HET ETTERBAKJE

Laten we de 2e en laatste week van de Olympische Spelen [prachtig zoals “The Lightning Bolt” het complete sprinterskorps declasseerde, vindt u niet?] eens beginnen met een aantal citaten.

“Het geduld in Europa met het eurosceptische Nederland is op. Verlies aan macht en geld dreigt als een ommekeer uitblijft na de verkiezingen. ‘Het probleem is niet dat Nederland dwarsligt, het probleem is dat Nederland bijna altijd dwarsligt.”

“Het optreden van premier Mark Rutte tijdens de laatste EU-top is exemplarisch. Hij eist – en bereikt – dat de moeizaam in elkaar gesleutelde compromistekst over Europees banktoezicht en noodsteun nogmaals wordt doorgelopen. Woord voor woord, zin voor zin, glijdt Ruttes rechterwijsvinger over de tekst. Het is inmiddels 3 uur in de ochtend, zijn zestien eurocollega’s kijken vermoeid, verbaasd en vol afgrijzen toe.”

“Nederland mag zijn buik vol hebben van Europa, Europa heeft het langzamerhand ook gehad met Nederland. Dat de verkiezingen over Europa gaan, is in alle Europese hoofdsteden genoegzaam bekend. Alsook het feit dat nergens anders in de EU de eurohaat zo intens en zo wijdverbreid is als in Nederland. ‘Nedergif’, noemt een hooggeplaatste EU-ambtenaar het. ‘En we appreciëren het nog minder dan de nederwiet.’

“Nederland ziet geen oplossingen in Brussel, het zoekt alleen maar problemen”

“Een ambassadeur: ‘Rutte straalt het beeld uit van een machteloze leider, een bange premier. Steeds opnieuw mekkert hij tijdens de EU-toppen: ‘Ik kan niet tegen de wensen van de Tweede Kamer ingaan.’ Het geeft de andere leiders het idee dat hij Wilders’ marionet is. Denk je dat Merkel geen lastige Bondsdag heeft? Heeft zij soms geen Constitutioneel Hof als waakhond? Denkt Rutte nu echt dat hij de enige premier is met verkiezingen in aantocht? Een politiek leider vindt een compromis in Brussel en overtuigt thuis zijn parlement. Rutte behoort overduidelijk niet tot die categorie.”

Oei, “Mama [Brussel] is boos” zo lijkt het er heel erg op. Als u geïnteresseerd bent in het complete artikel dan kunt u dat hier vinden.

Allereerst is het nuttig te vermelden, dat de kritiek niet uit de mond van de Angela’s e.a. van de Europese schijnwereld komt. Het zijn Europese loopjongens als ambtenaren, diplomaten e.d., die de grote broek blijken te hebben aangetrokken. Geen reden tot echte zorg dus.
Tweede punt van belang is, dat wij Nederlanders door dat gezelschap Europese loopjongens nogal worden geschoffeerd. Dus zou je verwachten, dat door ons aangewezen vertegenwoordigers zoals Nederlandse Europarlementariërs als door een wesp gestoken zouden wakker schieten en op de barricades zouden klauteren. Want als grootste bijdrager van de kleine landen aan al die steun, die aan feitelijk al failliete lidstaten wordt weggegooid, verdienen wij zeker meer respect.
Maar geen spoor te vinden van enig protest na de tuchtiging, die ons vanuit Brussel wordt opgelegd.
Het verreweg belangrijkste punt in dit verhaal is m.i. echter, dat door loopjongens een beeld wordt geschetst van een Rutte, die de euroscepticus aan de vergadertafel met de groten van deze Europese aarde uithangt. Opmerkelijk op zijn minst, omdat wij “homelanders” zelf Rutte veel meer de trekjes vinden hebben en de gedragingen vinden vertonen van een bijna volbloed Eurofiel. En gezien zijn opstelling in anderhalf jaar crisisbestrijding “The Europe Way” is er alle reden om onze mening over Rutte hoger aan te slaan dan dat gestook, geneuzel en de achterklap van een stelletje Europese loopjongens.
Wij Rutte-kenners weten, dat als Rutte tot diep in de nacht uur na uur en woord voor woord op een concept-besluit gaat zitten kauwen dat niets te maken heeft met vertragingstactieken e.d.  Mark heeft gewoon meer tijd dan de gemiddelde VMBO-er nodig om te kunnen begrijpen wat er staat in dat concept; vooral als er cijfertjes en getallen opduiken springen er allerlei blokkades in zijn hoofd omhoog.

