STRONTVLIEGEN

We vinden het,  na er al jarenlang getuige van te zijn geweest, eigenlijk wel normaal. Zo normaal, dat het ons nauwelijks meer opvalt. Het chronisch gebrek aan enige inventiviteit en creativiteit in de politieke arena.
Vroeger vrijwel altijd om de 4 jaar, inmiddels met een frequentie van 5x in nog geen 10 jaar komen de strontvliegeneitjes versneld uit en begint het inrritante gezoem om de de oren van ons, kiezers.
Van de zachte [vliegen]eitjes veranderen politici dan in nijdig rondvliegende, maar desondanks nog altijd nutteloze en dus verwerpelijke insecten.
Wat zou ik ze graag met een zo strak en scherp mogelijk gevouwen exemplaar van de Telegraaf [stront bestrijdt je nu eenmaal het best met stront] een doodklap willen geven.
Maar helaas blijven ze buiten mijn bereik en heb ik trouwens ook geen Telegraaf meer in huis gehad sinds het begin van de jaartellling.
Goed, dat gebrek aan creativiteit en inventiviteit dus, daar wilde ik iets over zeggen. Als je er met een helicopter-view [die term hoor je haast nooit meer, realiseer ik me ineens. Zou dat inmiddels “Andre Kuipers-view” zijn geworden?] naar kijkt zie je het best hoe er vrijwel voortdurend een spelletje van aantrekken en afstoten wordt gespeeld. Partijen, die eerst in elkaars reet kropen [CDA.VVD, PVV] beoefenen als er eenmaal weer een politieke crisis is uitgebroken de volkssport “emmertjes stront gooien”. Partijen, die walging deden voorkomen bij het zien van de anale liefde tussen 3 andere partijen, bieden prompt het eigen poepgaatje aan als één van de 3 eerdere partners er achter is gekomen, dat heterosex hem toch meer ligt en dus een kurk heeft laten plaatsen.
Maar de drie nieuwe partners zeggen er wel meteen bij, dat hun toeschietelijkheid slechts een beperkte houdbaarheid zal hebben. Slechts in het belang van het land, het volk, de kiezer en de economie is men bereid geweest zich voor één keer langs achter te laten nemen.
Het CDA en de VVD zitten blijkbaar nog altijd vleselijk aan elkaar geklonken. De conclusie mag je trekken uit de constatering dat de fractieleider van de één, een lang, krom, mager type dat gewoon De Gier had moeten heten, en de “new born” lijsttrekker van de ander, die wij bij voorkeur Sharks noemen [ooit goed gekeken naar die afzichtelijke muil vol weerzinwekkende tanden?] met een interval van een dag een letter voor letter exact gelijke aanval openen op een leider van een oppositiepartij. De tekst was:
“Als het slecht met Nederland gaat wilt u niet bezuinigen, maar dat pas doen als het weer beter gaat. Zodra het beter gaat wilt u ook niet bezuinigen maar nog meer geld gaan uitgeven.”
Even terzijde,  waar het woord “bezuinigen” werd gebruikt hoort uiteraard te staan “slopen”.
De tekst werd maandag door De Gier van de VVD gericht tot Diederikje van de PvdA.
Dezelfde tekst werd vervolgens dinsdag tijdens het debat over het Lenteakkoord [als ik de Lente was spande ik een kort geding aan om het gebruik van mijn naam te laten verbieden, want kaalslag en Lente hebben in het geheel niets met elkaar gemeen] gebruikt door Sharks om de aanval te openen op de Teddybeer uit Boxmeer, us Emilieke Pieleke.
Zowel de Gier als Sharks probeerden de indruk te wekken een geniale vondst te hebben gedaan. Terwijl ze in werkelijkheid , waarschijnlijk ergens op het web, een tekstje hadden opgescharreld, wat ze elkaar ruimhartig per mail hebben toegezonden. “Doe jij de Teddybeer dan doe ik Diederikje, ok?”
En dan te beseffen, dat het nog ruim 3 maanden duurt voordat ……

11 thoughts on “STRONTVLIEGEN

  1. “Maar helaas blijven ze buiten mijn bereik” Misschien onderschat je hier de reikwijdte van je eigen digitale krant. Die zonder strakke vouwen toch behoorlijke tikken uit kan delen.

    (overigens een ochtend besteedt om alles wat ik hier nog niet of halfslachtig had gelezen in de afgelopen maand eens beter te bekijken – meestal zonder zo laat nog iets aan de discussies toe te voegen – waarbij de muzikale intermezzo’s zeer welkom waren)

    • Teveel eer, Frans 🙂 Waar ik meteen aan toevoeg, dat het goed is je hier weer te mogen verwelkomen. Met je vakantie achter de rug neem ik zo maar aan, dat ook in jouw eigen hoek weer het e.e.a. aan leesvoer opduikt, dus reken maar op regelmatige tegenbezoeken.
      Wat die muzikale intermezzi betreft, zoals je hebt kunnen constateren is een al langer gewaardeerde en uit de duisternis weer opgedoken liefhebber/kenner daar mede verantwoordelijk voor.

