HET EI IS GELEGD. KOKEN OF BAKKEN?

Het ei is dan toch gelegd. Via de bekende fasering en met de bijbehorende voor mezelf zo herkenbare gedragskenmerken.
Voor jullie denken “waar heeft hij het nu weer over”: ik doel op de vernieuwde website van mijn, ondanks de steeds maar verder het riool induikende muziek, verreweg belangrijkste 00ei gelegdbezigheid en hobby in één: CatchRadio.
Dat ei is gelegd. Sterker nog, als jullie de link in de sidebar op dit blog volgen wordt dat ei [als het goed is] ook zichtbaar.

Meer dan een half jaar geleden besloot ik, dat het ei er moest komen. Een besluit met impact, maar desondanks het makkelijkste van het traject wat zou volgen. Jullie moeten weten, dat ik zo onverstandig ben [te] vaak aan te nemen, dat ik zelf wel kan wat gedaan moet worden. Zo ook in dit geval.
En het onvermijdelijke gevolg daarvan heb ik de afgelopen 6-7 maanden aan den lijve ondervonden.
Met een korte onderbreking voor een hoogst noodzakelijke rustperiode [in mijn slaap was ik zelfs bezig te ontwerpen] heb ik in die periode het in ieder geval zo herkenbare proces 00moevan succes en mislukking doorlopen.
Ik wist wat ik wilde, maar het beheersen van de kunst om er te komen was pas mogelijk na wat ik als een ware studieperiode heb ervaren. Dus inderdaad, een schoolvoorbeeld van al doende leren. Dat heeft me in het verleden vaker gebracht waar ik wilde komen.

Nu staat het ding er en zonder enige vorm van zelfverheerlijking kan en mag ik zeggen, dat in zeer grote lijnen iets van de grond is gekomen wat doet wat ik voor ogen had.
Alweer zonder enige valse bescheidenheid noch schaamte kan ik aangeven, dat het niet het soort website is geworden, dat tegenwoordig zo populair is. Waar mensen, die ik niet ken en misschien wel niet wil kennen hun sporen kunnen achterlaten via “liken” of via boodschapjes. Wat het wel is geworden is een site volkomen naar de smaak van de maker [ik dus], waar mensen in al hun anonimiteit informatie over muziek, over de Top888 e.d. kunnen vinden en waar ze als ze de behoefte hebben de komende maanden in ieder geval een bulk aan clips zullen  kunnen bekijken. Wat dat betreft ben ik er de afgelopen periode ook achtergekomen wat er allemaal komt kijken bij het website gereed maken van videoclips. Maar het resultaat mag er over het algemeen zijn.

Natuurlijk zijn er ook die mensen, die je uit de put slepen als je erin bent geraakt. Mensen ook met vaak die zo broodnodige objectieve, maar bovenal oprecht geïntereresseerde belangstelling voor de klus, waar je aan begonnen bent. Zij verdienen en krijgen dus ook mijn dank. En de enkeling die soms wat ongeduldig was, ach, het betrof die zo herkenbare jeugdige drang om op te schieten, die zo kenmerkend is voor de tijd waarin we leven.

Het ei is er en mag genuttigd worden. Mag, niet moet! En als ik mezelf goed ken dan worden er best nog wel enige onvolkomendheden, die beter kunnen gevonden. Maar voorlopig gaan Dreamweaver en Flash weer op stal en zal mijn enige bezigheid bestaan uit het met een in principe dagelijkse frequentie verversen van de videoclips, die zo’n belangrijk onderdeel van de site uitmaken. En wat dat betreft kan ik jullie veel moois beloven.
Maar voorlopig gaat deze vermoeide, maar tevreden knutselaar even in alle rust kijken hoe groot de afwas en de was zijn, die zijn blijven liggen. En vanaf 5-11 gaan we de “development” rol verruilen voor “maintenance”. Die aankomende dagen zijn heel geschikt om die “change” te maken.

16 thoughts on “HET EI IS GELEGD. KOKEN OF BAKKEN?

  1. Ik heb nu door hoe het werkt 🙂 De ene dag 1-3 clips nieuw, de andere 4-5. Handig bedacht.
    En genoten van die clip van Melissa E. met naar ik begreep Joss Stone. Een brokje dynamiet, die Melissa. En ik dacht “hebben wij eigenlijk ooit iemand als de herdachte Janis Joplin in Nederland gehad in die tijd”?

