EVERMORE

Tussen alle [even aangename als leerzame] discussies door mag niet worden vergeten de vaart er een beetje in te houden als het gaat om de serie “Lekkers van over een grote plas”. De zoektocht heeft me nu naar Australië en Nieuw-Zeeland gebracht, want jullie kunnen luisteren [of hebben dat inmiddels al gedaan 🙂 ] naar de indie-rock (?) band Evermore.
De track Between the lines is afkomstig van hun uit 2009 stammende concept-album Truth of the World wat als belangrijkste onderwerpen heeft trashmedia, politieke propaganda, reclame en pulpotainment. Wat prachtig aansluit bij het vorige log, maar geloof me dat is louter toeval.
Zowel de single als het album waren internationaal [uitgezonderd Nederland, maar dat hadden jullie vast al geraden 🙂 ] redelijk tot zeer succesvol.

Advertisements

20 thoughts on “EVERMORE

  1. Is het feitelijk niet zo, heren, dat jullie veel woorden gebruiken om aan te geven dat er op de mestvaalt nog een schuchter paardenbloempje groeit [Willem] dan wel dat het verstikkende onkruid van de Beelen’s van deze wereld alle hoop op een snelle creatieve uitbarsting van nieuw talent in de kiem heeft gesmoord [RadaR]?
    Vooral voor Geile Gieltje zal dat een enorme klap zijn, want die verkeert op zeker in de veronderstelling dat hij dé man van het nieuwe talent [Vogeltjes, Zeezieken,Krijsende Missen e.d.] in Nederland is.

    • Gieltje, de strak in pak stekende Corton, Ekdomdom e.d. …….. ik verdraag ze niet meer. Omdat ik elke keer het gevoel heb te kijken naar kinderen van 30-40 jaar, die alles “te gek vet” vinden. DJ’s zijn gewoon verkopers geworden en als er een soort is waar je vreselijk voor moet oppassen en ik dus een afgrijselijke afkeer voor voel is het juist die wel.
      Ik verlang naar het moment waarop ik RadaR weer op de radio kan horen 😀

  2. Net als R. denk ik vaak in associaties qua muziek en zo ook hier bij dit op het 1e gehoor leuk klinkende bandje, het is naar mijn smaak echter een beetje teveel Muse en U2 met een snufje Foo Fighters mix om echt opgewonden van te raken.
    Voor wat Nederlandsche muziek betreft vind ik het wel meevallen allemaal er zijn hier best wel een aantal leuke bandjes te vinden en vergeet niet dat er een lichting zwarte zangeressen van echte internationale klasse momenteel of al goed bezig is of op punt van finale doorbraak staan.
    Echter niet alleen de emmer palingsnot uit een klein dorpje gelegen vlakbij een voormalige zee is verantwoordelijk voor het feit dat een hele grote groep bands, zangers en zangeressen zo niet onbekend is en blijft maar dat dit ook komt door het gigantische grote gebrek aan podia, inmiddels is bijna de gehele infrastructuur van kleine tot iets grotere bij uitstek voor beginnende artiesten geschikte podia vakkundig naar de klote geholpen, maar de oorzaak komt vooral door de eenzijdige en misselijkmakende wijze waarop momenteel radio word gemaakt
    Het geloei en onzinnig geschreeuw van zichzelf als belangrijk vindende egotrippertjes die zich als DJ’s ver verheven voelen boven daar waar het echt omgaat namelijk de muziek is werkelijk te stuitend voor woorden en ongelooflijk dat dit eigenlijk dus gewoon kan en bestaat..
    Het is toch echt niet te geloven dat een aantal muziekjes zoals door RadaR of ondergetekende de laatste tijd alhier geplaatst is voor de meeste onbekend is!!!
    Dat laatste feit alleen al is voor mij het failliet van de Nederlandse zenders.

