GREAT TITS ‘N A VERY NICE ASS

Alles erop en eraan dus, mogen jullie gerust concluderen. Waaraan? Wel, heel simpel: aan het nieuwe album, wat de Golden Earring op het punt staat te releasen. Ruim een week voor de releasedatum [11 mei] is het album in zijn geheel te beluisteren op Radio 2, wat deze week tot Tits ‘N Ass-week heeft bestempeld. En het pubertje in deze heer werd wakker en kon zich niet bedwingen. Maar als je iets doet dan moet je het goed doen, dus heb ik voor het beluisteren alle tijd genomen. Om tot de volwassen conclusie te komen, dat de boreling van de Earring niet minder dan een pracht van een vrouw is met “great tits and a nice ass”!
7 Pure rocksongs, 4 prachtige ballads en daar tussen nog 3 volwassen songs, die als “echte albumtracks” kunnen worden betiteld.
Laat me jullie even meenemen langs de 14 tracks, die George, Barry, Rinus en Cesar voor de echte fans opnamen.
Identical is een up tempo rocksong met een zeer aanstekelijk chorus en lekker gitaarwerk van George. Een spetterende opening van het album.
Time bomb kreeg van mij “smerig, vet en kick ass” mee. Veel heavy drumwerk van Cesar en een heerlijk “pumping bass” van Rinus. Ik vermoed nu al, dat het zo’n soort nummer is, wat met de tijd nog beter gaat bevallen.
Cool as it gets is zo”n albumtrack pur sang; lekker old R&R intro, George begint hier een beetje te “sliden”, lekker orgelwerk van 6e[?] Earring Jan.
Acrobats and Clowns is een powersong, veel slide, ijzersterk werk van de basssectie. Minpunt van de track is dat hij lijdt onder een wel vaker in het verleden door mij gesignaleerd Earring-probleem: een minder sterk chorus, waardoor de song aan kracht verliest.
What do I know about love kan ik kort over zijn: schitterende ballad. Waarop Barry excelleert en George een zeer fraai aandeel levert. Dingt mee naar de eretitel “Mooiste Earring-ballad ever”.
Still got the keys to my first cadillac is al als single uitgebracht en behoeft verder geen commentaar.
Dope runner kent een spannende opbouw, prima vocalen dito gitaarwerk. Meest opvallend aan deze geweldige track zijn echter het gekleun van Cesar en het verrassende toetsenwerk van alweer de 6e[?] Earring.
This love is halfweg het album de 1e song, die country-invloeden in zich draagt. George neemt de vocalen voor zijn rekening en doet dat op de van hem bekende wijze. Als luisteraar word je verrast door het nogal krachtige chorus, maar dat doet niets af aan de kwaliteit van deze track.
Stratosphere [al 5 jaar op de plank] rockt als een gek, het intro is ronduit “stunning” en de slide is weer prominent aanwezig. Een juweeltje.
Off the cliff into the deep deep sea: weer een ballad die kippenvel veroorzaakt. Prachtig gitaarwerk wordt aangevuld door heerlijk toetsenwerk. Barry bestijgt hier hoge toppen; zijn vocalen zijn adembenemend goed. En in zijn laatste stukje lyrics omschrijft hij perfect het gevoel wat bij deze song hoort: “Walking dogs in the pouring rain”.
Flowers in the mud: meer Earring dan dit kun je moeilijk krijgen. Een song, die ik helemaal in de lijn van Face It [1994] vind liggen. De 2 stemmen komen apart van elkaar volledig tot hun recht en beste prestaties. George levert ook nog pareltjes aan gitaarlicks af.
Just in time is een lekker uppertje, geen hoogvlieger: een albumtrack dus.
Avenue of broken dreams laat een Earring horen, die hard, bijna genadeloos “your pants off” rockt. Scherp gitaarwerk, Rinus teistert trommelvliezen, Cesar geselt de drums. Adrinaline going everywhere.
Wanted by women sluit het album af; een countryballad met George op vocals, perfect geschikt voor het betere buikschuifelwerk op de vierkante decimeter. Smaakvolle afsluiter.
Samengevat: Tits “N Ass krijgt van mij een vette 8 of 4 sterren [meer geef ik zelden 🙂 ]. Het is een album van 4 mannen, die bijna 20 jaar na datum schijnbaar moeiteloos het nivo van Bloody Buccaneers [1991]. Face it [1994] en Paradise in distress [1999] weten te halen.
Als dit het laatste album van deze werkelijk grote mannen mocht blijken te zijn dan kan ik daar vrede mee hebben. In de gerustellende wetenschap, dat Tit’s ‘N Ass nog jaren draaibaar en beluisterbaar zal blijven.

