RUTTE ONTSTEMD OVER VROUW

Volgens onbevestigde bronnen zou onze premier  zich in een interview in The Daily Libelle tamelijk ontstemd hebben uitgelaten over de Nederlandse vrouw.
Opmerkelijk van onze “Vader der Rijken des Vaderlands”, die immers algemeen als Monsieur Lachebekje bekend staat.
Onze bronnen meldden, dat het interview alleraardigst leek te gaan verlopen. Zo sprak Rutte vrijuit en vol bewondering over het feit, dat zijn moeder er elke dag weer in slaagt het perfecte zacht gekookte eitje voor hem te produceren.
“En u weet, ik hecht nogal aan consistentie, ook qua kwaliteit” aldus Rutte. Toen echter via zijn moeder het fenomeen vrouw ter sprake werd gebracht [Nederland hunkert immers al jaren naar nieuws over de vrouw waarmee de premier zijn dekbed deelt] vond er een onverwachte kentering plaats in het gesprek.
Rutte gaf aan zich nogal te ergeren aan de Nederlandse vrouw.  Die zich blijkbaar niet neer kan leggen bij het onweerlegbare feit, dat we in Nederland in een fase terecht zijn gekomen waarin het gewoon allemaal minder moet en minder gaat. Gevraagd om een nadere onderbouwing lichtte de premier zijn standpunt toe.
“Mij is recentelijk een verkennend onderzoek van het Sociaal Cultureel Planbureau onder ogen gekomen. Uit het rapport komt [nogal teleurstellend in mijn ogen] naar voren, dat veel Nederlandse vrouwen wekelijks één of meerdere keren luidkeels en voor omwonenden vaak duidelijk hoorbaar om “meer, meer …..meeeeeer” blijken te roepen. En dat vind ik verre van passend in de huidige tijd, waarin minder het toverwoord is.”
Toen de vraag werd gesteld “Wat moet de Nederlandse vrouw dan volgens u roepen? Genoeg, genoeg!!!?” gaf de premier aan in andere richtingen te denken. “Ik zou me zelf kunnen vinden in “harder, harder, HARDER” of  [ander voorbeeld] “ga door, ga door … GA DOOR”.
“Waarom mijnheer Rutte?”
“Omdat ik daar veel meer een bevestiging in hoor van [steun voor] het beleid, wat wij met het kabinet voorstaan.”
De premier maakte meteen van de gelegenheid gebruik om een appèl te doen.
“De vrouw vormt verreweg het grootste deel van uw lezersbestand. Ik kan u niet dwingen, want u gaat over uw eigen blaadje. Maar het zou zeker niet schaden wanneer u [uiteraard in uw eigen woorden] het “meer-meer-meeeeeeer!!!!” probleem eens aan de orde stelt.”

Het interview werd uiteindelijk toch nog in goede stemming afgesloten. Wat werd toegeschreven aan het kopje Jasmijn thee + 2 Mariakaakjes, die de heer Rutte nog mocht nuttigen, voordat hij richting eettafel thuis verdween, waar de hutspot met klapstuk geserveerd zou gaan worden.

26 thoughts on “RUTTE ONTSTEMD OVER VROUW

  1. Arno kwam met dat Zwitserse referendum en mij schot ook iets OT in gedachten. Wordt het langzamerhand niet curieus, dat in onze media steeds vaker opvallende gebeurtenissen worden genegeerd? Een week of wat terug was er nauwelijks aandacht voor de toch echt wel grootschalige protestdemonstraties in Griekenland. Idem dito met een ster geldt nu voor dezelfde gebeurtenis in Portugal, waar meer dan een miljoen mensen de straat zijn opgegaan met soms zeer felle anti-EU leuzen. Op Twitter kwam geen eind aan de tweets over die demonstraties, op You Tube staan beelden, die duidelijk maken dat het soms van dik hout zaagt men planken was. En hier wordt er met geen woord over gerept in de media, ook niet in de krant zelfs. Het begint er op te lijken,dat men hier structureel de steeds grotere doofpot gaat gebruiken.

    • Het lijkt er inderdaad veel op, dat je veronderstelling juist is, Jurgen. Ik ben over beide zeker niet onbetekenende demonstraties ook niets in de media tegen gekomen. Misschien doen de media wat ons als burgers vaak wordt verweten: men keert in zichzelf en vanuit dat introverte gedrag wordt eigenlijk alleen maar aandacht geschonken aan nationale politieke kwesties.

