SMART PHONING

“Hai, Sjoerd. Hoe gaat het, kerel? Blijf je nog een beetje overeind onder al het rumoer, wat het plebs onder leiding van die VPRO-bal aan het maken is? Ja? Goed zo, kerel, ik verwachtte ook niet anders eigenlijk, want we kennen je immers als de man van stavast.
Ik had het er nog met de jongens over. Je weet, kerel,Β  dat we allemaal achter je staan. Onvoorwaardelijk! Wij dachten dat het misschien wel verstandig zou kunnen zijn om even letterlijk in de luwte te kruipen. Gijs-Guus heeft zijn boot inmiddels in Biarritz liggen en suggereerde, dat je wellicht toe zou zijn aan een maandje aan zee. Wat? Ja natuurlijk, met alles erop en eraan wat amusement betreft. Gun ons die kans om even concreet zichtbaar te maken, dat we 200% achter je staan. Sorry? Ja hoor, Nathalie en Brenda mogen mee, ruimte zat op die boot van Gijs. Alles om je gedachten af te leiden van dat enorme gezeur over die bonus. By the way, is die 1,2 miljoen nog verder gegroeid? Ja? Zie je wel dat die tips van ons goud waard waren!
Nou, Sjoerd, denk even [niet te lang, want anders staat het plebs straks voor je deur] na en vertrek richting Pyrenees Atlantique. Ennuh, denk erom kerel, we gaan natuurlijk niets teruggeven, want dat is breken met de erecode. En dat moeten we niet willen ….. toch?
IkΒ  ga er vandoor, want ik heb nog wat andere telefoontjes af te wikkelen.Bye bye.”

“Gerrit ……. met mij, hallo man. Stoor ik? Nee? Mooi. Want ik wil je even kort bijpraten ……ok, ik wacht even………..sorry dat ik je even wegruk bij je flipperkast. Nog nieuwe records de laatste tijd? Hahaaha…. dacht ik niet! 750.000 punten …..wow, dat is niet mis, man. Maar even kort, want er wordt op me gewacht [huhuhuhuhuhuh]. Nee, het bruintje deze keer. Kan je haar aanraden, hoor!
HAHAHAHAHA… grapje, Gerrit.
Ik heb even indringend met Sjoerd gesproken. Ja, die houdt zich kranig, goeie vent, maar dat wisten we al. Hij is akkoord en pakt zijn koffers inmiddels al. πŸ™‚ Rest nog één ding en dat is even Den Haag afregelen. En daar ben jij natuurlijk de aangewezen man voor, nietwaar. Wat zeg je? Aha, dat komt mooi uit. Hoe meer de boel wordt dicht gemetseld hoe beter. Want het plebs schijnt echt nogal opgewonden te zijn. Succes kerel en alvast bedankt. Hadoe!”

“Gerrit hier, Mark. Heel even, ik weet dat je het druk hebt. Heb jij nog zoals afgesproken met Jeroen gepraat? Je staat op het punt om even bij hem langs te lopen? Mooi, toch weer niet “toiletoverleg”, hΓ©? Whahahahahahaha.
Mag ik aannemen dat alles wordt afgeregeld zoals besproken? Prima, jongen. Jij komt er nog wel!Β  Whahahahahaha. Ik stoor je niet verder. Tot horens en groeten aan je moeder.”

“Jeroen, met Mark. Het debat loopt prima volgens plan, geloof ik? Mooi, mooi. Je weet wat de bedoeling is? Zeg het nog even hardop voor me, wil je. Zodat we zeker zijn. Exact, “best netjes als” is een prima formulering. Top notch, kerel. We gaan er een mooi puntje aan breien, het volk kan gerust zijn. Whoeaaaaa. πŸ˜› πŸ˜› πŸ˜›
Ja sorry hoor, maar af en toe vind ik mezelf zo grappig , ik kan er gewoon niets aan doen. Succes straks ennuh denk erom ………..beetje kwaad en te neergeslagen kijken bij jouw repliek. Dat doet het altijd. Morgenochtend staat een espressootje voor je klaar in het torentje. Kunnen we het nog even hebben over de nieuwe tekst op je visitekaartje. Want ik hoorde van de drukker, dat er onduidelijkheid bestaat of King Euro in italic of vet moet worden gedrukt. See you.”

