OPTIMISTISCHE VAN GAAL: “PUNT TEGEN ANDORRA MOET KUNNEN”.

In het fel bevochten gelijke spel van Oranje tegen Estland ziet de bondscoach duidelijke tekenen, dat Oranje op de goede, zijn, weg is.
“Als ik kijk naar met hoeveel vertrouwen van Persie die strafschop benutte, dan geeft me dat een goed gevoel”, aldus een zelfverzekerde van Gaal. Op de vraag hoe hij de komende 0Andorrategenstander Andorra zal bestrijden is hij al even zelfverzekerd. “Met de potentie van mijn ploeg moet één punt haalbaar zijn. Als Sneijder ook morgen minimaal 1 bal afpakt, Indi gewoon probeert om weer zoveel mogelijk de diepte te zoeken, Vorm wat minder ongelukkig is in zijn timing, Lens zijn pilletje [wel het goede deze keer] neemt en Willems beseft, dat hij tegen Andorra [toch één van de opkomende voetballanden] en dus niet NEC speelt, dan zie ik het zeker goed komen.”
Als gebruikelijk wilde de bondscoach nog even reageren op de pers. “Jullie sneren nu wel, dat de Belgen ons zijn gepasseerd op de wereldranglijst. Maar op zich verbaast me dat in het geheel niet, want in de vele gesprekken met Marc Wilmots in de afgelopen tijd heb ik hem ook duidelijk gemaakt hoe groot de potentie is van de groep, die hij onder zich heeft. En ja, zeker, ik heb hem wat adviezen gegeven, omdat hij nu eenmaal graag gebruik maakt van een dosis ervaring, waarover de Belgen zelf niet beschikken. Noem mij een Belgische coach met een CV als het mijne. Nou? Kun je niet, hè? Dacht ik wel.”
Net voor Kees Jansma hem in de wachtende auto gooide beet de bondscoach ons nog toe “dat van die wereldranglijst, dat trekken we in  Brazilië wel recht”.
En weg zoefde van Gaal, naar het 37e veld van Barcelona, waar hij met 5 Oranjereserves aan het werk moest.

16 thoughts on “OPTIMISTISCHE VAN GAAL: “PUNT TEGEN ANDORRA MOET KUNNEN”.

  1. Dankzij het werkelijk fabelachtige coachwerk en de diepere psychologie die door HEM is losgelaten op vedettes en waterdragers indachtig de theorie van de ubermensch plus de uitermate zinvolle en niet van een komische noot ontblote persconferenties waarin HIJ op vakkundige wijze aan een ieder weet uit te leggen waar het om gaat, waarbij de voetbalwereld nog te weinig in de gaten heeft welk een goddelijke statuur HIJ vertegenwoordigt zijn we erbij.

    Wij zullen HEM ruimschoots bedelen in onze dankgebeden en zijn de voorzienigheid dankbaar dat HIJ op onze weg is gekomen, immers waar zouden wij zijn zonder HEM.

    Het Nederlandse volk beseft maar niet dat HIJ niet alleen voor het WK maar voor de ganse natie de enige echte ware heiland kan zijn, aan zijn kennis en uitstraling plus uitermate vriendelijke voorkomen kan het niet liggen, dus die schuld dat het nog steeds niet zover is gekomen dienen wij als klootjesvolk zijnde bij onszelf te vinden want HIJ doet het goed daar ligt het niet aan.

    Het is en blijft ook ongelooflijk dat zelfs nu na vele jaren de enig juiste woorden en gedachten te hebben gebezigd HIJ nog steeds zeer enge mensen met snorren tegenkomt die hem willens en wetens niet wensen te begrijpen.

    Het is goed dat HIJ in zijn onwankelbare goedheid nog altijd het beste met ons voorheeft wij zijn HEM dankbaar, heil HIJ, heil HIJ en heil HIJ wij allen onderwerpen ons aan de wil die HIJ met zoveel passie over het voetlicht brengt.

    • Ik heb sterk het gevoel, dat de malloten, die gisteren in het “stadion” waren en al met “Brazilië 2014 Here we come”-vlaggetjes stonden te zwaaien alleen maar moeten hebben gedacht “we hebben straks weer ergens een feestje”. Want je gaat me toch niet wijsmaken dat ze denken, dat het absolute rammelzooitje van Lowie ook maar iets te zoeken heeft bij dat WK?

