BESTE BERT

Hebbie effe tijd om met mij de “zeperd” [courtesy Volkskrant] van gisteren door te nemen? Nee nee, niet weglopen, het wordt geen gezeik of gekat, zo zit ik niet in elkaar.
Ik wil gewoon effe bepaalde dingen die mij [en mijn medekijkers] zijn opgevallen langs je halen om te horen of jij ze ook zag. OK? Het duurt maar een kwartiertje dan ben je van me af, cross my heart.
Allereerst effe een puur opbeurende opmerking: je moet gewoon doorgaan met van Persie in de spits, want statistisch gezien staat vast dat hij ooit op een groot toernooi [2022 Quatar of zoiets] als spits zal slagen. Wat zeg je? Is-ie dan bijna 40? Nou en?
Als eerste viel mij bij dat doelpunt van de Denen op, dat de stand van de benen van Stekelenburg deden vermoeden, dat onze Maarten zelfs bereid zou zijn geweest een Deense stadsbus door te laten, zag je dat? Is dat “het nieuwe keepen” of zoiets? Of rijdt Maarten daar in Rome teveel paard?
Verder viel mij heel sterk op, dat niet de linkerkant van de defensie met Jetrootje de risicofactor bleek te zijn, maar juist de rechterkant. v.d Wiel bakte er totaal niets van, vond je ook niet? Keurig afwijkend gekapt als atijd en met wat nieuwe tatootjes hier en daar zag Greg er weer uit om door een ringetje te halen. En dat deden de Denen ook anderhalf uur lang met hem; de ene keer kop en de andere kont naar voren, waardoor Greg zo duizelig werd dat hij oranje niet meer van wit kon onderscheiden, zag-ie dat? Misschien is het trouwens ook wel een aardig idee om Greg eens te vertellen, dat de scheidsrechter niet fluit of kaarten trekt als Greg eens een bal naar voren speelt. Want volgens mij voetbalt die jongen met de angststront in zijn broekje. En dat is niet prettig voor het publiek, omdat Greg nu eenmaal veel dicht bij de zijlijn te vinden is.
Was wel pech trouwens, dat Arjen op de paal schoot, hรจ? Ook wel knap eigenlijk, want meestal nadat de tegenpartij al gapend heeft geconstateerd, dat Robben voor de zoveelste keer naar binnen komt en schiet, vliegen de ballen richting 2e ring van de tribune. Of overdrijf ik? Mag je gerust zeggen, hoor!
Wat ik heel vreemd vond was, dat je de 1e wedstrijd van het toernooi het zo maar aandurfde om zonder middenveld te spelen. Dat moet het waaghalzerige in jouw karakter zijn geweest, vermoed ik. Ga je tegen Duitsland toch niet doen zeker? Want de Denen profiteerden er nu van, maar die Duitsers gaan dat nog veel meer. Dus van Bommel en de Jong woensdag niet opnieuw de opdracht geven om zich te gaan verstoppen, want weer verliezen betekent, dat een EK-titel een klein beetje uit beeld gaat verdwijnen.
Ik hoop, dat je wat aan mijn opmerkingen hebt, Bert, maar ik begrijp uiteraard dat jij de baas blijft. Dus weinig veranderingen woensdag, op voorhand heb ik er al begrip voor. Huntelaar is een ideale bankzitter toch? En op het nivo waarop jij werkt moet je zekerheden inbouwen en dat zul je dan ook wel doen. Niet alleen in het voetbal maar universeel geldt dat de meeste zekerheid kan worden bereikt door dingen te laten zoals ze zijn. Nieuwigheden bedreigen de stabiliteit en dat kunnen we niet hebben, toch Bert?
Voor ik het vergeet: denk nu niet dat de “zeperd” tegen de Denen mijn dag heeft vergald. Verre van zou ik willen zeggen. Want ik zag vanmiddag de “hinde van het Franse gravel” haar carriere Grand Slam volmaken. En het plezier wat ik beleef aan het kijken naar de combinatie van gratie, schoonheid en klasse kan door het de bietenbak ingaan van jouw Oranje echt niet worden verpest.
Je zou kunnen zeggen, dat Maria Sharapova jou en je mannen heeft gered. Omdat anders de toon van dit gemoedelijke logje compleet anders zou zijn geweest. Succes tegen Die Mannschaft, Bert. En alvast bedankt dat je mij met veel meer anderen dan de heren zelf denken over een week verlost van de Theemuts van de NOS en het komisch trio van RTL.

