KORTAF ….. WERK WACHT

Het bijwerken van mijn muziekverzameling heeft inmiddels een dermate achterstand opgelopen, dat ik echt hard aan de slag moet om de database te updaten. Want er is veel moois op deze tafel gearriveerd, nieuw maar ook minder nieuw werk. Voor dat laatste is vooral verantwoordelijk gast Willem, die maar niet ophoudt [en dat moet hij zeker niet alsnog doen] met het leggen van de fraaiste muzikale eieren.

Good Old Joe

Bueno Bono

Nieuw werk is er o.a. vanuit de veteranenhoek [Rush, Patti Smith, Joe Walsh, Neil Young] maar ook van meer eigentijdse jongens en meisjes als First Aid Kit, dEus, Julia Stone.
En speciale vermelding verdient de Live dubbelaar van U2 [U22 getiteld].
De muzikale eieren van Willem hebben inmiddels een stapel CD’s van zowel  Karnataka als Magenta opgeleverd en zwak als ook mijn vlees regelmatig is heb ik veel tijd besteed aan het beluisteren van al dat fraais i.p.v. zoals dat hoort eerst de administratie bij te werken.
Maar de voorraad dreigt nu te groot te worden, dus is het de hoogste tijd om aan het werk te gaan.

Deze [te lange] inleiding is bedoeld om jullie een verklaring te geven voor het feit, dat ik vandaag koos voor een logje met de titel Kortaf.
Omdat die aandrang er nu eenmaal wel was [what’s new zei ik net nog tegen mezelf] om 2 kleine feitjes uit de wereld van de politiek even te benoemen.
Jullie doen er maar mee wat jullie willen wat mij betreft.

Feitje1 betreft de “aanval” die het CDA heeft ingezet op Prins Onbenul en zijn VVD. “De VVD is een soort PVV light” alsdus kakelvers leider Buma van het CDA. De eerste gedachte die bij mij opkomt is “What’s your problem, Buma????” Nog geen anderhalf jaar geleden sloot zijn CDA een duivels verbond met de PVV “heavy”. Buma toont weer eens overduidelijk er op te rekenen,  dat de kiezer dat superkorte termijnsgeheugen heeft, waardoor hij zich altijd door retoriek laat inpakken.
De 2e gedachte is een veel plezieriger,  want wat is er immers prettiger dan te constateren, dat de 2 partners in dat vorige duivelsverbond nu gaan proberen elkaars zetels af te pikken? Dus wat dat betreft is een aanmoediging richting Buma op zijn plaats. Want voor mij geldt: beter een middelklein CDA dan een grote VVD, daar ben ik gewoon eerlijk in.

Feitje 2 valt in de categorie “politieke humor” [of komedie zo u wilt]. Hero Brinkman [u weet wel, die ontspoorde ex-politieman] moet wel sinds zijn breuk met de Grote Blonde Leider in een constante staat van beschonkenheid verkeren. Eerst komt hij op de proppen met de Tamponpartij [OB], vervolgens copuleert hij met de snel verouderende Rita Verdonk’s TON om nog maar zojuist te melden dat het resultaat van die gemeenschapssessie alweer een nieuwe partij heeft opgeleverd, die gaat meedoen aan de verkiezingen onder de naam Democratisch Politiek Keerpunt [DPK … niet te verwarren met de injectiecocktail DKP die peuters krijgen toegediend.
Ik kan er best een beetje om lachen dat het toch maar mogelijk is in Nederland dat een bezopen malloot als Brinkman dat allemaal maar kan uithalen.
Eenmaal uitgelachen besef ik wel, dat Brinkmans nieuwe speeltje natuurlijk beter DPR had kunnen gaan heten …. inderdaad, Democratisch Politieke Rotonde.
Want is het niet zo dat een bezopen nitwit in de categorie Brinkman zichzelf uitstekend wijs kan maken dat hij lekker goed op weg is, terwijl hij uur na uur hetzelfde stukje rotonde neemt en dus nooit ergens zal aankomen????

NB:  Voor de “crooning rockers” of de “rocking crooners” onder jullie is een liveuitvoering van Analog man van Good old Joe Walsh. Let vooral op de zoals altijd bijtend humoristische lyrics.

