ZAK MET SPRUITJESGEUR

Iedereen wacht er in spanning op. Doet-ie-het of doet-ie-het-niet? Omdat hij het eerder wel deed, zeg maar er als de kippen bij was, mag niet alleen worden verwacht, neen is het zelfs zijn plicht om het wel te doen. Al was het maar omdat hij zichzelf zo graag profileert als onafhankelijke partij bij de verkiezingen én als de Cerberus, die over ons geld waakt en daar menig nacht van wakker ligt.
Maar neemt u maar gerust van mij aan, dat hij “het” niet zal doen. Hoewel het zonder enige inspanning wel kan. Hij doet “het” niet, omdat hij “het” gewoon niet wil. Want na ruim anderhalf jaar handjeklap spelen met zijn vaste maatje in Brussel beseft hij iets donders goed: als hij ” het” wel doet  volgen de represaillemaatregelen onmiddellijk. Dan stelt zijn vaste maatje hem aan de kaak. Zo werkt dat nu eenmaal bij politieke broederschappen.
Dus zwijgt Jan-Kees de Jager in alle talen, waar hij eerder als een bok op de haverkist klom om de “over my dead body”-statement van SP-leider Roemer vliegensvlug naar financiële [fake] schade voor de staat te vertalen.
De Jager speelt stommetje en gaat er van uit, dat het wel zal overwaaien.

Wrong, wrong, wrong Jan-Kees. Want er zit een mol in je winkel. Een ambitieuze mol, die op voorhand al aannam, dat je het effect op de kapitaalmarktrente van Rutte’s “Geen geld meer naar de Grieken” [onmiddellijk toen ik er van las vanochtend doemde het beeld van George Bush sr. voor me op : “Read my lips: nomore taxes”. Weet je nog wel?] in een grafiekje wilde zien. Al was het maar om te bewaren voor later, wanneer het te pas zou kunnen komen. Die mol deed zijn werk; de authenticiteit van wat ik hieronder ga tonen staat vast. Kijk maar naar de kleuren die zijn gebruikt. Heel Nederland weet,dat jij Jan-Kees, dol bent op pasteltinten. Er wordt zelfs beweerd, dat je een babydoll in die kleuren bezit.
Zie je de piek, Jan-Kees? Dat is niet het punthoofd van je maatje, vergis je niet. Het is ook geen piek op Twitter.  Dat is wel het moment, waarop Rutte zijn “read my lips” uitspraak deed.

Het is natuurlijk niet onverwacht, dat een man van jouw gewicht en met jouw aangeboren aanleg om creatief met de waarheid om te gaan al geruime tijd in veler ogen, waaronder de mijne, door de mand is geflikkerd. [Neen, daar zijn geen beelden van.]
Het doet me geweldig genoegen je mede te delen, dat je inmiddels per vandaag ook gigantisch door het ijs bent gezakt.
Tel daarbij op, dat de kans dat we je gaan terugzien in een volgend van CDA-spruitjesgeur vergeven kabinet minimaal is en je mag gerust stellen, dat Nederland een nieuw hoogtepunt heeft om naar uit te kijken: het langs de zijdeur vertrekken van de grootste zak met lucht, die ooit Minister van Financiën mocht spelen.

32 thoughts on “ZAK MET SPRUITJESGEUR

  1. Ik heb net even [stiekem] de aflevering van woensdag van Panache bekeken. Aanrader!!!
    Er wordt een aantal kanjers uit de VVD op een rijtje gezet met daarbij hun grote verdiensten. Neen, niet voor Nederland, voor hun bankrekening dummies 🙂 En er zijn prachtige beelden van Rutte te zien.

  2. Vanavond was de Jager bij Wauw & Pitteman. En je raadt het zeker al: jouw prangende en rechte vraag waar hij was gebleven met grafiekje na Rutte’s “read my lips”-act werd angstvallig gemeden. 😦 Waarom heb je het zelf niet op het 2e scherm gebruld???? 😛

    Wat draai je weer allejezus lekkere muziek, man!!!!