35 thoughts on “BESTE BERT

  1. Ik ben uiteraard de laatste die zich gaat mengen in een onderwerp als “de opstelling”. Schoenmaker blijf bij je leest, zal ik maar zeggen.
    Maar Willem zegt natuurlijk wel iets interessants als hij het verband legt tussen de zielloze maatschappij van nu en de weerbaarheid van in dit geval voetballers. Maar ja, wat wil je als er zonder bijzondere inspanningen miljoenen kunnen worden verdiend? Dan is weerbaarheid in het geheel niet noodzakelijk. Evenmin als creativiteit, want als je een beetje slimme “copy-paste” jongen of meisje bent ligt roem en geld voor het oprapen.
    Het is in wezen verbazend [verwerpelijk is misschien wel juister] , dat er enorme aantallen mensen kijken en luisteren [of het de persconferentie van een coach of speler is dan wel het oeverloze gezwetst van de mannen, waarmee RadaR al eerder hier afrekende] naar iets wat aan waarde per definitie het cijfer NUL bezit.
    Maar zo’n constatering, die ooit wel tot momenten van [zelf]reflectie bij mensen leidde [“waar ben ik eigenlijk mee bezig???????”] is voor dovemansoren. Men raast, hijgt, kreunt, zucht, bazelt en zwetst maar door waarschijnlijk tot de dood erop volgt. En dan zullen gelijken, die het nog net iets langer volhouden in koor zeggen: “Hij/zij heeft een mooi vol leven gehad”
    Tja, een mooi leven vol leegte is blijkbaar ook een mooi leven, althans voor de gedegenereerde mens van nu.

    • Ik ben blij, dat je het onderwerp “opstelling” negeert, Paul. Wat met angst en vreze denk ik aan wat dat aan genadeloze, maar juiste taal zou hebben opgeleverd. ๐Ÿ˜€
      Want je hebt gelijk: veel mensen zijn tegenwoordig dolgelukkig met NUL. Hun pech is echter wel, dat Oranje woensdag met dubbel NUL niets zal opschieten en de koffers kan gaan pakken. Daarmee mijn voorspelling zal doen uitkomen en ons zal verlossen van de theemutsen en de Derksens/Genรฉ’s van deze wereld. Renรฉ v.d. Gijp neem ik niets meer kwalijk nu ik net in de krant heb kunnen lezen, dat hij psychisch niet helemaal blijkt te sporen.
      Zo op zijn tijd is het prettig om vermoedens bevestigd te zien worden. ๐Ÿ˜›

      • Vanavond weer even gekeken naar Derksen c.s.. Hoewel de “strontpraatjes” deze achterwege bleven en het programma door de aanwezigheid van Willem Kieft zelfs enig nivo leek te krijgen, verviel men toch al weer snel in beschouwingen over Oekrainse vrouwen en was het “pijpen” weer niet van de lucht. Het is gewoon een doorsnee kroeg waar je naar zit te kijken met 4 mannen aan de stamtafel en het klapvee er omheen. En uit ervaring weet ik, dat het in een echte kroeg wel om te lachen kan zijn, maar met een camera erop krijgt het iets genants.

      • Nou, wat je van Kieft zegt is in geen enkel opzicht van toepassing op Michael Boogerd. Als er een titel “dom mannelijk blondje” te vergeven zou zijn scoort Haagsuh Maikul bijzonder hoog. ๐Ÿ™‚

      • De heren van VIOranje knijpen hem ontzettend. Ondanks het voortdurend opschroeven van de platheid legt men qua kijkcijfers het al af tegen de theemuts. Mocht Oranje worden gekielhaald dan zakt de boel helemaal als een plumpudding in elkaar.

