STILL GOT THE KEYS TO MY FIRST CADILLAC

 

 

19 thoughts on “STILL GOT THE KEYS TO MY FIRST CADILLAC

  1. Zat in de kleine uurtjes [kon de slaap niet vatten 😦 ] wat te scharrelen op Joetoep. En kwam daar een [audio]opname tegen van de Golden Earring van een concert uit 1974, gegeven in Detroit. De geluidskwaliteit was soms matig, maar toch zo goed dat ik een uur lang heb zitten luisteren en genieten.
    O.a. She flies, Candy, RadaR love [met een fantastische drumsolo erin] kwamen langs. In een moordend tempo en met daverend geweld.
    Aanrader, RadaR!

    • Ik heb even moeten zoeken, maar vond Detroit 1974 uiteindelijk. Het is niet alleen als muziek een mooi document, maar bevestigt ook de status van de band in de US in die jaren. Het bijzondere vind ik er aan, dat naast albumwerk uit de jaren 70-74 [Wall of dolls tm Moontan] er ook een live-uitvoering van het voor vele doorsnee Earring-fans totaal onbekende “I can’t get a hold on her” wordt gespeeld. De song, een B-side van een single, stond op het repertoire om Rinus Gerritsen de gelegenheid te geven met een formidabele bassolo compleet uit zijn dak te kunnen gaan. πŸ™‚
      Er duikt steeds meer oud werk van de Earring m.b.t. concerten in de States op. Mede dankzij de fans aldaar, die de band zelfs 35 jaar na datum nog steeds volgen en hun bewondering graag met de Dutch homebase willen delen.
      Wij Hollanders hebben het tot voor kort moeten doen met verhalen van de mannen zelf of van Freddy Haaijen e.d. Sinds enige tijd kunnen we er via Joetoep alsnog zelf van genieten.
      Dank voor je tip oveigens. !

  2. Ik heb er voor de lol een beetje op gelet en het blijkt dat “the cadillac” vaak wordt gedraaid op de radio. De heren dj’s schijnen de hitpotentie van de single ook te hebben onderkend. Je kunt dus rustig slapen: het gaat goed komen met dit nieuwe Earring-produkt. πŸ™‚

    • Waar is de tijd, dat je vol gezonde opwinding naar de platelaar toog om zo’n singletje met hoes met je “helden’ erop voor 5 gulden [2 euro nog wat, ok] aan te schaffen en thuis z.s.m. op je pick up te leggen?
      Nu is zo’n single alleen nog maar te koop als je bereid bent je gegevens aan de jongens van de overleden God af te geven en je tot het creditcard-volk behoort.
      Het is toch niet vreemd, dat er zo grootschalig voor downloaden wordt gekozen? Want eenmaal in de database van wijlen God en je bent het lul.

      • Vrij naar de great Bob Dylan: The times they have been changing. πŸ˜€
        Ik heb de single inmiddels, nu nog kijken waar ik mijn pick up ook alweer gelaten heb. πŸ˜›

      • Tja, als “kind van deze tijd” heb ik de single ook maar weer via God’s site opgehaald. Wat me als meest opvallende verschil met de platelaar van weleer van P. opviel was, dat er niemand “veel plezier ermee en tot ziens” tegen me zei.
        Overigens wil ik tegen P. nog wel even zeggen, dat illegaal dowmloaden in dit geval minder gepast zou zijn. Want het gaat wel om de Earring, weet je wel, en die willen ook graag brood op de plank. πŸ˜€

  3. Gisterenavond viel er een soort muntje bij mij. zou je kunnen zeggen. Op visite had ik het “genoegen” om te mogen meekijken naar een programma met awards, gepresenteerd door 2 wel heel onaantrekkelijke “kindmannen” en een grijze pseudo gedistingeerde heer, die zijn uiterste best deed aan te tonen, dat hij de taal van de “kids” vlekkeloos beheerst. Het was wat jij vaak “een incestueus gebeuren” pleegt te noemen, waarbij binnen dat enge opgeklopte kringetje als “grote artiesten” bestempelde in werkelijkheid zeer middelmatige meisjes en jongens met voor mij compleet nietszeggende prijzen werden omhangen. En toen viel dus, ik zei het al, dat muntje en dat had alles te maken met jouw band. Golden Earring. Jouw band is namelijk echt [!] en dat is zo werd me al snel duidelijk een unicum in het als een matig smakende soufflΓ© opgeklopte muziekwereldje anno 2012. Niks “serious talent-blabla”, gewoon the real thing. [ik begin me steeds meer van engelstalige uitdrukkingen te bedienen πŸ˜€ ]. En dat echte klinkt volledig door in dit nieuwe nummer. Petje af!!!!

