VAKANTIEJUBEL

Rond en in het gebouw van de 2e Kamer verkeert men in een grote staat van opwinding. Niet omdat men vanuit de kantine een fraai uitzicht heeft op in wilde staking zijnde Haagse buschauffeurs en hun forse rij stadsbussen op de Groenmarkt en in de Gravestraat.
Uiteraard werden er met het apparaatje, wat het gebrek aan hersens bij de meeste van onze kamerleden moet compenseren, flink wat plaatjes geschoten. Zoals dit exemplaar, geschoten door het VVD-kamerlid Govert Balzak Platje. Die gisteren, tijdens de gebruikelijke pauze waarin ons parlement even een bamihapje of frikadel wegsteekt, werd gesignaleerd tussen de Haagse Harry’s van de HTM om te proberen een mini-exemplaar van zo’n stadsbus voor zijn zoontje Floris Jan Peter Arend Marie te ritselen.
Maar terug naar die opwinding, die , laat ik het maar alvast verklappen, alles te maken heeft met een recordpoging die ons parlement op de mogelijk gedenkwaardige 5e juli van het mooie jaar 2012 gaat ondernemen. Op 5 juli, nota bene de laatste dag van het parlementaire jaar 2011 – 2012, gaat een poging worden gedaan om het record “extreem lang vergaderen” [aan de bierpomp spreken wijzelf meestal van “extreem lang uit je nek lullen”] te breken. Een wat van de opwinding giechelig lid van de SGP, expert op het gebied van de parlementaire historie van Nederland, heeft al een tweet opgeboerd, waarin hij meldt dat er waarschijnlijk tot 05.30 uur vrijdagochtend zal worden door vergaderd.
Ik vermoed, dat er al een controleur van Guiness Book of Records is ingeseind.
De echte afsluiting van het parlementaire jaar, maar dan de informele variant, vindt zoals gebruikelijk plaats via een barbecue, waarop de dodelijk vermoeide maar ongetwijfeld zeer voldane kamerleden een harinkie happen, een worstje prikken en een satehtje proppen.
Ik hoop oprecht, dat tijdens die barbecue de weerpleuris uit zal breken. Hoosbuien, hagelstenen zo groot als struisvogeleieren, windkracht 11 en donder en bliksem.
En als de heren en dames dan naast volgevreten ook compleet verzopen zijn mag deze HTM-bus wat mij betreft het slotakkoord verzorgen.
Weet je wat? Laat dat ding er maar voor onbepaalde tijd staan.

25 thoughts on “VAKANTIEJUBEL

    • Goh, Jurgen, als de Grote Blonde Leider dat leest krijgt hij prompt een orgasme [en dan rent Fleur natuurlijk hard weg, da’s duidelijk ๐Ÿ˜› ]

  1. Ben zo onverstandig geweest om een twee uur naar het Europa-verantwoordingsdebat te kijken. Dat was onderdeel van de marathon, die de 2e Kamer [volstrekt idioot] voor de laatste dag heeft bewaard.
    Ik zal er kort over zijn: het voldeed voor de volle 100% aan de verwachtingen. Rutte deed inderdaad weer een “Rutte-tje” en de rest kefte een beetje, bromde wat maar nam er dus gewoon weer genoegen mee ingepakt te worden. Dat parlement is werkelijk een schande voor de democratie aan het worden. Dus die bus daar neerzetten: ik heb er geen moeite mee.

    • Ik zou je willen vragen op welke wijze Rutte zich uit de ESM-kwestie heeft gedraaid. Maar ik vermoed, dat Nieuwsuur daar vanavond wel de nodige aandacht aan zal besteden dus hou voor mezelf de spanning er nog even in. ๐Ÿ™‚

    • Is er wel iemand in dat gemankeerde parlement van ons die zich afvraagt of het wel verantwoord is met reces te gaan en “Rutte-tje” zijn gang te laten gaan???

    • Weet je wat het is, O, ? Waarschijnlijk denken de andere onbenullen “laat het jochie zijn gang maar gaan en brokken bij de vleet maken, wij pakken um wel tijdens de campagne”. Maar zij vergeten, dat ze zelf net als Prins Onbenul nauwelijks nog serieus worden genomen. Het stelletje mafketels gelooft echt dat ze met de opvoering van een marathon toneelstuk [wat zoals Paul terecht opmerkt eigenlijk nergens voor nodig is en dus als volstrekt idioot kan worden afgedaan] indruk bij het klootjesvolk maken.