Maar wat zit er nu werkelijk achter deze “tuchtiging” uit het echelon van de Brusselse loopjongens? Dat zal ik u uitleggen.
Er wordt van Rutte het beeld geschetst van een “leider”, die zich bijkans Wilderiaans gedraagt binnen de Brusselse burelen. Een half jaar geleden zou Rutte zelf daar, hoewel met de voorgedrukte lach op het gezicht, fel op hebben gereageerd. Vraag is zelfs of de Europese loopjongens een half jaar geleden ook maar een seconde zouden hebben gedacht aan “de tuchtiging van Nederland en haar leider”.
Maar in augustus 2012  liggen de kaarten duidelijk anders. Zo’n maand voor de verkiezingen komt dat beeld van “het etterbakje” Rutte helemaal niet slecht uit. Sterker nog: hij kan er gul lachend de verkiezingen mee in. En bijvoorbeeld zijn would-be aartsvijand Wilders er de wind mee uit de zeilen nemen. En de nog steeds omvangrijke groep alles gelovende kiezers moeiteloos mee in het pak steken.
En als straks, onverhoopt wat mij betreft, zal blijken dat de truc heeft gewerkt, wordt het laatste hoofdstukje van dit politieke toneelstukje opgevoerd.
Geconfronteerd met de “tuchtiging” van augustus en de vraag waarom hij er nooit op gereageerd heeft zal Rutte zeggen, dat het maar ging om wat geneuzel van een paar kwaadwillende Europese loopjongens waar hij ver boven staat.
En na de verkiezingen, als Rutte weer aanschuift bij zijn Europese vakgenoten zal hij met applaus worden ontvangen en onder aanvoering van Angela zal er een communiqué worden uitgegeven, waarin collectief wordt uitgesproken dat men verwacht op dezelfde constructieve en vruchtbare wijze als altijd met Rutte te zullen kunnen samenwerken in de komende jaren.
En Rutte zet met een brede glimlach zijn handtekening onder de volgende overeenkomst om de Feurozone een stapeltje miljarden toe te schuiven.

Zo koop je je herverkiezing, lieve mensen. Echt waar. Want zeg nu zelf: wat zou Rutte er met de verkiezingen voor de deur aan hebben als vanuit Europa louter positieve geluiden over hem overwaaien? Het plakplaatje “Eurofiel” zou worden veranderd in een levensgrote en levenslange tatoeage “Eurofiel”. En daar win je geen verkiezingen meer mee in Nederland, nietwaar?

Advertenties

36 thoughts on “HET ETTERBAKJE

    • Je zou de vraag kunnen stellen waarom er nooit een Nederlandse politicus is geweest, die de Duitse situatie met de Nederlandse heeft vergeleken en daar publiekelijk de toch wel opvallende verschillen in heeft aangekaart?
      Ik ga hier nog maar eens rustig over nadenken 🙂

  1. @Jeanette.
    Wat vind jij trouwens van The Killing tot nu toe? Zelf vind ik, dat de zgn. politieke verhaallijn wel heel erg wordt uitgesponnen. Het geeft misschien wel een aardige kijk in het politieke “keukentje” maar ik begin me af te vragen in hoeverre dat allemaal voor het echte verhaal belangrijk kan zijn.
    Spannend is het in die zin wel, dat ik nog geen idee heb waar de dader moet worden gezocht. Dus nog een ruime week doorkijken is de boodschap. 🙂

    • 1 Ding is zeker: RadaR blijft erbij dat de US-versie beter is 🙂 Ik volg Forbrydelsen op de voet, Optimist, en vind het zeker spannend. Die Troels houdt er wel van, da’s wel duidelijk 😛 Zelfs met Sarah lijkt er wat in de lucht te hangen.
      Ook ik heb nog geen idee hoe het precies zit. Dus gewoon blijven kijken maar.

    • Ja, ik blijf zeker bij mijn standpunt, dat de US-versie beter is. Wat me aan het Deense origineel irriteert is de ongelooflijke traagheid, naast zoals O. ook al aangeeft, de veel te ver gaande wijze waarop het politieke element in de verhaallijn wordt uitgekauwd. De Yanks maakten een betere versie, met in vrijwel alle belangrijke rollen beter acteerwerk. In Forbrydelsen zijn Theis en Pernille een op zijn zachtst merkwaardig koppel. In The Killing zijn Stan en Mitch veel meer ouders, die in een nachtmerrie zijn terecht gekomen en de bodem onder hun voeten kwijt zijn. Een soortgelijk verhaal kan worden verteld over de Deense Sarah en Jan i.v.m. de Amerikaanse Sarah en Stephen.
      Forbrydelsen is OK, maar The Killing is gewoon beter. De enige kapitale blunder, die AMC als zender maakte was de serie over 2 seizoenen uit te smeren en daar de zogenaamde “cliffhanger” aan het eind van seizoen 1 voor te verzinnen. Ik heb beide seizoenen achter elkaar kunnen bekijken, dus mij stoorde dat in het geheel niet, omdat die cliffhanger op zich prima in de verhaallijn was te plaatsen. De Yanks hebben echter een halfjaar moeten wachten voor het verhaal verder ging. En we kennen allemaal de de superkorte aandachtsboog van de mens van nu en dus ook van de kijker van nu, dus pakte die knip van 6 maanden negatief uit. Maar de afnemende interesse in dat 2e seizoen, waar ook in de VK van vandaag iets over wordt gezegd, had niets met de kwaliteit van de serie te maken. Want geloof me: de ontknoping van de The Killing was even bloedstollend als verrassend. En we moeten nog maar afwachten of dat ook voor Forbrydelsen gaat gelden.

      • Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, dus kan ik gerust zeggen dat ik deze Deense crimeserie voortreffelijk vind. Traag OK, maar zo doen ze dat nu eenmaal in het Noorden. Maar de plot is meestal ijzersterk, ook in dit geval.

        BTW zoals je merkt zijn we weer terug, dus wat mij betreft mag je het gas binnenkort gaan opendraaien 😀

  2. Dank, veel dank voor de waardering van de inderdaad prachtige muziek want om de muziek gaat het!!

    @Radar
    Ik had absoluut niet beter de clips & muziek kunnen omschrijven perfect gevonden omschrijvingen die naadloos aansluiten bij het gebodene, my compliments to you Sir!!

    Overigens heb ik nu inmiddels ruimschoots kennis gemaakt met de tietenkont tietenkont tietenkontkontkont wals van de Earring en hoewel het een hele echte onvervalste “classic” album is die de heren hebben geproduceerd, is dat gelijk ook mijn enige puntje van kritiek.
    De songs zijn allemaal minimaal een 7 met forse uitschieters naar boven en geen enkele song is middelmaat te noemen, wat dat betreft is de missie wel geslaagd.
    Maar, het klinkt allemaal wel erg “Earring like” als je begrijpt wat ik bedoel, je hoort gelijk bij elk liedje dat is de Earring wat op zich heel knap gedaan is.
    Het klinkt dus niet alleen vertrouwd maar is tegelijkertijd ook wel erg “veilig” het is net of er ergens een andere soort van Earring geluid ergens diep verscholen zit in het hele album.
    Wat dat aangaat vind ik het oprecht jammer dat de heren (wellicht toch ook onder komkommerciele druk van de platen maatschappij??) de originele producer niet de kans hebben gegeven, we hebben het hier wel over de man die verantwoordelijk is voor de sound van het allerbeste album van de “Greatest Rock and Roll Band (of Swindle) on Earth” namelijk Exile on Main Street van the Stones.
    Het zou me een lieve cent waard zijn geweest om dat “vuige, vette, gruisachtige, ongepolijste” geluid van “Exile” los te laten op de Earring, het zou een minder aantrekkelijke plaat voor de massa hebben opgeleverd vermoed ik, maar ook wel tevens de spannendste Earring plaat sinds de tijden van “Moontan”.
    Mogen we hier dan ook spreken over een gemiste kans??

    @Leon
    Het is ook precies dat wat het is, een (forse) aanklacht tegen alles wat ons allemaal door de zogenaamde publukie omroepen door de strot word geduwd als zjnde “Mainstream”.
    Als je niet beter zou weten dan zou je bijna denken dat de muzikale wereld tegenwoordig bestaat uit allerlei negroide types die behangen metr de meest vreemde soorten edelmetalen en met een achtergrondkoor van een in miniscule bikinis gehuld Volendams huisvrouwenkoor, vreemde elctronische klanken uit een computer toverend, zich snuivend. spuitend en slikkend op een Palingkotter laten filmen, onderwijl een lied van J. Smit kwelend..
    Beschouw het geplaatste als een aanzet tot het zelf ontdekken van een andere muzikale wereld, een wereld waarin gelukkig nog steeds prachtige muziek word gemaakt in tegenstelling tot wat luidkeels brullende idioten je via de gemiddelde radiozender wensen aan te smeren.
    En het feit dat je Nickos Simonos de laan hebt uitgepleurd pleit in ernstige mate voor je!! en maakt overduidelijk dat de muzikale boodschap overkomt.