18 thoughts on “SMART PHONING

  1. Langzaam maar zeker ontrafelt zich het volgende echec van incompetene politici, als hamerhaaien bonussen graaiende (ex) bestuurders enzovoort enzovoort.

    -De bank is te duur gekocht.
    -Veel te gemakkelijk is het voornamelijk de belastingbetaler degene die alles betalen moet.
    -Iedere controle en toezicht heeft op ieder front gefaald.
    -Acheraf is nu wel duidelijk dat de graaicultuur niet alleen oogluikend bleef toegestaan maar zelfs op het hoogste nivo is geaccordeerd.
    -Natuurlijk komt er geen ene rooie cent retour van de salarissen en bonussen, diegene die denkt van wel dient zich met spoed te melden bij een opnameafdeling van een kliniek voor psychisch gestoorden.

    De spelletjes die gespeeld worden zijn overduidelijk mits men maar zijn oogjes zou opendoen, helaas zal dit hele verhaal waarschijnlijk wel weer wegebben in de grijze mist van de neo-fascistische geschiedenis, en ik zeg met nadruk neo-fascistisch en niet neo-liberaal.

    Voor diegene die nu nog niet (wil) weten hoe het echt zit verwijs ik deze volgaarne naar enige uitspraken van ons aller beminde Neelie “bulldozer” Kroes die met krachtige taal a la ons parlement in enige goed gekozen worden heeft duidelijk gemaakt hoe er niet alleen word gedacht in die regionen, maar die ook het woord, de geschiedenis en betekenis van het begrip “liberaal” in 1 zin heeft vernietigd.

    Het is overduidelijk dat het fascisme nooit is verslagen maar zich als een etterend gezwel heeft voortgewoekerd en ik citeer,

    “Soms denk ik dat Europa te belangrijk is om over te laten aan politici”, aldus de eurocommissaris.

    Deze ene zin is niet alleen walgelijk en stuitend maar toont vooral aan hoe men daadwerkelijk denkt.

    Als je dit vertaald naar de SNS dan snap je gelijk waarom ons toch aan alle kanten vooral moet worden wijsgemaakt dat er geen enkele andere keuze was, dat de falende top marktconform is uitbetaald en dus recht heeft op de miljoenen, maar vooral is men bezig ons de burger een schuldgevoel aan te praten van megaproporties.

    Immers als we de hooggeleerde oplichters moeten geloven dan was er geen andere keuze mogelijk en dat moet wij de burgers ons wel realiseren, ja het kost geld maar dat hebben wij in uw belang gedaan, etc. etc.

    Het tuig beschouwd ons dus als niet anders dan een verzameling domme harken, op ieder moment te manipuleren en te sturen, doen net alsof we mogen meedoen, maar at the end of the day dienen we onze kop te houden, in de houding te springen en allemaal Jawohl te brullen.

    • Jij hebt de conclusie al getrokken dus, Willem, en het werk voor mij in feite al gedaan. Waarvoor dank. πŸ™‚ Ik had mij voorgenomen zo eind februari mijn verhaal te brengen. Want weet je, het [te] vroeg trekken van een conclusie biedt de blinden en doven in dit land volop de gelegenheid te wijzen op het korte tijdbestek tussen de beslissing, de wilde kreten die alom worden geslaakt over wat er allemaal niet zou moeten veranderen, aangepakt, afgestraft en meer van die onzin en het uiteindelijk resultaat, het eeuwige nul. En ik vind, dat je die blinden en doven die kans niet moet geven of althans die kans zoveel mogelijk moet verkleinen. Het is dan ook daarom dat ik eind februari gewoon in de agenda laat staan om toch ook nog eens mijn conclusies te trekken.
      Wat die kreet van het levend lijk Kroes betreft, met de letterlijke tekst heb ik nauwelijks moeite , weet je dat. Alleen vrees ik met jou, dat ze iets anders bedoelt dan wat ik er in wil lezen πŸ™‚