  2. Het jammerlijke is helaas dat dit zogenaamd gekozen geteisem niet permanent op vacance kan worden gestuurd, maar goed ben al blij (hoewel het wel een beetje dode mus is) dat we er eventjes van verlost mogen zijn, want eerlijk is eerlijk ik kan die koppen eigenlijk niet meer zien en die afgrijselijke stemmen niet meer horen en vooral niet het meestentijds stompzinnige gebral en geblaat uitgesproken met een schijnheilig smoelwerk waar ze allen blijkbaar patent op hebben.
    Wellicht dat er een aantal zich nog verslikken in een worstje of hun tong verbranden aan de sate maar dat zal wel teveel gevraagd zijn.

    Overigens nog even als respons op de “alpenzusjes” en omdat die ook met zijn tweeen zijn, heb ik hier nog een tweetal tips die ik node mis in je top 888 en die veel en veel beter zijn te verteren dan onze innig geliefde volksverlakkers.

    De 1e is van een in mijn optiek waarlijk klassieke band die helaas teveel onderbelicht is geweest.

    De 2e is van een band die bewijst dat uit het hooge noorden van Europa niet alleen maar poolwinden komen.

    Wellicht al bekend maar dan nog altijd beter om te zien en te horen dan de dames en heren die al uitgebreid zijn besproken.

    • Dit is die harde kant, waar je het al eerder over had? Valt nog mee, Willem ๐Ÿ™‚
      Madrugada [nooit van gehoord] vind ik een toppie song. UFO vergt wat meer luistertijd. Maar daar is het nu net effe te warm voor.

    • Wat een schalkse opmerking over de Alpenzusjes al niet los kan maken ๐Ÿ˜›
      Maar even serieus, Willem. Je hebt met de sporen die je de afgelopen tijd hier hebt achtergelaten er al voor gezorgd, dat o.a. Magenta, Karnataka en Ayoe Angelica hun intrede gaan doen op de keuzelijst voor de T888 editie 2012. Dus denk nu niet, dat we niet blijven werken aan steeds verdere verbetering van die lijst. Sterker nog, waar in de lijst zelf al “bonkertjes” als Journey, The Firm, Rainbow, Rush en niet te vergeten DIO hun plekjes hebben veroverd gaat UFO daar ook zijn kans toe krijgen. Voor de lijst selecteerden wij The Wild One van het album You are here. We zijn je dus net voor :D.
      En dan dat Madrugada. Helemaal bekend hier en dat komt vooral door een entiteit, waarbij de woorden Enschede, Petje, trouwe fan van een ex-radiocollega de hoofdrol spelen. Need I say more?
      Majesty is een prima song, maar in mijn ogen niet onderscheidend genoeg om bijvoorbeeld Scandinavische bands als Poets of the Fall en Royksopp van hun plek als vertegenwoordigers uit het Hoge Noorden te verdringen.
      Een band, die wel ook de kans wordt gegund, zijn deze Engelse “bonkertjes”.

      • Oei, Oei, wat is dat toch een lekker vuig bandje dat Alter Bridge !!, een uitstekende keuze als toevoeging voor je lijst.
        Wat betreft het hoge Noorden begin ik steeds beter je keuze voor onder andere Poets of the Fall te begrijpen want dat is toch echt een zwaar onderschatte band met een redelijk oorspronkelijk “eigen” geluid en zeker als je die afzet tegen een Madraguda.
        Wat die laatste betreft heb ik er in mijn “jeugdig” enthousiasme nooit bij stilgestaan bij het feit dat de door jou benoemde en beruchte entiteit deze ooit al eens onder de aandacht had gebracht hahaha.
        Ja en “highflyer”als tip is simpelweg door dat dit een van de mooiste solo”s door de Heer Schenker is die door deze op de plaat zijn gezet en een mooi “tribute” aan de “Flying V”, wat dus niet wil zeggen dat “the Wild One” een slechte keuze zou zijn, want dat is het dus niet!!
        Overigens in de sector herrie en lawaai is het je hopelijk niet ontgaan dat Rush weer eens een briljant album aan de mensheid heeft geschonken??
        Progrock is not dead maar zeer alive! in dit kader hier nog 2 bands die aardig onder de “RadaR” zijn gebleven maar die nu gelukkig als relatieve nieuwkomers wat meer aandacht genereren.