    @Jeanette
    Wat @RadaR en ik gemeen hebben qua muziek is denk en vermoed ik een zeer “open ear” en een ongebreidelde nieuwsgierigheid naar muziek en of die muziek mooi is of niet is daarbij slechts subjectief want voor een ieder weer verschillend.
    Immers muziek is emotie en die is voor een ieder verschilend in te vullen….
    Ik zal je een mooi voorbeeld geven, zo is er een dame waarvan ik met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid denk dat bijna iedere gast hier rechtstreeks van in de gordijnen gaat klimmen, daarmee eens te meer het bewijs vormend dat over smaak niet valt te twisten, want geloof het of niet maar deze mevrouw staat in mijn persoonlijke top 10 momenteel toch wel met minimaal 2 nummers genoteerd!!.
    Ik zal het de gasten hier maar niet aandoen een clip te plaatsten, haar naam moge voldoende zijn om even zelf op Joep’s Toebe je te laten overweldigen…..Diamanda Galas

    • Vet applaus voor deze bijdrage, Willem. 🙂
      Ik ken RadaR al wat jaartjes en weet dus dat hij naast “an open mouth” ook dat “open ear” bezit. Niet alleen voor muziek trouwens!

    • Maar Willem, the compliment is all yours, want jij bent immers de aandrager van al dat smakelijks?

      Wat T’NA betreft kan, zoals je al zult hebben vermoed, een reactie mijnerzijds niet achterwege blijven.
      Uit de docu van “The Making Of” kwam afdoende duidelijk naar voren waar het breekpunt voor de mannen heeft gelegen. En het lijkt wel historisch bepaald, maar het is immer Oer-Earring Rinus die in zulke situaties zijn scheur opentrekt. Niet omdat hij dwars wil liggen, maar simpel omdat hij aan de anderen al lang heeft gemerkt, dat ook zij zich niet gelukkig voelen met de manier waarop het verloopt. Een dergelijk proces heeft zich in de achterliggende decades al zo vaak voorgedaan. Enkele sprekende voorbeelden? Grab it for a second uit ’78, geproduceerd door top-producer Jimmy Lovine, die de band een zgn “Amerikaanse markt sound” aansmeerde. Het album kwam er, flopte en de band sprak af “dit nooit meer”.
      Desondanks gebeurde in 1986 bijna hetzelfde, zij het met de freak Shell Schellekens achter de knoppen deze keer. De kosten van The Hole, want daar heb ik het over, brachten de band aan de rand van het faillissement terwijl het resultaat in “rough cut” nergens op leek. Rinus hakte de knoop door, Schellekens kreeg een schop onder zijn reet en het album werd bij George thuis nog een beetje opgekalefaterd.
      Sinds dat moment was de “Earring-sound” altijd het keiharde uitgangspunt, zonder dat nu exact te definiëren valt [ook niet door de mannen zelf] wat die Earring-sound nu precies is. De die-hard fans, zoals ik er één van nog steeds velen ben, weten echter elke keer weer die sound te herkennen. Zoals jou met T’NA ook blijkt te zijn overkomen.
      De mannen zeiden het al zo vaak als er een album uitkwam en ik ben er van overtuigd dat het de simpele waarheid is: “Dit is wat we zijn, dit is de Earring, zo behoort de Earring te klinken”.
      Het is zeker geen conservatisme of op veilig spelen, wat de band doet met T’NA. Het ís gewoon de band zoals die wil klinken.
      En ondanks zijn vakmanschap heeft George Minsey dat niet of onvoldoende onderkend. En daarmee dat inmiddels bekende proces in werking gebracht, waarbij Rinus de “blijde boodschap” weer eens mag brengen. Wat hij overigens prima, zakelijk maar desnoods ook keihard, doet.
      De Earring-sound is, zoals bij vele grote bands, voor het grootste deel iets ongrijpbaars. Maar het is niet moeilijk te beseffen, dat die sound er na zoveel jaar inzit en er nooit meer uit gaat. Gelukkig maar, zeg ik er meteen achter.
      De band zelf zit daardoor echter geenszins in een keurslijf. Want er is alle ruimte voor nieuwe aanvullende elementen, die de kwaliteit leveren die vereist is. In die zin is het verwijzen naar de rol van Frank Carillo en toetsenist/vocalist Jan Rooymans meer dan voldoende.
      Op de Earring-forums zijn er meer mensen, die tot uitdrukking brengen wat jij in jouw eigen woorden zegt. Zo mist men op T’NA langere tracks uit de hoogtijddagen van Moontan e.d. zoals Vanilla Queen, Are you receiving me, Mad love’s coming etc. “That was once but these days are over”. T’NA is een strak album vol compacte songs van buitengewone kwaliteit. Een hoogstandje van 4+ rockveteranen, die meer dan afdoende bewijzen “het” nog in de vingers te hebben. En daarmee een topprestatie leveren, die het verdient op zijn waarde te worden geschat.
      En ik ga hem meteen nog effe draaien 😀

      • @RadaR

        Dank voor je uitgebreide reactie qua Earring.

