KOPPENSPEL AFL. 1

De maandag als eerste dag van weer een ongetwijfeld turbulente week [of zo u wilt van een week met turbulent weer] leent zich mooi voor de start van een itempje, waarmee ik de aankomende log-arme periode een klein beetje kan vullen. Het “Koppenspel” noem ik het maar en daarin pak ik simpel de koppen van de digitale krant, zoals die mij op de maandagmorgen toeschreeuwen bij de kladden. Koppen zijn kort, suggestief en soms puntig. Dat laatste kenmerk neem ik over door die koppen van een puntig commentaar te voorzien. Als lezer bent u van harte uitgenodigd uw eigen commentaar op voor u opvallende krantenkoppen hier achter te laten.
Wie weet kunnen we elkaar op die manier wel aan het lachen [huilen is ook mogelijk overigens] krijgen. Here we go!!!!

“Jeugdzorg praat al jaar met Talpa over “So you wanna be a pleegouder””.
De beste manier om je bestaansrecht te bewijzen is nu eenmaal een reality-soap. Want daar gelooft 90% van Nederland immers in?
Douwe Egberts is in het geheim ook met Talpa in de slag over “So you wanna be a koffiezetappparaat”. En de sexindustrie wil graag volgend jaar “So you wanna be a dildo” op de buis hebben.

“PVV-kamerlid de Mos: “Ik ben nu laaiend op Geert, maar dat gaat over.””
Inderdaad , dat gaat over …..na een verblijf van 6 maanden in het brandwondencentrum inΒ  Beverwijk.

“NS vreest Pro-rail-plannen om wissels te schrappen”.
Blijkbaar ziet men niets in de plannen van Pro-rail om botstreintjes te introduceren.

“Einde hittegolf in grote delen van VS voorspeld.”
Al maanden bereikte geen enkele golfbal meer een hole. De Yanks zijn er eindelijk achter dat golfballen bij verhitting smelten.

“Zomerzonde 1: Is Madonna te oud voor een punt-BH”
Deze laat ik graag aan u over πŸ™‚

“Nederland wint alsnog goud op Spelen van 1900”
Zie je wel? Het gebrek aan vertrouwen in onze sporters is volkomen misplaatst.

“Verstandelijk gehandicapte op kieslijst Belgische Christen Democraten”
Geen nieuws. Ik had meer opgekeken van het bericht dat een verstandelijk valide Belg op een kieslijst was gezet. En zouden de Belgen weten welke Mona-toetjes bij onze Christen-Democraten op kieslijsten staan?

“Weer meer mensen met betalingsproblemen.”
Een ding is zeker: dit slaat niet op Rutte, want die blijft de miljarden vrolijk weggeven. “Rubberen Rutte” [alweer zo’n hilarische van Sapje] blijft “De Wilde Weldoener” [courtesy Willy VanderSteen] uithangen …. buiten onze landsgrenzen dan.

Mocht ik een leuke, aansprekende kop gemist hebben voeg deze dan gerust in uw reactie toe. Ik wens jullie een fijne [dus regenachtige] maandag toe.
Wat me doet beseffen dat ik geen kop over het weer hebΒ  opgenomen. Maar dat vindt u vast niet erg. Kijk maar naar de kop van Gerrit Hiemstra vanavond.

27 thoughts on “KOPPENSPEL AFL. 1

  1. Weer 2 mooie liedjes van dametjes, die bulken van het talent. Als ik die Grace Potter zo eens hoor dan snap ik wel waarom een verdienstelijk zangeresje als “onze Ilse DeLange” in Amerika geen poot aan de grond krijgt. Als je met artiesten/vocalistes van het kaliber als de eerder getoonde Alison Kraus en deze Grace Potter kunt strooien wat moet je dan in hemelsnaam met een aardig popzangeresje als Ilse? Grappig dat Darryll Hall opduikt. Deed mij meteen denken aan plaatjes uit begin jaren 80 als Rich man en Maneater, die hij samen met Oates [John?] tot grote hits maakte. Het duo Potter-Hall klinkt in ieder geval fantastisch.

    • @P. Je constatering over “Ilse” hoe pijnlijk verder ook is helaas maar al te waar, en ondanks dat er aldaar bij wijze van spreken op iedere hoek wel een Ilse staat heeft mevrouw de Lange toch wel kansen gehad.
      Haar beste album bijvoorbeeld is geproduceerd door iemand die echt bij de creme de la creme hoort en iemand die behalve prachtige producties ook in staat is tot het schrijven van even prachtige liedjes.
      Het is dan ook voor mij onbegrijpelijk dat na “the Great Escape” want daar gaat dit over zij koos voor weer een andere muzikale koers waarna de eerder gegeneerde aandacht in de US dankzij “the Great Escape” als sneeuw voor de zon verdween, en eerlijk gezegd zie ik die aandacht ook niet meer terugkomen want zoveel kansen op muzikaal gebied krijgt men daar immers niet, en Ilse is hoewel best talentvol een goede middenmotor maar niet echt de top van de top, echter dankzij een aantal liedjes en de zeer sobere productie van Leonard die precies de juiste omlijsting voor haar stem wist te vinden, steeg ze met dit album juist daardoor eindelijk boven de middelmaat uit, jammer dat ze dit niet wilde of kon continueren.