18 thoughts on “KORTAF ….. WERK WACHT

  1. Je moet wel heel erg in je nopjes zijn met dat album Analog man, denk ik. Want met enige fantasie kan het als een aubade aan jou worden uitgelegd. En Joe Walsh lijkt zo maar een “soul mate” van je te zijn. 😀

  2. Er zijn weer eens wat luikjes bij mij open geschoten met deze clip. Ik beken, er kwam aardig wat stof naar buiten maar een paar keer schudden [en Google 🙂 ] hielpen me uit de brand. Joe Walsh – Eagles, die connectie kwam ik redelijk snel zelf al op. En de LP Hotel California erbij pakken bevestigde dat. Maar er bleef iets in mijn kop zeuren, omdat ik vrijwel zeker wist, dat Walsh geen founding member van de Eagles was. En daar hielp Google me dus bij 🙂
    Wat ik zocht vond ik: een album uit ’75, wat ik ooit heb gehad So What? Met daarop o.a. Turn to stone [geweldig nummer!]. En toen werd het plaatje compleet, want toen ik de naam James Gang tegen kwam begonnen er allerlei jarenlang sluimerende bellen te rinkelen.
    Joe Walsh, geweldig gitarist, nooit de grote erkenning gekregen die hij volledig verdiende en qua kwaliteit en impact eigenlijk van de categorie, die groten als Springsteen e.d. benadert.
    Dit was nu weer zo’n trip to memory lane, waar jij ons en in dit geval dus mij toe prikkelt. Dank dus daarvoor.

    • Cool, P. , dat je So What in je collectie hebt gehad. Wat die “trip” betreft, soms moet je proberen je lezers te prikkelen tot wat verder graafwerk. Omdat, zo ervaar ikzelf maar al te vaak, bij dat graven inderdaad met een zekere regelmaat “luikjes” weer opengaan. Wat opvallend genoeg maar al te vaak tot prettige gevolgen leidt. 🙂

      Overigens heeft Joe zelf sterk de hand erin gehad, dat hij nooit de status als bijvoorbeeld Springsteen, Young, Allman e.d. heeft bereikt. Joe heeft tientallen jaren de hobby waarbij kratten whisky onontbeerlijk waren fanatiek beoefend.
      Ik zag hem bij toeval op de BBC van de week en daar vertelde hij inmiddels enige tijd droog te staan. Wat de creatieve oprisping en dus het album Analog man tot resultaat heeft gehad.

  3. Daar waar ik Verhagen bijna altijd voor me zie als een zalvende Jezuiet die zijn net nieuw ontdekte kudde van waarlijk ongelovigen goedschiks of kwaadschiks van het heilige woord uit het grootste sprookjesboek aller tijden probeert te overtuigen, daar zie ik Buma meer als hardvochtig lid der zwarte kousen die ergens midden in de texaanse woestenij een wit kerkje bestierd gevuld met een door natuurlijke selectie krimpende kudde aan wie hij zijn hel en verdoeminis praatjes meerdere malen per dag laat horen met een dusdanig hard stemgeluid dat op het hoogtepunt van zijn preek de witte kerkklok dusdanig begint te trillen dat deze als vanzelf zijn rinkelende geluid over de woestijn heen jaagt.
    Daar waar het Verhagen door zijn gespeelde zachtaardigheid en sluw politiek manouvreren nog net wel lukte om het CDA als politieke factor van enige betekenis overeind te houden, daar zal het zinloze, zielloze geloei en gebrul van Buma onherroepelijk leidden tot de totale ineenstorting van zijn partij.
    Natuurlijk is Hero een wandelende farce op een politicus, toch denk ik dat men hem niet moet onderschatten en vooral door het feit dat Hero toch wel vrij goed ligt bij de diverse media en hij bij die Media een bepaalde “gunfactor” heeft verworven, gezien de nakende verkiezingen is dat natuurlijk een niet geheel onbelangrijke factor.
    Overigens ben ik het wel volstrekt met Hero eens als hij zegt dat deze verkiezingen wel eens voor grote verrassingen kunnen zorgen met uitslagen die niemand nu nog verwacht.