        Laat duidelijk zijn dat dit album van de heren in mijn oren een van de betere is van de heren en dat ik dit album absoluut vrij hoog plaats in mij n top 25 van zeg wat de laatste 5 jaar allemaal is uitgekomen.

        Het is eigenlijk ongelooflijk wat deze mannen na al die lange jaren in die vreselijke muziekbussines nog hebben weten te produceren ook daarover kan en mag geen enkel msiverstand zijn.

        Natuurlijk is er een specifieke Earring sound en net zo natuurlijk is die ondefinieerbaar maar o zo ongelooflijk herkenbaar, na de 1e tonen weet je gewoon dit is de ‘Earring” en klaar.

        Ja en dat ik het dan toevallig enigzins een beetje jammer vind dat ze niet hebben doorgezet dat wat in gang was gezet is ook slechts een opinie en meer niet.

        Wil dat dan ook zeggen dat ik geen begrip heb voor hun besluit??? neen, natuurlijk niet uiteindelijk wie weet beter hoe de Earring wil en moet klinken dan de Earring zelf tenslotte.

        En als ik dan weer eens lees via jouw reactie wat er allemaal qua producers en soort geluid allemaal wel niet voor ellende is geweest dan denk ik eigenlijk hebben ze eerlijk gezegd nog gelijk ook, en buiten dat na al die lange jaren hebben ze zelfs het recht wel verdiend om dat te doen en te vinden nietwaar.

        Wat rest is voor de Earring fans (waarvan ik er btw ook 1 van ben) een inderdaad onnederlands goede spatzuivere Earring plaat met de specifieke Earring sound die voorlopig echt alleen maar beter en beter aan het worden is bij het steeds opnieuw afluisteren en dat is het ware keurmerk van echte kwaliteit!!

      • “een beetje jammer vind dat ze niet hebben doorgezet dat wat in gang was gezet is ook slechts een opinie en meer niet.”

        En die wordt ten volle gerespecteerd 🙂

        Weet je wat ook meespeelt, Willem? Driekwart van de Earring is ook [de één wat meer dan de ander] volop bezig met andere projecten dan de Earring alleen. George doet veel samen met Frank C. als duo [her en der wat concerten, ze maakten het voortreffelijke album On Location], Barry heeft activiteiten als gastoptredens [Night of the Proms o.a.], maakt zo af en toe wat docu’s, heeft zijn Barking Dogs waarmee hij zich uitleeft en bracht en passant een paar jaar terug zijn zeer succesvolle Big Band Theory album uit, Cesar maakt inmiddels een soort cabaretcarriere [o.a. met het programma Kaneelstokken en Drumbonen toerde hij door Nederland].
        Rinus maakt zijn reputatie als de “stille Earring” waar door zoveel mogelijk buiten de spotlights te blijven. Hij knaagt wat op de knolselderij en drinkt zijn wortelsap.
        Gevolg is dat de bandleden de Earring niet snel als “dagelijkse koek” ervaren en naar op routine gaan neigen. En dus is er ook geen werkelijke aanleiding om eens flink aan het experimenteren te slaan.

        Overigens is hier vers van de pers een 1e opname van de castingsessies, die onder leiding van Cesar worden gehouden, bedoeld om 4 jonge jongens te vinden die in de te maken clip voor Still got the keys de Earringrollen moeten gaan spelen. Lollig om te bekijken 🙂

      • Wat een grappig idee om die knullen en meiden te gaan gebruiken. Kijk ze er nou toch bijlopen, die vrouwtjes en mannetjes in wording 😀 Dit is leuker dan dat draaistoelgedoe van de Vooiz, toch? Ben benieuwd of er nog talent tussen zit; dat drummertje met die serieuze uitstraling lijkt me wel wat.

      • Is de Golden Earring bezig zijn eigen opvolging en dus plekje in de muziekgeschiedenis zeker te stellen? Wanneer komt de 1e single uit van The Young Earrings??? 🙂

    • @Willem:
      Galas [o.a. schrijfster van de muziek bij Natural born killers] maakt de gebruikelijke vraag “goed of slecht” tot een non-issue. Hier is sprake van een kunstvorm, verpakt in experimentele muziek.
      Het overstijgt alles wat de doorsnee muziekliefhebber als handvatten gebruikt om zijn oordeel te vellen. Galas maakt muziek zoals ze is: donker, duister, op het eerste gezicht lelijk of op zijn minst onaantrekkelijk. Weet je dat het me niet eens zou verbazen als dat kreng van een GaGa haar gimmick en image op Galas zal hebben proberen te baseren?
      Wees gerust 🙂 : ik zie en hoor vele malen liever Galas. Maar laat ik eerlijk zijn: het kost wel even tijd om je in Galas “in te graven”. En die tijd neemt vrijwel niemand meer these days.