      Hier nog een dame die ver boven de middelmaat uitkomt……..

      • Bij mij [waarom weet ik nog niet] doemde er ineens een beeld op van een 60-jarige Anouk op het podium van pak um beet het Gelredome πŸ™‚
        Niet omdat Williams mij aan Nederlands rocksnol no 1 doet denken, nee verre van dat. Met Lucinda Williams haal je overigens wel een echte grote naar voren.
        Wat dit groepje veteranen laat horen is folk]rock waar ik uitstekend mee uit de voeten kan. Nog even en ik zet mijn Stetson op πŸ˜€

      • Puik muziekje, Willem. En met steeds grotere schaamte moet ik toegeven, dat ik ook mevrouw Williams nog niet eerder had gehoord.

      • Genoten van mevrouw Williams! 60 jaar en dan nog zo bezig zijn, petje af hoor.

        @RadaR: don’t forget your boots πŸ˜€

      • Wel grappig dat Willem “The great escape” als Ilse’s beste album noemt. Ik ben nog altijd verslingerd aan Livin’ on love.

    • P., mijn bewondering voor je geheugen wat betreft Hall & Oates πŸ™‚ Maar kleine opmerking: waarschijnlijk is ergens de wens de vader van de gedachte geweest toen je met Rich man op de proppen kwam πŸ˜€ Want ik weet vrijwel zeker dat het “Rich girl” moet zijn.
      Met je oordeel over de clips van de dames Potter en Rose ben ik het helemaal eens.

      NB: voor hen die zich zorgen maakten even een geruststelling: ja, we hebben zat regenkleding, ja we hebben laarzen meegenomen en inderdaad, we hebben vanavond erwtensoep op het menu staan. Zomer 2012 is duidelijk een VVD-zomer; kil, grauw, smakeloos en zo langzamerhand deprimerend.

  2. Het voordeel van de krantenkoppen van tegenwoordig is wel, dat ze binnen de kortste keren oud nieuws zijn. Zie dat nu niet als een uitnodiging om de koppen van vandaag hier neer te pennen.
    Ik bladerde de krant al door en geloof me, ik ben nu de koppen al weer vergeten. πŸ™‚

    • Ik had ook in het geheel niet de intentie om aflevering 2 van het Koppenspel vandaag te verzorgen, P. RadaR heeft vandaag een vrije dag, een soort “Spooky’s day off” πŸ™‚

    • Ga je profiteren van “het mooie weer”? πŸ˜›
      Maar kan er niet eens een mooi muziekje af, joh???? Ik ben lui, dus doe maar iets aan de relaxte kant πŸ˜€
      BTW wie of wat is Spooky?

    • Mijn krant is vandaag ook nog eens zeer onvolledig in zijn berichtgeving. Het is vandaag 10 juli en dat is de dag waarop het Constitutionele Hof in Duitsland de rechtmatigheid van het ESM gaat beoordelen. Lijkt mij niet geheel onbelangrijk, maar geen woord erover in de krant.
      Spanje krijgt toch alvast 30 miljard en het parlement moet van reces nu al terugkomen om even ja te knikken tegen over de schutting kieperen van zo’n 1,8 miljard Nederlands belastinggeld. Doet het leuk, zo’n bedrag door het volgende gierputje te zien verdwijnen als je het betrekt bij alle bezuinigingen, die via de verkiezingsprogramma’s werden aangekondigd.
      Het zal er wel mee te maken hebben dat alles uiteindelijk went en dan neemt de nieuwswaarde in de categorie “hijgerig” snel af. De krant besteedt er in ieder geval nauwelijks echte aandacht aan.

      • Ik neem aan, dat je ook zult hebben meegekregen dat de Duitse rechter de tijd gaat nemen om over dat bezwaar tegen ESM na te gaan denken. Het kan als het tegenzit wel najaar 2012 worden voordat hij uitspraak doet. En ondertussen denderen de ESM-ers gewoon door. En kunnen zaken, die besloten worden straks simpelweg niet meer worden teruggedraaid.