    • En na KvdB eerder van de week overkwam het me nu bij W&P: ik werd weer onpasselijk. Kalm maar, de afspraak bij de huisarts is al gemaakt. Ik ben benieuwd wat die heeft te vertellen over mijn “eigen risico” 🙂
      De onpasselijkheid had dezelfde oorzaak als de 1e keer: nu werd de man van het onderwerp van dit blog als God op Aarde bejegend. Pechtold [ook aan tafel om zijn “En nu vooruit” slogan te verdedigen] trok er weer zijn kinderogen wijd voor open. En de man, die eigenlijk de nieuwe baas van die partij in verval had moeten zijn [“want dan zou dat zeker tot een wederopstanding leiden” werd er hijgerig gesteld] begon vervolgens aan ons uit te leggen wat de betekenis van het besluit van de ECB van eerder die dag nu precies inhield. De Jager had net zo goed zijn mond kunnen houden, omdat hij een paar minuten nodig bleek te hebben om niets te zeggen [in RadaR’s woorden: er kwam weer wat valse lucht uit].
      Kan trouwens iemand me eindelijk eens in een paar woorden uitleggen welke grootse prestaties de Jager eigenlijk heeft verricht in de afgelopen 2 jaar, die ook hem de status van popster hebben opgeleverd?

      • O., doe als ik en kijk er niet meer naar. Je welbevinden is veel belangrijker dan het kleffe, bijna incestueuze gezwets van dergelijke “popsterren”. Naar Jan Smit luister je toch ook niet [meer]?? 😀

      • @Optimist

        Huh??? Status van popster!!!!!???????

        Wellicht bij het gedegenereerde deel der natie en bij de liefhebbers van weldadig wellustig in ruime mate vooradig zijnde tegen absolute rot aanhangende en al jaren geleden afgekeurd vleesch wat zelfs niet eens meer door de keuring van de Vlaamsche vleesch + hormonenmaffia heen zou komen.

        Voor het meer weldenkende deel der natie blijft er slechts een ernstig voornamelijk geestelijk getroubeleerde soort broertje van Miss Piggy over die in het abbatoir staande naast Bertha II niet echt zou misstaan.

        Zijn grootste prestatie is waarschijnlijk om dat wanstaltige lijf iedere keer weer opnieuw in een te strak zittend pak te hijsen, maar of dit alles nu voldoende is om hem de status van bejubelde popster te geven betwijfel ik in niet geringe mate.

      • @Willem: Kijk de aflevering terug, let op de non verbale feedback maar ook verbale feedback van de anderen aan tafel [Peter Heerschop uitgezonderd] en het zal je duidelijk worden wat ik bedoel.
        Ik werd verdorie niet voor mijn lol onpasselijk 🙂

  3. Steeds nadrukkelijker word hier de wens uitgesproken om het door volslagen randdebielen gevulde verkiezingscircus links en rechts te laten liggen, een wens waar ik me volledig achter schaar.
    Het is te droef voor woorden en een belediging voor ieders intilligentie wat onze so called leaders te berde brengen in de strijd om de twitter-rare mens die middels facebook op een 2e scherm schijnt te communiceren met de hypocriete huichelachtige mastodonten die in de politieke arena worden gebracht.

    Een samsonlight die spreekt over “eerlijk delen van de lasten”en zelf nota bene als kamerlid/ fractievoorzitter met rond de 7.500 euro netto thuiskomt, een Rutte die beschermengel is geworden en zijn ziel heeft verkocht door loopjongen te worden van banken als Goldman-Sachs, een Buma wiens akelige jezuietengeloei en daarmee gepaard gaande facie mij lichamelijk onwel doet voelen, ach noem die hele bende vullis en tuig van de richel maar op.

    Een wachtgeldregeling om van te smullen, een idem dito gouden pensioen, een maandelijkse bijlage waar een normaal gezin bijna een jaar van kan vreten, ja de dames en heren weten exact hoe ze de poet moeten verdelen.