      • Mooi, je bent in ieder geval weer “sterk” genoeg om te schrijven πŸ™‚ Doe je wel rustig aan, echt goed uitzieken hoor.
        De lucht moet schoon van griepbacillen, zoals dit nieuwste talent van Nederlandse bodem zo fraai [naar men zegt in een 60er-jaren jasje] zingt.

      • Ik scoor nog maar 50% op de “powermeter” dus we zijn er nog niet. En dus ontzie ik mezelf voorlopig nog even. πŸ™‚
        Thx voor de “jacco-clip”. Ik heb zijn album “Cabinet of Curiosities” inmiddels al een paar keer beluisterd. En ik moet zeggen: het geeft me hoop. Want als er een stroming jonge bands in Nederland aan het ontstaan is [naast Jaccdo Gardner is bijvoorbeeld Landmark105 er ook zo een] die als eerste stap het min of meer kopiΓ«ren van eind jaren 60 muziek nodig heeft om een geheel andere weg in te slaan dan de prut waar 90% van de jeugd zich bij afstompt dan vind ik dat bij wijze van uitzondering eens helemaal niet erg.
        Jacco heeft gekozen voor psychedelische pop, waarin duidelijke sporen van Syd Barrett’s Pink Floyd aanwezig zijn. Maar ook van The Moody Blues, Beatles [Magical Mystery Tour] en de vroege David Bowie. Ik herken er zelfs heel vaag wat Supersister [weer je nog: She was naked?] in.
        Iemand om in het oog te houden deze Jacco. En dat gaan we doen. πŸ™‚ Overigens: in de clip doet Jacco me qua uiterlijk heel sterk denken aan Bo de Groot in zijn grote jaren. πŸ™‚

      • Ik vind dit een aangenaam soort popmuziek. En die projecties op de achtergrond doen zeker denken aan wat Pink Floyd deed eind jaren 60, toen ze hits hadden, die onze generatie nooit meer vergeten zal. Zoals Arnold Layne en See Emily play. Ik moest ineens weer denken aan die LP met die koe op de hoes. Moest wel even zoeken, want de titel was te ver weg gezakt πŸ™‚ En vond hem wel: Atom heart mother! Daar stond toch dat lange nummer op, waarop je iemand water op hoort zetten, een eitje bakken en allerlei andere keukengeluiden? πŸ˜€

      • Alan’s psychedelic breakfast, O. πŸ™‚ Daar is overigens nog veel meer op te horen dan keukengeluiden.
        @RadaR: je hebt gelijk: die jongen doet heel sterk aan een jonge Bo de Groot denken. Leuke muziek maakt Jacco trouwens.

  2. Zelf schat ik deze overigens zeer vermakelijke uitwisseling tussen de “usual suspects” in als een subtiele poging van RadaR om ons voor te bereiden op het feit, dat ook de SNS-affaire, zoals alle voorgaanden, tot vrijwel niets zal leiden, als je naar aanpak van de “schuldigen” kijkt.
    Na een week van rumoer, met het bekende overdreven gedoe vanuit de politiek [het SNS-debat is daar een overduidelijk bewijs van] als gevolg, is er nog helemaal niets wat wijst op enige durf of moed bij diezelfde politiek.
    Als mijn inschatting juist is dan wil ik hier graag benadrukken dat ik me er 100% in kan vinden. RadaR kennende zal hij ongetwijfeld over een paar weken een balans opmaken en ons helder uittekenen wat het resultaat zal blijken te zijn.
    En met hem vrees ook ik, dat het enige tastbare resultaat zal zijn dat de belastingbetaler weer voor de miljarden blijkt te kunnen opdraaien. Die hem af zullen worden gepakt via een door het CPB gepresteerde aanscherping van de “kijk op 2013”. Die er in zal resulteren, dat opnieuw zal moeten worden geconcludeerd, dat de politiek sanctioneert, dat er miljarden van de steeds armer wordende burger zijn overgeheveld naar een paar frauderende grijze streepjespakken [zie column Youp in NRC].