    • De bedoeling van mijn serietje “muziek van over een grote plas” was en is niet zozeer om alleen maar artiesten voor het voetlicht te brengen waar men “opgewonden” van zou kunnen raken. Dergelijke bands zitten er wat mij persoonlijk betreft best wel tussen, maar het uitgangspunt is iets anders.
      Namelijk een poging wagen om te laten horen hoe het geluid [en maar al te vaak ook de kwaliteit] van bandjes die buiten de incestueuze “Klompen-muziek-cirkel” opereren in positieve zin verschilt van wat hier wordt voortgebracht.
      En het spijt me, Willem, maar ik zie die leuke Hollandse bandjes waar jij het over hebt niet of nauwelijks. Dazzled Kid? Going to the Zoo? Bertolf? Tim Knol? Racoon????? Met alle respect voor die jongens die zo hun best doen, maar als ik ze als “middle of the road” kwalificeer ben ik heel vriendelijk in mijn oordeel. Want feitelijk zijn het maar uit kaas en paling samengestelde oninteressante kloons van nu net die buitenlandse artiesten, die ik ook al moeilijk door mijn strot kan krijgen.
      De podia, daar heb je een goed punt. Nederland kent nog maar weinig podia, zoals vroeger het Paard van Troje, Paradiso, Melkweg en meer van dat soort stekjes, waar jonge en talentvolle haast nog kinderen op enig artistiek nivo werken aan een carriere in de muziekbusiness. Op de genoemde podia staan nu mensen als Ali B., die samen met een paar holmaatjes liedjes van Annnie Palmen, Marcel Tielemans en [laat ik haar vooral niet vergeten] Bonnie StClaire staan de rappen.
      Voor de podia zijn 2 dingen in de plaats gekomen, die enerzijds funest zijn gebleken voor de standaard van de nederlandse [pop]muziek en anderzijds slechts zijn opgekomen ter meerdere eer en glorie van de gebakken lucht [dat spul heeft zich als een kankergezwel in onze maatschappelijke genen ingevreten] producenten bij uitstek waar het het muziekbusiness betreft: de Geiltje Beelens en Gerard Ekdomdom’s van deze tijd.
      Nederland sterft van de festivals, waar hoofdzakelijk hetzelfde zooitje bagger de buhnes bevolkt. En bagger trekt bagger, dus is een festival van het beleven van een prachtige muziekervaring verworden tot een combinatie van een braderie, een buurtfeest en dus een zuippartij geworden. Je mag gerust weten,dat ik soms met weemoed terugdenk aan het “oude” Parkpop, het “oude” Pinkpop en ik krijg bijna een brok in mijn strot als ik besef wat een mazzelaar ik eigenlijk ben geweest om Kralingen mee te mogen maken.
      Met letterlijk afgrijzen moet ik accepteren dat de enige echte band van enige faam [understatement] die Nederland rijk is op de buhne staat samen met Gers Pardoel, Guus Meeuwis en meer van dat niet alleen walgelijke maar ook nog eens a-muzikale spul. Maar ja, als Geiltje Beelen zijn Serious Talent stempel op je zet dan heb je het op zijn minst voor één seizoen helemaal gemaakt in Nederland. Als Geiltje de Nederlandse Birdy [het oorspronkelijk exemplaar is al niet om aan te horen] of de Nederlandse Seasick Steve van je wil maken is er altijd wel die overjarige puber van de VARA, die er zendtijd voor vrij maakt. Want Geiltje is groot, Matthijs is “huge” en samen bepalen zij waar Nederland naar luistert en wat Nederland goed mag vinden. En zelfs Nederlands eigen Barbiepopje is een soort talenthunt begonnen en als ze maar genoeg met haar ogen knippert en de verstilde schoonheid uithangt heeft Matthijs wel een minuutje of wat over voor Cariesje. En Nederland kijkt en luistert er met open bek naar.
      Elke band die een accoord kan aanslaan in Nederland verdient meteen een nominatie voor één van de ontelbare internationaal volstrekt onbetekenende musicawards. Uiteraard slechts verzonnen ter verdere vergroting van het ego van de heren radiomakers met elk hun eigen gimmicks.
      I rest my case, maar niet voordat ik me volledig schaar achter jouw conclusie, zoals vermeld in je laatste zin. En bij elk faillissement geldt bijna altijd, dat de inboedel veel minder waard blijkt dan men elkaar voortdurend heeft wijs gemaakt.