    • OK Lot, omdat je het zo vriendelijk vraagt een mooi clipje van Royksopp.
      “What else is there” is wel een toepasselijke titel. Immers, alle Nederlandse wielrenners vragen zich dat in relatie tot de Alpen en PyreneeΓ«n af. Maar ook Europa stelt zich die vraag op zoek naar de duizenden miljarden die nodig zullen zijn om straks te kunnen zeggen, dat de Euro weer voor een halfjaar gered is. Dat de Europese bevolking bijna op zijn rug ligt [en dan bedoel ik niet in het zand van de Costa del Sol] is slechts “collateral dammage”.
      Maarrrrrr ……enjoy Royksopp, heerlijk clipje!

      • Lekker clippie!!!
        Omdat het rustdag is alhier en in Le Tour even gewoon een paar lekkere totaal verschillende muziekjes om de dag enigzins te verlichten.

        De 1e draag ik op aan Wiggins die als de ouwe Cortes ooit deed in Mexico nu in Le Grand Boucle een ware slachting aanricht……. een prachtige uitvoering van een al even prachtig nummer:

        Een nummer wat laat horen dat sommige zijsprongen van bandleden niet al te beroerd hoeven uit te pakken om maar eens een understatement te gebruiken.

        Twee songs van een helaas ook al veel te vroeg overleden schotse bard de 1e met vooruitziende blik al in 69/70 geschreven, en de 2e gewoon omdat die erg mooi is.

        De jeugd heeft de toekomst….

        En de laatste gewoon omdat deze weken franse sferen bezitten waarin een fraaie oude taal niet mag ontbreken

        Weliswaar geen 18 maar toch…….

      • OK here we go van boven naar onder.
        Ik adviseer de anderen met de grootste nadruk het You-Tube-linkje aan te klikken, want daarachter schuilt een meesterlijke uitvoering van de Neil Young-klassieker Cortez the Killer. Een uitvoering door Joe Virtuoso en de dame die ik al omgedoopt heb tot het jongere zuske van Beth Hart.
        Ik kende Grace al, Willem, want ik heb hier het uit 2010 stammende album And the Nocturnals liggen. De clip is een mooie aanleiding om dat weer eens te beluisteren.

        Blackfield is helemaal top. Bij de eerste aanblik meende ik even een jongere Peter Gabriel te zien. Met glitter oogschaduw en al.
        Staat op de lijst “luisteren”. Ben zeer benieuwd wat dat nog voor moois gaat opleveren.

        The late Mister Rafferty … wat er over te zeggen? Popsongs van het kaliber fijnbesnaard, gevoelig en fraai. Veel te vroeg “gestopt” , die man.

        Back Door Slam ….. lekker echt voor zijn raap. Niks mis mee!

        En ja, dat Vliegende Helium …… wat heet apart! Electro-Medieval zo omschrijft wiki de muziek. Hoog-Duits, Oer-Frans, Latijn …. alle reden om maar niet naar de songteksten te gaan zoeken.
        Maar nieuwsgierig heeft het luisteren me wel gemaakt. Dus een kwartetje albums opgediept en ze sluiten aan achter in de rij, die zich inmiddels heeft gevormd.
        Moet je nagaan: ik ben pas bijna aan het eind van Magenta en Karnataka. Er moeten dus een hoop zwoele nachten komen, waarin slapen niet te doen is en een koud voetbad en een sixpack me moeten bijstaan om al die muziek voor Kerst te hebben kunnen beluisterd. πŸ™‚ Iets zegt me dat het gaat lukken. πŸ˜›

        Het blog gaat langzamerhand op een luxe-jukebox lijken [heeft wel iets weg van die topic bij de VVTop2000, natuurlijk wel met dit onderscheid dat hier alleen maar geweldige muziek, ver van alle baggerlijsten maar heel dicht bij die ene goeie lijst, te vinden is] and I love it!!!

      • Ik meende die jongen links in beeld in de clip van Blackfield al te herkennen. En wiki bevestigde mijn vermoeden: dat is Steve Wilson van Porcupine Tree. Een [prima] band waar ik in mijn wildere jaren wat CD’s van heb aangeschaft. Waar zouden die dingen zijn gebleven, vraagt ik mij af πŸ™‚
        Blackfield klinkt trouwens ook zeer smakelijk.

      • Het blijft uiterst plezierig om naar de stem van Gerry Rafferty te luisteren. “The right moment” vind ik prachtig, herinnert me aan dat album met Baker Street erop.

      • Ja die Grace heeft iets wat het dan ook voor ondefinieerbaars ook moge zijn voorlopig staat deze dame wel op diverse podia met de creme de la creme qua muzikanten, bij deze nog een kleine toegift met Grace en tevens een toegang tot een schatkamer van soms fabelachtig mooie live uitvoeringen van schitterende songs.

        En dan te bedenken dat Meneer Darryl Hall al ruim in de zestig is!!!

        Het enige wat daar echt vervelend bij is, is het feit dat je zo onzettend direct word geconfronteerd met het schrikbarende verschil tussen echte muzikaliteit en datgene wat door de Matthijsjes van deze wereld als zodanig word omschreven.