  2. Mijn opstelling voor woensdag?
    Doel: Krul [heeft geen O-benen en haat stadsbussen]
    Achter: Boularouz – Heitinga – Mathijssen – Willems
    Midden: Sneijder – Bommel – van der Vaart
    Voor: Narsingh – Huntelaar – Robben

    Je merkt ik doe niet mee aan die bullshit, die over systemen wordt verzonnen. Het 1-3-1-3-3 van Willem heeft meer weg van een hulptelefoonnummer voor misbruikte hangende middenvelders.
    Een middenvelder is in mijn ogen ook een middenvelder, zoals een verdediger ook een verdediger blijft. De wijze waarop de taak in het veld wordt uitgevoerd verandert daar niets aan. Want waarom noemt men dan bijvoorbeeld een opkomende back ook niet apart? 1-2-2-1-1-1-3 zou dan de systeemaanduiding moeten zijn, maar dan snappen de coaches het zelf niet meer. ๐Ÿ™‚

    Maar voor de duidelijkheid: het maakt m.i. helemaal niets meer uit welke toverformule er wordt verzonnen, want woensdag is het over en sluiten voor deze “wondergeneratie”.

    Waarom geen van Persie? Dit is het 3e toernooi waar hij niet brengt wat hem wordt toegedicht. Dus hele goede clubspeler, matige international als het er echt om gaat.
    Waarom geen Affelay? Die is nog niet aan dit nivo toe na zijn langdurige blessure. Narsingh verdient een kans en zijn aanwezigheid voorkomt dat we moeten kijken naar weer een rechtsback, die niet in staat is een behoorlijke voorzet af te leveren. Maar Boula is wel een betere en meedogelozer verdediger dan dat watje v.d. Wiel. Jammer, dat Bert er niet voor koos van Rhijn mee te nemen.

    Zo en nu effe boksen kijken ๐Ÿ˜€

  3. Misschien denken jullie, dat Oranje me niet [meer] interesseert, maar dat is dan een vergissing. Oranje Europees kampioen zou ik nog steeds geweldig vinden.
    Maar is iets, iets onbepaalds, iets waar ik nog geen vinger op heb kunnen leggen, wat me minder warm doet lopen dan andere jaren. Zou het verval al aan het intreden zijn? ๐Ÿ˜€
    Gisteren viel San bijvoorbeeld bijna van de bank, toen ik, na eerst 5 minuten 2 ideale schoonzoons in de categorie Kees en Karel Keutel verstandige, dus ingefluisterde, vragen over voetbal hoorde stellen bij de Theemuts en vervolgens De Snor op rtl4 een stokpaardje zag berijden [“Bert luistert nu eenmaal niet, Bert is een behoudende coach, Bert is bang voor verandering etc etc”] voorstelde om samen lekker een filmpie te gaan kijken.
    Ze was eerder al van slag geraakt, toen ze me onder Italiรซ – Spanje met een stapel puzzelboekjes richting toilet zag vertrekken. Ze deed daarna iets , wat ze in jaren niet meer gedaan had: ze klopte na een kwartier op de deur met de vraag of alles goed was met me. Eerlijkheidshalve moet ik erbij zeggen, dat waarschijnlijk ook een rol daarbij speelde, dat we eerder eigen gemaakte Moussaka hadden gegeten en San is nogal eens onzeker over haar eigen kooksels. ๐Ÿ˜€
    Wat ik maar wil zeggen is eigenlijk, dat het EK me niet pakt. Of het nou met die toeterende trompetspeler in Krakow te maken heeft of met die toestanden in Oekraรฏne, ik weet het niet. Zelfs de nederlaag tegen de Denen heeft me nauwelijks tot enige opwinding kunnen verleiden. Wat dat betreft zit ik een beetje op het spoor van RadaR, die met dit log feitelijk duidelijk maakt dat de strapatzen van Bert en zijn keurkorps hem worst zijn.
    Wie weet komt het nog goed met me, te beginnen met woensdagavond tegen die Mannschaft.
    Voor ik het vergeet: San doet graag mee met het verzorgen van de hapjes. Geen zorg, ik heb haar ten strengste verboden met Moussaka op de proppen te komen. ๐Ÿ™‚

    • Deze jongen haalt opgelucht adem. Want de combinatie aubergine – gehakt – olijfolie zou voor mij ook reden zijn om de puzzelboekjes alvast klaar te leggen, Leon. ๐Ÿ˜€

    • Hahahha, op deze manier is het gewoon leuk om het mannengewauwel over voetbal te lezen, Leon.
      Voor Jurgen reserveren we maar de gesneden komkommer, het wortelsap en de rauwe selderij. ๐Ÿ˜€ Voor de overigen maak ik een “pizza gรฉante”, die jullie feestelijk mogen versnijden tot het formaat punt, wat jullie het beste past.
      Voor RadaR denken we aan de HEMA-worst.