  2. Terwijl Rutte zich verpoosde bij The Daily Libelle is zijn “partner in crime” de PvdA heel gluiperig bezig geweest om flinke gaten in de coalitiemuur te schieten. Fractielid Hamer [zit die er nog steeds?] zegt in NRC, dat het heel goed mogelijk is, dat de verkorting van de WW-duur + de verfoeide aanpassing van het Ontslagrecht deels dan wel geheel van tafel gaan om het overleg met sociale partners een kans van slagen te geven.
    Stuk voor stuk verdwijnen de kaarten, die Wouter Bos tijdens de fake-formatie uitdeelde, van tafel. Je zou haast concluderen, dat we in werkelijkheid helemaal geen kabinet hebben. Want een ijzeren wet zegt immers zonder regeerakkoord [hoe beduimeld ook] geen kabinet.

    • Ik ben met je eens, P. , dat er van enige samenhang in werkelijkheid niet veel te merken is bij de “partners”. Maar volgens Rutte is dat “nieuwe politiek”. Hij zegt de ene dag het ene en Samsom of één van zijn vazallen zegt de volgende dag het andere. Een dergelijke discrepantie is ook al regelmatig opgetreden tussen Rutte en Asscher. Ze zijn niet echt serieus meer te nemen, reden waarom ik nog maar met een half oor meeluister.

  3. …….het kopje Jasmijn thee + 2 Mariakaakjes

    Het verhaal vertelt het niet dus vraag ik het maar even: heeft Rutte die Mariakaakjes in de Jasmijnthee gesopt? 🙂

    OT: lekkere clip van Rammstein. Als je het over HARD hebt, dan geldt dat zeker voor Engel.
    Morgen terrasweer, niet vergeten hoor!

    • Dat is nu juist het probleem, Lottie: het enige soppen wat Rutte kan en doet is met Mariakaakjes. 😛 Hij schijnt daarbij wel heel gewaagd regelmatig van theesoort te wisselen.

      • 😛 😛 Als hij dan maar zo verstandig is aan safe theedrinken te doen. 🙂

        @Lottie: heb je dan iets lekkers in de aanbieding? Niet de nieuwste editie van de Daily Libelle toch???

      • Nu je het zegt, Jeanette, ik heb inderdaad iets in de aanbieding voor onze gastheer, maar het staat je tuurlijk vrij om er ook van te genieten 🙂

        @RadaR: je kunt even opgelucht adem halen, want de “Adéle -terreur” kun je links laten liggen. “The Beauty” , zoals jij haar altijd noemt, heeft een nieuw album en ik vond daar deze clip van. Even zwijmelen maar 😛

      • Aha, the lovely Miss Armstrong has risen 🙂 Dido slijpt bij mij er altijd de scherpe kantjes van af. Thx voor de clip + de tip. There’s work to do 😀

      • Dido is een schatje en ze kan nog aardig zingen bovendien. Klein lampje aan, drankje erbij en dan wegzwijmelen bij Thank you of White flag. Hmmmmm 😀

      • Omdat je zelf de vergelijking op tafel brengt wil ik het wel verder uitwerken.
        Adèle is de oliebol met veel poedersuiker, Dido is de luxe-bonbon. En die vergelijking gaat verder dan muziek alleen 😀

  4. Amusant log, dat is zeker! Overigens valt moeilijk te ontkennen hoe knap de premier er in slaagt zijn privéleven buiten elke vorm van publiciteit te houden.
    Arno wijst ons op de opmerkelijke uitkomst van het referendum in Zwitserland. Wat zonder meer kan worden omschreven als een uiting van democratie in zijn ware vorm en het magere aftreksel, waar in Nederland als het de politiek uitkomt gebruik van mag [let wel: mag en niet kan] worden gemaakt, tot iets ridicuuls maakt.
    Eerder werd ook al hier melding gemaakt van Samsom’s uitspraak, waarin hij zijn voorkeur uitsprak voor een Nederlands referendum zodra het Europees Verdrag zal worden vernieuwd. Ik heb het sterke vermoeden, dat Samsom, inmiddels op de hoogte van het Zwitsers referendum, spijt zal hebben van zijn uitspraak. Want waar hij vermoed zal hebben zich er als gebruikelijk soepel onderuit te zullen kunnen draaien als het moment daar is, loopt hij nu het concrete risico dat hij met datzelfde Zwitserse referendum om zijn oren zal worden geslagen door de burger.
    De vorm van dat Zwitserse referendum zou een blauwdruk moeten worden voor het Nederlandse. Ik ben benieuwd hoe de politici zich alhier, als er druk in die richting zou worden gezet, er dan weer zullen proberen er uit te draaien.

