REVIVAL

Het leven kan ondanks alles nog steeds goed zijn. De “blonde jongens” smaken op dit moment ijskoud weer alsof er een legertje engeltjes over je tong piest. En als ik het goed heb blijft dat ook komende week het geval. ’s Morgens sta ik op als een sterk verbeterde versie van wat tot voor kort mijn boudoir kwam uitlopen. Wat een zomer en nog wel een echt Hollandse met een mens kan doen!
Heel voorzichtig fluister ik mezelf toe, dat ik een soort revival mee blijk te maken. Ik zing weer [ok, breng weer geluid voort] en wie me kent weet wat dat betekent. Want vanaf 2010 is het zingen me wel vergaan. Maar ook daar wordt aan gewerkt, want Maurice de Peiler meldde, dat <35% van de kiezers nog enig fiducie zou hebben in het kabinet. In zo’n weekje zomer word ik daar buitengewoon vrolijk van. Zou zo’n bericht in onverbiddelijk weer dichterbij komende donkere dagen bij me binnenkomen, ik zou er niet van opfleuren. Want in donkere dagen ben ik op nu eenmaal, omdat de natuur dat zo heeft bepaald, op mijn scherpst. Dus zou ik dan beseffen, dat de tot peilbare [Maurice is onfeilbaar, die weet altijd iets te vinden om zijn peilstokje in te steken] diepten afgezakte populariteit feitelijk geen reden tot vreugde is. Omdat het hersenloze stemvee van Nederland bij volgende verkiezingen toch weer gewoon VVD, PvdA, CDA o.i.d. zal stemmen. Een gang langs de kapper, het kopen van een weerzinwekkend kostuum, het verkopen van de gebruikelijke “leugentjes om bestwil” zijn genoeg om wantrouwen ineens te laten omslaan in vertrouwen. Toch? Mijn “zomerrevival” zal dus niet gevolgd worden door de revival van het gezonde verstand bij de Neder-kiezer. Dat verstand is men al te lang kwijt. Dat verstand vindt men van zijn levensdagen niet meer terug. Het enige wat zou helpen is een collectieve hersentransplantatie, maar helaas, daar is echt geen geld voor.
0MolDamRevival is wel ook het woord wat zonder meer van toepassing is op het Nederlandse wielrennen. Ik heb veel van de heren [Marianne Vos is onaantastbaar bij mij] op mijn manier regelmatig de mantel uitgeveegd. Er zijn mensen, die dat “lekker makkelijk” vinden.
Daar ben ik het niet mee eens, om de simpele reden, dat wanpresteren gewoon ook wanpresteren is. En ik dat dus gerust ook zo mag noemen.
Maar na enige voorzichtigheid [dat verhaal van die ene zwaluw, weet u wel] kan na vandaag, zondag, zonder enige terughoudendheid worden gezegd, dat de heren Mollema en Ten Dam meer dan voortreffelijk presteren in de Tour 2013. En in hun slipstream trekken ze Poels en zowaar Gesink mee.
Bedenk wel: de ronde zullen ze niet winnen. En zelfs is de kans groot, dat ze in de Alpen alsnog er af zullen worden gereden. Maar met wat in dit weekend werd getoond hebben ze meer goodwill gekweekt dan welke bank dan ook, die ons verzekert dat “de klant” voortaan weer centraal zal staan.
Het genoemde kwartet heeft het Nederlandse wielrennen weer een aantrekkelijk gezicht gegeven. We kunnen alleen maar hopen, dat het niet het gevolg is van het overmatig gebruik van de botox-spuit.

22 thoughts on “REVIVAL

  1. Je kunt veel zeggen van ze, maar de leden van dit kabinet met Rutte voorop werken wel op de fantasie ook hier πŸ™‚ De heren maken er flink werk van; om die mogelijke indruk weg te nemen, ik kan de voordelen ervan wel inzien.
    Vandaag weer mooie beelden in de Tour de France van o.m. St. Malo. En misschien wel een glimp van Mont St Michel, want het peloton komt door Cancale. En dan is het voor de helikopter een kleine “detour” om even over de Abbeye te vliegen. Weer een mooi stukje Frankrijk!!!