      BTW Leon, die Kees en Karel Keutel …. zat daar toevallig een vislucht aan?

  4. Dank Jurgen, Radar, inderdaad gegeven de huidige selectie (die op zeker niet de mijne zou zijn maar dit terzijde) leek mij dit elftal de meest logische keuze, overigens vind ik het frappant dat het huidige elftal en haar speelwijze zoals door wezel Bertus is samengesteld en uitgedokterd een fraaie afspiegeling is van de huidige Nederlandse maatschappij.
    Ga maar na, volop kansen maar weinig scoren, iedereen wijst constant naar een ander en niemand neemt zijn eigen verantwoordelijkheid, afgrijselijk egoisme, laf, futloos en zonder echte bezieling, bang voor zichzelf, een dodelijke mentaliteit voor de ware creatievelingen, geen echt brandend heilig vuur, zonder overtuiging, slechts oog voor uiterlijkheden, geen enkele zelfkennis of reflectie, maar vooral zonder durf, cojones en avontuur!!
    Wellicht kunnen ome Bert en zijn Ernie, t.w. Cooky in navolging van Frank de Boer een motivatievideo voor de selectie gebruiken ik zou ze dan adviseren om de video van het boksgevecht om de wereldtitel middengewicht tussen Marvin Hagler versus Tommy Hearns van 15 april 1985 te gebruiken!!

    Inderdaad nog maar een paar weken en dan is daar de depart van Le Grand Boucle, iets in mij zegt dat dit wel eens een heel open Tour zou kunnen gaan worden zonder enige vooraf al te benoemen favoriet, helaas denk ik dat de Nederlandse rol weer marginaal zal zijn maar goed we shall see, het is een fraaie opmaat naar de OS die hopelijk spetterende sport zal laten zien met een speciaal oog op Usain uiteraard.

    • Jeetje, we hebben in Willem een 2e Paul in huis! Begrijp me niet verkeerd, want binnen de “besloten kring” van dit log wordt zoiets algemeen gezien als het grootste compliment wat je maar kunt krijgen. ๐Ÿ™‚

    • Jeanette haalt me de woorden uit de mond, so to speak.
      Marvin Hagler, Tommy Hearns ……… ik zag ooit jaren geleden de serie, die Eurosport uitzond van de beste boksgevechten ooit. En dat betrof nu eens niet de reuzen uit de zwaargewichtklasse, maar uit alle klassen. De namen ben ik grotendeels weer vergeten, maar er waren kampioenen bij. Waren Hagler en Hearns niet halfzwaargewichten? In ieder geval heeft het noemen ervan allerlei beelden weer doen opkomen bij me. Beelden van een fantastisch en vooral meedogenloos gevecht. Fair maar kei- en keihard. Met [het klinkt gek voor 2 mannen, die als enig doel hebben elkaar te slopen] het grootst mogelijke respect voor elkaars klasse. Men zou die serie gewoon weer eens moeten herhalen.

    • Ik heb het gevecht [8 minuten] er maar even bijgepakt. ๐Ÿ™‚ In die periode kende de bokswereld veel hele grote boksers. Naast het genoemde tweetal bijvoorbeeld ook legendarische namen als Roberto Duran en natuurlijk Sugar Ray Leonard. Dat leverde series met fantastische gevechten op.
      Wat Hagler – Hearns betreft schijnt het zo te zijn geweest, dat de ringrechters scoresheets tekort kwamen om alle treffers, die in 8 minuten werden geplaatst, te kunnen noteren. “Pure rage” vanaf de 1e seconde, maar een beter “example of determination” is nauwelijks te vinden. Wat dat betreft ben ik het volledig eens met Willem, dat de watjes van Oranje die 2 millimeter te lang gras een te groot obstakel vinden om naar behoren te kunnen presteren, maar eens naar dit gevecht moeten kijken. Ze zouden er van verwende snotneuzen mannen door kunnen worden. ๐Ÿ™‚

      • Yep, dit is um!!!! Thx RadaR, ik ben even zoet voorlopig. Duran en Leonard, dat waren de namen waar ik naar zocht. ๐Ÿ™‚

      • Die “snotneuzen” laten hun “mannelijkheid” graag afmeten aan de hoeveelheid tatoos op hun lijf. [En de leegheid in hun hoofd natuurlijk ๐Ÿ˜€ ]