  5. “In Zwitserland heeft de bevolking haar nijd over excessieve salarissen en bonussen in het bedrijfsleven succesvol geuit. In een referendum bleek een grote meerderheid voor een vetostem voor aandeelhouders als het aankomt op het belonen van managers en directeuren.

    Uit polls van de Zwitserse publieke omroep blijkt dat 68 procent voor het “tegen zakkenvullers-initiatief” is, 32 procent stemde tegen de maatregelen die aandeelhouders het laatste woord geeft over het inkomen van executives en directieleden.

    Het sentiment van de Zwitsers raakte sterk beïnvloed door berichten over vertrekkend bestuursvoorzitter Daniel Vasella van medicijnfabrikant Novartis AG. Hij zou bijna zestig miljoen euro meekrijgen, meldt AP. Door de uitkomst van het referendum moeten Zwitserse parlementariërs een wet invoeren die aandeelhouders van bedrijven een bindende stem geven over alle compensaties van managers en directeuren.

    De wet zal verder de gouden handdruk of bonussen voor het accepteren van een baan verbieden. De nieuwe wetgeving geldt voor alle Zwitserse bedrijven die hun aandelen openlijk verhandelen . Het overtreden van de wet kan tot drie jaar celstraf leiden.”

    Deze wilde ik er ook nog even [uiteraard geluidloos] ingooien. Scheelt je weer een logje morgen. 🙂

  6. Vet clipje, beetje aan de gewaagde kant of klink ik nu puriteins? 😀

    Zou Rutte misschien in het geheim een heel speciale smaak hebben als het om spelletjes gaat? De kat in het donker knijpen of zoiets? Maar volgens mij schreeuwt die kat daar ook bij. 🙂

    • Gewaagd? Ben je gek, man. Jij hebt zeker de clip van “Pussy” nooit gezien! Wat de voorkeur [voor zover aanwezig] van Rutte betreft, ik heb er nog nooit een seconde over nagedacht. En ik ga er niet aan beginnen ook 🙂

      • Daarentegen heb ik vele seconden nagedacht over mijn persoonlijke voorkeuren aangaande wat te doen met Rutte en geloof me daar zitten hele vele vreemde en zeer bizarre bij met een onheilspellende afloop.

  7. Hé, hij is wakker geworden. Je maakt van de zondag tegenwoordig echt een rustdag, hè? 🙂
    San noch ik lezen The Daily Libelle, dus Rutte mag van mij raak blijven lullen tot-ie purper ziet. Het boeit me voor geen meter!

    Het eerste wat ik morgen ga doen is een fles Four Roses kopen. Morgenavond gaan San en ik dat trucje in de clip op de site oefenen. 😛 Met de volumeknop op 10!!
    Ik had trouwens verwacht, dat Bowie de “attentionseeker” zou zijn. Je bent en blijft onvoorspelbaar!

  8. Zo sprak Rutte vrijuit en vol bewondering over het feit, dat zijn moeder er elke dag weer in slaagt het perfecte zacht gekookte eitje voor hem te produceren.?

    Het perfecte zachte ei, wat Rutte zelf al jaren probeert te zijn. 😀
    Maar proef ik het goed, dat je vreest dat de overheid zich zelfs met ons seksleven zal gaan bemoeien??? Verplichte extra-isolatie en dat soort dingen? Of zouden ze erop uit zijn, dat elke vrouw, zodra zij geslachtsrijp wordt haar stembanden laat amputeren? 😀

    • Klopt helemaal. Leon. Ik ben al jaren tekstvast. “Op je knieën” doet het prima. En daar wordt onze Markje natuurlijk heel erg opgewonden van. Want die droomt er al jaren [al of niet droog] van, dat hij alle werkende Nederlanders op de knieën gaat krijgen. 🙂

  9. De lente is merkbaar aanwezig bij u, is het niet jongeman? 😛 Een “hot” clipje op de site, Rutte die zich in jouw belevingswereld moeit met het leukste spelletje [wie maakt er geen geluid bij het spelen van een spelletje?] wat er maar bestaat. Het moet niet gekker worden!!! 😀

  10. Is het door de hartverwarmende voorstelling van ADO dat je in zo’n prettige stemming bent geraakt? 😛 Dat wordt “The Daily Libelle kopen zodra hij uit is, dat begrijp je natuurlijk wel!

    • Ik ben bovenal een tevreden man, P. Want ik zag eindelijk weer eens ADO, wat speelde conform de Haagse school 🙂 Niet goed maar met het hart!

Nice and easy to work with