    De druppel was voor mij dit weekend een intervieuw met de ex van Brammetje “cheque” Peper die hoog in haar ivoren toren gezeten ons als zijnde het gepeupel en rapaille wel eens even hooghartig haar mening kwam meedelen, geamuseerd las ik de eerste woorden totdat mijn oog viel op haar maandvergoeding zijnde 25.000 euro netto, totaal flabbergasted heb ik uit de vullisbak nog wat visafval gepakt en daar die krant maar omheen gewikkeld, maar dat voelde als een zware belediging voor de restanten van de vis.

    En dan is er een meneer van een partij waarvan ik oprecht overtuigd ben dat deze meneer echt het beste voor heeft met de mensen die dat het meeste nodig hebben en die word dan afgeschilderd als loser en inhoudelijk zwak, dit land is niet gek welnee dit land is compleet gestoord!!

    Enne RadaR je bent niet de enige, alleen al dit jaar gaan naar schatting een kleine 225.000 mensen dit aardse paradijs verlaten, en als die trend de komende drie jaar zo blijft dan is dus niet moeilijk te voorspellen hoe dit gaat aflopen, maar eigenlijk is het toch te bizar voor woorden dat jeschijnaar zover word gedreven dat je zelf geen andere oplossing meer ziet dan om zelf maar weg te gaan ??

    En in den Haag ??? in den Haag slaapt men rustig verder indachtig de woorden van Colijn :
    “Daarom maan ik nog eens aan om zich niet te laten verontrusten.” “Ik verzoek den luisteraars dan ook om wanneer ze straks hunne legersteden opzoeken, even rustig te gaan slapen als ze dat ook andere nachten doen. Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te zijn.”

    Welnu er is alle en meer dan genoeg reden om werkelijk ongerust te zijn!!!!

    • Het was even doorwerken, maar na lezing kan ik eigenlijk alleen maar constateren, dat de opsomming die je geeft even waar als deprimerend is.
      Maar, zoals de dienstmeid zei toen ze haar heer zijn geslacht zag ontbloten: “We zullen het ermee moeten doen”.
      Ik zie tenminste nog nergens mannen en vrouwen met bivakmutsen op naar het gebouw van de 2e Kamer oprukken. Jij?

    • een idem dito gouden pensioen

      Als één van de weinige pensioenen nog gebaseerd op de eindloonregeling, dus je kunt gerust van een platina pensioen spreken, Willem.

  4. Er is bewust een dag door mij gewacht om te kunnen beoordelen of en hoe de Jager in actie zou komen. “Het demissionaire kabinet zit waar het Griekenland betreft meer dicht bij een groen lampje” waren de historische woorden van de man. Geen grafiekjes, geen tendentieuze steken onder de gordel, niets van dat alles. Terwijl daar objectief gezien net zoveel reden voor aanwezig was [wellicht zelfs meer] dan na Roemer’s “dead body”-statement.
    Het is aan ieder om zijn eigen conclusies te trekken, ik trok de mijne.

