NIEUW VOER VOOR DE TROG

De “Zwarte Piet”-discussie is nog maar nauwelijks geluwd of er is al nieuw “rauw vlees” in de trog van het wildebeest, wat [ongetwijfeld twitterend] mens heet.
1 op de 7 kinderen gaat nog steeds zonder ontbijt de deur uit, zo las ik. Volgens mijn herinnering is dat al jaren zo. Wat ik eigenlijk nu wel eens zou willen weten is of gewoon geen trek of een moeilijk uit het vooronder te trekken ouder de oorzaak is. Daar blijft men vaag over.
1 op de 3 werknemers is bereid om 3% van hun nettosalaris in te leveren om hun baan te kunnen behouden. Naar mijn inschatting zijn er 3 groepen zo gek te krijgen.
– zij die al meer dan zat krijgen;
– zij die het water al tot de lippen [die onder de snor] staat
– zij die uit genetisch bepaalde aangeboren angst voor “de baas” op alles ja zeggen. Het soort mensen, wat altijd CDA of PvdA blijft stemmen. Aanhangers van Amish-Kees. De electorale groep, die D66 wil stemmen, omdat Alex zo mooi kan vertellen waarom mede dankzij hem die ellende hen wordt aangedaan. Kortom, de hersenloze ja-knikkers.
Hen uitleggen, dat minder salaris ook betekent minder kunnen uitgeven en dat we dat “de spiraal naar beneden” noemen, ach, waarom de moeite doen.
Maar dat cijferfetisjisme wordt overschaduwd door een nieuwe discussietopic: de lustpil voor vrouwen. Of hoe maakt u van uw frigide Klazina een knetterende, vonken verspreidende bloedhete Beppie.
Ongekende mogelijkheden lijken zich te openenen. Zo zal “nu niet, lieverd, ik heb 0lustpilhoofdpijn” tot het verleden behoren. Mannen van de “stud-categorie” zien grote kansen om hun spreekwoordelijke honger naar “een stevige wip” wanneer hun natuur daarom vraagt te kunnen stillen.
In  de goedschikse variant stelt man gewoon een lekker schemaatje met vrouw op. In  de kwaadschikse variant is het gewoon een kwestie van stiekem een lustpilletje in een glas of kopje mieteren en klaar komt Kees.
U merkt, ik beperk me tot de monogame situatie. Maar het kan natuurlijk net zo goed, dat  vrouw haar lustpilletje gaat gebruiken om eindelijk een keer die overduidelijk tochtige indruk op de buurman te maken, wat haar tot nog toe niet lukte. Ik zei al, er opent zich een breed spectrum aan mogelijkheden.
En dan heb ik het nog niet eens over de baas, die uiteraard zal eisen, dat het “lustpil-inneem-schema” zodanig wordt opgesteld, dat er geen gevolgen voor het werk zullen optreden.
Er is aldus weer een hoop stof om over te babbelen. Er schijnt op de sociale media al druk te worden geïnformeerd of de pil voor Sinterklaas al in de handel zal zijn en of het ding in kisten van 10.000 stuks in de handel gaat komen. Onbevestigd, maar het schijnt o.a. om Jeroen Pauw en Mart Smeets te gaan. En uiteraard was daar ook vaste vragensteller Guusje uit de roze wereld, die eist dat er ook ……. u snapt het wel.

21 thoughts on “NIEUW VOER VOOR DE TROG

  1. Die “spacecake” is echter geen oplossing voor het “ontbijtprobleem”. Zoals Paul en Jolie [aangenaam 🙂 ] al opmerken, gaat het wat die nieuwtjes betreft inderdaad nergens of in ieder geval niet wat de argeloze lezer/liker denkt over.

    @RadaR: Die clip van Pink Floyd bracht me weer eens terug in tijden, die ik zonder overdrijving als prettig[er] mag omschrijven. Als jonge en onschuldige deerne wist ik niet wat me overkwam met UmmaGumma 🙂 Ik durf niet te zeggen hoe lang het geleden is dat ik die plaat hoorde en nog steeds gaat er die magische werking van uit. Help me even: het was toch ook UmmaGumma, waar dat nummer op stond met die jacht op een vlieg in een kelder?

      • Ah ja, het was geen kelder maar een grot. Maar ik herinner me [dat krijg je als je er over praat], dat het geluid van het aflopen van een trap te horen was. Vandaar dat ik dacht aan een kelder.
        En om Leon een ruggensteuntje te geven, ook ik zou het niet erg vinden als je nog iets van dit Pink Floyd in voorraad hebt. 🙂

  2. Zo zal er binnenkort een waardevol onderzoek opstarten naar de kwalijke gevolgen van het gebruik der w.c. in de ochtenduren onder andere zal er dan antwoord kunnen worden gegeven op belangrijke vraagstukken als:

    Wie gaat er wel niet 1 maar zelfs 2 maal??

