ANOUK

Tja, ik kon er moeilijk onderuit. Eerstens omdat het al enige tijd geleden is, dat ik een clipje plaatste. En das nie goe ๐Ÿ™‚
Maar tweedens en vooral, omdat de “dame” hierboven vandaag “wereldkundig” maakte dat ze de handschoen heeft opgepakt en Oranje gaat vertegenwoordigen op het Eurovisie Dingesfestival. En man, wat windt me dat op ๐Ÿ˜€
Daarom dus deze Anouk-clip, een “memory that once was” zou je kunnen zeggen. Compleet met gouden konijnentandjes, net aangeschaft via de royalties die ze met het [overigens voortreffelijke] album Together Alone en de daarvan afkomstige hit Nobody’s wife verdiende.
“Michel” , een tearjerker bij uitstek, komt van datzelfde album trouwens.

The Big Mama of Dutch Pop goes Europe …….ik hou op, want ik rol nu echt van mijn stoel.

27 thoughts on “ANOUK

  1. Er werd gisteren uitgebreid stil gestaan in DWDD bij deze wereldschokkende gebeurtenis. Een blond grootogig poppetje, wat naar het schijnt de sterstatus heeft bereikt via jureren in รฉรฉn van die RTL-wedstrijdjes voor verveelde jongens en meisjes, met aan haar zijde de onvermijdelijke blonde evenknie van Gerard Joling mocht de kijkertjes uitleggen welk een enorme impact deze beslissing voor de Nederlandse muziek zou kunnen gaan hebben geworden geworden. ๐Ÿ™‚
    En opeens kreeg ik medelijden met van Nieuwkerk. Want hij mag dan enorm verdienen, weer op de nominatie staan voor iets Televizierachtigs [in mijn beleving lijkt het er steeds meer op dat elk jaar dezelfde nominaties opduiken], maar elke weekdag de 52-jarige puber uithangen en zoveel oeverloos gezwam moeten aanhoren, ik benijd hem niet.

    • Had ik dat geweten, dan had ik nog een dag gewacht met mijn logje. Want de input van Mister Goor en dat blonde ding [ik heb eerlijk gezegd geen idee over wie je het hebt ๐Ÿ™‚ ] zou zeer waardevol kunnen zijn geweest [geworden geworden ๐Ÿ˜› ] voor de meningsvorming. Wat die Televizier toestand betreft: ik heb begrepen dat Matthijs in de veronderstelling verkeert ,dat hij na 5 ringen zijn volle spaarkaart kan inleveren voor een lintje.

      • LOL, RadaR. Is het wel een lintje? Ik hoorde iets over een Zilveren Kruis, bij voorkeur te dragen in een te strakke broek. ๐Ÿ™‚
        Ik zag er ook een stukje van, O. en die vette Goor zat er doodleuk zichzelf en zijn “Engelen” te verkopen. Het is verbijsterend hoe die man er elke keer weer in slaagt zo’n hoeveelheid kwijl en slijm te produceren ๐Ÿ˜ฆ

      • Dat blonde geval heet Stacey Rookhuizen en haar grootste verdienste is de oprichting van haar eigen miniscule platenlabel geweest rond 2002 maar die blijkt nu alweer in de obscuriteit verdwenen, verder schijnt dat geval ook nog eens links en rechts gefigureerd te hebben in programma’s op de treurbuis.

        Wat haar waarde “laat staan toegevoegde waarde” zou kunnen zijn is mij in ieder geval een raadsel, kijk van die nicht van Gerard J. kun je nog zeggen dat die zelf pogingen doet tot zingen maar van die Stacey R werkelijk geen idee.

        Overigens voor het riante salaris van Meneer van Nieuwkerk zou ik ook nog wel de overspannen puber voor willen spelen.

      • Als het naar kwijl en slijm ruikt, als het naar kwijl en slijm uit ziet, als je wanneer dit wangedrocht op de buis is continu een doekje nodig hebt om je scherm kwijl en slijm vrij te houden dan lijkt mij die verbijstering van je wat overtrokken.
        Er is maar een remedie: onmiddellijk zappen en bidden dat je de knar van die andere debiel niet tegen komt.

