DE HAAT-MAAND

Ik noem hem al heel lang de “bioritme-sloper”. Ik wacht er met de meest mogelijke weerzin op. Met de zekerheid, de ongemakkelijke zekerheid, dat hij altijd komt en zichzelf hoogst zelden teleurstelt. Je bioritme gesloopt zien worden, terwijl het al naar de standaard van de keurig nette  Nederlander zo’n on-burgerlijk ritme is, dat is geen pretje. Dat kan ik jullie wel vertellen.
En hoezeer ik me ook verzet, het slopen gebeurt altijd. Nog maar net geleden overkwam me het. Nog maar net mezelf in de slaapstand gekregen schoot ik recht overeind door wat als een hels kabaal op mij overkwam. Hij was op dat nachtelijke uur bezig uit zijn slof te schieten. Een met hagel gemengde kletterende regenbui teisterde de ruiten van mijn slaapkamerramen. Vloeken heeft dan geen zin, maar ik deed het toch. Het was hem weer gelukt.
Maar hij heeft meer middelen om aan bioritmeverstoring te doen. Hoe vaak ik al niet de afgelopen anderhalve week volstrekt het spoor bijster raakte en meende, dat de avond wel heel snel viel, omdat het ineens erg donker begon te worden om vervolgens te constateren, dat er nog een groot deel van de dag voor me lag. En ook nu weer, terwijl ik mijn hart uitstort, gutst de regen van de ramen.
Ik haat november en dat doe ik al heel lang. Er is niets of niemand die ik meer haat dan november. En dat is voor een volbloed november-schorpioen geen pretje. Het is niet voor niets, dat ik juist de maand november heb uitgekozen om er een soort muziekmaand van 0bokbierte maken. Niet om die maand te fêteren, maar juist om die maand te vergeten. Hem zo snel mogelijk voorbij te laten gaan. November is mijn persoonlijke zwarte gat, waarin ik zoveel mogelijk probeer te storten om het niet te hoeven zien. November is een “headphone-maand” om dat helse geluid van slagregens niet te hoeven horen.
Als dan eindelijk december is gearriveerd ben ik meestal hondsmoe, maar het is dat soort vermoeidheid waar je gek genoeg nieuwe energie van krijgt. Nog 3 weken te gaan dus. En wat me die drie weken op de been houdt, naast een schier eindeloze hoeveelheid muziek, is het enige goede aan die maand november: Bokbier.

8 thoughts on “DE HAAT-MAAND

    • Ik heb het gelezen, O. De schrijfster drukt een gevoel uit wat mij wel bevalt. Namelijk dat de “usual suspects” het hen onwelgevallige gevoel krijgen dat deze door hen als charlatan afgeserveerde man wel eens meer zou kunnen zijn dan dat. En daar wordt men een beetje nerveus van. Het kan echt interessant worden om te volgen hoe het sentiment bij de “Engelsman op de straat en/of in de pub” zich gaat ontwikkelen de aankomende tijd. Want dat er in de UK iets smeult [net als in Frankrijk trouwens] staat wel vast. De EU-verkiezingen komend voorjaar zouden best verrassende uitkomsten kunnen gaan opleveren. En ik ben niet geheel zeker of het daar wel bij zal blijven.

      • Waarschijnlijk denken die “usual suspect” ongeacht waar ze wonen en rommelen, dat hun vazallen de politici en politiek geëngageerden overal hetzelfde in elkaar steken. Dat ze overal hetzelfde zijn als ons bloedeigen fraaie koppel Samsom/Dijsselbloem, wat nu zonder een spier te vertrekken verklaart, dat ze het nooit in Job Cohen hebben zien zitten. Walgelijk volk!

      • Brand is een man met mogelijkheden. Hij durft de strijd aan te gaan, wat je van velen hier niet kunt zeggen.

        @P.:
        Maakt dat niet meteen duidelijk hoe en door wie de val van Cohen zal zijn geregisseerd? Bij de PvdA geldt al heel lang de stelregel, dat je als een PvdA “vriend” hebt je geen vijanden meer nodig hebt. Mannetjes Samsom en Dijsselbloem maken mij kotsmisselijk.

  1. Het voordeel is: maar 30 dagen, we slepen je er wel door heen 🙂 Deze tijd van het jaar is een baggerperiode. Het enige wat helpt is de moed erin houden en flink blijven scheppen.

Nice and easy to work with