    Ik kom nog even terug op jouw stapel-keuze, RadaR. Zou dat je willen afraden en in te ruilen voor een compleet negeren van de inderdaad tot een reality-soap verworden politieke campagne.
    Net als jij, dat weet je, ben ik al heel lang een geïnteresseerd volger van het eeuwenoude spel der verkiezingen. Het moet mij oprecht van het hart, dat wat zich de afgelopen 2 weken heeft ontrolt mij volkomen uit mijn doen heeft gehaald. Al te vaak nu heb ik in de 2 weken niet-begrijpend, ja bijna verwezen zitten kijken naar wat zich op het scherm afspeelde.
    Het heeft nauwelijks nog iets met inhoud, landsbelang, betrouwbaarheid, eerlijkheid [dat woord valt dagelijks minimaal 50 keer], oprechtheid en waarheid te maken.
    Gisteravond [om een voorbeeld te noemen] bekeek ik KvdB met aan tafel:
    – Samsom, die door de anderen met het kwijl op de mond werd bekeken en daardoor de allure van de winnaar van een talentenjacht ging vertonen;
    – Boukje S., die schijnbaar uit het niets weer omhoog gevallen is en zich de allure van een orakel heeft menen te moeten aanmeten;
    – de hoofdredacteur van de Telegraaf, die mocht uitleggen dat zijn krant natuurlijk niet aan SP-bashen had gedaan. Walgelijke man, die zou hij midden vorige eeuw geleefd hebben ongetwijfeld een swastika op zijn arm en pet zou hebben gedragen;
    – een mij onbekende dame, die stemcoach [????] bleek te zijn en hoofdzakelijk aan tafel zat om de de stem van Samsom te analyseren, maar tussen neus en lippen door ook de stemmen vande anderen er nog even bij deed. Het zal niet verrassen, dat deze dame met erg “waardevolle” analyses op de proppen kwam.
    Als je beseft, dat ik voor KvdB al 3 kwartier Nieuwsuur achter de rug had [volgens de peilingen moet Roemer nog vechten om zijn 15 zetels te houden 🙂 ], waarin de nummers 2:
    Schippers [VVD]
    Leyten [SP]
    Agma [PVV]
    Keijzer [CDA]
    aantoonden de kippenhokvariant van discussiëren vlekkeloos te beheersen, kun je je wellicht voorstellen hoe ik me voelde. Alsof ik een avond GTST-kijken achter de rug had.
    Geloof me: stapelen is echt niet nodig. Het kan allemaal rechtstreeks de klikko in. Geef gewoon je eigen visie op partijen of mogelijke winnaars van de talentenjacht, die op 12-09 zijn grote finale kent. Want inhoudelijk ingaan op wat er door de kippen of haantjes wordt gezegd, het is volstrekt overbodig.
    En je loopt het risico om, net als ik, erg moe te worden. Wat met de op komst zijnde herfst [zowel klimatologisch als politiek] geen goede zaak zou zijn.

    Voor ik het vergeet: met Willem kan ik me prima vinden in jouw visie op wat er na 12-09 kan gaan gebeuren. We zullen zien in hoeverre “het landsbelang” er voor gaat zorgen, dat er binnen een maand een kabinet zal zijn. Ik zie je grijnzende hoofd voor me 🙂

    • @Paul: dan heb je nog een half uur Jo met de banjo solo gemist, die door Sven Kokkelberg [of hoe heet die kerel 🙂 ] op het spijkerbed [formaatje kind] werd gelegd. Het is nog veel erger dan je denkt. De grijze drap kruibt aan alle kanten uit de TV.

      • De grijze drap kruibt ????? 😛 Je begint al net zo te schrijven als de kandidaten van de talentenjacht lullen, Jurgen. Ik vermoed opzet 🙂

        @Paul: weet je, ik denk dat ik jouw advies eigenlijk al in de praktijk aan het brengen ben 🙂 Omdat ik nu al weet, dat er dit weekend niets gaat komen van het doorworstelen van de stapel.
        Moe? Welnee zeg! Ik krijg er juist een stimulans van, waardoor bijvoorbeeld komend weekend niet aan stapel doorzoeken wordt gedaan, maar wel een eerste voorzichtige poging wordt gedaan om te kijken naar mogelijkheden om dit land met overwegend debielen de rug te gaan toekeren. Er is altijd ergens dat moment, waarop je voor jezelf constateert dat je ergens niet meer bij wilt horen.
        En ik heb zo het gevoel, dat dit moment voor mij met rasse schreden nadert. 🙂

      • Wat doet jou denken dat het nog wat uitmaakt hoe en wat je schrijft? Terwijl het al heel lang geen reet meer uitmaakt wat je zegt? 😛 Zolang je maar een 2e scherm hebt, een facebook-account, regelmatig op Twitter een wind laat, je knar overal laat zien zit je gebeiteld. Dus ben ik aan het oefenen in schrijven naar de huidige normen. Correct, kloppend, onderbouwd, beredeneerd …… ze zijn allemaal uit. De onderbuik is het target, mijn jongen.
        Jij wordt toch ook regelmatig ongevraagd benaderd door types, die je uitleggen hoe je meer bezoekers trekt? En die noemen juist wat ik net opsomde als dé mogelijkheden om meer debielen te lokken. Want het aantal telt, niet de inhoud 😀

