PLAFOND, RUSKI, RING and other assorted lovesongs

Het spelletje “measuring dicks” tussen de Democraten en Republieken in het land van de onbegrensde mogelijkheden is inmiddels voorbij en het schuldplafond is weer een etage hoger geworden. Rusland is nog niet bij Winterswijk ons land binnengevallen, dus Franske T. kan zijn helm en flakvest weer opbergen. Wat de media nog rest om over te hypen is de 00ASchijfTelevizierring. Dat belooft als vanouds [of was het nu als vanzelfsprekend?] weer een hels spannend gebeuren te worden. Mol en Flikkers zijn de favorieten; ik gun dat ding aan Angela Knieschijf en haar “supercop”. Gewoon omdat ik Angela zulke mooie ogen vind hebben.
Één ding is zeker: morgenavond kan ik in volslagen rust genieten van mijn wekelijkse verblijf in mijn knusse eetgelegenheid, want Nederland zal voor de televisie zitten met de tablet in de hand, want er mag weer gestemd gaan worden.

Na al die spanning van de afgelopen dagen in zowel het west- als het oostblok was ik toe aan ontspanning. Dus greep ik naar de fles en schoot in de moviehouding. En nu wil ik jullie daarover even bijpraten als het mag. Twee films heb ik bekeken met wisselend resultaat. Laat ik maar met het positieve nieuws beginnen en dat heeft betrekking op de revival van het comic fenomeen Superman. Het verhaal wordt weer van voor af aan verteld onder de titel Man of Steel, met als director Zack Snyder. Om maar meteen met de deur in huis te vallen, het is verreweg de beste stripfilm, die ik sinds jaren bekeken heb. Die kwalificatie verdient de film omdat:
a. het acteerwerk van grote acteurs als Russell Crowe en Amy Adams [The Master] meer dan prima is. Henry Cavill zet een prima Kal-El neer, Michael Shannon is de juiste Zod, Kevin Costner een menselijke peetpapa Kent;
b. het verhaal is op enkele punten aangepast [Zod komt Earth koloniseren om er een nieuw Krypton van te maken, met alle meer dan spectaculaire gevolgen van dien];
c. de grafische vondsten in de film zijn [anders dan bij uitspattingen van Cruise en Pitt] werkelijk adembenemend goed. Vooral het eerste half uur van de film [de geboorte en ontsnapping van Kal-El van Krypton] val je als kijker van de ene verbazing in de andere.
d. hoewel de film na de betreding van de Aarde door Zod en zijn crew al snel verandert in de bekende rollercoaster van mechanisch en menselijk geweld, die zo op de lachspieren werkte bij o.a Iron Man1-3, was het voor mij deze keer geen echt groot probleem om me er doorheen te werken. De aanval op Aarde is grafisch zeer fraai in beeld gebracht, de verwoesting zo realistisch en de vondsten qua vernietigingswapens zo knap, dat je niet anders kunt dan er gebiologeerd naar blijven kijken. Dat Kal-El en de aanvallers elkaar als bowlingbal, aambeeld, voorhamer e.d. gebruiken biedt ruimte tot vermaak. De snelheid waarin de film op die momenten gaat, is duizelingwekkend.
Man of Steel krijgt een vette 8 van mij.

Van geheel andere orde is de film over het leven van een vrouw, die Amerika in beroering bracht door de film te maken, die later haar nickname werd: Deep Throat.Β  Linda Lovelace 00Lovelace[ook al de artiestennaam] werd beroemd om haar vaardigheden met haar mond en de kenners weten, dat ik het dan niet heb over een praatshow presenteren. De film bracht haar korte stardom, maar ook jaren van ongeluk. Na een al eerder verschenen boek vonden de Amerkanen het tijd om haar leven in een film te vereeuwigen.
Het eerste wat je hoopt te zien [neen, niet livebeelden van haar vaardigheid] was een echt verhaal over een niet echt gelukkig leven. In plaats daarvan is wat je krijgt eigenlijk niet meer dan wat een aflevering uit een te lang lopende soapserie lijkt te zijn. Het is dat Peter Sarsgaard [The Killing III] een acceptabele pooier neerzet anders was de film al na 15 minuten rijp geweest voor een “cut”. Een misser dus Lovelace.
Maar die horen er ook bij al was het alleen maar om het benodigde onderscheid te kunnen blijven maken.
Tijd voor de krant nu, even kijken of er nog een Nederlandse diplomaat is gemolesteerd. Zo ja, dan heb ik het daar een andere keer misschien wel over.