      • En dan te bedenken als kersje op de appelmoes dat Tommy Hearns al vroeg in de 1e ronde zijn hand had gebroken!!!!!
        Over karakter gesproken!!
        Als je goed luisterd hoor je zo af en toe boven het geschreeuw van die typisch amerikaanse brulboeien die men daar presentatoren schijnt te noemen, en het geloei van het publiek uit, het doffe geluid van kneiterharde monumentale mokerslagen die per dreun al voldoende zijn om de kop van een volwassen stier te splijten, zo getraind, zo gefocust en zoveel incasseringsvermogen waren plus bezaten beide heren, dat deze betonharde dreunen door beide heren werd behandeld als, en slechts gelijkenis vertoonde met, het wegslaan van een strontvliegje die hinderlijk in de weg vliegt. wat een geweldenaren.
        Overigens dank Radar voor het plaatsen van deze klassieker onder de edele sport der zelfverdediging!!!!

  5. Beste,

    Ik ben student 16 jaar. En volgend jaar grafisch ontwerpen. Heb al 2 jaar ervaring met website’s : Bouwen en onderhouden ! Mijn klanten zijn dus meestal mensen dichtbij. Maar misschien dat ik ook eens internationaal kan ! Ik sta voor alles open ! En wil blijven groeien daarom mijn stap naar jullie. Heb dit jaar al 3 avondscholen gevolgd. Zaterdag volg ik een cursus om mijn ervaring met dreamweaver een beetje te vervaardigen. ย  Ik werk ook met een cms systeem zodat het voor de klant makkelijker is om iets aan te passen, mijn klanten kennen mij ook als een top als het gaat over service ! Mijn sterke punten zijn zoals al vermeld : ik wil blijven leren !ย 
    Ik woon in Belgiรซ. In Roeselare. Hopelijk willen jullie mij helpen om verder te groeien.Ik werk met wordpress en joomla. Mijn laatste werk kun je hier bezichtigen.Www.stolentruckstrailers.be. Verdere vragen wil ik heel graag beantwoorden via mail. Groetjes en Alvast bedankt

    Dus ben je Geintresseerd in een website op maat aan een lage prijs met Cms systeem ? Contacteer mij.

  6. Inderdaad een prachtige ode aan het wezen “vrouw” deze meer dan voortreffelijk in elkaar geboetseerde absolute schoonheid Maria…..”what’s in a name overigens?????”!!!.
    Over het voetbal kunnen we vrij kort zijn, de misplaatste zelfverzekerheid en arrogantie waarmee dit team zich aan de buitenwereld heeft gepresenteerd onder leiding van een even bange als weifelende coach, heeft ze volledig de das omgedaan.
    Slechts onze (Inter)natioanale plintenpsser de opperpygmee van het vaderlandsche voetjebal wist zich aan de heersende apathie en malaise te ontrekken, hulde en applaus voor de enige die hoe klein dan ook als de reus Goliath over het veld heerschte, Wesley, chapaeu!!
    Het totale gebrek aan enige samenhang en vooral het totale gebrek aan enig spelplezier bleken verder fnuikend voor deze teamwanprestatie waarbij mij vooral in het oog sprong hoe door de keuze’s van wezel Bert een in potentie fantastische en fabelachtig mooie voetballer als Robin van Persie speltechnisch gezien is vermoord.
    Maar laat ons ook niet vergeten dat de Deense ploeg een compliment verdiend voor de wijze waarop en de hartstocht waarmee zij deze verdiende overwinning hebben afgedwongen.
    Hopelijk kan dit Nederlandsche elftal de waardigheid vinden om met opgeheven hoofd dit tournooi te gaan verlaten door tegen het Duitse elftal in schoonheid te verliezen.

    • Goed dat Willem even de omissie van onze kant corrigeert: Inderdaad mag Sneijder voor even aanspraak maken op de titel Nationale Knuffeldwerg, want hij stak met kop en schouders [vooral de 2e helft] boven de rest uit. Waarmee echter tegelijk werd bewezen, dat hij niet de dragende speler is waar iedere kenner hem graag voor houdt, want hij bleek niet in staat genoeg anderen mee te nemen naar een vereist nivo.
      Over de Denen niets dan goeds, die hebben gewoon naar behoren gepresteerd en dat bleek genoeg om dit Oranje te verslaan.
      Vraagje voor Willem:
      ik zou er voorstander van zijn van Persie naar no 10 te halen en Huntelaar in de spits te zetten. Onvermijdelijk gekoppeld aan het stoppen met het al lang nutteloze gedoe met de “tegendraadse” buitenspelers. Robben gewoon op links, Affelay [of desnoods Narsingh] op rechts. Sneijder en v. Bommel [of de Jong] op het middenveld. Wat is jouw gewaardeerde mening daarover?

