GOLDEN EARRING [7]

Het nog steeds maar uitblijven van een releasedatum van het nieuwe album biedt alle gelegenheid om met “Earring-classics from the past” te blijven strooien.
Nummer 7 is er één, die een vaste plek heeft in allerlei hitlijsten aller tijden. En toen het singletje in 1979 verscheen, afkomstig van het in mijn ogen meest relaxte album wat de groep ooit maakte No promises No debts, duurde het niet lang of je hoorde het pakkende refrein op straat bij de bushalte, in de kroeg, op het werk door veel vooral jongeren zingen. “I want more than just a one day weekend love, all she wants ……” enz.

11 thoughts on “GOLDEN EARRING [7]

  1. George zoals ik hem het graagst hoor [zien doe ik hem altijd graag]. Als [toen nog zo onschuldige] peuter liep ik dit mee te mummelen. Mijn vader heeft daar een bandje van gemaakt, wat nog altijd af te draaien is. Zodra ik thuis bij mijn ouders enige neiging vertoon om te gaan zingen haalt mijn vader dat bandje tevoorschijn om me aan het zwijgen te krijgen. “Je kon als peuter al niet zingen, probeer het niet nu alsnog te leren” is dan zoiets wat ik te horen krijg.
    Weekend love …..lovely!!!!

  2. Tadadada …tadadada ……tadadadada …..tadadada ……heerlijk ritme, zo aanstekelijk als de pest. Weer zo´n poprock hit van de Earring. Die meestal door George gezongen worden.

  3. Ik heb lang geaarzeld om dit clipje te plaatsen. Omdat het liedje én het jaar 1979 bij mij steevast de verzuchting doet ontstaan “was het voor mij destijds maar bij een “weekend-love” gebleven”. 😛

    • Regrets … I have a few….. but than again … too few to mention …… ja jongen, U did it your way en de ongeschreven wet van Arno zegt, dat iedereen weleens een `foutje` maakt. 😛

  4. Het zou nu een leuk wervend liedje kunnen zijn voor de veel geadverteerde site Second life.nl. 😛
    Op zoek naar een weekend-liefje? …… Ben jij gelukkig getrouwd? Ik ook ….. Second life.nl
    Maar zonder dollen …… echt hitje dit. Lekker zeurderig gezongen door Kooymans. En die bass he…….. die eeuwig geile bass van Gerritsen.

Nice and easy to work with