      • BTW Willem , ik heb de hele cd van Ayoe Angelica eens beluisterd en ontdekte bij alleen de eerste keer luisteren al 4 pareltjes. 🙂

      • Natuurlijk heb je volkomen gelijk wat de Nederlandse bandjes betreft, want ook ik zie geen nieuwe Cuby, Brainbox, Alquin, Supersister om nog maar te zwijgen over de Earring in het huidige aanbod god nee zelfs niet iets wat er ook maar op lijkt.
        Ik noem het daarom dan ook leuke bandjes en geen goede bandjes, en leuk jawel omdat er in ieder geval een aantal zijn die tenminste pogen om iets wat lijkt op fatsoenlijke muziek te produceren en die in ieder geval blijk ervan geven naar andere dingen te hebben geluisterd dan wat er de laatste decennia over onze hoofden is gestort door de h.h. dj’s.
        Ook deel ik je bijzonder rake conclusie’s voor de Gieltje’s en Matthijsje’s die deze wereld helaas bevolken en wiens invloed ook al helaas veel en veel te groot is.
        Inderdaad vol weemoed denk ook ik weleens terug aan die mooie dagen toen festivals nog echte festivals waren, mooie herinneringen aan Wishbone Ash en Journey e.v.a. bij pinkpop, Pink Floyd in 1970 Olympisch Stadion, ach noem het allemaal maar op en inderdaad ook ik was op Kralingen nog altijd koester ik de Bootleg die werkelijk niet om aan te horen is qua kwaliteit but hey who give;s a f….!!, T. Rex, the Byrds, Floyd etc. etc. het blijft geweldig en maar goed ook dat ik die heb want eerlijk gezegd als ik eraan terugdenk zie ik slechts nog flarden voornamelijk veroorzaakt door de ruim voorradige geestverruimende middellen.
        Ja en dan de podia die je benoemd dat waren ooit eindstations voor bands die zich minimaal een jaar door de meest idiote gehuchten van Nederland hadden geworsteld in zaaltjes/kroegen/dorpshuizen etc. etc. gevuld met mensen die werkelijk geen enkel idee hadden wat je was of vooral wat je er nu kwam doen.
        Wat dat betreft weet ik nog wel een paar smakelijke anecdotes uit de tijd dat ik zelf nog omhangen met een soort van basgitaar poogde iets te doen waarvan al gauw bleek dat het ware talent ervoor ontbrak hahaha.

        En wat betreft de intentie van je muzikale intermezzo’s daarin ben je nu al met vlag en wimpel geslaagd.

        En Ayoe is niet alleen maar een mooie dame maar ook nog een dame met meer dan genoeg muzikale inhoud, want echte kwaliteit komt dan ook altijd wel ergens boven drijven.

      • Heerlijk om te lezen, dit gemijmer over “the good old days of Rock”. En dat bedoel ik niet cynisch. Maar er is nog hoop, zeg ik tegen RadaR. Want in deze maatschappij van de wegwerpmuziek presteert de Golden Earring met Tieten Kont het toch maar om al 6 weken lang tot de 3 best verkopende bands wat albums betreft te behoren. Om het in Olympische termen te zeggen: “they’re going for gold”. 🙂