      • LOL Jurgen. Ik vrees, dat je weleens helemaal gelijk kunt hebben. Maar laten we aub proberen deze plek een soort enclave te laten blijven. Ik draag daar mijn steentje aan bij door o.a. debielen keihard te weren. Schrijf jij nou maar behoorlijk Nederlands. 😀

        NB: ik begin ook al aardig in de war te raken 😛

      • maar blijf je in dat buitenland wel nederlander? met alle extras die bij dat nederlanderschap horen? 😉

      • Die anna blijft een merkwaardig type; reageert op de meest obscure opmerkingen om vervolgens weer weken in haar cave te kruipen. Ik begin te vermoeden dat zij zo’n speciwoman is, waar Nederland van barst 😛
        Amusant 😀

      • wat is een speciwoman? specimen?

        nou, recht op (pensioen)uitkering, op zorg, onderwijs, meningsuiting niet te vergeten, euthanasie, bv
        of zijn rechten geen extras of zijn deze rechten/extras (ook) in andere landen gemeengoed?

        trouwens, jurgen, je terugtrekken in een cave kan ik je aanraden; wat mis ik als ik al dat gelul van politici/journalisten/analisten niet hoef aan te horen?

        en wat vond je van borgen?
        ik vind het “leuke” serie, en godzijdank ben ik uit ander hout gesneden dan veel van het soort mens wat je moet zijn om in een dergelijke omgeving te kunnen werken/leven

      • Ik heb meen ik wel eens eerder tegen je gezegd, dat het best wel nuttig kan zijn om je een beetje te verdiepen in zaken zoals “rechten” [bij “plichten” hoeft dat niet, de gesel daarvan ondervindt je vanzelf], dat zou bijvoorbeeld voorkomen, dat je deze vragen stelt 🙂

        Het niet willen aanhoren vind ik een hele mooie opstelling, maar dat hoeft niet 1 op 1 te leiden tot het in een “cave” kruipen. Er zijn meer dan zat plekken, waar je die sprookjesvertellers en alles wat er omheen hangt niet tegen komt. Op het Malieveld gisteravond was er geen enkele zichtbaar [tenzij Rutte in zijn “dance-vermomming” rondliep en een ander masker had opgezet]. En geloof me: Chris Martin een Coldplay-versie van “Oh,Oh Den Haag” horen jammeren is vele malen beter aan te horen dan Pechtold Oh, Oh Europa te horen kwijlen. 😀

        Borgen? Na 1 aflevering weinig van te zeggen. mijn eerste indruk was een soort GTST, maar dan in een professioneel jasje. Ik raakte enorm in de war, omdat ik zowel Meyer uit Forbrydelsen 1 [de regisseur van het actualiteitenprogramma] als Strange uit Forbrydelsen II [de man van Brigit] prominent aanwezig zag zijn. Maar waarschijnlijk lijdt ook het Deense acteursgilde aan chronische bloedarmoede. Als die eerste indruk overeind blijft en in aflevering 2 herbevestigd wordt eindigt mijn interesse bij aflevering 2 en blijft The Bridge over.

  5. Helaas, Pindakaas maar de kans dat we J.K. de J. in een volgend hoofdstuk van de tragikomische opera die Nederland inmiddels is geworden zullen terugzien word met de dag groter en groter.

    Zo lang Roemer blijft weigeren de PvdA i.c. Samsonlight frontaal en over links aan te vallen, neemt de kans met de dag toe op een paars c.q. paarsplus kabinet, immers hoewel Samsonlight zijn voorkeur tussen hele grote ( ) voor de SP heeft uitgepoept is de rol van Judas hem op het lijf gesneden. zeg na afloop dus niet dat Emiel niet is gewaarschuwd!!.

    Emiel moet nu dus zijn laatste troefkaart uit gaan spelen en die kaart heet het “sociale gezicht” en de grote praktische en ideologische verschillen met de PvdA over dit onderwerp messcherp voor het voetlicht en snel als het weerlicht gaan brengen want zo gauw als de PvdArmoede ook maar 1 zetel groter is en word dan de SP dan weet ieder weldenkend mens wel hoe de vlag dan gaat waaien en rest Roemer net als Jan M. te Oss niets anders dan een verblijf in de donkere gewelven van het SP partijburo.