22 thoughts on “PLAFOND, RUSKI, RING and other assorted lovesongs

  1. Het werd dus de Mol [gelukkig niet Linda πŸ˜‰ ]. Elbow is trouwens wel een heel lekkere band en dus op mijn lijstje aanwezig, Schiet het al een beetje op met de site? Moet toch binnen een weekend kunnen? πŸ˜›

      • Nee,nee, hoewel Matthijs er prima in slaagde om een begrafenisstemming te scheppen bleek, dat de dame in kwestie een griepje had, waardoor haar door de hele muziekwereld [aldus weer Matthijs, maar ik wist eerlijk gezegd van niets πŸ™‚ ademloos afgewachte concert niet kon doorgaan. En prompt werd ze door collegaatjes geΓ«erd. 😦

  2. Die ring gun ik aan geen van beiden omdat ik die “de Mol” echt een gigantische lul zonder weerga vind plus een omhoog gekakt “Papa, ze plagen me!!” figuur over wiens geestelijke gesteldheid je best wel enige vragen zou kunnen bedenken.

    En Angela zal best mooie ogen hebben maar die lieverd zal best lekker kunnen strijken en wellicht ook nog wat aan koken en dweilen kunnen doen maar acteren is zeg maar niet echt haar stiel en als je dan ook nog eens weet hoe zij haar kroost aanspreekt tsja dan geld ook voor haar dat vragen over haar geestelijke gezondheid wel op zijn plaats zijn.

    Man of Steel is precies dat wat je zegt een “comic” en meer niet ook niet minder trouwens.

    Over “comic” gesproken is de heisa met onze vrienden uit het oosten precies dat een “comic” maar ook een toonbeeld van hoe ver dit land is afgegleden en we feitelijk niets meer zijn dan een smerig klein glasaaltje in een hele grote emmer met …..
    Sjonge Sjonge dan verkopen we die klotekaas en die tulpenbollen toch eerst aan Bulgarije of zoiets en die verkopen die meuk wel weer door aan Poe(n)tin c.s.maar dan kan je wel gewoon je vinger omhoog doen zonder enige schade verder en laat je zien dat hoe klein we ook mogen zijn we wel staan voor onze waarden en hoe wij vinden dat er samen kan worden geleefd.
    Nu laat je je kennen op de meest achterlijke manier mogelijk en het is het zoveelste bewijs dat de centen voor de moraal gaan.

    Ja wel raar dat die film over lovely Linda zo verdomd beroerd is geworden want meestal kun je een biografie verfilmen wel aan de Amerikaantjes over laten, kijk alleen al naar de vele meesterlijke films over hun (en soms ook die van mij btw) sporthelden.

    Overigens ik weet niet of ik deze al eerder heb benoemd maar de film ” Maniac” met een onherkenbare “hobbit” Elijah Wood is wel een relatief aardig filmpje.

    De nieuwe opmaak is trouwens een stuk helderder en bevalt mij in ieder geval beter waarde gastheer!!

    En omdat het weekend is een paar muziekjes die parels voor de zwijnen voor de Jan en Annie’s die er nu voor zorgen dat er pulp in de diverse lijstjes staat maar ook om te laten horen en zien dat er nog altijd meer mooie muziek word gemaakt dan men denkt !!!

    Mochten de video’s nu niet verschijnen (een raadsel waarom dit ineens gebeurd trouwens) klik de links gewoon aan en laat je verbazen!!!

    • Ik heb me niet zo verdiept in het persoontje Knieschijf, Willem πŸ™‚ En als enige feature kwam ik op die ogen, maar dat wil verder niet meer zeggen dan dat ik een reden had gevonden om Flikkers maar die ring te gunnen. Het beste zou overigens zijn als die ring om de nek van de Mol [Linda in dit geval] wordt gewrongen.