    • LOL ….. wat een haast Radariaanse beschrijving van het kinderfeestje voor een paar “kindmannen”. πŸ™‚
      Zullen wij gewoon hier en nu beslissen, dat de Golden Earring onze “Serious RadaRoligy Award 2012” krijgt? En RadaR, je hoeft geen grijze gedistingeerde heer te vragen de uitreiking te presenteren. πŸ˜€

    • Weet je, als ik aan Gekke Gieltje, die jongen met dat rare clownsneusje [Sander???] en die gedistingeerde plakplaatjes heer denk dan bekruipt mij een onweerstaanbaar verlangen naar de tijd van Joost den Draaijer, Lex Harding, Rob Out en Ti-ta-ti-ti-Tineke. πŸ™‚ Zelfs Ad Visser zie ik als “divine” vergeleken met het slag omhoog gevallen zakkenwassers, wat ik eerder noemde.] En O.: ik ben het helemaal met je eens wat de woorden “soufflΓ©” en “echt” betreft.

  4. De heren klinken als in hun beste jaren … of hebben ze die nu??? πŸ™‚ Pakkend deuntje met lekker gitaarwerk en prima percussion. Mag van mij blijven.

  5. Met open armen ontvangen hier in huis, deze “clip”. En de song heeft inmiddels het kwaliteitskeurmerk gekregen, want na een paar keer luisteren stond Zus bij het bereiden van de Canard a l”orange [ πŸ™‚ ] al “Still got the keys of my first Daffie” te krijsen. 5 sterren voor de Earring!

  6. Het refrein komt er hier al foutloos uit πŸ˜›
    ik neem aan, dat deze clip tot minimaal 10 mei in the picture blijft hier????
    Veel enthousiaste reacties trouwens op dit liedje ….. moet je een warm gevoel geven. πŸ˜€

  7. Knap, heel knap gedaan!!
    Vergis ik me of is dit niet 1 van de meer heavy singles?? overigens geen enkel bezwaar tegen verder!!!
    Het lijt btw wel of ze dezelfde producer als the Boss hebben,namelijk hertzelfde dikke vette brij geluid op het 1e gehoor, wat pas na meerdere malen luisteren zich als een oester opent en gaat ademen en de ware klasse van de song laat horen.
    Geweldig nummer en nu al een earring classic!!

    • Ik begrijp waar je op doelt: een sort of Wall of sound effect. Voor het overige ga ik niet proberen jouw bloemrijke beschrijving te evenaren.
      Ik meen trouwens zo af en toe een slide geluid te horen, wat me doet vermoeden dat Mr. Frank Carillo een steentje heeft bijgedragen.

  8. Even de lunchpauze mee opgefleurd, met dit toppertje. En het trok publiek, goed teken voor de verkoop, RadaR. πŸ™‚ Als Tits ‘N Ass dit nivo heeft dan zit het allemaal zeer geramd.

  9. Ik zie dat ze niet alleen “the keys” nog hebben, want daar achter op de buhne … herken ik daar niet de grill van die cadillac??? πŸ˜›
    Great song …… Cesar hakt er lekker op los [drum mee op mijn bureau] en het intro is ook baggervet. En horen julie dat lekkere stukje van George ergens in het midden?

  10. Kijk nou toch ….. dan wel geen bewegende beelden, maar wel “hot, hot, very hot music” !!!!
    Ik ben al helemaal om: vind dit een heerlijk nummer, wat me uit mijn “boots” rockt. Zing het al bijna mee. πŸ˜€

Nice and easy to work with

