SWEET JANE salutes LOU who made his last WALK ON THE WILDSIDE

10 thoughts on “SWEET JANE salutes LOU who made his last WALK ON THE WILDSIDE

  1. De “band in rockheaven” heeft er weer een lid bij. Ik zag hem dankzij een tip van onze gastheer op dit feestje in 2010 samen met een of ander hardrockbandje.

    Ik wil niemand ongerust maken, maar hoorde dat old timer John McVie ook ziek is :
    FM-concert gecanceld.

    • Heel goed dat je dit clipje plaatst, Jurgen.
      – het bewijst dat je op je toen 68e jaar nog prima kunt rocken;
      – na afloop van de clip gaat er een deur open naar allerlei andere clips van HoF 2010. Kijk bijvoorbeeld ook eens naar de Gimme shelter-uitvoering van U2+Jagger, waarop die gillende slettebak Fergie van de Peas figureert.

      Opvallend is dat de media Reed vooral roemen om zijn “softere werk” van Transformer en Berlin. Geen misverstand, Perfect day, Walk on the wild side en Vicious zijn prima songs. Maar ik voeg daar toch ook Velvet Underground gerelateerde songs als Heroin, White light white heat [geweldige live versies op R&R Animal] en Venus in furs aan toe. Zoals Willem terecht aangeeft, Lou Reed was een icoon.

      • Een krijsend varken, die Fergie. En Jagger genoot zichtbaar van de geur, die dankzij haar zeer miniskirt vrijelijk kon worden opgesnoven. 🙂

  2. Een heel erg fraaie “goodbye salute” voor een van de iconen der (rock) muziek, ben dankbaar dat ik hem in deze glorieperiode van waaruit deze clip stamt nog aan het werk heb mogen zien.

    Lou… r.i.p.

    • Gelezen en heel veel namen tegengekomen die ik ook al niet ken [John Cale, een Duitse Nico]. Maar de naam David Bowie maakte veel duidelijk, wie Reed was. Kom maar op met “bijluisterstof”. 🙂

    • Hier heb ik een lijstje gemaakt met ‘de invloed op+van Reed’: http://www.jolie.nl/weblog/2013-11/Underground_-_kwam_dat_nou_voort_uit_de_Beatles_en_Presley.html 🙂 tWas naar aanleiding van die eh… dwarsspraak van Hamilton – volgens mij zit Rob de Lou-Reed-/L.Cohen-kenners gewoon een beetje te stangen, heel serieus kan ik Rob’s grote woorden als “nauwelijks betekenis” niet nemen 😉

      In het lijstje onder het stukje valt in elk geval genoeg bij te luisteren, en ben ik even blij dat ik vooral veel als White Light White Heat en Venus in Furs genoemd heb 🙂

      • Dat lijstje werd al met interesse bekeken, Jolie. Een ruim aantal bekende namen kwam ik tegen. Volgens mij heb je in relatie tot het “stangen” door Hamilton je punt meer dan gemaakt.
        Rob past de aloude en redelijk succesvolle tactiek toe: door desnoods tegen zijn eigen mening in te gaan het verkeer op zijn blog gaande houden. Geef hem maar eens ongelijk, want het werkt. 🙂

      • Thnx RadaR voor het bekijken!
        Mja, ik waan me af en toe in een uitzending van Benidorm Bastards, met die intolerantie van Hamilton jegens oude zangers of het afkraken van mensen die hun sporen toch echt verdiend hebben, en dat voor iemand die de intolerantie van Wilders c.s. zo vaak aan de kaak stelt.. 😉 Ach, ik ga er maar vanuit dat puberteit een ‘staat van zijn is’ en niet is gekoppeld aan leeftijd 😉

  3. O jeetje, er is weer een grote naar de eeuwige jachtvelden vertrokken, die ik niet ken.Is het de moeite waard om me door jou te laten “bijpraten”? 🙂
    Sweet Jane klinkt best prima, rock old school, van de echte kerels 😉

Nice and easy to work with