VOOR DE LIEFHEBBERS: HIER ZIJN INTERVIEWS, GEMAAKT DOOR TVWEST, MET GEORGE EN CESAR, MET VEEL INS EN OUTS OVER TITS ‘N ASS TE ZIEN.

12 thoughts on “GREAT TITS ‘N A VERY NICE ASS

  1. Zoals vele anderen [en blijkbaar ook Jeanette] kreeg ik op de site van R2 geen geluid. Het zal wel iets met zo’n invoegtoepassing te maken, maar ik had geen zin om me daarin te verdiepen. Via-via kreeg ik opnames, die vakkundig waren gemaakt van de R2-mp3 bestandjes in handen. Eigenlijk dus de hele CD 🙂
    Maar op elke track is 1 of 2 keer die R2-jingle te horen en dat is nu weer jammer!
    Wordt dus toch gewoon kopen, maar zo hoort het ook, nietwaar? We hebben wel met de Earring te maken!
    Ik heb alle tracks op mijn gemak kunnen beluisteren en hoef er niet zo veel woorden over vuil te maken: grote klasse. Er is geen song bij waar ik na 1x luisteren van denk “ach, dat had niet echt nodig geweest”. En de uitblinkers zijn hier eigenlijk al genoemd. Toen ik alle 14 songs had gehad verplichtte “mijn strenge meesteres” me zowaar om What do I know en Off the cliff nog eens af te spelen. Opperste verbazing hier, want San is niet echt een GE-fan.
    Er is en wordt nog steeds veel drukte gemaakt over dit nieuwe album van je bandje, RadaR, maar ik erken dat het in dit geval terecht is. Want het gaat inderdaad om “great tits ’n a very nice ass”.

  2. Na 5 dagen dagelijks het hele album te hebben afgeluisterd [we gaan niet over ÊÊn dag ijs 🙂 ] kun je pas echt een goed oordeel geven, dacht ik zo.
    En wat mij betreft staat het wel vast: de Golden Earring heeft een cd gemaakt, die staat als de band zelf. Ik kan me een beetje voorstellen hoe trots jij moet zijn, RadaR ….. echt!
    Mijn bestelling is ook al de deur uit, want T&A wil ik in mijn kast hebben staan. Want misschien is het inderdaad wel het laatste wat de Earring uitbrengt, wat de cd tot een soort monumentje maakt. 🙂
    Ik ben helemaal weg van [we zijn het volkomen eens] “What do I know about love” en “Off the cliff .. “. En de 7 rockers zijn toppie, met Identical en Time bomb als uitspringers.
    Waarom zou ik moeilijk doen … je bandje krijgt van mij een vette 9. [4,5 ster 🙂 ]
    4 zestigers, die dit soort muziek maken ….. het is bijna “out of this world” eigenlijk

    • Aha .. The Ice Queen has risen 🙂 Ik dacht al, waar blijft onze Majesteit ?
      Je kunt niet half inschatten hoe blij ik ben met je positieve oordeel. Ik heb namelijk nog heel helder op mijn netvlies staan dat meisje van pakweg 4 jaar geleden, wat bij de naam Golden Earring eigenlijk een beetje haar schouders ophaalde. En nu je mening lezen is niet anders dan een bevestiging, dat je inmiddels bent “gegroeid” :P.
      Gekheid hoor … maar blij en tevreden blijf ik. Dat die 2 ballads zo goed bij je zijn geland verbaast me overigens helemaal niet.