    Word er wel of niet 1 of 2 maal doorgespoeld indien en als er onafgebroken gebruik van het toilet word gemaakt?

    Hoe verdampen de diverse geur palletten, geschied dat op kunstmatige wijze of via een rookkanaal of stelt men zijn geuren vrijelijk beschikbaar aan de directe en indirecte omgeving middels een open raam??

    Hoe verhoud het w.c. gebruik zich tussen de diverse gezinssamenstellingen en tussen de diverse culturele achtergronden??

    Is het van wezenlijk belang om in de toekomst de diverse w.c. heffingen in liters of kilo’s te laten berekenen of is er qua uitstoot daarin geen wezenlijk belastingtechnisch verschil??

    Dit alles is noodzakelijk blijkens de nieuwste w.c. oekaze uit Brussel waarbij de onderzoeken zullen worden gebruikt om diverse belastingheffingen ter meerdere eer en glorie van Brussel nader te gaan omschrijven voor implementatie op zeer korte termijn.

    Zo langzamerhand word je knetter gestoord van al die ranzige idioten die menen zich maar te pas en te onpas met het leven van anderen te moeten bemoeien en of dit nu gaat om de vraag of ontbijten nu wel of niet gezond is of om de vraag of vrouwen wel eens behoefte zouden kunnen hebben aan een “lustpil” beide vragen zijn niet te vreten in mijn optiek.

    Om nog maar te zwijgen over de volslagen idioterie om mensen te vragen salaris voor werk in te laten leveren, veel belangwekkender is de vraag waarom dat werk bruto zoveel meer word betaald dan er netto overblijft maar ja om dat te bedenken, dat vraagt bij het gros der meelopende ja-knikkers iets meer herseninhoud dan een sprinkhaan met downsyndroom tot zijn beschikking heeft.

    Het blijft triest te constateren dat er hele volksstammen bestaan die menen dat bemoeizucht, regelgeving en vooral onderzoeken het leven pas zinvol maken en de schijnbare leegte in hun trieste bestaan opvullen.

    • Willem lijkt mij toe aan een rustgevend muziekje. Mag ik Careful with that ax, Eugene aanbevelen? RadaR omschrijft dat zelf als muzikale spacecake en ik heb het sterke vermoeden, dat zulks meer dan genoeg zegt..
      Maar aan de andere kant zou Willem als ik zijn reactie goed inpeil [mooi woord, inpeilen, komt vast ook in de handleiding bij de lustpil] zal hij de titel direct veranderen in Don’t be careful with that ax, Eugene. Als alternatief volstaat ook “Chop Chop. Eugene”. 🙂

      @Radar: die spacecake kant van Pink Floyd is bij mij de minst ontgonnen. Heb je daar nog meer clips van? 😉

      • Bij mij is meer die clip van Joss en Melissa bijzonder rustgevend omdat de “Grand Lady of Rock” hier cojones toont waar bijna alle heren nooit aan zullen toekomen en ze je met de neus op de feiten drukt dat er voorwaar wel belangrijkere zaken in het leven.

        Overigens qua PF is het hele album “Umma Gumma” een fabelachtige luisterbelevenis in dat kader zou ik ook maar eens naar “Echoes” gaan luisteren Leon.

      • @Leon + @O.
        Jullie zullen begrijpen, dat variatie een groot goed is. Maarrrrr….. ik heb nog wel wat clips van dat Pink Floyd in de wachtrij staan. Komt dus goed t.z.t. 🙂
        Om aan te sluiten bij Willem: hier is een clip van [naast Sysyphus] het mooiste nummer van UmmaGumma: Grantchester Meadows. Wie daar niet supermellow van wordt is voor eeuwig verloren. 😉

        @Willem: ik geloof, dat O. het al eerder zei,maar ik herhaal het graag: wat een energie en dynamiek straalt Etheridge uit, zelfs al is ze bezig met een chemokuur. Bewonderenswaardig.
        Ik ben af en toe een muggenzifter, maar als ik zo’n clip zie dan denk ik onwillekeurig “welke 2 mutsen van Nederlandse makelij zouden op zo’n manier een ode aan een grote [welke grote trouwens? Corry Brokken? Imca Marina?] kunnen brengen?”.

