteren. En als je bekijkt welke uitspraken die Steijn de afgelopen tijd heeft gedaan dan kan ik me dat levendig voorstellen.

    • Die nederlaag is inderdaad ook niet mijn probleem, die was ingecalculeerd. Maar de ontluisterende wijze waarop werd gespeeld is schrijnend. 11 heren, die dik meer dan modaal verdienen, maar presteren op een niveau waar de honden geen brood van lusten. En dan die trainer. Je ziet hem op de bank steeds verder in een hoekje wegkruipen, want hij zweet peentjes in de wetenschap dat-ie straks weer iets moet vinden om uit zijn nek te kunnen lullen. Maar laten we er maar niet te veel woorden aan vuil maken. Mij zien ze voorlopig niet meer in Kyocera. Ik heb er schoon genoeg van.

      • Je log is hier met pijn in de buik gelezen. Maar, en dat is een veeg teken, er is niemand die beweert, dat je overdrijft. Alleen de toon wordt als hard ervaren, maar zo doen we dat nu eenmaal in het Haagje nietwaar?:)

  2. Ik kan en wil niet anders dan me volledig aansluiten bij je conclusie. Elders schreef ik al zoiets. Geen niveau, geen voetbalgogme, geen creativiteit, weinig tot geen kwaliteit. Kortom alle ingrediënten voor een aanstaande degradatie. Ook ik zie niet wat Steijn’s inbreng bij dit elftal is. Elke week zie je het zelfde hotseknotsenbegonia voetbal. 0-4 had inderdaad gewoon 0-8 kunnen zijn

Nice and easy to work with