    • Ik heb er niets van gezien en dus geen seconde nagedacht over of gedacht aan Lowie en zijn in verval verkerende winkel. De laatste resultaten, met Estland als perfecte afsluiter, hebben mij er van overtuigd, dat ook voor Oranje een lange, koude, schrale winter is ingetreden. Wat ook niet anders kan, want onze buitenlandse toppertjes zijn op hun retour en de nieuwe instroom, ach die komt uit de eredivisie. Waarmee wel alles is gezegd. Dat er al fans met hun gedachten [of zouden het hun ballen zijn?]in Brazilië zijn, ach, het kan me nauwelijks boeien. Zoals veel van wat mijn landgenoten momenteel doen en zeggen me eigenlijk geen reet kan schelen. Nederland is het land van de druktemakers, die hun tijd en energie voornamelijk besteden aan zo veel mogelijke kouwe drukte maken. Ik heb het daar voorlopig wel mee gehad.
      Ik betrap me erop, dat ik soms stiekem zit te hopen, dat het hier echt compleet naar de kloten gaat. Want volgens mij is dat de enige manier, waarmee bereikt wordt dat al die malloten eindelijk eens een keer hun grote scheur gaan dichthouden. Omdat ze dan echt niets meer hebben om dik mee te doen, mee te pochen, om op te blazen.
      Vergeef me deze harde woorden, maar ik heb de afgelopen dagen ,via de radio hoofdzakelijk, al dat oeverloze gelul over Syrië over me heen laten komen. En er was steeds meer drank nodig om enigszins relaxed de bedstee in te duiken. Allemaal beroepszwetsers, die dag na dag de betweter konden en mochten uithangen. En tussendoor vergat het nieuws niet herhaaldelijk te melden dat over een paar uur de nieuwste I-phone zou uitkomen.En in Syrië liep het aantal vluchtelingen gestaag op. En dat doet het nog steeds. Hè, ik ben een beetje misselijk. 😦

      • Ja, ik begrijp je gevoel, RadaR. Na de TV kun je feitelijk net zo goed de radio ook uit het raam gooien. Tenzij je bereid bent in de mallemolen van het oneindige niets mee te willen draaien. Ook ik betrap me er met regelmaat op, dat het steeds moeilijker lijkt te zijn om iets te vinden, waar je echt jezelf zinvol mee bezig te houden. En dat beeld is nog eens veel scherper als je een paar weken bent weggeweest uit deze “gierput”:)
        Maar zoals ik je ken vind je echt wel de weg om- of desnoods doorheen de onafzienbare bagger. Omdat je weet dat je wel zult moeten 😉

  2. Lowie kwam weer stevig aan de beurt bij Derksen en Co. En alsof je het wist: Lowie zei, dat het echt niet gemakkelijk zou worden tegen de Andorravianen 🙂

  3. Jeez, ik was net zo ver, dat ik op Lowie kon reageren en dan staat er alweer een volgend verhaal. Beetje rustig aan, ja 🙂
    Oranje is bezig aan een “downfall” en dat is gewoon weer eens tijd. En onze Belgen maken de omgekeerde beweging mee, net als in de jaren 80 als ik me goed herinner. Dat geblaas en gesis van Lowie verandert daar helemaal niks aan. Een minder succesvol Oranje is wel slecht voor de economie, maar door hoor ik Lowietje niet over 😉

  4. Indi gewoon probeert om weer zoveel mogelijk de diepte te zoeken

    Wellicht is het handig als Lowie even tegen Indi zegt, dat hij die diepte niet verticaal maar horizontaal moet zoeken 🙂 En dus moet stoppen met het graven van loopgraven en schuttersputjes 😉

  5. 😛 Je hebt de toon en het taalgebruik van Louis de Grote perfect gevangen 🙂 Ik hoor het hem zo zeggen. Louis was al groter dan Oranje en dat verschil is alleen maar groter geworden sinds vrijdag. Overigens staat voor mij wel vast, dat ik nog geen minuut ga kijken naar die wedstrijd tegen opkomende grootmacht Andorra.

Nice and easy to work with