    • Hoe komt het dat ik het gevoel krijg, dat hier 2 “grootmeesters” een spelletje muziekschaak op het scherpst van de snede aan het spelen zijn?
      Begrijp me niet verkeerd: ik vind dit smullen, zoals ik elke gedachtenwisseling met diepgang smullen vind. 🙂
      Als ik even in het verleden duik, dan staat mij redelijk helder voor de geest, dat ook in de echte hoogtijdagen van de pop- en rockmuziek er tenminste 2 kampen waren. Je had de jongeren die met de popmuziek [hoeveel was er toen niet? Veel meer en veel gevarieerder dan nu?] opgroeiden en daarin ook bleven steken. En je had de groep jongeren die “doorgroeide” naar het echt grote werk [Led Zeppelin, David Bowie, Yes, Genesis, Pink Floyd enzovoort].
      Volgens mij is één van de problemen van de huidige tijd [naast de door Willem en RadaR uitgebreid behandelde DJ-disease], dat er nauwelijks nieuw groot werk bestaat. Onze generatie heeft wat betreft nog het geluk, dat een aantal grote bands en artiesten ondanks hun relatief hoge leeftijd nog steeds actief is.
      In de huidige tijd is het één grote bak vol met prut geworden, voornamelijk daterend uit eind jaren 90 en “the noughties”, waar iedereen naar luistert zonder het werkelijke onderscheid te willen maken.
      Die trend wordt ook herkend en op ingespeeld door grote festivals als bijvoorbeeld Pinkpop en Parkpop. Om Pinkpop bij de kop te vatten: van rockfestival vergroeid [verminkt] tot een hoofdzakelijk popfestival, waar hetzelfde volk verschijnt als bij de buurtbraderie. Natuurlijk, er zijn nog wel jongeren die niet met de grote meute meelopen en muziek niet als fastfood zien maar als een uiting waar je best weleens bewust naar kunt proberen te luisteren. Maar dat is een forse minderheid helaas.
      Misschien moet je wel tot de conclusie komen, dat muziek als vele andere dingen ten onder is gegaan aan de decadentie die deze tijd zo domineert.

    • Ook ik [als muziekleek] kijk hier met veel genoegen naar, Arno. Wat mij betreft toont Willem zich een verrijking voor dit verzamelhoekje. 🙂

    • Als ik Willem en RadaR zo aan het woord hoor dan zit “Geiltje Beelen for President” er niet echt in 😛

      @Paul: kijk maar uit dat RadaR niet net zo scherp als nu achter het echte schaakbord kruipt 🙂

    • Wat zou het toch zijn dat Nederlandse bandjes compleet onbekwaam maakt om dit soort internationale muziek te maken? Het wordt een steeds groter raadsel voor mij, weten jullie dat.

      • Zelfs de Belgen steken ons verre de loef af met wat daar gebeurt. Ze hebben daar uiteraard ook hun eigen shit, maar bands als dEus, Absynth Minded, Triggerfinger……. dat nivo halen de bandjes hier bij lange niet.
        Maar eigenlijk weten we denk ik wel waar dat aan ligt, geloof je niet Lot?

      • Zou het iets met Volendam, de TROS, La Joling, haar van Gordon, Muus Geeuwis etc etc etc etc etc etc etc etc te maken kunnen hebben? 😀

      • Je bent heel “warm”, sjaantje 🙂 voeg aan jouw opsomming nog even toe, dat de muziek van de dames en heren die je noemt bij uitstek geschikt is om als luchtkussen [ik had haast gezegd “kotsemmer” 😛 ] te fungeren om de schokken van de crisis, die van buitenaf op die arme Hollanders inbeukt, te dempen en de verklaring is vrijwel compleet. 😀

        Deze jongen gaat onder zeil en groet u!

  3. Yeah!!! Weg van de Snorren van deze wereld, de lijpen, de idioten ……muziek , daar gaat het om. En dit gaat er prima in, RadaR. Leuk bandje [doet me een beetje aan Europe denken] met een prima singletje.

Nice and easy to work with

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s