    Wat het “danish” gedeelte betreft kan ik me wel vinden in je omschrijving R. overigens is deze ook al bijzonder fraaie dame een mix van Etihopie en Denemarken en als dat onze toekomst word dan teken ik daar subiet voor!!!!

    • “Hero” zal toch eerst van die rotonde moeten afkomen om een “machtsfactor” te kunnen worden. Wat m.i. echter redelijk kansloos is, ik houd het op 0 zetels voor deze uitwas van het al niet welriekende politieke gierputje.

    • Denk je niet dat de media in Brinkman vooral een paljas zien van het type wat we al eerder [LPF] de revu hebben zien passeren? En daar dus “nieuws’ in zien wat aan de verkiezingsjournalistiek de kans biedt om dat eens uitgebreid voor het voetlicht te gaan halen?

  4. Er schijnen al diverse rotondes te zijn gesignaleerd, waar de politie merkwaardig uitgeslepen sporen heeft aangetroffen. Vooral wordt ook onderzocht wat de oorzaak is van het collectief afsterven van de aangebrachte beplanting op de rotondes. Buurtonderzoek heeft slechts opgeleverd dat er een periode een vreemde haast chemische walm rond de rotondes zou hebben gehangen, die de mensen aan een alcoholdamp deden denken. De politie tast nog in het duister. Bel jij ze of zal ik het doen? 😀

  5. Als er iets voorspelbaar was dan is dat wel de “aanvalsstrategie” van het CDA. De PVV rechtstreeks aanvallen is zinloos en zou worden weggehoond. Bij vrijwel alle andere partijen dan de VVD heeft het CDA niets te halen.
    Ik heb de indruk dat het niet zo lang meer zal duren dat Buma zich zal realiseren, dat hij filiaalbaas mag spelen over een vrijwel failliete en dus uitgespeelde winkel.
    Hoewel revanchegedachten mij normaliter vreemd zijn kan ik niet ontkennen dat ik in dit geval de ontwikkelingen en de komende gebeurtenissen met instemming begroet. Want het CDA heeft te lang met vuur gespeeld en de blaren waar de partij nu op komt te zitten in hoofdzaak zelf veroorzaakt.

  6. Die Brinkman ….. zo’n figuur kan eigenlijk alleen maar in Nederland …. een ego zo groot als de Euromast [en nu wilde ik bijna zeggen “maar het kleinste piemeltje uit het korps” 😛 maar dat doe ik maar niet] dat qua omvang slechts wordt geëvenaard door de enorme leegheid die van de als hersenpan bedoelde ruimte in zijn hoofd een formidabele echoput maakt. Weg ermee na 12-9, resoluut weg ermee!!!

  7. Je noemde het al eerder als een “wens” en Buma lijkt die voor je te willen gaan vervullen: een heen-en-weer schuiven van zetels tussen de 2 partijen. Onderliggend in het verhaal van Buma is natuurlijk ook nog aanwezig het feit, dat hij kiezers in die hoek lijkt te adviseren om, als ze toch stemmen als ze lijken te willen gaan doen , dan maar op “the real thing” PVV heavy te gaan stemmen. En dat zal Prins Onbenul niet leuk vinden, hoewel hij natuurlijk wel gewoon blijft lachen. Die kramp raakt hij nooit meer kwijt.

  8. Heeee … is er een dubbelaar van de 360 Tour? Een bootleg? En wat staat er zoal op, RadaR?

    Wordt het niet weer eens tijd om ons “uitwisselingsprogramma” te herstarten? Ik heb de nieuwste Suske en Wiske voor je, 150 voetbalplaatjes van Albert en niet te vergeten de mooiste centerfolds van 2011 😛

    • Volgens mij gaat het wel degelijk om een officiële release, Arno. De kwaliteit is 100% in ieder geval. Tracklist omvat o.a. Magnificent [als enige van No lines], Beautiful day, Bad, Elevation, TUF, City of blinding lights, One, Where the streets have no name, With or without you en meer van dat lekkers.
      Wat de “ruil” betreft die je zo genereus voorstelt moet ik zeggen, dat ik bij de centerfolds even aarzelde om in te stemmen, omdat ik iets nieuws voor op de toiletdeur zoek. Maar U22 lever ik je toch maar zonder tegenprestatie [voorlopig 😀 }.

Nice and easy to work with