  2. Mooie fietstocht van de h.h. Belkin boys en nu maar afwachten zullen we maar zeggen, om ze alvast een klein beetje in de juiste stemming te brengen een klein edoch episch werkje van het bandje Manowar…………gogogogo Geesink-san (o nee das weer een andere sport)

    Ik denk dat je realist genoeg bent om de zogenoemde kiezers revival op zijn juiste merites te beoordelen, echter wat mij betreft mag en gaat Marcus Gladiolusboluskop GraaiGrutte het liefst nog vanavond met zijn kleine galei waarin zijn mederovers aan de roeispanen hangen, en die als ware echte galeislaven op het monotone ritme zoals op de grote trom geslagen door ons aller lekke en kekke leider, subiet in de hof vijver afzinkt om nooit meer boven water te komen.

    Zo en dan nu maar eens een echte Gulpener tot mij nemen!! prosit………..

    • Als inwoner van deze mooie, ietwat saaie stad moet ik toch zeer ernstig protesteren tegen het blijvend deponeren van de lichamen van genoemde heren e.d. in onze trots, die heerlijke Hofvijver. Waarom niet in het voormalig OS in Adam een wedstrijdje kogelkoppen of speervangen? Als het dan persΓ© de Hofvijver moet worden stel ik voor eerst de al jaren bestaande hartenwens van de achtbare inwoners van de Hofstad in vervulling te laten gaan om Den Haag iets meer exotisch te maken. Door 150 krokodillen in de Hofvijver los te laten. πŸ˜€

      Overigens prima muziek! Als ik het geweten had zou ik eerst mijn haar evensnel anders gekamd hebben πŸ™‚

      • @Arno
        Het is en was natuurlijk niet de bedoeling om de goede inwoners van die inderdaad fraaie stad op te zadelen met het pluche afval van de ganse natie.

        In plaats van willekeurig welke stad verder dan ook stel ik dan ook voor om die feestelijkheden te verplaatsten naar het landelijke Dokkum wat dan tevens de historische en hysterische cirkel rond kan maken.

        Daar in Dokkum zal dan door het massaal opgekomen grauw der natie, die al jaren door het pluche afval als zijnde plebs en gajes worden beschouwd, afscheid worden genomen van deze rovers en uitbuiters van het volk.

        Overigens ben ik van mening dat als compensatie voor het jarenlang ondergane leed van zeer dicht bij het pluche gajes zich te bevinden en dat ook nog eens geheel zonder eigen schuld, de bevolking van die fraaie stad als nationale gift door de rest van het Nederlandse volk de gewenste 150 kroko’s worden geschonken als herinnering aan de barre en afgrijselijke tijden die nooit meer weerom mogen komen.

    • Je hebt Arno al enthousiast gemaakt lees ik πŸ™‚ Ik was al in bezit van “The lord of steel” uit 2012, maar ik herinner me er niet veel van. Dus gaan we maar eens kijken of er ook wat ouder werk van de heren van Manowar te vinden is.
      Afgelopen nacht, toen het wat aangenamer van temperatuur was, zat ik wat te snuffelen in de komende concept-keuzelijst, deel “hard” voor 2013. Wat zitten rammen tussen 3 en 4, je kent dat wel. Hoe later hoe harder tot ik vanzelf achterover kukel. πŸ™‚ En daar kwam ik dit nummer tegen, wat ook al een paar jaar in de lijst bivakkeert. Het “toeval” wil dat op zijn minst de titel ervan strookt met wat zowel jij als Arno [maar wees gerust, jullie staan geenszins alleen πŸ˜› ]voor fantasieΓ«n koesteren van ene Gladiolusboluskop GraaiGrutte.
      Het leek me wel aardig om jou/jullie daarvan te laten meegenieten.

  3. Mollema en Ten Dam [als-ie tenminste meewerkt aan aan “make-over”] staan al geboekt voor:
    DWDD – RTL Boulevard – Hart van Nederland. Linda onderhandelt nog met ze om mee te doen aan één van haar hotte kwisjes. Tom Egbers werkt al aan het scenario voor een aflevering van Andere Tijden Sport – Smeets voelt de inspiratie voor een volgend boek al uit zijn oren spuiten.
    Zelfs een realityshow rond “Lau” wordt als serieuze optie meegenomen.
    Nederland heeft weer “helden” , de machinerie draait al op volle toeren. πŸ™‚

    • Hoe opgelucht denk je dat de NOS en KNWU wel niet zullen zijn? Ze kunnen een ander gezicht naast Marianne Vos neerzetten Γ©n ze hebben nog keus ook.
      Maarrrrrrrr ………. het was een wielerspektakel eerste klas wat we zagen. Dank ook vooral aan Movistar, want die hebben samen met Garmin de koers gemaakt.
      Het beeld van een echt [hard] fietsende Gesink was zeer opwekkend. En Wout Poels zorgde er voor, dat ook de emo-factor aan bod kwam.
      Aan de ene kant hoop ik dat het zo door zal gaan. Aan de andere kant [dank je wel Ferry] betekent dat wel, dat we straks op vakantie weer die Hollanders met hun grote muil gaan tegenkomen. πŸ˜€

