GENOEG

“Europa gaat ons meer kosten dan ooit werd beloofd”. Deze woorden sprak Diederik Samsom. Waarom vandaag, ik weet het niet. Wellicht heeft hij zich inmiddels wat meer verdiept in de werkelijke situatie. Of zich laten voorlichten door iemand met realiteitszin. De wijze, waarop Samsom het zei doet de indruk ontstaan als zou hij er plotseling achter zijn gekomen, dat Europa ons meer gaat kosten dan beloofd. Dat is natuurlijk niet zo. Dat is het gebruikelijke toneelspel, wat inmiddels een enorme baard heeft. Ik moet er steeds vaker van gapen. Maar Samsom en de zijnen blijken nog steeds te denken, dat u en ik zo dom zijn als men ons in Den Haag graag ziet.Β  Laat hen maar in die waan, denk ik inmiddels. Het doet geen zeer meer te beseffen, dat er zo over jou als kiezer annex burger wordt gedacht. Omdat er een ander gevoel voor in de plaats is gekomen: een gevoel van medelijden voor de pathetische sprekende pop Samsom, die ook een product uit dezelfde industrie als alle andere sprekende poppen blijkt. De industrie, die het haar corebusiness heeft gemaakt gebroken beloften enΒ  flagrante leugens in de markt te zetten. Bij bosjes tegelijk. Het zou mijn job niet zijn.

Die gespeelde verbazing van Samsom [meer kosten dan ooit beloofd] is zo schrijnend, omdat die belofte waaraan hij refereert immers is gedaan door die zelfde industrie waar hij inmiddels via een door het stemvee verstrekte machtspositie deel van uit maakt.

Daarnaast doet het niet alleen hypocriet aan, maar is het ook hypocriet om nu de verbaasde aap te spelen, terwijl je al jaren weet wat er tot op detail speelt. Wat mij betreft zouden Samsom c.s. gerust verder hun mond wel mogen houden, want er komt immers alleen maar iets, waar een verdacht geurtje aan hangt uit. Ik heb een beetje [wat zeg ik, meer dan] genoeg van primaten als Diederik Samsom c.s.

En waar kan ik dat mooier mee onderstrepen, dan met onderstaande clip, waar bijna in een soort razernij wordt duidelijk gemaakt, dat genoeg wel genoeg is. Had Enough, Diederik, shut your fucking face.

17 thoughts on “GENOEG

  1. De beide regeringspartijen staan in de peilingen [laten we het eigenlijk maar beter populariteitspolls noemen] op minder dan 45 zetels. Dat zegt genoeg over de stemming in den lande als het over Rutte II, maar ook de PvdA onder Samsom gaat.

    • Heb je gisteren Bolkesteijn nog aan het woord gehoord over Europa? Die wond er echt geen doekjes om. Geen meer maar wel minder Europa!
      Zou Samsom met dat “meer kosten dan beloofd” misschien bedoelen, dat het ons een aardige duit gaat kosten om Brussel te bewegen met minder macht genoegen te gaan nemen? πŸ˜€

  2. Lekker toch, die heer Jones. Tonight is fine is ook zo’n berenummer.
    Ben een beetje ontdaan [understatement] over wat er hier verder wordt behandeld. Iemand volledig vermalen tussen de ambtelijke molens [ik hoorde vandaag iemand [weet niet meer wie] stellig verklaren, dat de burger er niet voor de overheids is, maar [surprise, surprise] de overheid er is voor de burger. Wanneer beginnen we nu eens echt die overheid dat in haar dikke kop te stampen.?
    Maastricht, stad van helden als Leers en Hoes, hoofdstad van ons aller Limbabwe, heeft voor “wilde weldoener” gespeeld. Zou verhuizen naar het bronsgroen eikenhout toch lucratief zijn?
    DE koffie, daar stop ik onmiddellijk mee!

  3. De “gespeelde” verbazing van Diederikje Samsonlight vebaasd mij geenzins, ik had niet anders verwacht eerlijk gezegd.
    Inmiddels glijden we onder leiding van onze vredesduifjes wel af naar een totalitaire Europese staat, en raad eens inderdaad ook dat verbaasd me niet meer.
    Ook het feit dat dit armetierige volkje wel in staat is om een zeldzame run te maken naar de lokale IKEA om voor slechts 1 Euro (ook al volksverlakkerij want je moet er dus wel een bon van 19 euro bijkopen) een stukkie hout aan te schaffen zodat men dus thuis een soort veilge haven van gespeelde vrede, vooruitgang en veiligheid kan creeren, in plaats van echte cojones te tonen en de hele santemekraam vanaf het binnenhof via Scheveningen de zee in te donderstralen, ook dit dus verbaasd mij niet meer.
    Ook verhuiskosten van een miljoentje meer of minder verbazen mij niet meer, helemaal niet als dit wanbeleid en bestuur door een persiflage van een persiflage zijnde een Wethouder van Maastricht (uiteraard van PvdA huize) die een zeer geslaagde imitiatie gaf van Wethouder Hekking keurig aan de belastingbetaler word uitgelegd.