      Ik heb me werkelijk geamuseerd bij MoS. Wat me zelf verbaasde, met in gedachten de berg puin die in dat genre langs gekomen is dit jaar.
      BTW: Low Winter Sun heb ik in de tussentijd ook bekeken en hooglijk gewaardeerd. Met één nadrukkelijke uitzondering: de finale was compleet geschift. Maar desondanks was de serie helemaal OK.

      Maniac heb ik eerder dit jaar al gezien en ook kort beschreven hier. Anders dan jij blijkbaar kon ik de aaneenschakeling van scalperen van vrouwen en de andere wel heel erg bloederige moordpartijen niet zo waarderen. In zijn genre horror zal het wel kunnen denk ik.

      Je muziek nog even. Wat het niet en dan weer wel zichtbaar zijn van clips betreft: met regelmaat is de ontwerper van het “theme” wat ik gebruik bezig met klooien en dat geeft soms wat verstoringen. Het lijkt weer goed te gaan, want ik zie de clips inmiddels.
      Niet onbekende muziek voor mij [Elbow’s Mirrorball is de no 416 in de Top888] , maar ben het volledig met je eens, dat de kwaliteit alleszins voldoet. Luister ook eens naar Birds van Elbow.

  3. Je had blijkbaar de spelregels niet helemaal correct. Volgens die spelregels waren wij weer aan de beurt. En dus ensceneerden Franske en zijn “Heuligans” een inbraak. Vanavond gaat de Nederlandse duim in de hoogste versnelling om Linda en haar “Haaligans” in extase te brengen.
    Wie weet mag diezelfde Nederlandse duim volgende week aangeven hoe we het spelletje Russische ” roulette” verder gaan spelen πŸ˜€ Om Superman Poetin weer boos te maken.

    • Zouden de Russen het aandurven om straks in Sosji Sven en Irene “per ongeluk” aan te houden als ze met “HΓ© Lekker Gay” op hun T-shirt lopen? Want dan gaat Nederland natuurlijk troepenversterkingen naar Winterswijk sturen. πŸ˜›

      • Zou het daar niet gewoon om te doen zijn, Arno. Dat wat we nu meemaken simpel het voorspel is om straks in Sosji de Nederlandse medailleladers dwars te kunnen zitten? Want Poetin eist een stroom gouden medailles van zijn sporters om de waanzinnige kosten van dat volksvermaak op globaal nivo weg te kunnen praten.

      • Misschien is het goed jullie er even op te wijzen, dat spelen met “de beer” afgrijselijke gevolgen kan hebben. Kijk en huiver πŸ˜€

      • Hilarisch filmpje trouwens “We’re watching you Red!!” Veel bekende acteurs trouwens πŸ™‚ Udo Gier zag ik “It’s only just beginning”.

  4. Het plafond is tijdelijk verhoogd, hoor, In januari begint dat spelletje opnieuw. Maar, zo wordt ons door deskundigen uitgelegd, het is heel goed voor de economie dat de Yanksnog meer schuld kunnen maken. πŸ˜‰

  5. Helemaal eens, heb me uitstekend geamuseerd met MoS. Superman is geupdated en dat is prima gelukt. Ik heb werkelijk krom gelegen om de “westernachtige” battles in de straten. En het constante instorten van al die torens had wel wat, vind je niet. Sommige fanatici vonden het einde wat zoetsappig, maar dat in gewoon de manier waarop Superman-films horen te eindigen.

  6. Dat “meetwerk” in de US heeft me niet kunnen boeien. En de “oorlog” met Rusland was lollig, zoals het altijd lollig is een muis tegen een beer te horen piepen. “Franske” zal er best van genoten hebben, denk ik πŸ™‚
    Mooie beelden, die van Superman. Maar ik denk niet dat ik de film ooit ga zien, word ik te onrustig van. En de sensatie rond Deep Throat kan ik me nog goed herinneren, had iets weg van wat rond Blue Movie aan drukte werd geproduceerd. Nu lachen wij daarom πŸ™‚

Nice and easy to work with

