BEGIN GEMIST

Zelf zou ik er niet over begonnen zijn, het onderwerp is voor mij persoonlijk niet interessant meer. Maar het was mijn provider, die het onderwerp aansneed. Daarover straks iets meer.

Voor mij staat al geruime tijd vast: de TV gaat er per 1 januari a.s uit. Neen, niet het scherm, ik bedoel het abonnement πŸ™‚
Jullie kennen mij als een zeer kritisch persoon, die niet voor niets vaker van “baggerbuis” dan televisie spreekt. Teneinde mijn besluit te nemen over ja/neen handhaven van een abonnement op bagger heb ik serieus onderzocht waar ik wel naar kijk tijdens zo’n reguliere TV-week.
Dat onderzoekje leverde met veel pijn en moeite zo’n 10 programma’s op. Ik noem in willekeurige volgorde:
Tegenlicht – Het mes op tafel [ik ben spelletjes-fanaat, altijd geweest] – Kanniewaarzijn – De Wilde Keuken van Wouter Klootwijk [als er één programma de”Ring” verdient] – Penoza – Overspel -De prooi [inmiddels exit]
Die 7 mis[te] ik nooit. Maar ik heb er geen TV-abonnement voor nodig, ik kijk ze via het web.
Op los/vast basis kijk ik Koefnoen – Wie is de Mol [afhankelijk van de deelnemers] – Hollandse Zaken [afhankelijk van het onderwerp].
Bij elkaar is dat maximaal zo’n 8 uur kijken, wat , ik zei het al, geheel via het web gebeurt.
U snapt dus wel waarom mijn besluit inmiddels is genomen. In een crisistijd een abonnement aanhouden wat je niet gebruikt, dat is “not done”.

Mijn provider weet nog van niks. Die denkt ongetwijfeld “die RadaR zit al sinds the dark ages bij ons, die gaat nooit wieberen”. Vandaar waarschijnlijk, dat ze mij recent het bericht stuurden over een spectaculaire nieuwe uitbreiding van mijn abonnement. Ik kan binnenkort via mijn externe hard disk gebruik gaan maken vanΒ  “Begin gemist”. Met de geweldige mogelijkheid om, mocht ik te laat zijn begonnen met kijken, het programma gewoon opnieuw te laten beginnen. Mooi hΓ¨, die techniek toch. Straks kan ik waarschijnlijk een in de pan gesmeten ei, wat ik als spiegelei wilde verorberen maar waarvan die verdraaide dooier meteen de geest gaf, ook terugspoelen en opnieuw in die pan mieteren. Begin gemist, dus herkansing.
Het “zeikerdje” kwam na lezing van dat bericht van mijn provider in mij boven, dus belde ik even. De gebruikelijke popie jopie wijsneus kwam aan de foon en begon desgevraagd enthousiast geprogrammeerd als hij was de enorme voordelen van “Begin gemist” op te boeren. “Het overkomt u toch ook wel eens,dat u door omstandigheden de eerste kandidaat van The Voice mist? Nou, met die nieuwe optie kunt u dat meteen corrigeren.” “Hallo. bent u daar nog?” klonk het triomfantelijk. Het joch dacht waarschijnlijk dat ik van euforie van mijn stoel was gelazerd. Ik besloot hem keihard te raken. Dat duiveltje in mij, weet u wel.
“Binnenkort komen jullie zeker ook met die andere uitbreiding, waar jullie ook veel mensen een plezier mee gaan doen?” Even stilte, toen verbaasd aarzelend “Andere uitbreiding? Wat bedoelt u?”
“Gelukkig gemist, oen”.

11 thoughts on “BEGIN GEMIST

  1. Ach ja, als je ook al geen voetbal meer kijkt wat is dan nog het nut van zo’n abonnement? Verstandige beslissing dus. En ik ken dat gevoel wat opborrelt bij het contacten van zo’n helpdesk[infocenter. Er is niets leuker dan zo’n wijsneus afzeiken. Onverwachte vragen stellen en zo. Alleen moet je wel op de telefoonkosten letten πŸ˜€

  2. Wij kijken wat meer [understatement]. Waarschijnlijk omdat het “TV-kijken gevoel toch wat meerwaarde heeft t.o.v. internet kijken. Wel grappig, dat jij ook Wouter Klootwijk kunt waarderen. Heerlijk programma zonder opsmuk, eerlijk en onbedorven. En elke keer ontroert me opnieuw de openingsscene, waarin Wouter die baby uit zijn “wieg” haalt. De Wilde Keuken brengt me regelmatig op hele goede ideeΓ«n, wat eten betreft. Wouter op zijn fiets, van mij mag hij de “ring” krijgen. πŸ™‚

  3. Ik had half en half iets verwacht over wat ikzelf net las.
    Een onderzoek door een Amerikaans instituut heeft uitgewezen, dat Nederlanders de depressiefste mensen van Europa zijn.
    Terwijl ik meen eergisteren de OESO juist rapporteerde, dat Nederlanders gelukkige mensen zijn. So much for that πŸ™‚
    8 uur per week TV kijken, ik vrees dat ik dat niet eens haal. Maar je hebt gelijk: vrijwel alles is via het web te bekijken.
    Overigens sluit ik niet uit dat je wat die provider betreft gewoon met een bot hebt gesproken πŸ˜€ Die nu geherprogrammeerd moet worden, denk ik.

    • Eerlijk gezegd was ik meer aan het nadenken over Dijsselbloem, Paul. Die gisteren bij RTL-Z schijnt gezegd te hebben, dat naar zijn mening zeker grondig moet worden onderzocht of en hoe de fraudeurs bij de Rabo stafrechtelijk vervolgd kunnen worden. Vrijwel direct besprong me de gedachte, dat ik hem liever had horen zeggen, dat grondig onderzocht moet worden wat er mis is met ons strafrecht, waardoor bedoelde fraudeurs en hun soortgenoten bij voortduring niet worden aangepakt. Maar ik besloot tot iets luchtigers πŸ™‚

      • Inderdaad ook een punt, ja. Maar laten we elkaar niet voor het bekende lapje houden. Jij weet toch net zo goed als ik wat er uit de vermeende onderzoek zal komen. De libor- en Euriborkwestie zijn schoolvoorbeelden van “falend” toezicht. En in dit geval moet falend worden gelezen als een bewust de andere kant op kijkend toezicht. Maar daar hebben we het al uitvoerig over gehad. πŸ™‚

  4. Ei met kapotte dooier? Joh, dat probleem is zeer binnenkort voor altijd uit de wereld. Dan kun je je uitsmijter ham, kaas,roastbeef of wat ook je voorkeur is gewoon 3D printen.

  5. Hilarisch stukje [alweer]. Het gaat goed met je, hΓ¨? πŸ˜€ Wat zul je een sardonisch genoegen hebben gehaald uit dat gesprekje met die wijsneus. Ik zie dat bijna voor me πŸ˜‰

Nice and easy to work with

