JOHANNA & MATTHIJS

Ze zal waarschijnlijk wel Johanna heten. En komen kijken waar Johannes blijft. Of misschien is ze wel de voorbode van een stille tocht der bultruggen. Die nieuwe walvis, waarvan de Volkskrant kopt, dat ze voor onze kust is verschenen. Het zijn enerverende tijden voor Nederland. Wat het al zo druk heeft. Niet alleen met karretjes volladen in de supermarkt [ja ja, ze waren er weer, die profeten, die vorige week al aankondigden, dat er een recordomzet zit aan te komen met de Kerstinkopen], maar vooral ook met het amechtig bij proberen te houden wie of wat er allemaal in deze feestmaand tot feestvarken wordt gebombardeerd. Sportdinges van het jaar is net achter de rug; fantastisch van Naomi Wowowododojodjo, dat ze na gekozen te zijn, Marianne Vosososovoso in de eer betrok. Naomi roept altijd al speciale gevoelens bij me op, maar deze keer was dat wel heel erg. En dat zal bij TV-kijkend Nederland niet anders zijn geweest.
En dan gisteren! 1,4 miljoen Nederlanders keken naar de uitreiking van de Gouden Loekie.
Eigenlijk, laten we daar a.u.b. eerlijk over zijn, is dat kijken naar aan wie de gouden medaille voor de grootste leugenaar annex bedrieger wordt uitgereikt. Een zekere relatie met Lance Armstrong of The Voice e.d.  is er wel. Dus de adoratie van die 1,4 miljoen kan wel worden verklaard. Dan wel niet wetenschappelijk, maar goed.
1,4 miljoen kijkers, daar tekent zelfs TV-idol Matthijs van Nieuwkerk voor. Ondanks dat hij er zelf al zo enorm van overtuigd blijkt, dat hij het al fantààààààstisch doet. En dus zijn salaris van 5 ton euro [exclusief allerlei extra verdiensten die hij via van zijn fàààààààààntastische programma, vol fààààààààntastische  YouTube-clipjes bij elkaar veegt] meer dan waard is. Vrijdag kunt u hem dat allemaal horen zeggen tegen de man, die altijd met zijn “wapen” onder de tafel in de aanslag zit bij zijn eigen praatprogramma, heer Pauw. Dat is de reden, waarom Witteman regelmatig geschrokken wegschuift van die tafel, dat “wapen” van Pauw wat altijd op scherp staat.
Ik zou het niet missen als ik u was [maar het gelukkige toeval wil dat ik u niet ben, dus zelf ben ik door b.b.h.h. verhinderd te kijken] , want Matthijs schijnt erg openhartig te zijn geweest. Niet zo verwonderlijk als je tegenover het type playboy-gigolo als Pauw zit, want dan is het geboden te laten zien en horen, dat wat Pauw kan jijzelf ook kunt. Al was het maar om het aureool van “pop-idol” om je heen fier overeind te houden. En dus gaat Matthijs los en vertelt over zijn liefde voor de drank. Dat wordt dus weer smullen!

Actuele informatie over Johanna ontbreekt op dit moment. Maar u wordt op de hoogte gehouden; als er nieuws is melden we ons direct. Eva Jinek loopt al warm [en daar heeft Bram deze keer helemaal geen aandeel in].

21 thoughts on “JOHANNA & MATTHIJS

  1. Het verhaal rond Johanna zit even iets anders in elkaar. Ze blijkt Johannes te zoeken omdat ze haar alimentatie komt ophalen en heeft als bewijs haar baby bultruggetje meegenomen.
    Maar wie weet, misschien neemt ze na het verscheiden van Johannes wel maar al te graag genoegen met die kingsize genotsstaaf 😀 Was wel een mooi gezicht trouwens, die enorme legertruck met inhoud voorbij te zien komen. Veel bekijks, want er stak een stuk uit de laadruimte.
    Veel gezucht ook van winkelende vrouwen 😀

    • LOL Hij was even stil, maar is inmiddels ook op dreef. Zo’n bultrug blijkt ook al op de ongebreidelde fantasie van zekere heren te werken. Ongelooflijk!
      Maar is het niet heel erg leuk, dat die dieren steeds vaker voor onze kust blijken op te duiken? Ik vind van wel hoor.

      • Maar zeker is dat heel erg leuk, Lot. Het opent ook geheel nieuwe perspectieven voor de hengelsport. Volgens die kale van Bouman [RTL7] kan dat de economie een boost geven in 2013. 😀

      • Samen een hengelsportwinkeltje beginnen, Leon? In de opslagruimte kunnen we dan als extraatje een wietplantage neerzetten toch? We zeggen gewoon, dat het bultrug krachtvoer is. 🙂

  2. Verrek ik zie het nu pas!!! Johanna & Matthijs zijn anagrammen uit het Mayaanse alfabet voor Jezus & Maria dus toch het einde der tijden !!!!!

  3. Volgens mij nadert Pauw met rasse schreden het moment, waarop de vermeende interesse in zijn “wapen” tot vrijwel nihil zal zijn gedaald. 😀
    Ik ben overigens sowieso tegen “wapens”.

  4. Mij is dan toch duidelijk geworden waarom Witteman altijd zo zijn best doet om ontwapenend over te komen: dat komt doordat Pauw altijd met zijn “wapen” op scherp aan tafel zit 🙂
    Zou Johanna niet gewoon een namaak-bultrug zijn, die vanaf land wordt bestuurd en rondzwemt om het twitterverkeer op peil te houden?

    • Nee, P. Johannes was juist die namaak-bultrug, bedoeld om te testen of op die manier ook een soort “project X” achtige toestand zou ontstaan. De overheid zoekt immers naar manieren om ook Project X onder haar controle te krijgen 😀
      De geluiden van Johannes blijken zo natuurgetrouw te zijn geweest dat Johanna ze in de Baltische Zee heeft opgevangen en in opgewonden toestand hierheen is komen zwemmen. In allerijl laat Lenie ’t Hart nu een kingsize vibrator aanslepen, want Johanna eist genoegdoening. Zo niet dan gaat ze die Razende Bol kraken.

  5. Net als O. heb ik erg genoten van je inderdaad weer eens briljante log over de totale gekte die schijnbaar als normaal word ervaren in dit landje.
    Ik ben i.i.g. erg blij dat ik Naomi niet heb meegekregen want dat scheelt weer een ijzig koud bad!!
    Ook ik heb het vreselijke geluk om vrijdag Matthijs & Cie te gaan missen, iets in je beschrijving van deze ontmoeting zegt mij dat ik er niet al te veel aan zal missen.
    Trouwens wist je al dat onze Pieter en onze Naomi samen aan het estafettezwemmen afgewisseld met duiken van de 25 meter plank zijn??

      • Tsja, of een kleine met een enorme hekel aan pindakaas, friesland en alles wat Jacco heet, waarschijnlijk heet die wel of Johanna of Johannes hangt een beetje van de soort vin af geloof ik.

  6. “What a way to start the day” zou ik bijna zeggen. Zij het dat mijn dag al veel eerder begon. Heerlijke puntige beschrijving van de decembergekte in al zijn “glorie”.
    Dank je wel, RadaR. Ik heb genoten 🙂
    Je hebt me trouwens wel aan het twijfelen gebracht: zal ik morgenavond nu inkopen gaan doen of naar die 2 overjarige pubers gaan kijken? 😀

Nice and easy to work with