      • Op de plaat is-ie vele malen mooier. Er worden allerlei luikjes bij mij open getrokken. Voor ze weer dichtgaan: op de plaat hoor je naast de vogels ook het landen van een zwaan of gans op het water. En de kwaliteit is vele malen beter.
        Maar toch leuk dat je dit gevonden hebt. Heerlijk om zo aan “timetravel” te doen 🙂

      • Heb je geen clip van Echoes, RadaR? Want dat is werkelijk ongehoord vet, meer dan 20 minuten lang. Ook in 2013 weer op mijn keuzelijstje 😉

      • Even wat kanttekeningen, Lot. Pink Floyd heeft Echoes slechts zeer zelden live gespeeld. Een van die zeldzame gelegenheden was in Pompeï, ik meen 1969/1970. Kan het wel opzoeken, maar heb ik even geen zin in nu :P. Van dat gebeuren in Pompeï is filmmateriaal. De originele take [z/w] is niet echt watchable. Later werd een geremasterde versie uitgebracht in kleur, prima kwaliteit. Daarvan is al Eugene te zien op de site. Het probleem met Echoes is, dat op die geremasterde versie het meesterwerk in 2 delen is gesneden. Welke knobhead op dat idee is gekomen. 😀 Nu is dat best aan elkaar te plakken, maar dat lost een ander probleem niet op. Part 2 wordt namelijk bijna geheel door de titelrol met al het personeel en zo overschaduwd. Is er hoop, hoor ik je denken 😛 Welzeker!!!In 2009 trad David Gilmour, bijgestaan door de helaas inmiddels niet meer onder ons zijnde Richard Wright + wat andere gasten op in The Royal Albert Halll. En daar voerden ze een magistrale Echoes uit. Maar als iets tegen zit blijkt uiteindelijk alles tegen te zitten. Bij de show en vooral Echoes wordt een meer dan overdadig licht- en laserspektakel gebruikt. En toen ik daar vorig jaar een clip van maakte bleek dat vele licht een funeste uitwerking te hebben op de beeldkwaliteit. Niet voortdurend, maar wel regelmatig. Daarom heb ik de clip vorig jaar ook niet gebruikt. Maar ja, weggooien is zonde. Ik heb hem net nog even bekeken. En zit nu een beetje te dazen 🙂 Kort en goed: ik wil hem graag voor je [en anderen uiteraard] neerzetten een dezer dagen, maar wees dan wel voorzichtig, want die overdadige licht- en lasershow is een aanval op de ogen. Het beste is na zo’n 9 minuten [van de in totaal 22]je ogen dicht te doen en de nog altijd [en waarschijnlijk voor altijd]formidabele muziek zijn werk laten doen. Zegt u het maar.

      • Gewoon neerzetten die clip. Dat perfectionisme, die pseudo-fijngevoeligheid toch altijd bij jou. Schiet eens op, we willen Echoes. We want it now!!! 😛

      • Gewoon neerzetten die clip. Dat perfectionisme, die pseudo-fijngevoeligheid toch altijd bij jou. Schiet eens op, we willen Echoes. We want it now!!!

        Zijn er meer woorden nodig?????? 😀

    • @Willem
      Ik dacht oprecht, dat je een geintje maakte met dat WC-intro. Maar het blijkt dus serieus waar. Straks moet ik “met de billen bloot”. Straks moet ik iemand vertellen hoe mijn “closet-leven” in elkaar steekt.
      Dat gaat uitdraaien op openvallende monden en afkeurende blikken, dat weet ik nu al. 😀

  3. “Bezigheidstherapie”, zo noemden we dit niet aflatende storten van of oud nieuws of non-nieuws of belachelijk nieuws toch al enige tijd?
    Om de zoveel jaar wordt dat ontbijtverhaal gepresenteerd. Maar er gebeurt blijkbaar niets.
    Om de zoveel maanden komt er een politiek gestuurd nieuwtje, want je zult toch met me eens zijn dat de cijfers m.b.t. de bereidheid om salaris in te leveren in hoofdzaak in het nieuws worden gebracht om te peilen hoe de Nederlander er in brede zin over denkt. Zie de poll in VK.
    En dat laatste nieuwtje, daar heb ik maar mee gedaan wat de bedoeling is: er smakelijk om gelachen, waar zeker de wijze waarop jij de voors en tegens behandelt aan heeft bijgedragen.

  4. Haha, ja, dat is een hoop stof.. 🙂

    En dan nog maar te zwijgen over de gevolgen van die welgemaakte (?) maar niet opgegeten (?) boterhammen… Moeders die een pondje teveel (of te weinig) wegen omdat ze die overgebleven bammetjes staan weg te werken, of misgrijpende moeders, zoals hier “Hey, ik dacht dat L. die boterham met caramelpasta niet lustte, maar waar is ‘ie dan gebleven? Heeft E. ‘m opgegeten? Ging de kat ermee vandoor (en ligt ie nu muizen te lokken onder een keukenkastje)?”

    Kortom, Grote Belangrijke Vragen 😉

Nice and easy to work with