      • Jurgen, als antwoord op je vraag ik zou opteren voor een wellicht verrassende
        1 – 3 – 1 – 3 – 3 opstelling met de volgende namen.

        Doel : Krul
        Linksachter ; Willems
        Rechtsachter : Boulahrouz
        Slot op deur : Heitinga
        Laatste man/inschuivende extra middenvelder ; Sneijder
        Middenveld : v. d. Vaart, de Jong, van Persie
        Linksbuiten : Robben
        Spits : Huntelaar
        Rechtsbuiten ; Affelay + Narsingh

        Motivatie:

        Krul i.p.v Stekelenburg om 3 redenen,
        1. Stekelenburg is teveel een v.d. Sar kloon zonder diens klasse maar te benaderen.
        2. Doordat Stekelenburg teveel kloon is kunnen de aanvallers van de tegenpartij zich hierop makkelijker instellen.
        3. Het nivo van zowel de Italiaanse competitie als van zijn club(Lazio Roma) acht ik veel lager.

        Krul is daarentegen geen kloon en ook nog eens onbelast met een verleden van jarenlang wachten tot v.d. Sar zijn pijp eindelijk eens aan Maarten overgaf.
        Krul heeft in potentie meer talent dan v .d. Sar ooit had en daardoor al een extra voorsprong op Maarten die dit echt mist.
        Zowel de engelse competitie als de club(Newcastle United) van Krul zijn natuurlijk van een veel hoger nivo dan die van Stekelenburg.
        Verder is Krul dankzij de Engelse competitie veel beter op hoge ballen en in 1 tegen 1 situaties.

        Boula is weliswaar op papier rechtsback maar aangezien de meeste tegenstanders van Oranje met een 2 mans voorhoede spelen speelt hij dan eigenlijk rechts centraal in de zone, idem voor Willems aan de linkerkant die als extra wapens toevoegt zijn sturm und drang en jeugdig onbezonnen enthousiasme.
        Heitinga is in de Engelse competitie echt gegroeid en daar ook gewend aan 1 tegen 1 situaties.
        Verder voegt Boulahrouz een stukje uitstraling en onverzettelijkheid toe aan dit elftal wat het nu nog node mist.

        Voor deze verdediging posteer ik Sneijder die vooral met zijn vermogen om zowel met links als rechts beslissende passes te geven die ook nog eens precies zijn, en die op deze positie een extra wapen in de aanvoer naar de aanvallers zal zijn zo tussen verdediging en middenveld in spelend zal Sneijder in deze vrije rol een cruciale rol kunnen gaan spelen.

        Op het middenveld kies ik voor het pure voetbal waarbij de onderlinge posities feitelijk ondergeschikt zijn en deze 3 doen maar waar ze zin hebben een beetje zeg maar a la het middenveld van Barca met Xavi, Iniesta en Messi die ook steeds maar onderling van positie verwissellen en in die georganiseerde chaos tot oogverblind voetbal komen.

        Voorin links op links en rechts op rechts en dat is logisch zoals de grootmeester JC ons al decennialang voorhoud, Affelay zou ik mee beginnen maar gezien dat hij nog steeds niet 100% fit is zou ik overwegen al naar gelang het wedstrijdverloop deze bij het begin van de 2e helft door Narsingh te laten vervangen.

        Onomstreden als centrale spits is natuurlijk Huntelaar die in de 16 meter levensgevaarlijk is en die nu wel van alle kanten bruikbare ballen zal aangereikt gaan krijgen, ondersteund door een steeds diep penetrerende van Persie die met zijn fabelachtige techniek juist in de kleine ruimte zo excelleert is dit in mijn ogen een wereldaanval.

        Zoals je ziet kies ik voor het pure aanvallende voetbal waarbij het me werkelijk geen ene malle moer zou kunnen schelen hoe vaak de tegenstander zou scoren omdat ik ervan overtuigd ben dat dit team er altijd wel eentje meer zou scoren!!!