  2. Alles is [bijna] geregeld. Nu moet jij alleen nog even [morgen?] het laatste vuiltje wegwerken. Voordat ik in het kooitje duik nog even snel The Last Resort. Kan ik nooit weerstaan, dat weet je. 😀

  3. Ik ben .O’s goede voorbeeld maar gevolgd en heb een heerlijk rondje clips gemaakt. BTW O.: zet wel je helm op voor de roots-clip.:D. De muziek wordt omschreven als “ADHD Demolition rock” 😛 Wat me vooral opvalt is de kwaliteit van de clips zelf. Knap edit werk, jongen. Keep up the good work.
    Je hebt zelfs nog tijd om te bloggen, dus dat ga ik ook maar even tot me nemen. Zodra San klaar is met de clips 😉

    • Heel juist, Leon. Anders lopen we straks het risico, dat we het alleen nog maar hebben over de taille van Sade of de nieuwe “boobs” van Ilse DeLange 😛
      En nu ik hier toch ben herhaal ik maar even wat ik gisteravond zei: Job well done, ouwe jongen!!! 🙂

      • Maken jullie je maar geen zorgen, hoor 😀 Maar soms, heel soms is de verpakking ook niet mis 😉

  4. Ben er inmiddels achter, dat ik iets aan mijn beeldscherminstellingen moet doen om de site redelijk in beeld te krijgen. Jij werkt zeker met een groot scherm. Maar het is gelukt!! En nu ik hem vrijwel helemaal kan bekijken vind ook ik, dat je een prima job hebt afgeleverd. Ik beluisterde al de Eagles en ga straks op mijn gemak de rest eens afluisteren.

    • De site is inderdaad gemaakt voor de grote[re] beeldschermen, P. Vanuit de aanname/veronderstelling dat er nog maar weinig mensen [althans degenen die mogelijk de site bezoeken] met schermresoluties kleiner dan pakweg 1480X1080 werken. Met 1680×1080 is de site prima te bekijken. En één zekerheid heb ik ingebouwd: hoe out of date ook de resolutie, men heeft altijd de muziekclips in beeld. Want die bevinden zich op de belangrijkste pages aan de linkerkant. 🙂 Slechts de “Roots-page” is daar een uitzondering op. En ik voel met je mee als je stelt, dat juist daar de parels staan. Scrollen dus maar 😀

      • Geen reden tot zorg 🙂 Ik kan het inmiddels uitstekend in beeld krijgen. En heb net genoten van Led Zeppelin. 1979!!! Kom daar nu nog maar eens om 😀

  5. Je maakt het steeds eenvoudiger voor ondergetekende om te begrijpen waarom je regelmatig zo bijkans genadeloos bent voor hedendaagse bands e.d. Want wat er op deze officieuze “openingsdag” aan muziek op de site staat overtreft ruimschoots alle prut van het gepeupel. 😀
    Zag dat je op het “laatste moment” toch nog een paar kleine aanpassingen hebt gedaan. Het bekende “can’t let go”- effect, neem ik aan? 😀

  6. Wat mij betreft een handjevol sterren. Ik had dit nooit voor elkaar gebracht. Heerlijk toevluchtsoord om de komende donkere periode door te komen. Net stiekem al bijna 3 kwartier heerlijke muziek tot me genomen. 🙂

  7. Sodemieters, en dan trapt die af met het magnus opus van die vreselijk verschrikkelijk lekkere band en dan ook nog in een alle vingers aflikkende fabelachtig mooie uitvoering!!!

    Mijn hoed gaat voor U af!!!!, en alle complimenten zijn verder allemaal van toepassing……..

  8. En de enkeling die soms wat ongeduldig was, ach, het betrof die zo herkenbare jeugdige drang om op te schieten, die zo kenmerkend is voor de tijd waarin we leven.

    OK, OK, boodschap is duidelijk 😛 Maar sommige mensen moet je nu eenmaal achter hun gat zitten . 😀
    Ik ben helemaal in de ban van die clip met die mooie jongen met die blonde krullen. Die is helemaal te gek vet 😉

Nice and easy to work with