      • Stacey, hmmmmm … klinkt wel geil. Jammer van dat Rookhuizen! Had er dan Smoking Stacey van gemaakt. Maar die naam Stacey leent zich prima voor een of andere realityshow t.z.t. Samen met een donker ding bij de naam van Daisy. En die gaan dan samen op zoek naar Nederlanders die aan spiegelei-fetisjisme doen.
        Overigens ben ik wel enigszins teleurgesteld, Willem, te lezen dat zelfs jij bereid blijkt je principes voor een bak geld opzij te schuiven ๐Ÿ™‚
        Nog een tip: a.s. zaterdag gaat de puber in Matthijs helemaal los als hij samen met de inmiddels officieus tot de hogepriester van de popmuziek gebombardeerde “Don” Leo Blokhuis ons op weer een nacht van de popmuziek gaat vergasten.
        Wie weet zien we “rare” beelden van Anouk en schuift Stacey aan om de heren een uitsmijter spek te zien verorberen.

      • Nou neem maar van mij aan dat 1 blik op Stacey om maar te zwijgen over het stomzinnige geleuter wat haar mond via de stembanden verlaat is meer dan enough om van een prachtige volle uitsmijter een paar verbrande “scrambled eggs” te maken.

        Principes is toch gelijk aan Pegunia zo leren mij de Haagse mores en ik volg slechts.

        Prima tip om komende zaterdagnacht weer eens te gaan werken, alles beter dan dat zinloze oeverloze gelul van die Sjors en Sjimmie aan te moeten horen en te zien.

        Wat die Sjimmie Blokhuis betreft is er misschien toch nog iets van hoop gezien zijn vrouw die best aardige muziek maakt ondanks zijn aanwezigheid zullen we maar zeggen.

      • Ben blij met deze prettige onderbreking, want ik zat net te grasduinen in enorme bergen cijfers over de pensioenfondsen ๐Ÿ™‚ Je uitte al eerder je waardering voor Ricky en er is op zich geen reden om daar iets aan af te doen. Maar i.r.t. Ricky en de muziek die ik hoor rijzen er twee problemen, waar zij overigens niets aan kan doen [ja, volmondig ja: ik ben en blijf consequent softer in mijn beoordelingen als het om vrouwen gaat, dat zit mij nu eenmaal in het bloed ๐Ÿ˜€ ]
        Die 2 problemen dus: 1. ik ben inmiddels allergisch voor 99% van de Nederlandstalige muziek. Dus vind ik dit zij het vrolijke deuntje dan ook niet te pruimen. En de oorzaak daarvan zit hem in probleem 2: Nederlandstalige muziek is eenheidsworst in extremis geworden. Geloof het of niet, maar ik had het gevoel naar een vrouwelijke versie van die kale van Blรถf [Pascal?] te luisteren. Het zou me dan ook niets verbazen als die kale op zijn minst aandeel in de tekst heeft gehad. Zo niet, dan is er een verdraaid knappe copy’er aan het werk geweest.
        Duidt het me niet euvel, Willem, maar onverschillig wie moet wel met een heel knap staaltje Nederlandstalig werk op de proppen komen [kaliber Corry Brokken, Mieke Telkamp, Liesbeth Lust-wel-wat o.i.d.] wil ik er rechtop voor gaan zitten. Zo grondig heeft de Volendam-maffia mijn muzikale objectiviteit als het om dat Nederlandstalig product gaat naar gort geholpen. Dus no quilt by Ricky, maar mijn oordeel blijft desondanks negatief waar het dit liedje betreft. Ik hoor haar liever wat uit de jazzy hoek brengen, ik meen dat ze dat al eerder deed. En meteen begin ik te vermoeden dat Don Leo haar zal hebben gezegd “meid, je moet Nederlandstalig, beetje Blรถf, en dan komt de zilvervloot vanzelf binnen. Je mag sowieso een paar keer bij Matthijs komen.”

      • Ik ben wat minder allergisch dan onze gastheer, wat dit liedje dus voor mij goed verteerbaar maakt. De “Blรถf” gelijkenis hoor ik er echter ook wel in, wat dat eenheidsworst argument dus valide maakt. ๐Ÿ™‚
        De stem van Ricky klinkt me wel prettig in de oren. Dus dank, Willem, voor dit logischerwijs maar zeer zelden hier klinkende geluid.

      • Een echt “feel good” liedje met de geur van Blรถf er zeker omheen. Lijkt me trouwens een leuk mens, die Ricky [even opgemerkt in relatie tot het werkelijke onderwerp van dit logje ๐Ÿ™‚ ]

      • Ik heb het zowaar 2x achter elkaar beluisterd. En omdat ik geen Blรถf-kenster ben word ik niet gehinderd door dat copy-gevoel, waar RadaR het over heeft.
        Kortom: heerlijk liedje, aangename stem.