    Maar zouden dit soort schoften, dit soort crimineel tuig wat je nog niet eens onder een stoeptegel kruipend zal vinden, of ze nu Rutte, Samson of PvdA-wethouder Jacques Costongs heten en zijn mij nu eens het volgende kunnen verklaren??

    Man in de 50 ruim 30 jaar in bezit van volledige dwarslesie dankzij een gemeente in het oosten van het land die zo vriendelijk was om dus ruim 30 jaar terug in een afgegraven meer waar een ieder zwemde en surfde langs de kant een fundering van zand te storten waardoor de diepte van 1.70m ineens nog geen 30cm was en uiteraard zonder aankondiging vooraf of bordje te plaatsen achteraf want ja waarom zou een ambtenaar nedenken nietwaar?? en zo op een prachtige zomerse dag precies een dag nadat het zand was gestort nam de toen nog zeer actieve en zeer sportieve, breedgeschouderde broer van een voormalig topspits een frisse duik zoals men daar dat gewoon was te doen, helaas hij had zoals de ambtenaren dat dan noemen PECH en dook met zijn harses recht op de zandstorting met de bekende gevolgen.
    Enfin, jaren en jaren van revalidatie later de man had zijn leven weer geheel op orde voor zover mogelijk als invalide in dit land, en kwam o toeval, o vrouwe fortuna een leuke dame tegen en die vond hem ook leuk, dus niets leek het geluk in de weg te staan, helemaal omdat de man na jarenlang gezeur eindelijk de formuliergestapo tevreden had gesteld en zowaar van zijn goede gemeente de beschikking kreeg over een volledig op zijn handicap ingerichte wagen en geen 2e hands neen men was scheutig het werd en was een nieuwe auto, de kosten inclusief aanschaf slechts 110.000 eurotjes, inderdaad een koopje zowaar ik u brom, en tevreden rijdende ging hij steeds vaker op bezoek bij zijn geliefde waarbij na enige tijd bleek dat ze het wel erg goed samen konden vinden(ach ja de natuur U begrijpt vast wel hoe dat werkt) en besloten samen maar eens een huisje te betrekken en omdat deze invalide man de gemeenschap dankbaar was voor zijn mooie aangepaste auto wuifde hij het recht op een aangepaste woning in de gemeente waar deze twee tortelduifjes gingen wonen volledig weg, want zo sprak hij, die paar benodigde aanpassingen verzorgen wij zelf nog wel immers de gemeenschap heeft voldoende betaald en zo geschiedde tevredenheid alom zou je zo denken nietwaar??
    Helaas werd binnen 1 week het prille geluk enigzins verstoord want tussen de felicitaties voor het nieuwe huisje vond men een brief waarin zijn oude Gemeente hem ogenblikkelijk sommeerde om zijn vollledig op hem aangepaste automobiel in te leveren want die was eigendom van de Gemeente en door zijn verhuizing had hij het recht daarop verspeeld ( alsof hij net als lazarus die uit de dood kon herrijzen plotsklaps door zijn verhuizing weer de marathonman kon spelen) en diende binnen 1 week na ontvangs van die brief de auto op de gemeentewerf af te leveren op straffe van een dwangsom en bij niet nakoming hiervan zouden alle kosten voor het retourhalen van deze auto op hem worden verhaald, ach ja dacht hij nog naief als hij toen nog was, ik ga wel even bellen en even bij het nieuwe gemeentehuis langs er zal vast wel een formuliertje of tig moeten worden ingevuld om deze auto van de ene naar de andere gemeente officieel te transporteren.
    Wederom helaas bleek dat niet het geval, want de oude gemeente handhaafde het zogenaamde recht op zijn bezit en bij de nieuwe kreeg hij nul op het rekest aangaande een andere eventuele vervanging want hij had er immers al eentje (weliswaar via die oude gemeente maar dat maaktte niks uit in dit geval) gekregen zodat hij het recht daarop had verspeeld.
    En zo waarde mensen kan het dus dat nu alweer 2 jaar op een gemeentewerf in het oosten des lands u een auto zult aantreffen die in totaal voor 110.000 euro staat weg te rotten, er een invalide man is die nu afhankeijk is van ander vervoer en daardoor het beetje zelfstandigheid wat hij nog over had dus kwijt is, door al het gezeik zijn relatie op springen staat en alle wethouders Hekking ongetwijfeld tevreden achteraf leunen in hun fraai lederen burostoelen want ja zo zijn de regels en befehl ist befehl maar… waar had ik dat laatste ook alweer eerder gehoord??.

    En raad eens wat, ook daar ben ik niet een meer verbaasd over!!!!!!!