  3. Jongen, het krediet wat je door de jaren heen hebt opgebouwd met je diversiteit aan muzikale schetsjes alhier en elders heeft me een onwrikbaar vertrouwen in je oordeel gegeven. Dus als jij de nieuwe Earring 4 sterren meegeeft dan zeg ik alleen maar: “Gonna grab those tits, gonna feel that ass!” 😀 En zoiets dergelijks, wel in andere bewoordingen, heb ik ook inmiddels tegen mijnheer Bol [de Telegraaf was met een streepje of 10 te ver] gezegd. En dus gaan we wachten op wat er zo de 11e in de bus valt. Ongetwijfeld een traktatie!!!

  4. Een meer dan tevreden RadaR: goed om dat te horen. En als ik je trackbeschrijving lees dan heb je de songs al “under your skin” zitten. Het wordt dus toch nog een mooi voorjaar, kerel!

  5. Het strenge IT-regime hier op de zaak maakte luisteren onmogelijk. Dus ben ik gisteren thuis [na al het voetbalgeweld] even op R2 gaan kijken.
    Vrij willekeurig heb ik een paar tracks beluisterd, alleen What do I know about love kende ik van het clipje wat je hier plaatste destijds, dus die koos ik bewust. En wowwwwww man, ik ben stevig onder de indruk van wat de Earring presteert. Heel stevig in het besef, dat hier 4 zestigers aan het werk zijn. Sprankelend fris, soms genadeloos hard, bijna ontroerend mooi zijn mijn indrukken tot nu toe. Ik heb nog zo’n 10 tracks te gaan en daar lijkt me deze donderdagavond meer dan geschikt voor. Mijn gejubel krijgt dus ongetwijfeld nog een gevolg, want als ik je songbesprekingen lees staat me nog het nodige fraais te wachten.

  6. Je bent er echt voor gaan zitten, merk ik. 🙂 Lekker gevoel, als de puber weer even in je wakker wordt. Ben blij, dat je bandje je niet heeft teleurgesteld.

  7. Hier is ook de logrust mee verklaard, mag ik aannemen? Was al helemaal gewend aan je dagelijkse oplevering. 🙂
    Las van de week, dat er een special edition van het album via de Telegraaf [!!!] kon worden besteld. Krijg je er een gratis T-shirt bij. 🙂
    Je “recensie” prikkelt de nieuwsgierigheid wel. Zelfs van meelezende collegaatjes. Ik wil het ook weleens horen, dat fraais wat “de mannen” hebben opgenomen. Na 11 mei ga ik mijn vrienden bij Bol maar eens aan het werken zetten. Het laatste woord over dit album is nog lang niet gezegd.
    Mijn “lappie” weigert op Radio 2 geluid te geven. Jij enig idee waar dat aan ligt?

    • Ik had hetzelfde luisterprobleem als jij, Jeanette. Op mijn Windows XP – pc, die noodgedwongen nog werkt met Explorer8. Ook Firefox [de schaduw internetbrowser, die ik langzamerhand veel beter begin te vinden dan IE8] kon me niet helpen. Mijn andere PC, die onder Vista draait, bracht uitkomst. Met IE9 erop was luisteren geen enkel probleem.
      [Ik zie bijna de uitdrukking op je gezicht voor me; zoiets van “had ik maar niets gevraagd” :P]
      Gewoon kopen die CD en thuis lekker afdraaien en je bent van al dat soort ellende af.

    • Uhhhhh ……. IE8? IE9? Wat zijn dat? Chemische elementen? 🙂
      Maar het maakt niet zoveel uit, deze dame kan best wel een weekje wachten. Als het plezier wat ik er aan ga beleven in dezelfde orde van grootte is als dat van jou dan is het toch fijn te weten, dat ik dat nog tegoed heb?

Nice and easy to work with