  3. @RadaR
    Even kort: bij de VK wordt het tempo opgevoerd. Er zijn inmiddels 2 aanvullende “opiniestukken” verschenen over deze soap. En die passen precies in het scenario waar wij het over hadden onlangs. Je moet het maar even lezen. 🙂

    • Ik heb het intussen gelezen, Paul. Vermakelijke, in het patroon passende columns, vind je niet? En ik vermaak me regelmatig kostelijk over de reacties van een aantal vaste klanten daar. Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik vind dat “ettterbakverhaal” uit Brussel over Rutte alleen maar meer gaan stinken.
      Net als Rutte zelf trouwens 🙂

    • Er zijn meer mensen, die door het spelletje blijken heen te prikken. Ik ben werkelijk nieuwsgierig of dit soapje tijdens de campagne ook echt aan de orde gaat komen. De heren en dames moeten zo langzamerhand staan te trappelen om aan “het werk te gaan”.

  4. Ik ga met RadaR mee: dit kan geen toeval zijn, dat Rutte vanuit Europa zo maar ineens wordt afgeschilderd als het dwars liggende engerdje.
    Maar wat denkt Brussel te bereiken met het schofferen van Nederland en de Nederlanders? Met het huidige sentiment in gedachten kan dit dat omvangrijke deel van Nederland wat al huiverig tegenover Brussel staat alleen maar kwader maken. Dat effect heeft het op mij in ieder geval wel.
    Zou men nog steeds in de veronderstelling verkeren dat het aanjagen van angst werkelijk werkt?
    Overigens schrok ik gisteren van Roemer toen hij zei dat de noodzaak om Nederland te kunnen blijven regeren het zelfs noodzakelijk zou kunnen maken, dat SP & VVD samen in een kabinet zouden gaan zitten.
    Ik begrijp het rationele in die woorden best, maar ik denk niet dat Nederland met zo’n mogelijkheid op de banken gaat staan juichen. Maar ja, aan de andere kant is de combi SP/VVD + ???? altijd nog beter dan iets Kunduz-achtigs of een VVD-PvdA-CDA-Europa66 combi.
    Het wordt een spannende, maar vooral moeilijke bevalling straks na 12-9.

    En nu naar andere zaken, want er staat weer een kluitje muziek zie ik. 🙂

    • Roemer zorgt er angstvallig voor om niet de voor de hand liggende fout te maken, Arno. Want de praktijk heeft al meerdere keren bewezen, dat wie of wat dan ook uitsluiten contraproductief werkt naar het electoraat. De juiste uitdrukking is anno 2012 “ik kan het me nauwelijks voorstellen dat wij met X in een kabinet zullen gaan zitten, maar op voorhand werpen wij geen blokkades op”.
      Let maar op, de aankomende weken ga je dit of iets soortgelijks vaak horen.

    • Ach ja, erg verrassend zal het niet zijn, Jurgen. Soms vraag je je af of de dames en heren hun eigen halve waarheden, gedeeltelijke toezeggingen, “white lies” en los uit de mouw geproduceerde fabeltjes en verzinsels nog wel uit elkaar kunnen houden. De schrijver, die dat allemaal wordt geacht bij te houden heeft er niet alleen meer dan een dagtaak aan maar loopt ook het risico godgierend gek te worden. Maar ja, had hij of zij maar een echt vak moeten leren 😀

  5. Rutte’s toneelstukjes interesseren me werkelijk niets [als u het me niet kwalijk neemt 🙂 ].
    Maar toch ben ik blij, dat ik nog even langs wipte, want wat een geweldige muziek is er nu weer neergezet. 100% van genoten, echt waar. Vet bandje, dat Porcupine Tree!!!!!!

  6. Zou dit werkelijk met medeweten van Rutte op touw zijn gezet? Om ons te bedotten? Ik heb zo mijn twijfels, maar geef meteen toe dat us Markje die aanval van de Brusselse ambtenaren wel mooi kan gebruiken om zijn “Januskop” aan ons te tonen. En ik weet best, dat in het spel der politici veel zo niet alles is toegestaan. Eigenlijk begin ik nu een beetje te twijfelden aan mijn eigen twijfel 😀

    Maar goed, laat ik bij wijze van uitzondering ook eens een clipje hier neerzetten. Dat komt doordat ik in het weekend een beetjehebzitten scharrelen naar dat Porcupine Tree van jou. En via enige moeite [want die heren maken ook een hoop niet-alledaagse, zeg maar gerust soms bizarre muziek] vond ik iets heel fraais. Jij zult het ongetwijfeld kennen, dus is deze vooral bedoeld voor de anderen.

