AND NOW FOR SOMETHING COMPLETELY DIFFERENT ….

Die overbekende Monty Python slogan kwam plotseling bij me op, hoewel ik het helemaal niet over John Cleese c.s wil hebben. Maar de slogan is wel heel goed bruikbaar om aan te geven, dat het tijd wordt het gebied van de zware onderwerpen even te laten voor wat het is. En wie mij kent weet dat ik nauwelijks een betere manier kan vinden [mijn buurvrouw daargelaten :D] om de zinnen te verzetten dan via muziek.
Vandaag komt de Schotse alternative rockband Biffy Clyro met haar nieuwe album ‘Opposites”. Een 2CD-album nog wel. De band heeft al enige bekendheid in Nederland, niet door platenverkoop, maar door haar concerten. Zo stond Biffy in 2010 op Pinkpop.
Met het album Only revolutions uit 2009 scoorde de band sterk in de UK en de US.
Nu is er “Opposites” waarvan in november vorig jaar al de single Black Chandelier in de UK verscheen. Zelf vond ik de band al prima, maar van wat ik van “Opposites” al heb kunnen beluisteren zit de groei er stevig in; Biffy Clyro is een van de weinige bands uit die enorme rij, die aan de overkant van het Kanaal worden uitgepoept, waarvan je rustig kunt zeggen dat ze met het album beter worden.
Bewijs? Bekijk en beluister de clip van Black Chandelier maar. Prima bandje!

8 thoughts on “AND NOW FOR SOMETHING COMPLETELY DIFFERENT ….

  1. Net bijgekomen van een spannende tenniswedstrijd met Murray als terechte winnaar. Er zit muziek in zijn spel. OK, niet van Biffy Clyro [waar komt die naam vandaan?] maar toch.

  2. Lekker bandje, heel lekker bandje. Een verademing ten opzichte van het gekweel van bijv. dat bandje van Chris Martin. Dat kan ik inmiddels echt niet meer verdragen. ๐Ÿ™‚

  3. Jahaaa een lekker bandje hoor dat Biffy zonder meer, staan en stonden niet voor niets regelmatig in het voorprogramma van Meneer Bellamy’s bandje MUSE hetgeen een teken van kwaliteit moet zijn.

    Overigens vind ik deze van Biffy pas echt een lekker nummer..

      • Het zijn ook wel dusdanige mooie voorzetten dat zelfs de grootste minkukel als spits deze met zijn ogen dicht en met stok en hond ferm in de handen a la Jules de C. en ene S.W. slechts tegen de bal hoeft te blazen om een fraai uitziende goal te maken.
        Deze goal is btw opgedragen aan Lex. I.

  4. Alsof je het aanvoelt: ik dacht vandaag nog “het wordt weer eens tijd voor [goede] muziek”. ๐Ÿ™‚
    Vette clip met dito song. Biffy hangt toch ook rond in de T888 en dat is niet voor niets.

Nice and easy to work with