  2. Qua woordgebruik zijn er bijna geen woorden meer te vinden “kwetsend of anderzins” die de vergaande hypocrisie en huichelaarij recht doen of zelfs maar licht kunnen omschrijven wat het hedendaagse gajes wat door schijnt te gaan voor onze vertegenwoordigers allemaal wel of niet uitbraakt.
    Als ik die volgevreten koppen alleen al zie draait mijn maag zich al om laat staan als ik er naar luister, zum kotsen dat hele zooitje geteisem en meer niet.
    In dat kader bezien is de term “strontvliegen” eigenlijk een compliment voor hen die het aangaat maar ook de facto een pure belediging voor de “echte” strontvliegen, immers de laatste soort heeft in ieder geval nog een prachtige natuurlijke opruimfunctie, terwijl de eeste soort totaal functieloos is en mij steeds meer doet verlangen naar de politieke visie van een Amoebe met een hersenafwijking die ongetwijfeld meer te melden heeft dan die hele a-sociale misdadegerskliek in het lommerlijke Haagse nog ooit te melden heeft.
    Ik zou zo zeggen “viva la revolucion” maar helaas is de realiteit dat 99,9% van het hollandsche volk liever op zaterdagavond naar Vrouwtje de Mol op de treurbuis koekeloert dan zich te bekommeren over hoe hun leven en vrijheid door allerlei nitwits word en is verkwanseld.

    • Eens, Willem, die “revolucion” gaat er niet van komen. RadaR riep hier eerder al eens op om de tijden van de gebroeders de Witt te laten herleven, maar de Hollander die daarvoor nodig is bestaat allang niet meer.
      Maar toch heb ik goede hoop, dat de kiezer straks in september aan een alternatief soort vierendeling met graagte zal willen meewerken.

  3. Ik had even een achterstandje in te lopen maar ben inmiddels weer bijgelezen. Natuurlijk eerst dat heerlijke liedje van die 2 Zweedse dametjes afgeluisterd, want ik sloeg natuurlijk weer aan, dat begrijp je. Naturel in optima forma!!
    Dan over naar het strontvliegenverhaal 🙂 Is nogal een overgang, maar we zijn flexibel, dus dat kost nauwelijks moeite. Mijn ervaringen met die beesten is, dat je ze zeker nooit te lang moet laten rondvliegen. Niet alleen zijn ze strontvervelend, maar voor je het weet heb je er een hele vlucht van in huis. Dus meppen die dingen! En dat gaan we toch doen in september???
    Wat het poepgaatje van Pechtold, Slob en Sap betreft, die gaan daar nog flink wat pijn aan krijgen. Maar ook dat wordt in september duidelijk.

  4. Emileke Pieleke???? Hahahahhaha ……. die is nieuw! Trouwens, even over die poepgaatjes, hè. Zoemen daar ook die strontvliegen omheen??? 😛

  5. Het is er weer de tijd van het jaar voor, voor die vliegen bedoel 🙂 O ja, natuurlijk ook voor die neuzelende, zwetsende, draaiende en liegende politici, maar dat is sinds de crisis uitbrak een continu proces.
    We komen die drie maanden wel door hoor!

  6. Ik hou er wel van als RadaR de dingen bij hun naam noemt 😀 Zo vind ik de typering van die kantoorklerk van de VVD bijzonder goed getroffen. De man is en profile ook werkelijk een gier om te zien. Daarnaast is hij [zoals Johan Derksen dat zo treffend uitdrukte] ook nog eens stuitend arrogant.

  7. Laten we je taalgebruik maar als plastisch aanmerken. Maar je verzuchting aan het eind van dit log maakt afdoende duidelijk waarom je die keus maakte: je kijkt op tegen 3 maanden, 13+ weken, 100 dagen geneuzel, gezwets, gedraai, gelieg en pseudo-vijandelijkheden. Mijn advies zou zijn: werp je op het EK, doe daarna Wimbledon en de Tour, waarna nog de OS resten als toetje. En dan zijn die 13 weken bijna om. 🙂 Maar dan moet je je natuurlijk wel ver houden van allerlei toneelstukken, die in de gedaante van TV-debatten op je af zullen komen. Want je moet je wel realiseren, dat als de media al zoveel tijd vrijmaken voor een kruimelpartij als Groen Rechts er straks natuurlijk een vloedgolf over ons heen gaat komen.
    Natuurlijk weet ik beter, natuurlijk weet ik dat je alle loze praatjes en beloftes die de dames en heren over ons gaan uitstrooien niet zal laten passeren zonder een poging te doen de vinger op allerlei rottende plekken te leggen. Sterker nog, ik reken daar gewoon op. Want er moet wel worden gelogd tijdens de campagne, liefst zoveel en zo kritisch mogelijk.
    Laat “de strontvliegen” dus maar rustig hun irritante taak vervullen. Het staat voor mij wel vast, dat er een aantal met een forse klap zullen worden platgeslagen. Laten we maar hopen, dat de kiezer de juiste daarvoor uitkiest.
    En zij die glorieus overleven, ja zij zullen ongetwijfeld na elkaar in de campagne voor rotte vis te hebben uitgemaakt toch weer “in elkaars reet kruipen”.
    Die zekerheid heb je.

    • Zoals ik je recent al liet weten, Paul, voelde ik bij mezelf aankomen, dat het lontje weer wat korter werd. Ik ergerde en erger me mateloos aan het gedrag van eigenlijk alle kopstukken uit de politiek op dit moment. En dat kreeg zijn vertaling in “plastisch” taalgebruik. De woordkeuze mag misschien hier en daar de wenkbrauwen doen rijzen, maar moeten maar worden gezien als een uitlaatklep. Zoals het blog op zich dat regelmatig is. 🙂

    • Je hoeft je niet te verontschuldigen, jongen. 🙂 Ik neem er geenszins aanstoot aan, dat je onze politici linkt aan de gekozen soort vliegen. Maar het kortere lontje en de daaruit voortkomende lichtere ontvlambaarheid kan het beeld vertroebelen. En dat moeten we niet hebben.

Nice and easy to work with