    • Als jij je bij die twijfel prettig voelt, Jurgen, lekker blijven twijfelen dan maar jongen 😀 Voor mij staat wel vast, dat er sprake is van een opzetje. Vanwaar anders zo maar ineens die onbeschofte, bestraffende toon uit de onderwereld van Europa? Heb jij daar een plausibele verklaring voor??

      Je PT-clip betreft een echte beauty van een song. Er bestaan diverse uitvoeringen van. Jij koos een remix-versie uit 2002 van het album XM II. Fadeaway stamt echter uit de periode in de jaren 90, waarin de Pink Floyd-invloeden op de band duidelijk hoorbaar zijn. Ook in deze remix trouwens.
      Zoals je zelf ook al opmerkt, Porcupine Tree bewandelt een aantal verschillende muziekstijlen: van progrock [Willem’s straatje] via new age-achtige dingen naar puur experimentele rock. En in de latere jaren van het afgelopen decennium werd ook de hardrock niet geschuwd.
      Fadeaway werd inmiddels al door mij uitgeselecteerd als van bijzondere klasse. Hetzelfde geldt voor de track She’s moved on [van Lightbulb uit 2000]. Beluister dat maar eens als bewijs van de enorme verscheidenheid in de PT-muziek.
      Niet te snel wegklikken, want zo rond minuut 3 volgt een meesterlijke gitaarsolo.
      Het zou doodzonde zijn als je die zou missen 🙂

      • Lekkere meer dan uitstekende tracks van PT !!

        Het is ook denk ik die enorme verscheidenheid in muziek die ze produceren waardoor ze niet in een pulletje zijn te vangen maar die er ook voor zorgt dat ze nergens echt “vast” bij horen waardoor deze band tot nu toe slechts bij een minderheid van liefhebbers bekendheid geniet.

        Overigens die Bolt is van een zeldzame klasse en morgen begint godlof eindelijk ook nog de tienkamp de in mijn ogen enige echte Olymische sport, 1 atleet 10 disciplines gruwelijk zwaar en o zo mooi.

        Nou vooruit voor onze gastheer nog even een “blast from the past” maar uiteraard ook voor een ieder die ervan geniet!, zeg maar een “amuse”, dit gevolgd door een voorgerecht van een franse dame met exquise muziek, een hoofdgerecht van een heerlijk bandje uit het hoge noorden en als toetje een verzameling dames van duits/nederlandse afkomst die uitermate origineel voor de dag komen, en voor bij de koffie een surprise.

      • Michael Sadler is heel lang één van mijn favo rockzangers geweest.
        En Saga stond wat mij betreft of hetzelfde hoge nivo als die andere progressieve annex symphrock groep die in de eighties furore maakte: Marillion [onder good old Mr Dick himself].
        Human Stance is nog altijd een heel lekker trackje. evenals dit ook overbekende en prima Don’t be late.

        Dame Simon heb ik het sterke gevoel al eens eerder gehoord te hebben. Whatever, stemmig en bekoorlijk. Maar geef mij een mooie vrouwenstem en wat cello’s en andere strijkers en ik ben tevreden. 🙂

        Sturm und Drang is me compleet onbekend. Maar maakt het soort rock waar het hoge noorden in uitblinkt. Het klinkt in ieder geval goed genoeg om eens een diepteonderzoek naar te doen. 🙂

        EKLIPSE werd ik ietwat onrustig van, wat helemaal niets met de muziek te maken heeft overigens. Eyecandy par excellence!!!!!!
        Zulke prachtige muziek combineren met een dergelijk sensuele clip ….. heerlijk 😀

        Aleah is niks voor bij de koffie; past volgens mij prima bij de waterpijp. Heerlijk toch, dat er meiden zijn, die [niet alleen er zo uitzien] zulke muziek maken. Zo totaal vervreemd van alle commerciële muk, zo haast gestyleerd langs de meest prachtige lijnen. Goed hoor, heel goed!

