HORROR EN LEDERHOSEN

“Football is coming home and it dresses in lederhosen”. Zo luidt de vaak gehoorde subtitel  bij het galabal in Wembley, waar de ene “Heinrich” [Bayern M.] het tegen de andere “Heinrich” [Borussia D.] gaat opnemen. Met als inzet het Europees clubkampioenschap, een beker met grote oren en geld, heel veel geld.
Als Bea deed het Spaanse voetbal [tijdelijk?] troonsafstand. En natuurlijk zijn het de Duitsers, die de troon bestegen. Sieg Heil, zullen we maar zeggen.
Ik zag in feite 2 identieke wedstrijden dinsdag- en woensdagavond. Met de Duitsers op vrijwel alle fronten overheersend. Technisch prima, veel tempowisselingen en vooral razendsnelle en razendgevaarlijke counters.
Dinsdagavond kreeg Borussia een handvol 100% kansen in Madrid om de Koninklijke weer een pak op de smetteloos witte broek te geven. Het niet benutten ervan zorgde volkomen onverwacht voor nog 10 helse laatste minuten.
Maar toen de Borussen uiteindelijk de hakken tegen elkaar konden laten kletteren bleken die zich net aan de goede kant van de sloot te bevinden.
Gisteravond deed Bayern dat beter. De Duitsers speelden weergaloos met Robben in een opvallende rol. Het volstrekt weerloze Barcelona [zonder Messi lijkt de ploeg hulpeloos] werd vakkundig en zonder mededogen met 0-3 aan de kant gezet.

Hoe ik dat doe weet ik niet, maar gisteravond kreeg ik het weer voor elkaar de 3 goals van Bayern te missen. Dat is een zwakte van me waar ik al jaren aan werk, maar tot nu toe zonder succes. De oorzaak ken ik wel: zappen. Op N1 was namelijk Silent Witness te zien en dat is eén van mijn favoriete series. En laat ik het maar toegeven: ik heb een zwak 0Silent witnessvoor de blonde Nikki. Zo, dat is er uit.
Al vanaf 1996, toen Amanda Burton [de mooiste amandelogen ooit gezien] in de hoofdrol [Sam Ryan]l startte , volg ik de serie zoveel mogelijk. Ook via de BBC.
De serie is met zijn tijd meegegaan, nadat de solorol van Sam Ryan werd vervangen door het trio Leo Dalton, Harry Cunningham en Nikki Alexander. Het is meer een mix geworden van opsporingswerk en grondig forensisch onderzoek. Met uiteraard een forse snuif “human interest” via de privé-belevenissen van het 3-tal.
Werden eerst nog lijken op een delicate wijze getoond, anno nu staan Leo, Harry en Nikki goed waarneembaar voor de kijker in schedels te zagen, in ingewanden te graaien en meer van dat vrolijks. Maar mijn sterke maag maakt het allemaal goed behapbaar, dus ik kijk nog steeds.
Ook gisteren mocht ik gebiologeerd toezien hoe een opgegraven lijk, waarin na 30 jaar in de veengrond te hebben gelegen nog meer dan genoeg viel te graaien en snijden, vakkundig werd ontleed en daarmee de oplossing bracht in een complexe politiezaak. En terwijl ik naar dat snij-, zaag- en boetseerwerk zat te kijken moest ik ineens aan Elijah Wood denken.
U weet wel, de man met het babyface en de enorme poppenogen, die Frodo speelde in 0ManiacLotR 1-3. Nog maar een week of wat terug kreeg ik namelijk de nieuwste film met Elijah Wood in de hoofdrol aangeboden. “Maniac” heet-ie en het is een film, waarmee zo vermoed ik, Wood voor eens en voor altijd met zijn hobbit-verleden probeert af te rekenen. Wat Leo, Harry en Nikki met de nodige accuratesse en vakkundigheid doen, doet Elijah in Maniac op de groffe manier. Ik had het over mijn sterke maag eerder, maar bij het kijken naar Maniac werd ik bijkans onpasselijk.
Iets voor de horrorliefhebbers pur sang, Maniac. Zoals 2 Duitse ploegen op Wembley in de CL-finale pure horror voor de Engelsen is.

9 thoughts on “HORROR EN LEDERHOSEN

  1. Ik heb “Maniac” inmiddels ook bekeken en er past maar één kwalificatie bij: walgelijk slechte film.
    Kan me weinig films voor de geest halen waarin ik zoveel “bloed” heb moeten aanschouwen.
    En Wood als “serial killer”: allesbehalve overtuigend. In de prullenbak er dus mee. 🙂
    Aanvullend commentaar [van meekijker]: er wordt steeds meer pure bagger gemaakt. Het lijkt het streven van de filmindustrie om dezelfde weg te volgen als de muziekindustrie. Allebei baggermolens.

  2. Met de mannen voor de voetbalbuis heb ik ook gekeken naar Silent Witness. Ook mijn waardering voor die serie is groot. Goede acteurs en actrices en vrijwel altijd een sluitend verhaal met een prima plot. En ik kan me heel goed voorstellen, dat het karakter Nikki hoog scoort bij je. Want het gaat toch om het karakter, mag ik aannemen? 😀

    • Noem het zoals je wilt, O., feit is, dat het aangenamer is om naar te kijken dan pakweg die 2 theemutsen, die op de vrijdagmorgen op Nederland worden losgelaten. 🙂

      • Je bedoelt die 2 strak geformatteerde [lees: gehersenspoelde] poppen van WNL, neem ik aan? Die elke keer vanaf hun spot in de ingestudeerde houding de strakke, snelle meid moeten voorstellen. Net 2 langpootmuggen 😀 Want net zo zinloos is hun bestaan. Ze zoemen 2 uurtjes wat, steken kunnen ze niet. Beetje giechelen, paar domme vragen stellen ….. zo maak je in de Nederlandse media carrière tegenwoordig. Laten we het maar de Jinek-doctrine noemen.
        Er bestaat een uitstekende kuur tegen. Zo weinig mogelijk naar kijken en als het toch onvermijdelijk is dan met je ogen dicht.

  3. 2 Heerlijke potten voetbal gezien. Met terechte winnaars. En de onvermijdelijke conclusie, dat Nederland qua voetbal op clubniveau mijlenver achter ligt bij de top. Beide wedstrijden bekijken en Eredivisie Live is afgedaan. 🙂

  4. De titel zette me op het verkeerde been. Ik dacht, dat je ons ging vertellen, wat je van de nieuwste film uit de serie “So Geil in Tirol” vond. 😛

    • Staat voor volgende week op de rol 🙂

      BTW: de WK Snooker finale wordt dit jaar al in de halve finale afgewerkt, vind je niet? O’Sullivan – Trump wordt de kraker, waar ik vandaag eens rustig voor ga zitten.

Nice and easy to work with