        1) The Reasoning – Breaking the fourth Wall

        2) Touchstone – When Shadows Fall

        En omdat het toch richting komkommertijd gaat nog op de valreep een muziekje van een heer waar “smoking” Joe Bonamassa wel erg goed naar heeft geluisterd.

        Dave Meniketti – On the Blue Side

        En waarschijnlijk al wel bekend maar zo niet dan bij deze alsnog een paar kleine voorbeelden uit de prachtige BBC serie “Transatlantic Sessions” .

        Kathleen Macinnes & Sarah Jarosz – Gur Milis Morag

        Sarah Jarosz with Alison Krauss – ‘Run Away’

        @Lottie
        Wat de “harde kant” betreft ben ik nog aan het overdenken of dat hiervoor wel de plek is want dan moet je het gaan zoeken in o.a. Gothic/blackmetal bands waarbij vergeleken de heren van bv Motorhead koorknaapjes zijn, maar heel eerlijk gezegd denk ik niet dat je dat de mensen zoals hier verzameld moet aandoen gezien het zeer specifieke geluid wat toch echt slechts de ware adept aanspreekt, althans dat is mijn overtuiging gebaseerd op eerdere ervaringen in deze.
        In dit kader spreek ik dan ook altijd over “neanderthalermetal” waarbij tamelijk onfris ogende figuren een volstrekt nieuwe dimensie aan onder andere het bespelen van de electrische gitaar toevoegen gelardeerd met een geheel andere kijk op zingen dan bijvoorbeelde de dames van de BBC serie die ik hier eerder heb genoemd.
        Indien gewenst geef ik met alle liefde een paar namen op en dan mogen de mensen zelf het gaan opzoeken maar zeg niet dat men niet vooraf is gewaarschuwd!! hahahaha.

      • The Reasoning & Touchstone zijn onmiddellijk genoteerd en gaan in de zoekmachine.
        De 2 “samples” zijn beluisterd en smaken naar meer. Die combinatie gitaar – toetsen is dodelijk voor elk popplaatje, wat mijn oor de komende tijd gaat passeren.
        En hoe kan het anders dat ik onmiddellijk rechtop schiet uit mijn luie stoel als je de naam Bonamassa laat vallen.
        Ik schop ongetwijfeld een open deur in met de clip die ik to return the fever plaats. Maar die is zo godvergeten goed dat ik zelf al lekker vind om ‘m even neer te zetten. ๐Ÿ™‚
        Maar ik weet dat ik er ook anderen een plezier mee doe [hรจ Lottie???? ๐Ÿ™‚ ]
        Ik heb het over het gezelschap [wow, dat Touchstone giert hier door de buurt, krijg je met een raam wijdopen] Black Country Communion, wat de naam supergroep niet alleen aan zijn bezetting [o.a. heer Bonamassa, good-old Glenn Hughes en Jason Bonham] heeft te danken, maar ook en vooral aan de geweldige rockmuziek die ze maken en inmiddels via 2 albums op ons hebben losgelaten. Vorig jaar al hoog in de T888 en dit jaar waarschijnlijk nog flink wat hoger de track Cold van BCC1, live uitgevoerd en luister en huiver bij de nog altijd fantastische vocalen van heer Hughes en het fingerlicking gitaarwerk van heer Bonamassa.
        Ik ga je volgende 18 clips bekijken en ben dondersbenieuwd.

      • Kom in mijn armen ๐Ÿ˜› ๐Ÿ˜› Geweldig dat Cold, echt bovenaards goed. Weet je dat ik er zelfs een beetje van zit te gloeien. Maar ik heb het ook stiekem 2x achter elkaar beluisterd. ๐Ÿ˜›
        Willem blijft verrassen met werk, van groepen waar ik nog nooit van heb gehoord maar er zeker ook mag zijn. Het heeft alleen even wat meer tijd nodig om “in te dalen” [vrij naar jullie vriendin Sapje].
        Maar er staat nog meer, dus luister ik nog even verder. Pffff …….ik heb het echt warm van dat Cold. ๐Ÿ˜›

      • De 2 female clips zijn oprecht pareltjes. Scotish Gaellic van dame McInnis…. poeh, wat heet sfeervol. En Alison Kraus, die kan niet zo gek veel verkeerd bij me doen en wat het duo Kraus-Jarosz laat horen daar moet je niets over zeggen, gewoon naar luisteren en nooit meer vergeten.
        En misschien even verzuchten “Oh Nederland, wat schiet je toch enorm tekort, ook op het gebied van echte “folk”muziek”. Maar eerlijk gezegd raak ik inmiddels aan dat gegeven gewend. Maar nooit gewend zal ik raken aan dit soort prachtige muziek, daar wil ik alleen maar meer en meer van horen.