        Anyway ……… Grace nogmaals

        De link voor de schatkamer…

        http://www.livefromdarylshouse.com/welcome.html

        Over een “schatkamer” gesproken hier nog een klein voorbeeld uit de prachtige serie genaamd “The Crypt sessions” wederom een bewijs dat er blijkbaar overal geweldig talent zit.

        Maar helaas in dit land beperken wij ons tot de bak ellende die de Familie de Mol i.s.m. de debiele Gieltjes over ons heen storten als zijnde muziek.

        Overigens, ben als generatiegenoot benieuwd of de volgende band uit zeer lang vervlogen tijden nog een vlaag van herkenning geeft, en zo niet dan zijn er weer een aantal albums voor kerst te beluisteren!!!

  3. Gelukkig vandaag nauwelijks tijd gehad om de krant te bekijken. Want als ik die koppen bekijk, die jij naar voren hebt gehaald, had dat slechts tijdverlies en dus irritatie opgeleverd.
    En met Jeanette word ik onderhand wel erg moe van die PVV-soap. Eerst Brinkman lallend, Blondie elke dag uit zijn nek lullend en nu ene de Mos laaiend ….. who cares????
    Laat die man mee doen aan “So you wanna be a dildo” , de kop heeft hij ervoor. πŸ™‚
    Proost en voor straks [!} slaap lekker. πŸ˜€

  4. Je kunt er maar het beste met een humorbril op naar kijken. Het is ook wat de kranten betreft al heel lang geen kwestie meer van nieuwswaarde. Koppen lezen volstaat meestal. Van de 10 x dat je de gok waagt en het artikel werkelijk leest vraag je je 9x keer heel snel al af “waar gaat het over?”.
    Je puntige commentaartjes waren in ieder geval wel lollig genoeg om te lezen πŸ™‚

  5. Wie boeit het ook maar een millimeter dat die de Mos aangebrand is? Ik word doodmoe van al dat geleuter over die toestanden in de PVV.
    Ho .. stop maar, ik begrijp het al: het is natuurlijk net een soap. 😦

  6. WTF wants to be a “koffiezetapparaat” ????? πŸ˜› Een dildo? Da’s andere koek πŸ˜›
    Er is al de nodige roering om de nieuwe vunzige plannetjes van de Talpa-fabriek. Na Oerlemans’ geslaagde poging met de Spoedeisende hulp [want het is immers toch op de buis geweest en de publiciteit er omheen was “giga” om het in vakjargon te zeggen] ziet Mr Sick himself J. de Mol zijn kans schoon om een volgende bak menselijk leed open te trekken. Geloof me, die vuigaard gaat door tot hij zijn einddoel heeft bereikt “So you wanna be a lijk”.
    Op voorhand: ik keur dat alleen maar goed als de Mol zelf de hoofdrol vertolkt. Want de de Mollen van deze wereld opgeruimd: “good riddence”.
    {Ik dacht even aan de mogelijkheid van “So you wanna be burried alive” , maar dat heeft Gekke Gieltje jaren geleden al gedaan. En toen al dacht ik “laat hem er aub nooit meer uitkomen”. πŸ˜€ ]

  7. Wat een heerlijk begin [ik heb het niet over het weer!] van deze maandagmorgen. Op dit moment blijft mijn aandeel beperkt tot het lachen om je commentaren en ben ik niet staat daar iets beters tegenover te stellen. πŸ˜€
    Leon lijkt me trouwens niet echt met zijn werk bezig op dit moment πŸ˜›

  8. Een beetje humor op de eerste werkdag van de laatste week voor de vakantie komt altijd gelegen. Je was al vroeg op dreef, jongen, en er is hier smakelijk gelachen om je puntige puntjes. πŸ™‚ Je voelt hem al komen, vermoed ik en inderdaad, iets over de “bra” van Madonna.
    Dat 53 jarige sletje, wat de competitie is aangegaan met het veel jongere snolletje GaGa [reken maar dat die 2 samen een eind weg uit hun gaatje meuren πŸ˜› ] dat 53 jarige sletje dus heeft tijdens de verbouwing van haar lillende vlees een heel handig apparaatje laten inbouwen: geen pacemaker, maar een “titsshaper”. Thuis heeft ze dat niet aan staan, dan hangen die tieten ergens op navelhoogte te bungelen. Maar on stage schakelt ze dat apparaatje in en dat kneed die vormloze dingen om tot pronte puntige GaGa-tietjes. Madonna loopt tijdens haar concert nog al eens van de bΓΌhne af. Klopt, om de batterijen te vernieuwen.
    Have a nice rainy [dus blue] Monday. πŸ˜€

Nice and easy to work with

