FC HOTSEKNOTSEN 1 – PSV 6

De beste prestatie vanavond van het campingelftal van Maurice Steijn was te zien na het laatste fluitsignaal van arbiter Liesveld. Hoewel compleet dronken te zijn gespeeld presteerden Toornstra c.s. het om rechtdoor lopend naar de kleedkamer te komen.

De wedstrijd in het Kyocera-stadion ging vanavond tussen de no. 8 en de no. 1 van de eredivisie. Die no 1, PSV, daarvan is de afgelopen weken duidelijk geworden dat men internationaal nog maar bitter weinig voorstelt. Als de meeste vaderlandse topploegen trouwens. Desondanks wist Maurice Steijn zijn campingelftal in een zodanig tactisch concept te laten opereren, dat zelfs PSV met verbazing moet hebben gekeken naar het Haagse Open Huis.
10 ADO’ers renden als vanouds van hot naar her en 10 PSV-ers maakten daar gebruik van om zich moeiteloos naar het ADO-doel te combineren. De wedstrijd was nog geen 1,5 minuut oud toen het al 0-2 had kunnen staan. Maar gaandeweg vonden de “Eindhovenaren” steeds makkelijker de weg naar het net. Want zowel het middenveld als de verdediging van de Hagenezen bleef volharden in zoveel mogelijk ruimte bieden, steevast de verkeerde kant op te lopen en de bal naar de tegenstander spelen. Het was bijna koddig te noemen hoe hardnekkig de ADO’rs daarin bleken te zijn.
Maar laat ik niet te hard oordelen, want het is tenslotte maar een campingelftal. Wat eigenlijk nog kan terugzien op een geslaagde oefening. Niet alleen liet PSV ze zien hoe je voetbal op eredivisieniveau behoort te spelen [leerproces]. Maar het toonde ook mededogen met de FC Hotseknotsen. Waar de eindstand zonder enige overdrijving moeiteloos 1-14 of hoger had kunnen zijn, draaide het uit op maar 1-6.

Tja, de nummer 8 van de eredivisie: je vraagt je af hoe slecht dat zooitje wat lager staat dan wel niet moet zijn. En ik moet nog steeds lachen als ik denk aan wat Steijn voor de wedstrijd zei: “we zijn ten opzichte van vorig seizoen ontzettend veel sterker geworden”.
Hij zei het echt! En geloofde het zelf.

Een lichtpuntje was nog de mooie goal van ADO. Nee, niet van Poepon, want die is gekocht om zijn kwaliteiten als niet-scorende spits. Net zo goed als Aaron Meijers is gekocht om als gat in de verdediging uit te blinken. Die goal was van Charlton Vicento. Just for the record: het was nog een echte mooie ook.

12 thoughts on “FC HOTSEKNOTSEN 1 – PSV 6

    • Natuurlijk, na die 0-3 sliep ik beter dan vorige week. Maar juichend ben ik zeker niet, omdat het spel nauwelijks beter was. Slechts de tegenstander was onthutsend zwak. Maar daar werd prima gebruik van gemaakt en toen de 0-2 eenmaal op het bord stond zag ik tot mijn stomme verbazing enkele vloeiende combinaties langskomen. šŸ˜€

  1. Er was in ieder geval 1 hagenees die een prima avond heeft gehad, alhoewel ik vermoed dat diep in zijn hart Dickie A. het ook allemaal anders had willen zien,

  2. Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar zag zojuist de korte samenvatting . Het ging wel erg gemakkelijk voor PSV. Een beetje hoofdklasser amateurs zou meer weerstand hebben geboden, lijkt mij.

  3. Nee, niet van Poepon, want die is gekocht om zijn kwaliteiten als niet-scorende spits.
    Hihihihi, je weet het weer mooi te brengen. De stemming hier is de hele avond al wat down. Wel goed voor de omzet, want er zijn er een paar, die hun verdriet aan het verdrinken zijn šŸ™‚
    Maar kop op, er komen weer betere tijden. En PSV, Ajax en Twente uit duurt nog een tijdje. Gewoon weer 7x gelijk spelen en het [zelf]vertrouwen is weer terug. Neem een Bockbiertje, goed voor het vatten van de slaap.
    O, ik heb je logje maar niet aan anderen laten lezen. šŸ˜›

  4. Ik heb de 1e helft gekeken en het lijkt me verreweg het beste er maar het zwijgen toe te doen.
    Maar toen ik naar Ajax – VVV overschakelde dreigde ik wel heel depressief te worden. Dus heb ik maar een goed boek gepakt. šŸ™‚

Nice and easy to work with