  4. Het is nog erger dan je vermeldt: niet 35% maar 35 peilzetels, dat geeft de “fiducie” meter van de Hondt aan. Maar voor de rest is dat feit inderdaad van geen enkele betekenis. Want wie zit er nog te wachten op dat soort dwaze cijfertjes? Pas moi!!!!
    Genieten van het mooie weer moet je gewoon doen, zolang het duurt. Genoeg drinken is belangrijk. En daar ligt voor elk mens de grens ergens anders, zou ik tegen Jeanette willen zeggen. πŸ™‚

  5. Ik zei nog tegen mijn poes “RadaR lijkt wel een ander mens vind je niet”. En tevreden gespin was onmiddellijk de reactie. πŸ˜€
    Heerlijk, deze zomerdagen, en zorg er voor, dat niets dat gevoel kan tegenwerken. Maar wel wat eten en niet alleen die blonde jongens tot je nemen πŸ˜›

    • Een zoveelste bewijs, dat jullie nog steeds alleen jezelf graag horen praten, heren. Want al enige weken geleden heb ik verteld, dat ik een nieuwe poes heb. πŸ˜€ Maar jullie waren toen blijkbaar zo in de ban van Anouk’s verovering van MalmΓΆ dat luisteren er niet van is gekomen. ik zal het onthouden!!

      • Owwww, had je het over zo’n miauw-gogomobiel???? Ik verkeerde ook in de veronderstelling dat het ergens anders om ging. Sorry. Toen je weg was hebben de jongens er nog uitvoerig over nagepraat πŸ˜€

        Nederland heeft weer een aanval van “cyclismus optimismus”. Ben benieuwd wanneer Rutte [je ziet, ik pak beide onderwerpen moeiteloos mee πŸ˜› ] naar de Tour zal vertrekken. DΓ‘n kunnen Mollema en ten Dam zich onsterfelijk maken door Markje’s karretje compleet in de poep te rijden. Doen ze dat niet dan komt de Kin [die houden we er in] ongetwijfeld terug met een verhaal over “de Tour is zo’n prachtig voorbeeld van marktwerking” of iets dergelijks.

      • @Jeanette: ik breng binnenkort wel een een bakje Sheeba au salmon voor Pleeboy mee πŸ™‚

        @Arno: het meest vrees ik naast een gang van de Kin naar de Tour het bericht, dat Jetta Kleinsma naar de Tour komt om Alp D’Huez 2x op te rollen. Desnoods samen met Jan-Hein Donner op het tandem.

      • Als je Lady Go Go nog één keer Pleeboy noemt lig je er voorgoed uit bij haar.
        Trouwens, het is “saumon”, knurft. πŸ˜€

      • Ja duh ……. niet aan Go GO Pleeboy vertellen, hoor. Maar het paardenvlees met goudkarper extract wat ze door Sheeba prakken mag alleen maar “salmon” worden genoemd. Klinkt als je het goed uitspreekt best Frans Γ©n doet mensen onwillekeurig denken aan Salmon, wat op het blikje van John West staat [waar weer hoofdzakelijke Thaise gorgelvis in zit]. Zoiets heet weer “marketing[truc]” en dat heeft weer alles te maken met de marktwerking, waar Arno het over heeft. Maar daar ondervind jij in de praktijk de geneugten elke dag van. πŸ˜€

      • @RadaR: zolang onze bewindsvrouw met het Derde Wereld kapsel dan maar na de eerste klim ook de afdaling doet πŸ˜› Ik zie ineens een beeld voor me van een naar beneden scheurende Jetta-mobiel, met het knulletje kraaiend van plezier in de “drivers seat”. πŸ˜› En ineens……. KABOEM!!!!!!!! Haar band klapt.

  6. De pluim die je geeft aan het kwartet is net zo terecht als de sneer aan de “Neder-kiezer”. Ik hoop, dat er niet allerlei malloten zullen gaan brullen, dat we “weer meetellen”. Want daar is het echt nog te vroeg voor. Laten we het voorlopig houden op dat ten Dam c.s. de Tour ook als Nederlandse liefhebber [met alle chauvinistische trekjes die daarbij horen] weer tot een kijkspektakel maken. Dat is pure winst!
    [Zo nu ben ik weer toe aan mijn “blonde jongen” :D]

Nice and easy to work with