      • 100% helder, Willem. En ben het er 99% mee eens. En hier doen we meteen een gouden randje omheen, want dit valt in de categorie “doceren van de bovenste plank”.

      • Inderdaad een prima doordacht verhaal, Willem. Als het aan mij zou liggen mag Oranje zo het veld in. Maar het ligt aan Bert. En het gevoel bij mij wordt steeds sterker, dat de enige wijziging woensdag de rentree van Joris zal zijn.
        Maar, wat maakt het allemaal uit op de keper beschouwd? Dit EK wordt voor 95% zeker toch nooit meer wat. Mart Smeets en TourduJour lopen zich al warm om Robert Geesink nog een keer als Tourfavoriet te gaan pushen. En ik blijf zeggen: het panorama van Tourritten is veel aantrekkelijker dan van welk voetbalveld dan ook. [Neem nota: ik zeg niet tennisbaan, maar voetbalveld ๐Ÿ™‚ ]

  7. Zwak aan Bert’s optreden was, dat hij zo dreinerig deed over de niet gegeven strafschop. Openlijk kritiek leveren op de wanprestatie van zeker v.d. Wiel, van Persie maar ook van Bommel en de Jong, daar houdt onze Bert niet zo van.
    Dat “vlakke” in zijn optreden begint me onderhand wel te irriteren. Wat dat betreft kan hij zo aanschuiven aan tafel bij de theemuts om als analist carriere te maken. Want zijn carriere als bondscoach lijkt een voortijdig roemloos einde te gaan krijgen.
    Clown Jan Mulder heeft toch maar mazzel dat iedereen hem voor een dorpsgek verslijt. Daardoor kan hij zijn gimmick als de “recalcitrante alles-zegger” ook deze keer bij de NOS moeiteloos verder uitvoeren.
    It’s over met Oranje, jongens, ontkennen helpt niet. We zouden de rest van het toernooi nu als objectieve kijker kunnen gaan volgen. Maar weet je, qua nivo valt het tot nu toe niet mee dus misschien is een time-out tot aan de Tour wel een goed idee. Hoewel het kutweer tot nu toe natuurlijk je wel haast dwingt om met je hoofd veel meer tijd dan eigenlijk gewenst voor die buis te gaan zitten.
    @RadaR: ik deel je bewondering voor de hinde 100%.

  8. Ik vond je gisteren na de wedstrijd al zo ongewoon rustig, bedaard haast. Nu ik het log lees begrijp ik waarom. ๐Ÿ™‚
    We gaan de discussie van gisteravond maar niet herhalen, vind je niet? Wat voor zin heeft het om nog verse wonden weer open te halen.
    Wat me wel opvalt is, dat je met geen woord rept over het nieuwe debieltje, dat de Theemuts en consorten TV-zendtijd gunt. Maar misschien is het in dit geval wel zo enorm debiel, dat het de moeite niet waard is er een woord aan te wijden.
    Ik doel op de met Italiaanse tongval sprekende en welhaast zeker via InHollland afgestudeerde halve zool, die op TV met een doodgraversstem de gelegenheid wordt geboden ons kijkers te onderwijzen over hoe het voetbal door wie waarom wordt gespeeld.
    ” ‘ij iss gemiddel 60 keer aan de bal, geef diertig passes, waarvan er 6 fout, 6 goed en 18 geen menink zijn” of “Roomdaal geef per wedstrijd 13 voorsetten, waarvan er 7 goed zijn en daar wordt 1x uit gescoor”.
    Het is de schaamte voorbij, wat er onder de noemer sport tegenwoordig over ons wordt uitgestort. Er zijn momenten [en die komen steeds vaker voor] dat ik denk “bom d’r op” en opnieuw opbouwen zรณnder debielen.
    Nog even dit: woensdag gaat gewoon door en we gaan er een speciaal feestje van maken onder de werktitel “The Orange Funural”. De dames, ook het 2-tal hierboven, hebben zich bereid verklaard de lekkere hapjes [nee niet te zullen zijn ouwe snoeperd] voor hun rekening te nemen.