    Ach ja die Jan-Kees, nou als ooit iemand duidelijk heeft gemaakt wat nu het verschil is tussen zogenaamd “hollands welvaren”, en “hollands glorie”, dan is het dat huisspeenvarken van Rutte wel !!!!!!

    • Vooropgesteld:je zou weleens compleet gelijk kunnen krijgen, Willem. Misschien is het goed [eigenlijk was ik het aan het opsparen tot volgende week, maar goed] even aan te geven hoe ik erin sta momenteel, rekening houdend met het beeld zoals dat zich thans heeft gevormd. Belangrijkste uitgangspunt is, dat wat alle grote partijen tot nu toe hebben gezegd over voorkeuren voor welke coalities complete lulkoek is. Wie onze “lijders” in verkiezingstijd over dat onderwerp nog gelooft heeft of zijn leven lang bij de Clarissen vertoeft óf een gigantische plaat voor zijn hoofd. Ga maar onbeperkt terug in de tijd en de voorbeelden van de schijnheiligheid liggen voor het opscheppen. Met als laatste voorbeeld 2010, waarvoor je bij het opscheppen wel een beschermingskapje moet opzetten i.v.m. de enorme stank, die er van afkomt.
      Kortom, de sprookjes van de heren [Sapje gilt ook wat maar wie neemt die kruimel nog serieus?] ten spijt is letterlijk alles nog mogelijk. Waarbij een [misschien wel dé] bepalende factor zal zijn “wie straks op 12-09 de grootste zal blijken te hebben”. Van belang want met dat ding gaan ze ons namelijk vanaf 13-09 stevig naaien. Laten we de opties eens langslopen:
      Rutte heeft de grootste – dan zijn m.i. mogelijk VVD – PvdA – CDA [schommelen rond de 75 zetels, met Europa 66 erbij is de buit binnen]; VVD – PVV – SP [75+ acht ik realistisch]; VVD – Europa66 – CDA – GL – CU [Kunduz komt niet aan de 70 zetels, laat staan 75;maar Rutte is er machtsgeil genoeg voor om desnoods SGP en Hero er met hun haren bij te slepen];
      Samsom heeft de grootste – mogelijk zijn PvdA – CDA – SP – Europa66 [ca. 80 zetels]; PvdA – VVD – CDA [zie eerder bij Rutte; ik heb wel mijn twijfels of de VVD onder een PvdA-premier zou willen meedoen]; PvdA-SP-Europa66-GL-CU [75+;ook twijfelachtig,want Pechtold ziet dit niet werkelijk zitten].
      Roemer heeft de grootste -de minst te verwachten uitkomst. En er zijn maar weinig potentiële partners, die onder een SP-premier willen dienen. Maar in principe gelden dezelfde varianten als bij de andere 2 heren genoemd, zij het onder het beding dat velen dan ineens niet meer zullen willen meedoen.
      Concreet blijven over als “hardste” varianten zij die vet aangegeven zijn. En dan kom ik aan 3 varianten, waarin het CDA aanwezig is. Als dat onder Rutte zou zijn dan maakt de Jager een mooie kans om zijn geklungel te kunnen voortzetten. Ik denk dat die kans onder Samsom veel minder groot is. Onder Roemer acht ik de kans nihil. Wat in zijn geheel bezien de kans op een nieuwe periode de Jager als “bewaker” van de belangen van Goldman Sachs e.d. niet werkelijk groot maakt.

      • Je hebt het aardig uitgedokterd. Kan me er wel in vinden! Met die toevoeging, dat ik denk dat als de PvdA de grootste zal blijken te hebben er een LLMM-optie het meest voor de hand ligt. De PvdA-CDA-SP-Europa66 variant om precies te zijn.
        Wordt de VVD no.1 dan krijgen we het bekende probleem van de 90 graden draai van Samsom, want dan zal hij worden “gedwongen”te kiezen voor de VVD-CDA-PvdA [+ mogelijk Europa66 erbij]. Om het land regeerbaar te houden blablabla en om ons land “in deze moeilijke tijden blablabla”.
        Roemer moet weer op zijn minst 1,5 jaar in de wachtkamer, gedurende welke periode hij weer mag smullen van spectaculaire peilingen.
        De kiezer? Die schiet vroeg in 2013 wakker en slaat weer aan het kankeren dat een lieve lust is. Mede doordat hij afkickverschijnselen ondervindt, omdat hij nog maar zo weinig te doen heeft op zijn 2e scherm.
        En zo is rond maart/april, terwijl het lentezonnetje voorzichtig haar gezicht weer laat zien, alles weer bij het oude. En moddert Nederland gewoon verder de afgrond in. 🙂