  3. “Hallo Marie-JosΓ©, met Sjoerd. Zit alles strak als altijd? Hahahaha, ja, humor raakt een man nooit kwijt hΓ© ……. zit je inmiddels onder de 100-grens? Lukt het niet, joh? Nou ja, je kunt het altijd nog als dat Groothujizen-mens proberen: zo strak aansnoeren, dat het 90 lijkt.
    De kids laatst nog wat leuks verzonnen om het plebs door de strot te duwen? Een leuk polisje of zo? O, zijn ze ’n weekje aan het hengelen in Ierland? Naar een leuke bijbaantje of een lekker wijf? Aha…….ze zijn ook echt kinderen van hun vader.
    Zeg schat, is Boele bereikbaar, ik wil hem even aan de foon. Ja? Dank je!
    Boele, ouwe rukker, met Sjoerd hier. Ja, ik zit in Biarritz. Neen geen problemen gehad. Plebs noch Interpol gezien.
    Zeg Boele, er is wel een probleem wat ik even met je moet bespreken. De meiden en ik kwamen hier in de verwachting dat de “Tresor” van Gijs hier gemeerd zou liggen. Ja, ik had de beschrijving die jij gaf bij me: 35 meter, dubbeldeks en de kapitein heet DesirΓ©e. Maar ik sta hier en er ligt niks!!!!!
    Toen ben ik in mijn beste Frans maar gaan informeren of “Quelq’un sait ou Tresor est”. En wat denk je? ik werd verwezen naar een reus van een Nigeriaan, die desgevraagd inderdaad bevestigde “Moi Tresor”. Brenda en Nathalie slaakten hoge gilletjes en gingen prompt op zoek naar een pamper. Maar ik zit mooi in de nesten, kerel. Help me out, man, en liefst een beetje snel. Wat zeg je? O, dat is goed, laat Gijs-Guus me maar bellen. Maar wel een beetje snel a.u.b. “

  4. Eindelijk de griep een beetje onder de duim brrrrr .. wie van jullie heeft me aangestoken πŸ™‚
    Wanneer komen we deze telefonische uitwisseling tussen addergebroed in een film tegen?

    • Je had je ook niet moeten laten meelokken naar het WTF de 26e. Want heer Hay schijnt daar met “bugs” te hebben rondgelopen. De goede kerel is inmiddels zelf al een week plat met griep. πŸ™‚
      En ik heb begrepen, dat ook onze gastheer geveld is dus het gaat om een hardnekkige “bug”: de Earring-griep πŸ˜€

  5. Gerrit ….Flipperkast…………750.000 punten……. je moet er maar opkomen πŸ˜€
    Weet je wat het mooie maar tegelijk het lugubere is? Ik kan me zo maar voorstellen, dat dergelijke smart gesprekken exact zo hebben plaatsgevonden. Met uiteraard Boele Staal als niet bij name genoemde eerste man,

  6. Beeldend geschreven πŸ˜€ Zo beeldend zelfs dat ik der koppen probleemloos bij zie. Zelfs van die “manipulator” die de “chain” in gang zet. Toppie!

  7. Dit kan zonder ook maar enige aanpassing door bijv. een cabaretier of in een satirisch programma worden uitgevoerd. Complimenten, ik heb er zelfs smakelijk om kunnen lachen, ondanks de zure materie die er in wordt behandelt. πŸ™‚

  8. πŸ˜› Heerlijk.!!! Ik zou je er bijna van verdenken, dat je werkt aan een scenario voor een serie, zoals over de Vastgoed-affaire. Volgens mij zou je dat nog prima kunnen ook.

Nice and easy to work with