      • Het is bij tijd en wijle toch maar lekker verpozen hier 🙂
        Zoveel allesbehalve mainstream muziek van ongehoord goede kwaliteit; een mens zou zich bijna gaan schamen voor zijn eigen [bescheiden] collectie. Één ding is in ieder geval zeker: Sick en Nimon gaan de laan uit en komen er nooit meer in 😛
        En nu ga ik even dat clipje van Eklipse verwerken 😀

      • Als het Willem’s bedoeling is aan te tonen hoe breed zijn muzikale smaak is [past wel bij de jouwe, RadaR 🙂 ] dan slaagt hij daar cum laude voor.
        Spannend, zowel de muziek als de clip van Eclipse. En Aleha is op zijn minst apart te noemen.
        Ben het met Leon helemaal eens; lekker zo, dat verpakken van die politiek getinte blogjes met zoveel muziek.
        En nu gaan we weer lekker zitten voor The Killing 🙂

  7. Des te vreemder is die zogenaamde kritiek in het licht van de ontstaansgeschiedenis van deze bende eurogangsters, was het immers niet de BeNeLux die aan de wortel van dit kwaad der kwaden wat de EU inmiddels is geworden stond??

    Ik vind het overigens wel van grote persoonlijke moed getuigen dat @Paul die Harry Potter de jongste die momenteel in het torentje schijnt te resideren goed aan durft te kijken, zelf kan ik dat niet meer zonder daarbij allerlei voornamelijk rond de endeldarm en verdere maagstreek bevindende organen in de hoogste staad van paraatheid te brengen om allerhande fysieke ongemakken voor te wezen.

    En verder inderdaad gewoon de negeerstand op die gestoorde oekazes uit de heilstaat Europa.

    Al met al wederom een reden tot grote twijfel over mijn stem, volg ik mijn hart dan stem ik op een partij die waarschijnlijk geen enkele zetel behaald, of volg ik het verstand en ga ik ondanks de grote ideologische verschillen toch ook maar proberen Emiel in het torentje te helpen??

    Want laten we wel zijn, iets in mij zegt toch dat als en indien Roemer de torentrap gaat beklimmen, er het een ander aan noodzakelijke dingen zal worden gaan opgeschud en er ook diverse puntjes op diverse i’s gaan worden gezet, iets wat inmiddels bittere noodzaak aan het worden is, maar ook iets wat slechts mogelijk is als zijn partij met afstand de allergrootste gaat worden zodat allerlei slap gedoe vanuit voornamelijk de D66 en PvdA hoek op voorhand al naar de vuilnisbelt kan worden verwezen.

  8. Ik vond de prestatie van die jongen uit Curacao anders ook heel goed. Ik zit trouwens regelmatig met verbazing te kijken naar de namen van atleten. Vrijwel alle landen doen wat dat betreft aan import, waarschijnlijk om zwakke sportonderdelen wat sterker te maken. Zoals wij doen met de marathonloopsters; alleen bleef het succes duidelijk uit.
    De act rond Rutte dan nog even. Vroeger zou de gedachte aan een opzetje niet bij me zijn opgekomen. Maar ik ook heb een leerschool doorlopen, dus jouw verklaring voor die ogenschijnlijk uit de lucht komen vallende rechtstreekse aanval op Rutte en nota bene ook Nederland zou best weleens de juiste kunnen zijn. Ben benieuwd of er nog iets van terug gaat komen tijdens de campagne.

  9. Heel merkwaardig, die grote mond van een aantal Brusselse loopjongens. Kan er slechts op duiden, dat ze een doel nastreven wat tot de zogenaamde verborgen agenda behoort.
    Het uitblijven van een reactie van welke Nederlandse kant ook is even vreemd als veelzeggend.
    Het heeft in ieder geval niets te maken met het aloude gezegde, dat zwijgen instemmen zou betekenen.

    Jouw redenering, dat het Rutte in zijn kraam te pas komt is steekhoudend. Nederland heeft in het kader van de verkiezingen behoefte aan het beeld van een “etterbakje” en dus krijgt men het voorgeschoteld.
    Zeker is wanneer een Nederlandse [top]ambtenaar zich in soortgelijke bewoordingen over Rutte zou hebben uitgelaten hem het gat van de deur zou zijn gewezen.

    Neen, hier is inderdaad sprake van een stukje beeldvorming. En in het Europa van nu heeft men er geen enkele moeite mee daar de vereiste rol in te spelen.
    Als ik Roemer e.a. was zou ik er met geen woord over praten tijdens de verkiezingscampagne, want daarmee zou Rutte de kans worden geboden zijn rol optimaal in te vullen. De rol van pseudo-etterbakje. Hem de wind uit de zeilen halen door er over te zwijgen werkt m.i. veel beter.
    Kijk de man goed aan en iedereen zal zien, dat die rol van etterbakje hem geenszins past. What you see is what you get: een studentikoos lachebekje zonder al te veel inhoud.

Nice and easy to work with

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s