      • @RadaR
        Behoudens dat ik me meer dan volledig in je uitstekende (wederom!!) redenatie kan volgen, en dat niet alleen neeeeeeee ik ben het er volledig mee eens zelfs, is je laatste zin over dat varken wat in de mestvaalt van Goldman-Sachs en consorten aan het ronddolen en wellustig knorren is, voor ieder weldenkend mens voldoende om, “wat ook voor het overige je politieke voorkeur moge zijn” op 12-09 een hele vette dikke knoertrode enorme punt voor de naam van Roemer te kalken.

        Zoals eerder gezegd en vermeld ik ben het lang niet in alles met de SP eens, sterker er zijn soms fundamentele verschillen van inzicht, echter er zijn heel wat meer dingen die wel binden, de strijd tegen de rioolratten van de banken, het machtswellustige denken van der Obermeisterin das Europa frau Merkel, de verrader Rutte daarover rest slechts zwijgen.

        Het mag en kan niet toch zo zijn en worden dat een land wat zichzelf beschaafd en rijk noemt de rekening voor het falen van haar bestuurders en de aanbidding van de mammom door “the Happy Few”, uitsluitend bij de zieke, oudere en zwakkere medemens neer keilt, dat laatste mag dus echt never nooit gebeuren en dat moet en gaat en zal stoppen one way ore the another!!

  6. Samsom gisteren [weer] winnaar van het debat! Die PvdA-aanhang is werkelijk superverslaafd aan Twitter en 2e schermen. 😀 Want ik zou oprecht niet weten op welke criteria Diederik tot winnaar werd gekroond. En van dat “halo” was niets te zien. Werkt dat alleen in het donker?
    BTW sinds wanneer werk jij op het Ministerie van Financiën?????
    En valt het jou ook op, dat steeds meer mensen [ook uit de pers] aangeven inmiddels kotsmisselijk van het debatcircus te zijn?

    • Debatten worden tegenwoordig door de debielen, die toegang hebben tot die 2e schermen, op identieke wijze bekeken en beoordeeld als voetbalwedstrijden, Jurgen. Niet om aan te gluren qua nivo, maar de opeenstapeling van fouten, blunders, missers en overtredingen trekken dergelijke halve zolen toch aan.
      Kijk naar eredivisie Live en let eens op, wie 100% van de gevallen “man of the match” wordt: de doelpuntenmaker[s]. Het kan de grootst mogelijke ui zijn, die moeite heeft om zijn eigen schoenveters te knopen, maar als hij bij toeval scoort is het volk blij en trots op hem.
      Exact zo werkt het bij de 2e schermen van de debatten. En daar zit ook het risico voor in dit geval Diederikje. Want zoals bij een kreukelaar op het voetbalveld geldt, dat hij in een week tijd van MOTM kan veranderen in een compleet weggehoonde kreukelaar, zo kan Diederikje binnen een week worden weggehoond als men gaat snappen, dat hij maar wat uit zijn keurig opgeschoren nek zwetst.
      Tenzij je een grote familie hebt, die bereid is elke keer weer op dat 2e scherm jou aan te klikken. 🙂

  7. Joh, Jan-Kees weet toch al, dat Rutte hier en daar wat heeft rondgebeld om te laten weten, dat hij maar een geintje maakte. Of onderschat ik je en heb je via de afbeelding van Rutte in de lach stand al duidelijk gemaakt, dat het maar om een verkiezingsgeintje gaat? Waar de Rutte-stemmers na 12-09 de clou pas van zullen gaan snappen.

Nice and easy to work with