        Even nog terugkomend op je eerdere opmerking over de nieuwe Rush. Clockwork angels ligt al enige tijd hier op de stapel. Voorlopig is de track BU2B als interessant aangemerkt. Maar ik moet nog verder luisteren.

      • Effe de tijd genomen om de serie clipjes hier eens op het gemak te verorberen. Wat een combinatie hebben die 2 heren [ik blijf me over die mannen verbazen, want er popt steeds weer de ene verrassing na de andere op] hier aan elkaar geregen…… wow, wow, wow.
        Als ze het er om doen om mij me een kleine jongen te laten voelen …….. ze kunnen gerust zijn, want ze slagen daar prima in. ๐Ÿ™‚
        Echt prachtig werk van de vrouwtjes, van genoten.
        Lekkere progrock en een bluesrocktrack, waar de veters van mijn schoenen spontaan van losgaan. Willem mag blijven ๐Ÿ˜›
        Tja en dan die BCC: Lottie zei het al, bovenaards goed dus. Ik moet um gemist hebben vorig jaar want ik kende de track niet. De kennismaking is een heel aangename. Een volbloed rockstem, een powerdrummer en een gitarist waar woorden voor tekort schieten. Effe googlen vertelde me dat de 4e man een lid van Dreamtheater is, ook niet de minste band. Een supergroep par excellence!!!
        Geweldig heren, mijn dank [en bewondering] is groot. ๐Ÿ™‚

      • Wat een heerlijke openbaring dat “BCC” en een prachtig nummer bovendien, kan mij zeer goed voorstellen dat deze fors gaat stijgen.
        Ik had in de ‘wandelgangen” al eens iets over dit side project vernomen maar nog nooit wat verder van gehoord en dat is een ernstig gemis geweest zo blijkt wel nu.
        Die Jason begint trouwens qua drumstelhakken steeds meer op zijn ouwe heer te lijken en waar Joe de tijd vandaan haalt is mij een raadsel en zijn solowerk en dit soort heerlijke samenwerkingen pfffff, en good old Glenn is inderdaad nog steeds uitstekend bij zijn stem nog immer klinkende als een warmgelopen brandweersirene.

        Allison begin ik steeds meer en meer te zien als de vrouwelijke tegenhanger van Ry Cooder in die zin dat ook zij allerlei muzikale zoektochten houd, varierend van commerciele Country tot de kale traditionele muziek en dat allemaal op een uiterst fraaie manier gedaan.

        Ja en helaas is je opmerking over het tekort schieten op elk “muzikaal” front van dit landje maar al te waar.
        Het oogt zo simpel nietwaar een paar dames die kunnen zingen en een paar heren die dat akoestisch begeleiden helaas zelfs dat lukt hier al niet eens meer.

      • Vond dat ik je BCC niet mocht onthouden, Willem ๐Ÿ™‚
        Overigens moet ik even een vergissing van mijn kant herstellen: Cold is terug te vinden op BCC2. En als ik toch bezig ben, een ander het aardse ontstijgend nummer [helaas geen bruikbare clip nog van te vinden] en dit keer van BCC1 is “Too late for the sun”.
        Bonamassa is zeker een druk baasje, want ook zijn samenwerking met Beth Hart heeft fraaie vruchten opgeleverd. Ik plaatste al eerder een clip daarvan en op YuoTube is er veel moois van te vinden. Maar iets zegt me dat dit jou niet zal zijn ontgaan.

    • Aha, we gaan voor de verandering een beetje “blazen”. Moet kunnen heren, moet kunnen. En het valt goed in het welbekende pulletje [met een lichte voorkeur voor RadaR’s bruggenbouwers].

  3. Volgens mij staat die rij bussen gewoon klaar om het complete parlement + medewerkers naar de Efteling te rijden voor een tochtje over de wildwaterbaan. ๐Ÿ˜€

  4. Er was gisteren geen doorkomen aan de stad. Pffff …… Maar ben het met je eens: het was een fraai en imponerend gezicht die rij bussen.
    Met je suggestie in de laatste zin ben ik het helemaal eens. Net zo goed als ik weer heerlijk heb kunnen lachen om je toon- en woordkeuze. ๐Ÿ˜€

Nice and easy to work with