    @Paul
    Aangezien het geld rechtstreeks van de ECB naar Morgan-Stanley cum suis overgeheveld word en dus niet op de rekening van de diverse overheden is er dus nog steeds geen kapitaal om onze fraaie exportgoederen aan te schaffen laat staan deze te kunnen betalen.

    @Radar
    Dank voor de hemelsfraaie uitvoering van “Stairway”!!!!!!!

    • Een verhaal met een lach en een traan, Willem. De lach door de smeuΓ―ge wijze waarop je het vertelt. De dikke traan uiteraard als het om de inhoud gaat.
      Ook de kwestie woonwagenkamp-Maastricht raak je even terloops aan; ik schat zo in, dat RadaR zich daar over op zal winden πŸ™‚ Maar toen ik hem sprak was hij gefocust op het vertrek van de topman bij DE en diens vertrekregeling. Ik denk, dat we daar nog wat over gaan lezen.

      Je hebt natuurlijk volstrekt gelijk met je opmerking over de bestemming van het Nederlandse steungeld aan Z-Europa. Daarom is het ook zo belangrijk in mijn visie, dat de vraag die ik formuleerde ook werkelijk gesteld wordt. Omdat ik dan jouw antwoord uit de mond van een politicus wil horen komen.

      • @Paul:
        Zeker wind ik me op over het feit, dat Maastricht 45 miljoen [10 miljoen meer dan geraamd, maar wie kijkt daar van op?] weggooit om een paar woonwagens te verplaatsen en en passant nog een miljoen bonus geeft aan een criminele familie.
        Maar dat is nog peanuts als je Willems praktijkvoorbeeld leest. Dan word ik dus echt kwaad.
        Maar inderdaad, op dit moment zit ik me te vergapen aan de vetrekregeling van DE’s topman Herkemij. Mijn mond is daarbij zover opengevallen, dat hij maar niet wil sluiten πŸ˜› Had ons nieuwe kabinet niet net iets gedaan aan vertrekregelingen?
        O, sorry, dom van me, Bep [mijn huishoudster] fluistert me net in dat dat besluit allen voor de sloebers van deze heilstaat geldt. Had ik moeten weten.

        @Willem:
        Morgen heb ik ook een oogstrelend clipje op de agenda staan. Niet van Zep [later komt daar nog wel wat van], maar van The Ultimate Woman. Ik garandeer je lippen-aflik-werk, in alle opzichten πŸ˜€

  4. Iets zegt me, dat Samsom geen gevolg zal geven aan jouw indringende verzoek. Zou ook een soort broodroof betekenen. πŸ˜€
    Maar je immer stijgende ergernis en boosheid zijn logisch, hoor. En daarmee ook de keuze voor dit inderdaad razende clipje.

  5. Mij ontgaat [ook] volledig het doel en het nut van deze uitspraak van Samsom. Een poging om zout in de al zo stekende wond bij de burger te wrijven? Een preventieve actie om het straks alweer naar …… gaande geld alvast in te masseren?
    Europa en haar stuntelige wijze van crisisbestrijding drijven ons steeds verder het moeras in. Zoals DNB ons ook probeert te vertellen. Wat dat betreft zit ik weer met een vraag, die ik nog nergens gesteld heb horen worden. Zelfs Ewald Engelen, die eerder [vrijdag] op zijn gebruikelijke heldere wijze duidelijk maakte waarom ook hij steeds somberder wordt, stelde de vraag niet aan de orde. Het gaat om het volgende.
    Rutte benadrukt te pas en te onpas, dat de financiΓ«le hulp aan de manke broeders in de EU strikt noodzakelijk is om die landen er weer bovenop te krijgen, opdat ze een belangrijk exportland voor Nederland kunnen blijven c.q. weer kunnen worden. En nu meldt DNB, dat Oranje weer en harder in een recessie glijdt en blijft en geeft daarvoor als hoofdoorzaak de instortende export aan. Je zou je minstens kunnen afvragen waar al die miljardensteun dan goed voor is geweest en hoeveel meer er nog nodig is, voordat onze komkommers en paprika’s [de wapenverkoop loopt nog prima] weer zullen kunnen worden gekocht.
    Maar zoals gewoonlijk worden dit soort voor de hand liggende [en dus blijkbaar pijnlijke] vragen nooit gesteld. Omdat ze het sprookje opblazen, om het vriendelijk te zeggen.
    Ook Barbra Blauwoog [momenteel redelijk hot als econoom/materiedeskundige] draaide er in Nieuwsuur vakkundig omheen. Haar verhaal, zoals van velen van haar voorgangers, die inmiddels nauwelijks meer in de media opduiken [waar is Arnoud Boot? Swijnbergen?], is overigens ook nauwelijks meer te volgen. En dat ligt niet aan mij, ben ik zo vrij vast te stellen.
    Ik kan me goed voorstellen, dat je er langzamerhand goed genoeg van begint te krijgen; ook van die nekkletserij van Samsom. Zeker met de feestdagen voor de deur. πŸ˜€

Nice and easy to work with

