LENTE LUCHTIGHEID

Op deze mooie eerste lentedag [ben ik conservatief als ik me bij voorkeur houd aan de kalender en de astrologische lente even links laat liggen? ] kan het niet anders of luchtigheid moet prevaleren boven de zaken, die tot het uiterste gaan om de “trending topic award” binnen te halen.
Dus geen woord over heer B. , geen al of niet moeizame beschouwing over de vermeende impact op het politieke landschap in Nederland.
Maar wel een naar mijn bescheiden mening de stemming in positieve zin beïnvloedend stukje muziek met daarbij een knap gemaakte videoclip.
U kunt als u dat wilt meegenieten van:

Alan Parsons [zonder Project]
Album: The Timemachine [1999]
Track: The Timemachine
Clip: Ben Liebrand
Voice-over: Mike Myers

En ik wens jullie allemaal uiteraard een mooi begin van de lente 2012 toe.

 

12 thoughts on “LENTE LUCHTIGHEID

  1. Even de achterstand weggewerkt. 🙂 Echt om je te benatten, die Austin Powers-scenes.
    Maar het muziekje [beetje aan de 90-ties aangepast die Parsons] is erg lekker,

  2. Kijk. dat gaat er wel in op zo’n prachtig mooie lentedag. Even heerlijk kunnen lachen en dat op een doorsnee woensdagmiddag. By the way, heb ik het goed dat ik Beyonce meende te herkennen tegenover “The Fat Bastard” ?

    • Klopt helemaal, Leon. Beyonce speelt een sort of hoofdrol in Goldmember. Net als Michael Caine trouwens, die de vader van Powers speelt en een flink aandeel heeft in de chaos die daar het gevolg van is. 🙂

  3. Austin Powers …. The spy who shagged me ……. een constante opeenvolging van brulpartijen. Goldmember is trouwens nauwelijks minder. Maar ik zeg er verder niet veel over. Kijk maar naar het volgende clipje van “The Fat Bastard”. Fasten your seatbelts.
    [Lekker muziekie trouwens, RadaR].

  4. Hihihihi ……wat is dat nou weer????? Verschrikkelijk gelachen!!
    O en dat deuntje dat speelt natuurlijk de hele dag door mijn hoofd, het is er een uit die plak en niet meer loslaten – categorie. 🙂 Wel ook mooi clipje van Liebrand.

    • Dit is zo’n voorbeeld van de complete gekte, die Myers op de kijker loslaat. Het is dicht bij plat, maar de humor is zelfs voor de grootste droogkloot niet te weerstaan.
      Het clipje is uit de 3e Austin Powersfilm Goldmember. 🙂

    • Proest … hilarisch indeed. En [hoewel afkomstig van een beetje dirty mind, die Mike Myers toch] die “schaduwbevalling” vond ik om je bij te bescheuren. 😛

  5. En toch leent de “move” van Mister B. zich tot speculaties. Frans Weisglas typeerde de situatie van Blondie als “vleugellam” nu hij niet meer kan “leveren”.
    Maar ik begrijp volledig waarom je het hele gebeuren maar negeert. Omdat het zoals bijna altijd om een storm in een glas smerig vervuild water gaat. De politiek verzint eens in de zoveel tijd haar eigen “cliffhangers”, waarvan je als volger kijkend naar de vervolgaflevering vrijwel altijd een vieze smaak in de mond overhoudt. Zoals ook nu het geval zal zijn.
    Neen, dan liever het fraaie lenteweer. En het muziekje neem ik er maar bij. 🙂

  6. Ik heb me nooit zo gefocust op dat begin van de lente. Misschien komt dat wel omdat het eerder regel dan uitzondering is, dat de lentestart in Nederland niet direct zijn vertaling krijgt naar het weer. Maar de laatste jaren is dat duidelijk anders aan het worden. En 2012, ondanks al de figuurlijke donkere wolken die er boven hangen, lijkt die goede traditie voort te zetten.
    Dat stemt vrolijk en het muziekje werkt daar zeker ook aan mee. Fijne dag!

Nice and easy to work with