      • Het maffe is dat ik dat zeelandse gewaai van Pascal en cie hier niet in hoor maar kan aan mij liggen natuurlijk.
        Overigens is de tekst van haarzelf en de muziek door ene Helge Slikker wiens bandjes eerste product werd geproduceerd door Roger Bechirian wiens lijst van artiesten waar hij mee gewerkt heeft varieert van Jethro Tull, Lena Lovich. the Monkees, Elvis Costello, Sex Pistols tot noem maar op, dus mag je aannemen dat als zo een producer langskomt je toch wel een aardig muziekje kunt schrijven en in mijn oren stijgt dit dan ook ver boven nieuw Volendams Peil uit.
        Qua allergie zit ik slechts op 95% dus die 4% verschil maakt dus net dat ik het net wel en jij dus net niet aan kan horen hahahaha.
        Overigens al eens je oren laten hangen naar bv Mevrouw Spigt die nu toch ook al weer heel wat jaartjes samen met Jan vd Mey( ex Vitesse) bezig is en mij in ieder geval nog wel weet te verbazen en soms te ontroeren.
        En verder valt er over (muzikale) smaak doodeenvoudig niet te twisten laat staan dat je iemand dan euvel kan duiden over wat uiteindelijk slechts een liedje is, niks meer maar ook niks minder dan dat.

      • Ik was met opzet voorzichtig in mijn kwalificaties, omdat het niet de zangeres maar puur het liedje is wat mijn allergie de kop deed opsteken. Maar desondanks ontstaan misverstanden en die moeten opgehelderd worden.
        Allereerst: dit liedje veeg ik persรฉ niet onder die mat, waaronder al dat Volendamse kruimelwerk en stof verkeert. Maar de opbouw en de lyrics zijn in mijn oren bijna volledig congruent aan het soort wat die kale van Blรถf met zijn mannen tot vervelens toe blijven produceren. Dat is jammer voor de รฉรฉn, onverdraaglijk voor de ander [ikkuh] en no problemos voor de rest. Soi, het zij zo.
        Ik trek geenszins in twijfel welke kwaliteitsmensen allemaal aan het album “Wind om het huis” hebben meegewerkt. Zoals ik ook geenszins dat album al op voorhand als oninteressant afdoe. Sterker nog, toen ik na de clip te hebben beluisterd wat aan het grasduinen ben geslagen, ontdekte ik dat “Ik draag je naar huis” helemaal niet representatief blijkt te zijn voor de rest van dat album. Het is gewoon een poppy liedje waarvan men denkt dat het de hitladders zou kunnen bestijgen. En dat verklaart ook meteen dat Blรถf-achtige sausje [ik moet er niet aan denken dat Ricky voor een Sick&Nimon sausje zou hebben gekozen. Aan de andere kant bedenk ik me, dat ze dan waarschijnlijk ook niet door jouw ballotage zou zijn gekomen ๐Ÿ™‚ ], wat ik al na 3 regels tekst langs mijn rug voelde lopen.
        De naam Spigt, ik pleeg haar nog altijd te associรซren met zware van Nelle, dwingt al jaren respect af. Ergens in de hoeken van mijn archief [dat is eigenlijk, sinds de pensionering van Bo de Groot en het vroegtijdig ons ontvallen van de schaarse groten die we hadden, de vaste plek van het Nederlandstalig werk] zwerft wat werk van Frederique rond. Als de tijd van het Bokbier weer is aangebroken [nu zo’n beetje dus] wil ik dat soort muziek met inhoud wel eens te voorschijn rukken. Het noemen van de naam kan dat tot gevolg gaan hebben.
        Overigens ter afsluiting: wat ik las over het album van Koole heeft me genoeg geprikkeld om eens te gaan proberen wat meer te horen te krijgen. Want aan de stem van deze dame ligt het niet. Zo ben ik dan ook wel weer ๐Ÿ™‚

  2. Het jaarlijkse rondje langs de kermissen die festivals tegenwoordig zijn gevoegd bij een paar avonden Gelredome brachten zeker niet meer genoeg op voor ons Noukje.
    Wel vraag ik me af of ze als achtergrondkoor meeneemt al haar ex-mannen/minaars, bandleden en overige voormalige Noukje entourage dit vanwege de human touch die zeker in het oostblok goed zal vallen.
    Overigens moet je toch wel aardig van je theewater af zijn om aan die poppenkast mee te gaan doen, maar oke ieder zijn ding het zal mij persoonlijk een winterwortel wezen wie er op dat podium namens wie staat gaan bleren, men zoekt het maar lekker fijn uit allemaal.