    • LOL Jurgen …. is gepaste kleding vereist?
      Maar wat ik zeggen wil, ik vermoed dat RadaR’s bedaardheid mede wordt veroorzaakt omdat hij in een “state of shock” verkeert. Hij is er namelijk nog maar pas achtergekomen [niet mijn werk hoor!] dat zijn bandje Golden Earring dit weekend een gastoptreden heeft gedaan bij …. hou je vast …… “Groot met een zachte “G”, het spektakel van Muus Geeuwis. ๐Ÿ˜› En dat heeft de bodem onder de voeten van onze gastheer ernstig aan het schudden gemaakt.

    • Aha, nu snap ik het … er waren andere debielen, die zijn aandacht vroegen ๐Ÿ™‚
      Tja, dit is een major step voor zijn bandje op weg naar het “gouwe ouwe”- circuit. En nu zit-ie zich natuurlijk een beetje benauwd af te vragen of de volgende stap zal zijn George en Barry, die een gat in de markt zien om het als duo [de bejaarde Sick en Nimon] te gaan maken. ๐Ÿ˜›

    • Veel erger nog, Jurgen. Ik ben doodsbang dat Sick en Nimon of Muus Geeuwis straks het voorprogramma bij Earring-concerten gaan verzorgen. ๐Ÿ˜ฆ

  9. Maria S. heeft een soort “softie” van je gemaakt, hรจ? ๐Ÿ˜€
    Enorm gelachen om deze alternatieve manier van recenseren. Noemen ze dat niet met een moeilijk woord “laid back”? Maar hoe nu verder? Is er wel een “verder” eigenlijk?
    Ik kan geen enkel scenario [hoe rooskleurig ook] verzinnen, waarin ik Oranje de kwartfinale nog zie halen. Jij?
    Tuurlijk gaan de “theemuts” c.s. de komende dagen nog volop aan de bak om ons te doen geloven, dat 2x winst geheel mogelijk is. Maar het gaat wel om wedstrijden tegen achtereenvolgens onze voetbalaartsvijand [die overigens in potentie beter is dan het wel erg verschrompelde Oranje van Bert] en onze “angstgegner by default”, die er een meester in is een soms naast slordig ook heel naief Oranje tot de meeste stupide onbezonnenheden te verleiden.
    Kortom: de kans dat Oranje met 3 nederlagen en dus nul punten roemlozer dan ooit tevoren afscheid moet nemen van het EK [waar het fijnbesnaarde team worstelde met te lang en te stroef gras [!!!!!] ] is, als je het nuchter bekijkt groter dan dat alsnog de kwartfinales worden bereikt [waar overigens opnieuw een uitschakeling door Rusland wacht].

  10. Ik bemoei me liever niet met sport [en muziek], maar in dit geval is een opmerking op zijn plaats. Alle credits, die je Maria S. geeft zijn volledig op zijn plaats, geen twijfel mogelijk. Maar een compliment richting de even kittige als pittige Sara Errani [wat een verschil met de apathie die Aranxta Rus doorgaans uitstraalt], die dan wel letterlijk รฉn figuurlijk een maatje te klein was voor “de hinde van het gravel” maar toch ook een geweldig toernooi speelde en plezierig was om naar te kijken.

    Je open brief aan “Bert” is, hoewel inhoudelijk nauwelijks door mij te beoordelen, op het humoristische vlak prima in orde. Overigens wat dat verliezen betreft: zou een groot aantal mensen dat hebben voelen aankomen? Het gewapper van allerlei oranje spul is duidelijk minder dan anders. En geen spoor van een “Oranje-BBQ” te bekennen gisteravond in onze omstreken.
    Wat rest is de constatering, dat Oranje in het toch al niet geweldige jaar 2012 niet goed is voor onze economie. Dat wordt extra-bezuinigen!

  11. Nou hรจ Lot, heel mooi meisje ..of vrouw moet ik eigenlijk zeggen. En volgens mij zit ze qua karakter ook prima in elkaar, want ik kan me niet herinneren ooit enige negatieve publiciteit over haar te zijn tegen gekomen. Onze gastheer weet ook wel waar hij de hoge waarderingscijfers aan geeft. ๐Ÿ˜›

  12. Ze is echt wel ongelooflijk mooi, hรจ? En ze kan, als ze wil, ook nog een geweldig tennissen. Ik begrijp volkomen, dat je bij elke kans die zich voordoet, Maria in het zonnetje zet. ๐Ÿ™‚

    Nu over voetbal praten, dat lijkt me niet verstandig. Er is vanavond al te veel bier doodgeslagen :P.

Nice and easy to work with