    En dan nu (mede om onze gastheer een groot plezier te doen) een hele echte zangeres…..!!!!

    En mijn hemel wat is dit goed……………….Noukje eat your heart out.

    • Dat bedoelde ik nou , Willem. Is dat een track of is dat een track? En dan te weten, dat ze dit geluid al ruim een week dagelijks minimaal 1x in mijn oor fluistert ๐Ÿ™‚
      Goed dat je Tube-clip al hebt gevonden!! Werk voor de echte smulpapen, toch?

      • Als medesmulpaap kan ik alleen maar bevestigend antwoorden, elke noot is gewoon goed en raak, prachtig ingetogen gezongen maar dan wel zo alsof er elk moment een paar sterrenstelsels kunnen gaan ontploffen een stem die heel af en toe in dit nummer als een gekooide leeuwin even haar tandjes laat zien.
        Bijzonder smaakvolle leadgitaar ach weet je gewoon retegoed dus en laat verder maar alle superlatieven erop los ze kloppen allemaal.
        Welk ben ik nu al benieuwd naar de live versie van rond de 30 minuten die ongetwijfeld over een paar jaar van dit nummer zal verschijnen.

        Je zal toch maar Noukje heten en dan dit horen dan stop je toch gelijk met zingen en open je toch een tandtechnisch labaratorium met een aparte taartenafdeling erbij of niet soms.

      • 2 Heren in “enige” staat van verrukking, merk ik ๐Ÿ˜€ Ik mag toch hopen dat niet alleen de slideshow van Beth’s bewonderenswaardige fysiek hier debet aan is?
        Maar for the record: een geweldig bluesnummer waarbij ook dat lekkere hammondorgeltje heel smakelijk binnen komt.
        Ik ruik een nieuwe binnenkomer in de T888 ๐Ÿ˜€

      • Heerlijk, hoor! Echt een bluestrack van de bovenste plank. Ideaal om op te schuifelen en weg te dromen. Wie denkt er dan nog aan een Hollands dametje met gouden konijnentandjes ๐Ÿ™‚

  3. Vinden jullie het goed, dat ik alle bespiegelingen achterwege laat en gewoon even meld, dat ik het een lekker liedje vind? Ook zonder beeld ๐Ÿ™‚

  4. Bij Anouk steeg de roem als eerste naar haar tanden ๐Ÿ™‚ Voor de rest kan het me echt aan mijn anaalkanaal oxideren, dat ze “Europe” gaat. ๐Ÿ˜€

    • Klopt helemaal, Arno. Na verloop van tijd zakte de roem naar een geheel andere plaats. Er gaat niet voor niets het gerucht dat Anouk al een tijdje een zwaar vergulde vulva heeft. ๐Ÿ˜›

    • Michel …….. roept herinneringen op ๐Ÿ™‚ Lekker slepend liedje van dat toen al gekke mens. Kon ze goed in die tijd, ballads; Sacrifice was er ook zo een.

      Ik denk, dat ze gewoon toe is aan een hit in Azerbeidjan of zoiets. En ze mag als het mee zit 2x zingen, dus ze kan alles uit de kast halen. En dat is bij deze Big Mama tegenwoordig niet mis. D-cup hoor ๐Ÿ˜›

  5. Ik zat toevallig net het bericht te lezen in de krant. Daar kwam ik o.a. het volgende in tegen:
    Volgens TROS-presentator Daniรซl Dekker is de omroep ontzettend trots op de deelname van de Haagse zangeres, meldt de NOS. ‘We willen al jaren dat een topartiest, waar ik Anouk zeker toe reken, Nederland vertegenwoordigt op zo’n groot liedjesfestival.

    Ligt het nu aan mij of geeft deze Dekker feitelijk impliciet toe, dat die Sioux-squaw, de Toppers, de 3 Ojee’s niet tot de categorie topartiesten van Nederland behoren? Zeg me a.u.b dat ik dat juist concludeer, want dan kan ik even opgelucht adem halen. ๐Ÿ™‚

    Overigens wel een lekker liedje nog steeds, dat Michel.

Nice and easy to work with

